Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Slazha
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2284
    • Joensuu/Syvyys

    Originally posted by Oktopuss View Post
    Taas yksi 530D jossa laatikko probleemaa Laatikko luistaa D:llä ja pakilla välillä aivan helvetisti ja heitti vaihteiston vikatilan päälle. Jos antaa auton hetken aikaa levätä (öljyt jäähtyy?) niin laatikko pelaa taas hetken normaalisti (joitain minuutteja). Onkohan loota porsinut ihan kunnolla vai joku pienempi vika?
    öljypumppu todennäköisesti mennyt ja samalla jo kerinnyt polttaa pakatkin sieltä kun ei ole kunnon öljynpaineita
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    E36 318is class II, e30 turpo

    Comment

    • Lyytigizmo
      Newbiemmer
      • Jan 2013
      • 1
      • Kutala

      Ostin tuossa aivan hiljan -98 vuoden 530d Touringin automaattilaatikolla. Minulle ainakin väitettiin että autossa on ZF laatikko. Onko siinä nyt siis kumminkin GM:n "huonompi", kun sain käsityksen että bensavehkeissä vain olisi tämä ZF?

      Kaikin puolin hyvä ajettava on ollut, tosin ottaa pattiin kun vakkari päällä ajaessa noin 80-85km/h laatikko ei oikein osaa päättää ajaakko 4 vai 5 vaihteella, päätellen kierrosten veivaamisesta tasaisellakin.

      Pystyisiköhän tähän vaikuttamaan ohjelmoinnilla? Vai ajaakko vain sen 90km/h suosiolla? Liukkaalla kelillä ja jonossa (kuitenkin se turvaväli...)ei viitsisi/uskaltaisi.

      Comment

      • Slazha
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2284
        • Joensuu/Syvyys

        Originally posted by Lyytigizmo View Post
        Ostin tuossa aivan hiljan -98 vuoden 530d Touringin automaattilaatikolla. Minulle ainakin väitettiin että autossa on ZF laatikko. Onko siinä nyt siis kumminkin GM:n "huonompi", kun sain käsityksen että bensavehkeissä vain olisi tämä ZF?

        Kaikin puolin hyvä ajettava on ollut, tosin ottaa pattiin kun vakkari päällä ajaessa noin 80-85km/h laatikko ei oikein osaa päättää ajaakko 4 vai 5 vaihteella, päätellen kierrosten veivaamisesta tasaisellakin.

        Pystyisiköhän tähän vaikuttamaan ohjelmoinnilla? Vai ajaakko vain sen 90km/h suosiolla? Liukkaalla kelillä ja jonossa (kuitenkin se turvaväli...)ei viitsisi/uskaltaisi.
        GM laatikko on sinun autossasi, taitaa turbiinilukko temppuilla jos 80km/h vauhdissa arpoo vaihdetta
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        E36 318is class II, e30 turpo

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by Lyytigizmo View Post
          Ostin tuossa aivan hiljan -98 vuoden 530d Touringin automaattilaatikolla. Minulle ainakin väitettiin että autossa on ZF laatikko. Onko siinä nyt siis kumminkin GM:n "huonompi", kun sain käsityksen että bensavehkeissä vain olisi tämä ZF?

          Kaikin puolin hyvä ajettava on ollut, tosin ottaa pattiin kun vakkari päällä ajaessa noin 80-85km/h laatikko ei oikein osaa päättää ajaakko 4 vai 5 vaihteella, päätellen kierrosten veivaamisesta tasaisellakin.

          Pystyisiköhän tähän vaikuttamaan ohjelmoinnilla? Vai ajaakko vain sen 90km/h suosiolla? Liukkaalla kelillä ja jonossa (kuitenkin se turvaväli...)ei viitsisi/uskaltaisi.
          Ranskalainen GM siellä on.
          Onko nykyisten renkaiden vierintäkehä oikea, eli minkä kokoluokan kumit on alla?
          Koska viimeksi on ollut akunkenkä irti?

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2017
            • Kangasala

            Originally posted by Lyytigizmo View Post
            Ostin tuossa aivan hiljan -98 vuoden 530d Touringin automaattilaatikolla. Minulle ainakin väitettiin että autossa on ZF laatikko. Onko siinä nyt siis kumminkin GM:n "huonompi", kun sain käsityksen että bensavehkeissä vain olisi tämä ZF?

            80-85km/h laatikko ei oikein osaa päättää ajaakko 4 vai 5 vaihteella, päätellen kierrosten veivaamisesta tasaisellakin.
            Saman minulla on tehnyt koko auton omistusajan, eli n. 5v. Rengaskoko ei tähän ole vaikuttanut mitenkään. Alla on pyörinyt talvella kahta eri orggis kokoa 225/55x16 ja 235/45x17. Tasamaalla viisarinopeutta vaaditaan 87-89 km/h että turbiini menee lukkoon 5 -vaihteella, todellista nopeutta on tällöin luokkaa 82-84 km/h. Mun mielestäni GM:n laatikolla on huonompi maine kuin se ansaitsisi, kyllä näillä piiiiitkää siivua vedetään
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by schwarze View Post
              Mun mielestäni GM:n laatikolla on huonompi maine kuin se ansaitsisi, kyllä näillä piiiiitkää siivua vedetään
              Se on oikeasti juuri näin.
              Näitä laatikkovikaisia nyt vain sattui kovimman tuontiautobuumin hysteriassa valikoitumaan.
              Saksalaisen bemarissa kun ratasvalo vilahti ekan kerran, sai se automaattisesti aina "Export" auton leiman ja näin löysi tiensä tänne pohjan perille.
              Eli näitä GM askien vikojahan oli ihan solkenaan juuri tuolloin kun tuontikin oli kuumimmillaan, mutta nyt kun nämä ovat jo käyty kertaalleen läpi, on vikatiheyskin huomattavasti rauhoittunut....tullut jopa hieman harvinaiseksi.

              Comment

              • bud111
                Newbiemmer
                • Dec 2012
                • 8
                • lahti

                Originally posted by Hemi View Post
                Ranskalainen GM siellä on.
                Onko nykyisten renkaiden vierintäkehä oikea, eli minkä kokoluokan kumit on alla?
                Koska viimeksi on ollut akunkenkä irti?

                Mikäs juttu toi akun kengän irroittamisella on?
                meinaan laittaa stereot autoon ja akun kengät joutuu irroittamaan.

                Auto on Bmw e39 540 i touring 4,4L koneella,onko muuten ZF vai GM loota?
                Last edited by bud111; 10-07-2013, 17:34. Reason: lisäys

                Comment

                • cba
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 3464
                  • Ylivieska

                  Originally posted by bud111 View Post

                  Auto on Bmw e39 540 i touring 4,4L koneella,onko muuten ZF vai GM loota?
                  ZF 5hp24 tai 5hp30

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9992
                    • KVLA

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Se on oikeasti juuri näin.
                    Näitä laatikkovikaisia nyt vain sattui kovimman tuontiautobuumin hysteriassa valikoitumaan.
                    Saksalaisen bemarissa kun ratasvalo vilahti ekan kerran, sai se automaattisesti aina "Export" auton leiman ja näin löysi tiensä tänne pohjan perille.
                    Eli näitä GM askien vikojahan oli ihan solkenaan juuri tuolloin kun tuontikin oli kuumimmillaan, mutta nyt kun nämä ovat jo käyty kertaalleen läpi, on vikatiheyskin huomattavasti rauhoittunut....tullut jopa hieman harvinaiseksi.
                    Ehkä yksi syy on myös se,että kun auto tuli Suomeen,niin ensimmäiseesä huollossa ruvettiin noiden laatikon öljyjen kanssa pelleilemään.Kuka vaihtoi/vaihdatti laatikkoonsa jos jonkinlaista öljyä.Ja monellakin vaihtomenetelmällä.Osittain ja kokonaan vaihtamalla yms...
                    Last edited by Heguli 31; 15-07-2013, 21:43.

                    Comment

                    • JML
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2009
                      • 112
                      • Jämsä

                      Kyllä GM:n laatikko kestää normaaliajossa ihan hyvin. Mulla rempattiin 270 tkm kohdalla ja öljyjä ei varmaan ollut ekaan 190 tkm vaihdettu ollenkaan. Öljyjä jos vaihtelee noin 60-80 tkm välein ja turbiinin n. 200-250 tkm välein, niin hyvin toimii. Älyttömälä polkemisella ja lastuttamalla saa tietenkin paskaksi tosi nopeasti.

                      Eli summa summarum: jos autolla ajaa vaikka 400-500 tkm, täytyy turbiini luultavasti vaihtaa kerran ja öljyt 6-7 kertaa. Tekee yhteensä noin 3000 eur. Manuaaliin nähden varmaan kallista muttei muihin auton ylläpitokustannuksiin. Alle sentti per kilsa.

                      Comment

                      • Jenniva
                        Newbiemmer
                        • May 2013
                        • 8
                        • Finland

                        Oma on kokemukseni

                        Liitän tähän nyt reklamaation, jonka olen helmikuusta lähtien, vm.99 530da 14 ehjän omistus vuorokauden jälkeen laittanut kohteeseen, joka lienet tunnetaan Lapmac oy:na, Pohjolan laatukoneena ja Pohjolan rekkapesuna. Reklamaatiosta saatte selville vian (ja tietenkin vähän lisää tätä hyvää mainetta tälle liikkeelle. Odotan häneltä edelleen vastausta.)

                        Jos jollain on mitään hajua viasta niin nyt otetaan ehdostuksia vastaan avosylein.

                        "Ostin Jokamiehen konekauppa nimisestä liikkeestä Keminmaalta viidentuhannen (*000) euron käsirahalla BMW 530DA 5hlö –pakettiautoksi rekisteröidyn ajoneuvon.

                        Oston yhteydessä myyjä kertoi, että autoon on aiemmin tehty vaihdelaatikkoremontti ja että kitkalevyt on vaihdettu.

                        Remontista on saatu tietoa ennen ostoa soitolla tiedusteltaessa ja myös edellisistä myynti ilmoituksista, sekä huoltokirjan merkinnästä.

                        Tieto remontista on edistänyt ostopäätöstä. Auton vaihteisto on kuitenkin rikkoontunut alle 2 viikon kuluessa kaupan teosta.

                        Takuuta kysyttäessä myyjä vakuutti suullisesti todistajan läsnä ollessa, että isomman remontin eteen tullessa liike on tuleva ehdottomasti vastaan korjauskustannuksissa.



                        Auto ostettiin 17.2 sunnuntai- iltana.

                        Vikaa alkoi ilmetä autoon 2.3 ja 3.3. 3.3 Auto ajettiin pihaan, josta se ei enää liikkunut yrittäessä peruuttaa. Auto liikkuu kaikilla vaihteilla (D,R,N,P) eteenpäin. Vika ilmaantunut 14vrk:n kuluessa

                        (tuntuu kuin olisi veto päällä koko ajan?)

                        Autoa ei ole ajettu vian ilmaantumisen jälkeen.

                        Viasta on ilmoitettu kohtuullisessa ajassa myyjälle (3vrk vian ilmaantumisesta), joka ei ole tulossa korjauskustannuksissa vastaan.

                        Kuluttajasuojalain mukaan viasta tulee ilmoittaa kohtuullisessa ajassa, kuitenkin kahden kuukauden kuluessa vian ilmenemisestä.

                        Myyjä yrittää väittää, että vika on itse aiheutettu. Normaalissa käytössä (työmatka-ajoissa) ollut auto ei ole voinut rikkoontua ajon seuraamuksena. Myyjä on väittänyt että autolla on ”revitelty”, mikä aiheuttanut vian. Väite ei pidä paikkaansa.

                        (myyjä väitti myös että akunkengän irroittaminen hajoittanut auton)

                        Myyjä ei vastaa enää puhelimeen eikä suostu neuvottelemaan.

                        Asiasta ilmoitetaan kuluttajaneuvojalle ja otetaan tarvittaessa yhteys asianajajaan, jollei myyjä suostu neuvottelemaan asiasta.

                        Vastausta odotetaan pikimmiten.



                        Jenni Kankaanpää"

                        (Pahoittelut suivaantuneena kirjoitetusta reklamaatiosta ja tähän loppuun voisi mainita, että ei enää koskaan käsirahalla ostettuja autoja...Tai liikkeestä, kun niidenkin antamat takuut on yhtä hyvät kuin yksityisten: takavalotakuu)
                        E28 518i 85'
                        E36 318is 93'
                        E39 530dA 99'

                        Comment

                        • puari
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2012
                          • 41
                          • seinäjoki

                          Originally posted by Jenniva View Post
                          Liitän tähän nyt reklamaation, jonka olen helmikuusta lähtien, vm.99 530da 14 ehjän omistus vuorokauden jälkeen laittanut kohteeseen, joka lienet tunnetaan Lapmac oy:na, Pohjolan laatukoneena ja Pohjolan rekkapesuna. Reklamaatiosta saatte selville vian (ja tietenkin vähän lisää tätä hyvää mainetta tälle liikkeelle. Odotan häneltä edelleen vastausta.)

                          Jos jollain on mitään hajua viasta niin nyt otetaan ehdostuksia vastaan avosylein.

                          "Ostin Jokamiehen konekauppa nimisestä liikkeestä Keminmaalta viidentuhannen (*000) euron käsirahalla BMW 530DA 5hlö –pakettiautoksi rekisteröidyn ajoneuvon.

                          Oston yhteydessä myyjä kertoi, että autoon on aiemmin tehty vaihdelaatikkoremontti ja että kitkalevyt on vaihdettu.

                          Remontista on saatu tietoa ennen ostoa soitolla tiedusteltaessa ja myös edellisistä myynti ilmoituksista, sekä huoltokirjan merkinnästä.

                          Tieto remontista on edistänyt ostopäätöstä. Auton vaihteisto on kuitenkin rikkoontunut alle 2 viikon kuluessa kaupan teosta.

                          Takuuta kysyttäessä myyjä vakuutti suullisesti todistajan läsnä ollessa, että isomman remontin eteen tullessa liike on tuleva ehdottomasti vastaan korjauskustannuksissa.



                          Auto ostettiin 17.2 sunnuntai- iltana.

                          Vikaa alkoi ilmetä autoon 2.3 ja 3.3. 3.3 Auto ajettiin pihaan, josta se ei enää liikkunut yrittäessä peruuttaa. Auto liikkuu kaikilla vaihteilla (D,R,N,P) eteenpäin. Vika ilmaantunut 14vrk:n kuluessa

                          (tuntuu kuin olisi veto päällä koko ajan?)

                          Autoa ei ole ajettu vian ilmaantumisen jälkeen.

                          Viasta on ilmoitettu kohtuullisessa ajassa myyjälle (3vrk vian ilmaantumisesta), joka ei ole tulossa korjauskustannuksissa vastaan.

                          Kuluttajasuojalain mukaan viasta tulee ilmoittaa kohtuullisessa ajassa, kuitenkin kahden kuukauden kuluessa vian ilmenemisestä.

                          Myyjä yrittää väittää, että vika on itse aiheutettu. Normaalissa käytössä (työmatka-ajoissa) ollut auto ei ole voinut rikkoontua ajon seuraamuksena. Myyjä on väittänyt että autolla on ”revitelty”, mikä aiheuttanut vian. Väite ei pidä paikkaansa.

                          (myyjä väitti myös että akunkengän irroittaminen hajoittanut auton)

                          Myyjä ei vastaa enää puhelimeen eikä suostu neuvottelemaan.

                          Asiasta ilmoitetaan kuluttajaneuvojalle ja otetaan tarvittaessa yhteys asianajajaan, jollei myyjä suostu neuvottelemaan asiasta.

                          Vastausta odotetaan pikimmiten.



                          Jenni Kankaanpää"

                          (Pahoittelut suivaantuneena kirjoitetusta reklamaatiosta ja tähän loppuun voisi mainita, että ei enää koskaan käsirahalla ostettuja autoja...Tai liikkeestä, kun niidenkin antamat takuut on yhtä hyvät kuin yksityisten: takavalotakuu)

                          Ota yhteys asianajajaan ja esim. kirjoittakaa virallinen kirje asiaan liittyen auton myyjälle asianajotoimiston kuoressa.

                          Varmasti kuluttajaneuvojakin tietää vinkkejä kuinka toimia.

                          Tuolta kannattaa katsoa pykäliä: finlex.fi

                          Comment

                          • Jenniva
                            Newbiemmer
                            • May 2013
                            • 8
                            • Finland

                            Originally posted by puari View Post
                            Ota yhteys asianajajaan ja esim. kirjoittakaa virallinen kirje asiaan liittyen auton myyjälle asianajotoimiston kuoressa.

                            Varmasti kuluttajaneuvojakin tietää vinkkejä kuinka toimia.

                            Tuolta kannattaa katsoa pykäliä: finlex.fi
                            Eipäs poiketa nyt aiheesta.
                            (Olen ottanut yhteyttä jo Voi kestää jopa yli vuosi asian käsittelyssä.) Mutta en nyt kysynyt että mitä pitää tehdä, vaan että missä vika, ehdotuksia, epäilyksiä: kaikkea otetaan vastaan.
                            Etenemään nyt lähtökohtaisesti niin että auto korjataan ja lasku menee sit myyjälle kun ei kerta vastaa mitään eikä suostu kaupan purkuun... Taas yksi syy lisää miksei kannata ostaa suoralla rahalla - jos oisin ostanu rahoituksella niin oisin voinu purkaa kaupat.
                            E28 518i 85'
                            E36 318is 93'
                            E39 530dA 99'

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8257
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by Jenniva View Post
                              Eipäs poiketa nyt aiheesta.
                              (Olen ottanut yhteyttä jo Voi kestää jopa yli vuosi asian käsittelyssä.) Mutta en nyt kysynyt että mitä pitää tehdä, vaan että missä vika, ehdotuksia, epäilyksiä: kaikkea otetaan vastaan.
                              Etenemään nyt lähtökohtaisesti niin että auto korjataan ja lasku menee sit myyjälle kun ei kerta vastaa mitään eikä suostu kaupan purkuun... Taas yksi syy lisää miksei kannata ostaa suoralla rahalla - jos oisin ostanu rahoituksella niin oisin voinu purkaa kaupat.
                              kuulostaisi kyllä siltä että venttiilipöytä jumittaa huolella jos pakilla ja parkillakin menee eteenpäin

                              en usko että se edes voi hajota noin vaan kyse on asennusvirheestä.

                              itse melkein alkaisin selaamaan tallin tyhjennys & purkuautot osiota ja etsimään toimivaa laatikkoa :think

                              p.s. en ole minkään sortin automaattiguru ja ylläoleva on täysin MUTUa.
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9138
                                • Oulu

                                Jenniva:

                                Kertomasi perusteella kuulostaa varsin erikoiselta vialta. Näkyykö vaihdevalinta kuitenkin oikein mittaristossa, vai pelkästään kepin vieressä? Voisiko sinne saada jonkun paikan päälle kurkkaamaan vikakoodit?
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎