Yksi moottorin kumityyny on halki, mutta eivät pajalla uskoneet että vaikuttaisi... Perjantaiksi sain vasta ajan tarkempaan tarkasteluun! Ongelmaa ei ilmene kiihdyttäessä/moottori jarrutuksessa! ainoastaan kun peruutus vaihde on kytketty.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic
Collapse
X
-
Mulla oli omassa katiskassa aivan samanlainen ongelma, pakin ohjauksessa tms tais olla siinä vikaa, uudet pakat ja käytetyt ohjaushilut toisesta laatikosta kun lopetti toimintansa lopullisesti tien päällä...rempan jälkeen toimii, ajettu n30k sen jälkeen. Teki siis ton saman että ku laitto pakin päälle ni tärisi ja jurisi...ylämäkeen vielä enemmän, tasasella ja alamäkeen ei kyllä pahemmin ääntäny...
Comment
-
-
Originally posted by heze530 View PostYksi moottorin kumityyny on halki, mutta eivät pajalla uskoneet että vaikuttaisi... Perjantaiksi sain vasta ajan tarkempaan tarkasteluun! Ongelmaa ei ilmene kiihdyttäessä/moottori jarrutuksessa! ainoastaan kun peruutus vaihde on kytketty.Lähtihän se s..tana, lapasesta
Comment
-
-
Comment
-
-
HoxHoxHox
Originally posted by |parsakaali| View PostMikäli ihan mekaaninen tanko vaihdevalitsimen ja vaihdelaatikon välillä on kunnossa, auton tulisi pysähtyä ainakin p:llä. Mikäli liíkkuu edelleen eteenpäin tarkistaisin tangon tilanteen. Nimittäin itselläni kävin yhden automaatin kanssa vastaavasti, kun tanko tipahti pois paikaltaan, tosin vaihdevalitsin meni siinä hervottomaksi ja auto oli tosin opel...
Tätäkö yritit viestilläsi kertoa?
Öljypohja otettiin siis eilen pois ja havainto oli, että tuo musta muoviosa (jonka läpi tulee tuo tanko jota pitkin se liikkuu) ei ollut ns. kontaktissa tuon lyhkäisen tapin kanssa joka on tuossa poikittain. Eli siis kuvassa näkyy että tappi on hahlossaan paikallaan (sai laitettua takaisin pikkaisen väännättämällä), mutta kysymys kuuluu että pysyykö se siinä? Lisäksi oon koittanu ehtiä siihen uutta vastaavaa mutta osassa olevalla numerolla 480 001 (4) ei löydy sit yhtään mitään, enkä kyllä löydä osalle mistään muutakaan numeroa.
Sit yleistä ihmettelyä: Miksi muovia? Miksi osa pääsee lonksuamaan sivuttais suunnassa niin että karkaa tapistaan? Ja kuuluuko tuon osan olla tuon näköinen vai olisiko siitä irronnut jotain minkä takia ei pysy paikoillaan? :think
P.s Öljyt oli hyvässä kunnossa, eikä löytynyt silppua.
EDIT:
Eli uhkiksella mentiin ja laatikko läjässä, öljyt vaihetaan hyvin huuhtelemalla. Oon jo iha hermoheikko tän vehkeen kanssa ja saatan jo kuvitellakin vikoja, mutta tämä että D päälle kytkettäessä kuuluu sellainen "wou", ei mitää kiljumista yms ääntä milloinkaan muulloin. Kuuluu selvästi laatikosta. Saas nähä häviääkö huuhtelujen aikana... Missähä nyt ois vika?
Toinen että P:ltä vaihettaessa se keppi on pirun jäykkä...hyvä etten kahta kättä käyttänyt...
Saas nähä kui pitkälle nyt kuletaa... Laittanu omia aikojaa myös vilkut sekasi (vasemmalla ollessaan ei vilkuta, keskellä vilkuttaa vasemmalle ja ylhäällä ei mihinkää tai vasemmalle) ja kuha ne saahaa kuntoo niin leimalle parinkymmenen kilsan päähä - vois kutsua melkei tulikokeeksE28 518i 85'
E36 318is 93'
E39 530dA 99'
Comment
-
-
Originally posted by Jenniva View PostEdelliseen viestin jatkoa!
Tätäkö yritit viestilläsi kertoa?
Öljypohja otettiin siis eilen pois ja havainto oli, että tuo musta muoviosa (jonka läpi tulee tuo tanko jota pitkin se liikkuu) ei ollut ns. kontaktissa tuon lyhkäisen tapin kanssa joka on tuossa poikittain. Eli siis kuvassa näkyy että tappi on hahlossaan paikallaan (sai laitettua takaisin pikkaisen väännättämällä), mutta kysymys kuuluu että pysyykö se siinä? Lisäksi oon koittanu ehtiä siihen uutta vastaavaa mutta osassa olevalla numerolla 480 001 (4) ei löydy sit yhtään mitään, enkä kyllä löydä osalle mistään muutakaan numeroa.
Sit yleistä ihmettelyä: Miksi muovia? Miksi osa pääsee lonksuamaan sivuttais suunnassa niin että karkaa tapistaan? Ja kuuluuko tuon osan olla tuon näköinen vai olisiko siitä irronnut jotain minkä takia ei pysy paikoillaan? :think
P.s Öljyt oli hyvässä kunnossa, eikä löytynyt silppua.
EDIT:
Eli uhkiksella mentiin ja laatikko läjässä, öljyt vaihetaan hyvin huuhtelemalla. Oon jo iha hermoheikko tän vehkeen kanssa ja saatan jo kuvitellakin vikoja, mutta tämä että D päälle kytkettäessä kuuluu sellainen "wou", ei mitää kiljumista yms ääntä milloinkaan muulloin. Kuuluu selvästi laatikosta. Saas nähä häviääkö huuhtelujen aikana... Missähä nyt ois vika?
Toinen että P:ltä vaihettaessa se keppi on pirun jäykkä...hyvä etten kahta kättä käyttänyt...
Saas nähä kui pitkälle nyt kuletaa... Laittanu omia aikojaa myös vilkut sekasi (vasemmalla ollessaan ei vilkuta, keskellä vilkuttaa vasemmalle ja ylhäällä ei mihinkää tai vasemmalle) ja kuha ne saahaa kuntoo niin leimalle parinkymmenen kilsan päähä - vois kutsua melkei tulikokeeks
Olisiko viime rempassa jäänyt jotain välistä / pois / särkynyt kerta on päässyt irtoamaan, irtoaa aika varmasti uudelleen...
Last edited by |parsakaali|; 10-08-2013, 16:37.
Comment
-
-
Originally posted by Jenniva View PostToinen että P:ltä vaihettaessa se keppi on pirun jäykkä...hyvä etten kahta kättä käyttänyt...
Eli se vaihdekepin mukaan liikkuva pätkä minkä päässä se muoviosa on.E60 530d M-Sport
E53 X5 3.0d Sport
E53 X5 3.0d Sport Paku
E93 330d
E61 535d M-Sport
E61 520d
E46 320i
Comment
-
-
Tuli mielenkiinnosta tutkailtua tuon laatikon kaavioita. Mitäs tuo kara (manual valve) käytännössä tekee?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTuli mielenkiinnosta tutkailtua tuon laatikon kaavioita. Mitäs tuo kara (manual valve) käytännössä tekee?E60 530d M-Sport
E53 X5 3.0d Sport
E53 X5 3.0d Sport Paku
E93 330d
E61 535d M-Sport
E61 520d
E46 320i
Comment
-
-
Originally posted by Jarkko S View PostLähinnä välittää tietoa kepin asennosta laatikolle, eli lähdetäänkö eteen vai taakse, tähän aikaan illasta ei tullut tuon järkevämpää mieleenE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Mielenkiinnosta pakko kysyä, kun tässä lähipäivinä olen ehkä hankkimassa E39 525d:tä jossa ilmeisesti tämä kyseinen steptronic, että onko porsiminen yhtä yleistä 525d:ssä? Ainakaan googlettamisella en löytänyt yhtään hajonnutta laatikkoa kun taas näissä 530d tuntuu jokatoisessa olevan jotain häikkää. Uskaltaako tuollaista nyt ostaa ollenkaan :thinkHarraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
Suzuki GSX-R 1000 -07
Ex. M140i -17
Ex. 430D -14
Ex. F20 M135i -15
Comment
-
-
Originally posted by 4llu- View PostMielenkiinnosta pakko kysyä, kun tässä lähipäivinä olen ehkä hankkimassa E39 525d:tä jossa ilmeisesti tämä kyseinen steptronic, että onko porsiminen yhtä yleistä 525d:ssä? Ainakaan googlettamisella en löytänyt yhtään hajonnutta laatikkoa kun taas näissä 530d tuntuu jokatoisessa olevan jotain häikkää. Uskaltaako tuollaista nyt ostaa ollenkaan :think'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
-
Originally posted by atte.o View PostItsellä oli 430tkm ajettu steptronic eikä mitään ongelmaan. Ensimmäisen öljynvaihdon tein laatikkoon 412tkmHarraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
Suzuki GSX-R 1000 -07
Ex. M140i -17
Ex. 430D -14
Ex. F20 M135i -15
Comment
-
-
Originally posted by 4llu- View PostIlmeisesti bensavehje kyseessä jos on tuo sigun e34? nehän on kuulemma jokseenkin ikuisia laatikoita. Kait tuota kannattaa nyt käydä vilkasemassa kun muuten auto vaikuttaa lupaavalta. Mitä tuollaisesta stepistä kannattaa koeajolla tsekata ja missä niiden kierrosten pitäisi olla sillä viimeisellä vaihteella tollaisessa 525 dieselissä?2024 X7 xDrive40i M Sport
2011 E93 335i M Sport
1998 E39 528i
2003 Boxster
Comment
-
Comment