Yksi moottorin kumityyny on halki, mutta eivät pajalla uskoneet että vaikuttaisi... Perjantaiksi sain vasta ajan tarkempaan tarkasteluun! Ongelmaa ei ilmene kiihdyttäessä/moottori jarrutuksessa! ainoastaan kun peruutus vaihde on kytketty.
Mulla oli omassa katiskassa aivan samanlainen ongelma, pakin ohjauksessa tms tais olla siinä vikaa, uudet pakat ja käytetyt ohjaushilut toisesta laatikosta kun lopetti toimintansa lopullisesti tien päällä...rempan jälkeen toimii, ajettu n30k sen jälkeen. Teki siis ton saman että ku laitto pakin päälle ni tärisi ja jurisi...ylämäkeen vielä enemmän, tasasella ja alamäkeen ei kyllä pahemmin ääntäny...
Yksi moottorin kumityyny on halki, mutta eivät pajalla uskoneet että vaikuttaisi... Perjantaiksi sain vasta ajan tarkempaan tarkasteluun! Ongelmaa ei ilmene kiihdyttäessä/moottori jarrutuksessa! ainoastaan kun peruutus vaihde on kytketty.
Itsellä taas jurinaan ja tärinään auttoi kumityynyjen vaihto, toinen oli selvästi päreinä, ja sitten kun niitä vaihdeltiin niin se ehjältä näyttäväkin oli sen verran heikolla hapella että oli aika vaihtaa, ja jurinat loppu niinku seinään
Mikäli ihan mekaaninen tanko vaihdevalitsimen ja vaihdelaatikon välillä on kunnossa, auton tulisi pysähtyä ainakin p:llä. Mikäli liíkkuu edelleen eteenpäin tarkistaisin tangon tilanteen. Nimittäin itselläni kävin yhden automaatin kanssa vastaavasti, kun tanko tipahti pois paikaltaan, tosin vaihdevalitsin meni siinä hervottomaksi ja auto oli tosin opel...
Edelliseen viestin jatkoa!
Tätäkö yritit viestilläsi kertoa?
Öljypohja otettiin siis eilen pois ja havainto oli, että tuo musta muoviosa (jonka läpi tulee tuo tanko jota pitkin se liikkuu) ei ollut ns. kontaktissa tuon lyhkäisen tapin kanssa joka on tuossa poikittain. Eli siis kuvassa näkyy että tappi on hahlossaan paikallaan (sai laitettua takaisin pikkaisen väännättämällä), mutta kysymys kuuluu että pysyykö se siinä? Lisäksi oon koittanu ehtiä siihen uutta vastaavaa mutta osassa olevalla numerolla 480 001 (4) ei löydy sit yhtään mitään, enkä kyllä löydä osalle mistään muutakaan numeroa.
Sit yleistä ihmettelyä: Miksi muovia? Miksi osa pääsee lonksuamaan sivuttais suunnassa niin että karkaa tapistaan? Ja kuuluuko tuon osan olla tuon näköinen vai olisiko siitä irronnut jotain minkä takia ei pysy paikoillaan? :think
P.s Öljyt oli hyvässä kunnossa, eikä löytynyt silppua.
EDIT:
Eli uhkiksella mentiin ja laatikko läjässä, öljyt vaihetaan hyvin huuhtelemalla. Oon jo iha hermoheikko tän vehkeen kanssa ja saatan jo kuvitellakin vikoja, mutta tämä että D päälle kytkettäessä kuuluu sellainen "wou", ei mitää kiljumista yms ääntä milloinkaan muulloin. Kuuluu selvästi laatikosta. Saas nähä häviääkö huuhtelujen aikana... Missähä nyt ois vika?
Toinen että P:ltä vaihettaessa se keppi on pirun jäykkä...hyvä etten kahta kättä käyttänyt...
Saas nähä kui pitkälle nyt kuletaa... Laittanu omia aikojaa myös vilkut sekasi (vasemmalla ollessaan ei vilkuta, keskellä vilkuttaa vasemmalle ja ylhäällä ei mihinkää tai vasemmalle) ja kuha ne saahaa kuntoo niin leimalle parinkymmenen kilsan päähä - vois kutsua melkei tulikokeeks
Last edited by Jenniva; 10-08-2013, 11:41.
Reason: Uutta tietoa
Edelliseen viestin jatkoa!
Tätäkö yritit viestilläsi kertoa?
Öljypohja otettiin siis eilen pois ja havainto oli, että tuo musta muoviosa (jonka läpi tulee tuo tanko jota pitkin se liikkuu) ei ollut ns. kontaktissa tuon lyhkäisen tapin kanssa joka on tuossa poikittain. Eli siis kuvassa näkyy että tappi on hahlossaan paikallaan (sai laitettua takaisin pikkaisen väännättämällä), mutta kysymys kuuluu että pysyykö se siinä? Lisäksi oon koittanu ehtiä siihen uutta vastaavaa mutta osassa olevalla numerolla 480 001 (4) ei löydy sit yhtään mitään, enkä kyllä löydä osalle mistään muutakaan numeroa.
Sit yleistä ihmettelyä: Miksi muovia? Miksi osa pääsee lonksuamaan sivuttais suunnassa niin että karkaa tapistaan? Ja kuuluuko tuon osan olla tuon näköinen vai olisiko siitä irronnut jotain minkä takia ei pysy paikoillaan? :think
P.s Öljyt oli hyvässä kunnossa, eikä löytynyt silppua.
EDIT:
Eli uhkiksella mentiin ja laatikko läjässä, öljyt vaihetaan hyvin huuhtelemalla. Oon jo iha hermoheikko tän vehkeen kanssa ja saatan jo kuvitellakin vikoja, mutta tämä että D päälle kytkettäessä kuuluu sellainen "wou", ei mitää kiljumista yms ääntä milloinkaan muulloin. Kuuluu selvästi laatikosta. Saas nähä häviääkö huuhtelujen aikana... Missähä nyt ois vika?
Toinen että P:ltä vaihettaessa se keppi on pirun jäykkä...hyvä etten kahta kättä käyttänyt...
Saas nähä kui pitkälle nyt kuletaa... Laittanu omia aikojaa myös vilkut sekasi (vasemmalla ollessaan ei vilkuta, keskellä vilkuttaa vasemmalle ja ylhäällä ei mihinkää tai vasemmalle) ja kuha ne saahaa kuntoo niin leimalle parinkymmenen kilsan päähä - vois kutsua melkei tulikokeeks
En juuri tuota koittanut kertoa, mutta lähinnä vain kerroin oman kokemuksen, kerta ongelma oli vähän saman tyylinen. Muovinen osa ei todennäköisesti pysy paikallaan, kerta pääsee lonksumaan. Toki kyseisen mallista vaihdelaatikkoa en ole koskaan avannut, niin tuo on vain mututietoa. P:ltä otettaessa parkkilukko on tämän näköinen (zf:n näkemys), eli väännöksissa ollessa (mäki tjsp) on jäykkä ottaa pois, mutta tasaisella ei saa olla jäykkä.
Olisiko viime rempassa jäänyt jotain välistä / pois / särkynyt kerta on päässyt irtoamaan, irtoaa aika varmasti uudelleen...
Tuli mielenkiinnosta tutkailtua tuon laatikon kaavioita. Mitäs tuo kara (manual valve) käytännössä tekee?
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Lähinnä välittää tietoa kepin asennosta laatikolle, eli lähdetäänkö eteen vai taakse, tähän aikaan illasta ei tullut tuon järkevämpää mieleen
Tämä päätelmä oli tehtävissä kyseisen tapauksen vikakuvauksen ja sen korjauksen perusteella. Minulle tuli hieman yllätyksenä, että asentoanturilta on parkkilukon lisäksi tällainen mekaaninen yhteys laatikon hydrauliikkapuolelle. Sen verran hämmensi, että piti ihan ATSG:n korjausmanuaali kaivaa naftaliinista.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Mielenkiinnosta pakko kysyä, kun tässä lähipäivinä olen ehkä hankkimassa E39 525d:tä jossa ilmeisesti tämä kyseinen steptronic, että onko porsiminen yhtä yleistä 525d:ssä? Ainakaan googlettamisella en löytänyt yhtään hajonnutta laatikkoa kun taas näissä 530d tuntuu jokatoisessa olevan jotain häikkää. Uskaltaako tuollaista nyt ostaa ollenkaan :think
Mielenkiinnosta pakko kysyä, kun tässä lähipäivinä olen ehkä hankkimassa E39 525d:tä jossa ilmeisesti tämä kyseinen steptronic, että onko porsiminen yhtä yleistä 525d:ssä? Ainakaan googlettamisella en löytänyt yhtään hajonnutta laatikkoa kun taas näissä 530d tuntuu jokatoisessa olevan jotain häikkää. Uskaltaako tuollaista nyt ostaa ollenkaan :think
Ei näissä nyt jokatoisessa ole häikkää. Ihmiset kirjoittavat foorumille useammin aiheesta "laatikon kanssa ongelma", kuin "laatikko toimii hyvin" . 530d on ehkä hieman yleisempi malli (voin olla väärässä..?) ja varmasti yleisempää löytää niistä "tyyninkirengastusta"/muuta viritelmää, jotka tekevät askille hallaa.
Itsellä oli 430tkm ajettu steptronic eikä mitään ongelmaan. Ensimmäisen öljynvaihdon tein laatikkoon 412tkm
Ilmeisesti bensavehje kyseessä jos on tuo sigun e34? nehän on kuulemma jokseenkin ikuisia laatikoita. Kait tuota kannattaa nyt käydä vilkasemassa kun muuten auto vaikuttaa lupaavalta. Mitä tuollaisesta stepistä kannattaa koeajolla tsekata ja missä niiden kierrosten pitäisi olla sillä viimeisellä vaihteella tollaisessa 525 dieselissä?
Ilmeisesti bensavehje kyseessä jos on tuo sigun e34? nehän on kuulemma jokseenkin ikuisia laatikoita. Kait tuota kannattaa nyt käydä vilkasemassa kun muuten auto vaikuttaa lupaavalta. Mitä tuollaisesta stepistä kannattaa koeajolla tsekata ja missä niiden kierrosten pitäisi olla sillä viimeisellä vaihteella tollaisessa 525 dieselissä?
E34 ei ole saanut Steptronicia. Omalla 525dA -01 ajettu nyt 259tkm ja hyvin pelaa laatikko. Öljyjä ei oo vissiin ikinä vaihdettu.
2024 X7 xDrive40i M Sport
2011 E93 335i M Sport 1998 E39 528i 2003 Boxster
Comment