Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eeskoo
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 91
    • Chicago

    Lainataas 530d topiccia.
    Ekat 18 sivua jakso lukea öljynvaihdosta, blaah.

    Eli E46 330dA M57N koneella. Vajaa 400tkm nyt mittarissa ja laatikkoa 300tkm kohilla korjailtu muutamalla tonnilla. Turbiini äskettäin vaihdettu, varmasti kunnossa. Kone ottaa kierroksia kevyesti mutta vaihdelaatikko tuntuu olevan löysä kuminauha 2500rpm asti jonka jälkeen lähtee kiihtymaan hyvin, vastaava kiihtyminen tapahtui joskus aiemmin jo 1700 kierroksella mutta jossain jotain vikaa. Obd-kapulalla millä näkee datastreamia ihmetelty koneen kierrosluvun, turbiinin pyörimisnopeutta ja outputspeedia, kaikki heittää melkosesti. Jossain joku luistaa (?) mutta mitään vikakoodia ei tule mihinkään.

    Edit, Joka nopeudessa ongelma tämä sama. Kun sitä kaasua painaa pohjaa niin että lähtis kiihtymään enemmän kierrosluvun 2600 hujakoille rupee hakemaan pienempää vaihdetta.
    Jokainen vaihde vaihtuu hienosti ja kevyesti kiihdyttäenkin vaihteet menee siististi/ongelmitta paikoilleen.

    Kokeiltu ajaa ilman pakoputkea, ei tukosta/vaikutusta
    Auto käynnissa irrotettu turbon alipainekellon letku, näyttäisi toimivan ongelmitta.
    Maffi ollu irti.
    Last edited by eeskoo; 03-06-2014, 12:28.

    Comment

    • E.K.
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 494
      • Helsinki

      Jaahas,tuli laatikon elinikä täyteen.
      Vajaa 300tkm mittarissa vm-01 ja veto loppui liikennevaloihin kerrasta.
      Sain siirtymään sit kuitenki hitaasti pois risteysalueenta, sit se oli siinä.
      Vetarit ei ole irronnu. Tunkin päällä ajettaessa välillä pyörii kardaani ja pyörät sitten veto loppuu. Ei vikakoodeja autoscanner BMW:llä
      Öljyt vaihdettu vajaa 4 vuotta sitten,sen jälkeen ajettu 130tkm. Ei öljyvuotoja. Renkaat alkuperäiskokoiset. jotain ääntämistä nyt laatikon suunnalta ku laittaa käyntiin.
      Oljy hieman tummunutta ja haju kuitenki viittais hieman tulitikkuun.

      Ollu vähän muitakin tärinöitä viime aikoina autossa, mutta mahdollisesti myös turbiinin kevyttä jurinaa.
      ...Laatikko korjaaja puhelimessa arvuutteli korjauksen hinnan alkavan 2,5 tuhannesta sisältäen uuden LUK turbiinin.

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        Recrolle vaan niin säätät tonnin heti alkuunsa..
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Hezman
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 708
          • Jyväskylä

          Originally posted by eeskoo View Post
          Lainataas 530d topiccia.
          Ekat 18 sivua jakso lukea öljynvaihdosta, blaah.

          Eli E46 330dA M57N koneella. Vajaa 400tkm nyt mittarissa ja laatikkoa 300tkm kohilla korjailtu muutamalla tonnilla. Turbiini äskettäin vaihdettu, varmasti kunnossa. Kone ottaa kierroksia kevyesti mutta vaihdelaatikko tuntuu olevan löysä kuminauha 2500rpm asti jonka jälkeen lähtee kiihtymaan hyvin, vastaava kiihtyminen tapahtui joskus aiemmin jo 1700 kierroksella mutta jossain jotain vikaa. Obd-kapulalla millä näkee datastreamia ihmetelty koneen kierrosluvun, turbiinin pyörimisnopeutta ja outputspeedia, kaikki heittää melkosesti. Jossain joku luistaa (?) mutta mitään vikakoodia ei tule mihinkään.

          Edit, Joka nopeudessa ongelma tämä sama. Kun sitä kaasua painaa pohjaa niin että lähtis kiihtymään enemmän kierrosluvun 2600 hujakoille rupee hakemaan pienempää vaihdetta.
          Jokainen vaihde vaihtuu hienosti ja kevyesti kiihdyttäenkin vaihteet menee siististi/ongelmitta paikoilleen.

          Kokeiltu ajaa ilman pakoputkea, ei tukosta/vaikutusta
          Auto käynnissa irrotettu turbon alipainekellon letku, näyttäisi toimivan ongelmitta.
          Maffi ollu irti.
          Onkos tähän laatikon löysyyteen pienillä kierroksilla löytynyt jonkinlaista selitystä?

          Comment

          • Diipa
            Bimmer Rookie
            • Mar 2005
            • 41

            Originally posted by _nixu_ View Post
            Recrolle vaan niin säätät tonnin heti alkuunsa..
            Mikäs tämä Recro on? Joku vaihteistopaja? Pelko persuksissa mennään..

            Comment

            • BreeZi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 2371
              • Jyväskylä

              Originally posted by Diipa View Post
              Mikäs tämä Recro on? Joku vaihteistopaja? Pelko persuksissa mennään..
              Juurikin näin:
              We provide automatic transmission repair and restoration services at Recro. Find a range of restoration services online. Visit our site for more info.
              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
              - E- ja F- sarjan avaimet.
              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
              .

              Finmodi oy
              050-3063926
              [email protected]

              Comment

              • Kumipaa
                Newbiemmer
                • Oct 2014
                • 2
                • BayCity

                "BMW, vain pakki puuttuu."

                Aikani tossa etsiskelin aiheesta mutta ei osunu kohdalle samanlaisia ongelmia, vaikka niistä varmasti täällä onkin kirjoiteltu. Eli hommasin tossa viime talvena -02 530d automaatilla (virhe?) ja onhan tuo varsin mukavasti jo kuljettanutkin 30 000km verran, mutta... Tänään töistä kotipihaan tullessa oli tarkoitus peruuttaa parkkiruutuun mutta sepä jäikin tekemättä. Pakkia ei vaan löydy. Näytössä kyllä kaikki vaihteet tallela, eteenpäin kaikki toimii normaalisti, ei kuulu rohinoita eikä kolinoita, ei anna vikailmotuksia/koodeja. Hirveesti en uskaltanut kaasua antaa kun ei minkäänlaista nytkähdystä tapahdu pakille laittaessa. Noh, menihän se parkkiruutuun työntämälläkin. Onko vastaavia oikkuja ollut sähköviasta johtuvana vai pitääkö ruveta jännittämään mekaanisen puolen katastrofia?

                Comment

                • Kumipaa
                  Newbiemmer
                  • Oct 2014
                  • 2
                  • BayCity

                  Jahas, pakki löytyikin. Kävin äsken vielä hämmästelemässä tilannetta. Oli siis ollut akun kaapeli pari tuntia irti mutta se ei kyllä vaikuttanut tilanteeseen mitään sillä ensin ei pakki toiminut. Kokeilin ensin D:llä ja heti rupes vetämään normaalisti eteenpäin, sitten pakille.. ei mitään, taas D:llä ihan normaali ja pakilla ei mitään. Vielä kerran D:lle, sen jälkeen pakille ja ihan vähän näpäytin kaasua pari kertaa nii sitten nytkähtikin äkisti liikkeelle. Pakki alkoi toimia. Kävin ajamassa testilenkin ja aski toimi taas niinkuin ennenkin. Vaihtaa nätisti ja takaperinkin pääsee . Taitaa mennä samantien lootaöljyt vaihtoon. Kai siellä joku irtotöhnä nyt yrittää tukkia öljynvirtausta?

                  Comment

                  • kihe
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2011
                    • 174
                    • Joensuu

                    Pakin puuttuminen GM 5L40 taisi olla vahvasti sidoksissa venttiilikoneiston solenoideihin, mikäli oikein muistelen. Ainakin jenkki / brittifoorumeilla aiheesta paljon juttuja. Tuossa yksi lähde, josta lähetä tönkimään


                    Jos kovasti rupeaa tökkimään, niin öljynvaihdon yhteydessä kannattanee ottaa venttiilikoneisto irti ja uusia solenoideja. Saattaa löytyä jopa automaattikorjaamoilta "hyllytavarana".

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by Kumipaa View Post
                      Taitaa mennä samantien lootaöljyt vaihtoon. Kai siellä joku irtotöhnä nyt yrittää tukkia öljynvirtausta?
                      Voi myös pahentaa tlannetta, joten älä "korjaa" ehjää.

                      Comment

                      • Macke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 1134
                        • Porvoo

                        Pakin solenoidi väsähtäny, on siellä venttiilikoneiston takapäässä. Ei ole kallis eikä paha rasti vaihtaa, kuukkeloi 5l40e no reverse niin jo löytyy kuvallisia ohjeitakin.

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2017
                          • Kangasala

                          Täältähän voi luontevimmin kysäistä, mistä olisi järkevin hankkia uusi/kunnostettu turbiini tuohon E39 530dAt penariin. Ennakoivasta huollosta siis on kysymys, mitään vikaa ei nykyisessäkään vielä ole. Core limppu löytyy huollettavaksi, mikäli se asiassa auttaa Jn-Tradingin referenssihinta on 580€/täysin uusi. Mielipiteitä?
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            Originally posted by schwarze View Post
                            Täältähän voi luontevimmin kysäistä, mistä olisi järkevin hankkia uusi/kunnostettu turbiini tuohon E39 530dAt penariin. Ennakoivasta huollosta siis on kysymys, mitään vikaa ei nykyisessäkään vielä ole. Core limppu löytyy huollettavaksi, mikäli se asiassa auttaa Jn-Tradingin referenssihinta on 580€/täysin uusi. Mielipiteitä?
                            Jn tradingilla on ollut kohtuulliset hinnat noissa mutta voi joltakin ebay kauppiaalta saada vielä halvemmallakin. Myös recrolta latviasta kannattaa kysäistä hintaa.

                            Comment

                            • schwarze
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 2017
                              • Kangasala

                              Originally posted by WSE1 View Post
                              Jn tradingilla on ollut kohtuulliset hinnat noissa mutta voi joltakin ebay kauppiaalta saada vielä halvemmallakin. Myös recrolta latviasta kannattaa kysäistä hintaa.
                              Ok. Ebaysta löysin ainoastaan "tehdaskorjattuja", uusia en lainkaan. Repconilla vahvistettu/korjattu 480€, Powermaticilla uusi 900€ ja kunnostettu 700€. Ikun kanssa on Recro vielä prosessissa, kun pitää kaivella lisää numeroita. Kyllä näillä hinnoilla JN-Trading tällä hetkellä vahvoilla.
                              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                              Comment

                              • mikko77777
                                Newbiemmer
                                • Jan 2007
                                • 15

                                tuolta tilasin omaan 330xda:han 349e takuulla..http://www.tc-trading-berlin.de
                                hyvin pelittää!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎