Announcement

Collapse
No announcement yet.

TAAS kallis kilaus 530da

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jantsu
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 168
    • siilinjärvi

    TAAS kallis kilaus 530da

    Kaverin 530da -02 "hajos" eli imusarjan läppäakseli murtui ja meni 5 sylinterille?. Väänti läppää mennessään mutta itse läppä ei irronnut.(eli se ohut akseli siitä paksusta tangosta).Autolla ajettu n.180tkm.Ajellut normaalisti ja sitten risteyksestä käännyttäessä kiihdyttänyt vähän rivakammin ja "räks".Auto tutkittavana E.Hartikaisella Kuopiossa,vielä ei tiedä mitä on hajonnut.Itse poistatutin omasta 330da:sta tänään läpät hevon kuuseen osaavissa käsissä Kuopiossa.Kyllä tämä läppä ongelma on tosiasiaa ja täytyy vain ihmetellä että merkkiliikkeessä ei tiedetä/tiedosteta tai haluta kertoa asiakkaille vakavasta tyyppiviasta.Nyt kaikki joilla vielä läpät paikalla niin ei kun VEKS.
  • Wasabi
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 89
    • Helsinki

    #2
    Täällä yksi 530DA omistaja, joka kauhun sekaisin tuntein odottaa että ehtiikö irrottamaan omasta nuo läpät ennen kilausta. Nyt mittarissa reilut 160tkm, eli riskillä ajetaan...

    Comment

    • Rubu
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 809
      • Kuopio

      #3
      Näyttää siltä että noita autoja on siinä iässä jolloin rupeaa läppiä lentelemään, joten täytyy suositella kaikille tuota läppien poisottoa.
      Näyttää suhdeluku näiden lukemisten perusteella nousevan kokoajan.
      Last edited by Rubu; 22-10-2007, 21:34.

      Comment

      • jantsu
        Bimmer Rookie
        • May 2004
        • 168
        • siilinjärvi

        #4
        Originally posted by jantsu View Post
        Kaverin 530da -02 "hajos" eli imusarjan läppäakseli murtui ja meni 5 sylinterille?. Väänti läppää mennessään mutta itse läppä ei irronnut.(eli se ohut akseli siitä paksusta tangosta).Autolla ajettu n.180tkm.Ajellut normaalisti ja sitten risteyksestä käännyttäessä kiihdyttänyt vähän rivakammin ja "räks".Auto tutkittavana E.Hartikaisella Kuopiossa,vielä ei tiedä mitä on hajonnut.Itse poistatutin omasta 330da:sta tänään läpät hevon kuuseen osaavissa käsissä Kuopiossa.Kyllä tämä läppä ongelma on tosiasiaa ja täytyy vain ihmetellä että merkkiliikkeessä ei tiedetä/tiedosteta tai haluta kertoa asiakkaille vakavasta tyyppiviasta.Nyt kaikki joilla vielä läpät paikalla niin ei kun VEKS.
        Päivitystä vaurioihin:5 pytyn venttiili ja mäntä sökö.Ei vahingoittanut sylinteriä.Turbon huollatus samalla, niin homma on kunnossa.Vielä olisivat työntämässä läpällistä imusarjaa tilalle(merkkiliike),mutta ei kelpaa kaverille.

        Comment

        • finnbiker
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 103

          #5
          e39- 530 Da ja imusarjan läpät

          Onkos veljeskunnalla tietoa, notta
          missä vuosimalleissa noita läpyköitä on.

          Jossain oon ollut lukevinani (tietysti taas nänhy unta)
          ettei niitä olisi kaikissa
          tomaateissa, vaan jostai vm:sta eteen/taaksepäin

          itelläni vm 2000/03 domaaddi
          - nykymeno tekee meistä löysiä - :think

          Comment

          • jantsu
            Bimmer Rookie
            • May 2004
            • 168
            • siilinjärvi

            #6
            Siitä alkaen läppäsysteemi automaateissa.(3/2000)

            Comment

            • sirkus
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 2195
              • kaustinen

              #7
              ja näissä uudemmissa mm57??n on sit myös manuaaleissa eli e6? ja e9?
              Chrysler 300c crd touring 2010
              Daily driver
              Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
              Man cave on wheels
              Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
              Built not bought
              V8, only juice&milk come in 2 litres

              Kawasaki zzr1100 fighter


              Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

              Comment

              • ranex
                Newbiemmer
                • Sep 2006
                • 24
                • lappeenranta

                #8
                Originally posted by jantsu View Post
                Päivitystä vaurioihin:5 pytyn venttiili ja mäntä sökö.Ei vahingoittanut sylinteriä.Turbon huollatus samalla, niin homma on kunnossa.Vielä olisivat työntämässä läpällistä imusarjaa tilalle(merkkiliike),mutta ei kelpaa kaverille.
                No voi ihmisenkäsi mitä tsägää.Yhden vammat kun on saatu korjattua kilahtelee heti lisää .Ihan mielenkiinnosta,tarjottiinko korjausta vai niinkuin mulle... uutta konetta? Eikö siis ollut tietoa että vaurion mahd. on olemassa vai kuten allekirjottanut en pitänyt asiaa tärkeänä? No nyt kun on ääkkä pöksyissä ei auta kun toivottaa jaksamista ja halpaa remonttia, meinaan tiedän että kyllä kyrsii.Josko ihmiset rupeis pikkuhiljaa tajuaan et ei näistä huvikseen jutella.

                Comment

                • iikka
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 2597
                  • Oulu

                  #9
                  se kyllä ihmetyttää suuresti että miksi merkkiliikeet ei sitten kehota poistaan noita autosta jos kerran melko todennäköisesti se läpän irtoaminen jossain vaiheessa tulee eteen..??? vai tietoisestikko tämä jätetään mainitsematta että saadaan sitten kalliita remontteja tehdä??
                  Speed costs, how fast you wanna go?

                  Comment

                  • Wasabi
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 89
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by iikka View Post
                    se kyllä ihmetyttää suuresti että miksi merkkiliikeet ei sitten kehota poistaan noita autosta jos kerran melko todennäköisesti se läpän irtoaminen jossain vaiheessa tulee eteen..??? vai tietoisestikko tämä jätetään mainitsematta että saadaan sitten kalliita remontteja tehdä??
                    Jos läppien alkuperäinen tarkoitus on ollut päästöjen saaminen sallittuihin rajoihin tyyppikastastuksen läpäisemiseksi, ei niitä voi ottaa pois, koska silloinhan arvot eivät enää olisi normien mukaiset. Ainut korjaus jota tehdas ja sitä kautta merkkiliike voi tehdä on uusien läppien kestävyyden parantaminen. Tämä on nyt mutuilua, koska itselle vieläkin ko. läppien lopullinen merkitys vähän epäselvä.

                    Comment

                    • Vesipumppu
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2005
                      • 57

                      #11
                      Originally posted by Wasabi View Post
                      Jos läppien alkuperäinen tarkoitus on ollut päästöjen saaminen sallittuihin rajoihin tyyppikastastuksen läpäisemiseksi, ei niitä voi ottaa pois, koska silloinhan arvot eivät enää olisi normien mukaiset. Ainut korjaus jota tehdas ja sitä kautta merkkiliike voi tehdä on uusien läppien kestävyyden parantaminen. Tämä on nyt mutuilua, koska itselle vieläkin ko. läppien lopullinen merkitys vähän epäselvä.

                      Näinon, noilla voi olla vaikutusta tyyppihyväksyntä päästöihin muun muuassa. Kukas sen sitten maksaisi, jos tehdas tai merkkiliike kehottaisi ottaa noi pois. Jonkinlaista vääntöä tosta voisi tulla.

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9142
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Wasabi View Post
                        Jos läppien alkuperäinen tarkoitus on ollut päästöjen saaminen sallittuihin rajoihin tyyppikastastuksen läpäisemiseksi, ei niitä voi ottaa pois, koska silloinhan arvot eivät enää olisi normien mukaiset. Ainut korjaus jota tehdas ja sitä kautta merkkiliike voi tehdä on uusien läppien kestävyyden parantaminen. Tämä on nyt mutuilua, koska itselle vieläkin ko. läppien lopullinen merkitys vähän epäselvä.
                        Juurikin näin! Merkkiorganisaatio ei voi suositella sellaista toimenpidettä, joka huonontaisi auton päästöarvoja, vaikka muutos olisikin marginaalinen. Täysin vastaava analogia on EGR:n sulkemisen kanssa.
                        Ja tuossa aiempaa turinaa läppien toiminnasta. KLIK
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Rubu
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 809
                          • Kuopio

                          #13
                          Ilmeisesti Kuopion seudulla ihmiset on ottaneet asian vakavissaan, kun tänään varasin 2 autolle ajan läppien poistoon...

                          Comment

                          • mukko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 5965
                            • Uleåborg

                            #14
                            .......
                            Last edited by mukko; 30-10-2007, 18:40.
                            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                            Save the World, Fuck The Fuel Economy
                            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                            Comment

                            • Rubu
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 809
                              • Kuopio

                              #15
                              Originally posted by muggo View Post
                              100tkm:han on imusarjan vaihtoväli noissa, siis huollon mukaan. Joten miksi poistaa, uutta imusatsia vaan kehiin
                              Varmaan poistossa on se idea, että ei tarvitse ostaa kallista uutta sarjaa enää koskaan...:think
                              Merkkiliike/huoltohan ei voi kannustaa/tehdä virallisesti tuollaisia muutoksia tyyppihyväksyttyihin autohin.
                              Vähän sama kun webaston ohjelmointi esilämmittimeksi, osa sen tekee asiakkaan vastuulla, osa ei tee ollenkaan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎