memebuy23buy

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ///THe
    replied
    Originally posted by Kinner View Post
    Morjes,mulla laskee kans perä yön aikana.pussit on vuoden vanhoja eli niissä ei ole vikaa.vänkärin puolimmainen laskee ihan kenttii ja kuskinpuoli melko alas mistähän kannattais lähteä tutkimaan?
    Täällä kanssa samaa ongelmaa ja juurikin noin, että apparin puoli laskee reilummin ja kuskin puoli hiukka vähempi. Kompura kyllä täyttää pussut nopeesti takas ja tuntuu ajossa pysyvän oikealla korkeudella. Mitään vikakoodeja ei INPAlla näy. Painelinjat tarkistin ja ei vuotoja. Eikä auton altakaan/pyöräkoteloista kuulu suhinaa... En usko, että molemmat ilmasäiliöt laukeais samaan aikaan?

    Lähinnä alkanut epäilemään kompurapaketin kuljessä olevien mankkuventtiilien toimintaa. -Tapillahan ilmeisesti oli ongelmaa näiden kanssa? Saako tätä kahden venttiilin paketti mistään tarvikkeena sopivaa?

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Auton pohjassa olevat peltipöntöt letkuineen. Lue tästä topikista lisää. Minä olen joutunut uusimaan ne molemmat.

    Leave a comment:


  • Kinner
    replied
    Morjes,mulla laskee kans perä yön aikana.pussit on vuoden vanhoja eli niissä ei ole vikaa.vänkärin puolimmainen laskee ihan kenttii ja kuskinpuoli melko alas mistähän kannattais lähteä tutkimaan?

    Leave a comment:


  • M535iM
    replied
    Originally posted by OneAndOnly View Post
    Seuraavaksi minunkin pitää tämä rakeenvaihto operaatio tehdä niin kysyn jo valmiiksi että onko sillä mitään erityistä väliä mitä rakeita sinne laitta jos jostakin prismasta yms. niitä katseleisi? Värejä oli joitain erilaisia ja ebaystäkin näkyi löytyvän n.20€/1kg posteineen jotain oranssin väristä ja muitakin.

    Arvelin että jos tekis niin että kun vaihtaa rakeet niin sit jonkinajan päästä vaihtais vielä uudelleen niin jos sen kosteuden sais niin parhaiten pois.
    Suosittelen niitä jyvien vaihtoa, itse olen vitkutelut ko. homman kanssa ja nyt se tuli tehtyä viikko sitte yhden kamun raskaan liikenteen huoltohallissa, sieltä sain uusia jyviä kun purettiin isompi sylinteri joka kuuluu linja-autoon. Viime viikolla sit pääsin vikavalosta eroon vaikka parina aamuna oli lähemmäksi 20 pakkasta ja edellisinä aamuina valo oli vielä syttynyt.

    Kuivain oli tosiaan aivan märkä ja voin hyvin kuvitella miksi pakkasella tasonsäätö ei toiminut ja kuvake syttyi mittaristoon! Pakkohan niiden kumiventtiileiden on jymähtää jäähän kun näki sen kosteusmäärrän. Kamuni kansa ihmeteltiin kun Sakemanni-insinööri ei ole keksinyt siihen kompurapakettiin helposti vaihdettavaa kuivainpatruunaa jonka kuuluisi vaihtaa oman mutu:n mukaa about 3-4 vuoden välein näin Suomi oloissa, raskaisiin ajoneuvoihin vaihdetaaan kuulemma vuoden välein ne kuivanstylinterit!

    Nyt vaikka pakkaset ei enää vaivaakkaan niin kannattaa homma tehdä ennen tuleevaa talvea, ettei sitten tarvi tatti otsassa ihmetelle valoja mittaristossa, helppo about tunnin homma jos on uudet ryynit valmiina.

    Ohjekuvia työn selventämiseksi on saman ketjun postauksessa #158

    Leave a comment:


  • kosu
    replied
    Originally posted by kosu View Post
    Tervehdys kaikille, kyseessä siis 528i tuuring vm.97 ja ongelman tasonsäätö merkkivalo.
    Huolsin juuri viimeviikonloppuna kompuran kuivaimen forumilta saatujen erittäin hyvien ohjeiden mukaan, eli purut pois ja yleinen putsaus jne jne.
    Olin jo hyvinkin toiveikas koko sunnuntai päivän kunnes koitti maanantai ja merkkivalo syttyi taas, noh pusseissa pysyy siis ilma hyvin ei vuotoja suhinoita pihinöitä kompura toimii etc.
    Ongelma on siis sellainen et vikakoodinlukia ilmoittaa seuraavaa,

    - control-time fault one sided.

    ja sitten katsoin vielä perän datastream ja silmään pisti seuraava asia,
    - voltage supply valve rear right 0,00V
    - voltage supply valve rear left 9,03V
    Auto toimii aivan normaalisti perä ei laske ja pysyy ajokorkeudessa mutta kyseinen merkkivalo syttyy aika ajoin kuten tänään aamulla mut ei sit enään iltapäivällä kun lähdin töistä pois. Kiitos ja anteeksi...
    Vähän päivitystä, eli valo syttyy useimmiten kun joku tulee taakse istumaan tahi sit muuten vaan laittaa painoo taakse?

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by OneAndOnly View Post
    Jotenkin vaan arveluttaa toi entisten käyttö,mut jos ne on toisillakin pelannut niin sama kai se on niin tehdä.
    Rakeethan on periaatteessa ikuisia jos niitä ei mekaanisesti riko. Silicagel imee ilmasta kosteutta ja sitoo sen itseensä. Samalla tavalla se luovuttaa sen ulos ollessaan kuivassa tilassa. Tämän jälkeen se on taas valmis sitomaan kosteutta ihan kuin uusikin rae.

    Leave a comment:


  • OneAndOnly
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Mikä ongelma siinä regeneroinnissa on?
    Jotenkin vaan arveluttaa toi entisten käyttö,mut jos ne on toisillakin pelannut niin sama kai se on niin tehdä.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by OneAndOnly View Post
    Seuraavaksi minunkin pitää tämä rakeenvaihto operaatio tehdä niin kysyn jo valmiiksi että onko sillä mitään erityistä väliä mitä rakeita sinne laitta jos jostakin prismasta yms. niitä katseleisi? Värejä oli joitain erilaisia ja ebaystäkin näkyi löytyvän n.20€/1kg posteineen jotain oranssin väristä ja muitakin.

    Arvelin että jos tekis niin että kun vaihtaa rakeet niin sit jonkinajan päästä vaihtais vielä uudelleen niin jos sen kosteuden sais niin parhaiten pois.
    Mikä ongelma siinä regeneroinnissa on?
    Tietysti jos kämpiltä löytyy vaan mikrouuni niin sitten

    Muuten uuniin 125 astetta ja kaksi tuntia -> rakeet takaisin ja kovaa ajoa.

    Leave a comment:


  • OneAndOnly
    replied
    Seuraavaksi minunkin pitää tämä rakeenvaihto operaatio tehdä niin kysyn jo valmiiksi että onko sillä mitään erityistä väliä mitä rakeita sinne laitta jos jostakin prismasta yms. niitä katseleisi? Värejä oli joitain erilaisia ja ebaystäkin näkyi löytyvän n.20€/1kg posteineen jotain oranssin väristä ja muitakin.

    Arvelin että jos tekis niin että kun vaihtaa rakeet niin sit jonkinajan päästä vaihtais vielä uudelleen niin jos sen kosteuden sais niin parhaiten pois.

    Leave a comment:


  • kosu
    replied
    Nyt meni yli hilseen?

    Tervehdys kaikille, kyseessä siis 528i tuuring vm.97 ja ongelman tasonsäätö merkkivalo.
    Huolsin juuri viimeviikonloppuna kompuran kuivaimen forumilta saatujen erittäin hyvien ohjeiden mukaan, eli purut pois ja yleinen putsaus jne jne.
    Olin jo hyvinkin toiveikas koko sunnuntai päivän kunnes koitti maanantai ja merkkivalo syttyi taas, noh pusseissa pysyy siis ilma hyvin ei vuotoja suhinoita pihinöitä kompura toimii etc.
    Ongelma on siis sellainen et vikakoodinlukia ilmoittaa seuraavaa,

    - control-time fault one sided.

    ja sitten katsoin vielä perän datastream ja silmään pisti seuraava asia,
    - voltage supply valve rear right 0,00V
    - voltage supply valve rear left 9,03V
    Auto toimii aivan normaalisti perä ei laske ja pysyy ajokorkeudessa mutta kyseinen merkkivalo syttyy aika ajoin kuten tänään aamulla mut ei sit enään iltapäivällä kun lähdin töistä pois. Kiitos ja anteeksi...

    Leave a comment:


  • Messerschmitt
    replied
    Originally posted by kettunet View Post
    Tuli tänään purettua omasta(E39 vm.2003) pihalla pakkasessa tuo kompuran kuivain koska oli pari kertaa ilmoittanut tuosta inaktiivisuudesta. Kannatti avata...oli aivan umpijäässä koko kuivain. Ihme miten siellä on ilma enää mennyt. Laitoin Sinooperin rakeita kun en muista tiennyt. Rakeet selkeästi isompia kuin alkuperäiset. En tiedä pitäiskö kuivata alkuperäiset ja laittaa takaisin vai antaa olla ja toivoa parasta. Mutta kiitos tälle palstalle...kaveri vihjaisi että täältä löytyisi apua....ja löytyi...


    Olen tuon oman toukan kanssa painiskellut koskien selflevelsuspensioninak.
    Joo, kompuran olen purkanut moneen kertaan ja muistaakseni olen jonkun jutuinki kuvien kera tänne laittanut ko. operaatiosta...
    Mutta ostin aikoinaan kuivaimeen uudet ryynit sellasesta raskaan kaluston firmasta kuin Onnin auto Oy ja (varmaankin?) vieläkin myy niitä.
    Mulla taitaa olla niitä rakeita kotona ylimääräisiä (samoja/samanlaisia) kuin kuivaimessa on ollut, jos oikein muistan.
    Niitä vois myydä jos löydän ne.
    Nyt on ollut enää toukan perä ongelma se että tasoanturin johdotuksissa tai tasoanturissa jotain feeluu, kun kiihdyttää rajummin taikka töyssyissä röykyttää enemmän tulee jokin turva moodi yms. ja nostaa perän täysin ylös. Toinen puoli on pyörännavasta 38cm ja toinen nousee 39cm:iin kotelon yläreunaan...

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by kettunet View Post
    Eli siis rupeaa antamaan samaa herjaa? Mikä on kauaa? Kestääkö kevääseen asti(sais lämpimässä laittaa)?
    Omassa autossa toimi pari kuukautta. Voit kokeilla laittaa noita sinooperin rakeita johonkin kuppiin ja vähän vettä päälle ja katsoa mitä tapahtuu. Eihän sitä tiedä vaikka nekin rakeet olisivat kehittyneet. Ne mitä minulla oli alkoivat paukkua samantien murusiksi kun kastuivat.

    Leave a comment:


  • kettunet
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Kuivaa alkuperäiset rakeet ja laita takaisin. Sinooperin rakeet (jos samoja mitä itselläni oli) ei toimi pitkään. Nämä rakeet murenevat kostuessaan pieniksi muruiksi jonka läpi ilma ei kunnolla kulje.
    Eli siis rupeaa antamaan samaa herjaa? Mikä on kauaa? Kestääkö kevääseen asti(sais lämpimässä laittaa)?

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by kettunet View Post
    Tuli tänään purettua omasta(E39 vm.2003) pihalla pakkasessa tuo kompuran kuivain koska oli pari kertaa ilmoittanut tuosta inaktiivisuudesta. Kannatti avata...oli aivan umpijäässä koko kuivain. Ihme miten siellä on ilma enää mennyt. Laitoin Sinooperin rakeita kun en muista tiennyt. Rakeet selkeästi isompia kuin alkuperäiset. En tiedä pitäiskö kuivata alkuperäiset ja laittaa takaisin vai antaa olla ja toivoa parasta. Mutta kiitos tälle palstalle...kaveri vihjaisi että täältä löytyisi apua....ja löytyi...
    Kuivaa alkuperäiset rakeet ja laita takaisin. Sinooperin rakeet (jos samoja mitä itselläni oli) ei toimi pitkään. Nämä rakeet murenevat kostuessaan pieniksi muruiksi jonka läpi ilma ei kunnolla kulje.

    Leave a comment:


  • kettunet
    replied
    Tuli tänään purettua omasta(E39 vm.2003) pihalla pakkasessa tuo kompuran kuivain koska oli pari kertaa ilmoittanut tuosta inaktiivisuudesta. Kannatti avata...oli aivan umpijäässä koko kuivain. Ihme miten siellä on ilma enää mennyt. Laitoin Sinooperin rakeita kun en muista tiennyt. Rakeet selkeästi isompia kuin alkuperäiset. En tiedä pitäiskö kuivata alkuperäiset ja laittaa takaisin vai antaa olla ja toivoa parasta. Mutta kiitos tälle palstalle...kaveri vihjaisi että täältä löytyisi apua....ja löytyi...

    Leave a comment:

Working...
X