memebuy23buy

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Erh4be
    replied
    Tyhmä kysymys, mutta kuinka yleisiä noi tasonsäädöt on sedaneissa ja mistä tietää onko omassa sellainen?

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Kertokaapas kuinka paljon suunnilleen perän ohjelmointi (madallus) kustantaa?

    Leave a comment:


  • tk1983
    replied
    Vastaava projekti pitäisi alkaa tekemään. Älkää laittako sitä jäänestoa niihin putkiin jos ei oikeasti ole ihan pakko. Se sulattaa aika hyvin nuo rakeet ja sen jälkeen ongelmat vasta alkavat kun se paska alkaa liikkua putkistossa ja tukkii joka paikan. Vaihtakaa vain rakeet niin homman pitäisi toimia. Ainakin raskaan kaluston kanssa jäänestoa ei suositella käytettäväksi järjestelmissä jossa on kuivain.

    Leave a comment:


  • Messerschmitt
    replied
    vikassa näkyy koottuna...
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Messerschmitt
    replied
    Originally posted by Messerschmitt View Post
    Siinä vielä yksi kuva kompressorista. Tämä näkyy, kun ottaa vararenkaan veke.Kotelo siis suojaa kompressoria.
    Itsekkin pitäisi ruveta tuohon savottaan, kun pirssi maannut Laakkosella kolmatta päivää. Kuivaimen silicageelit vaihtaa uudet löytyy onneksi ja toivottavasti näillä pääsis ko. peräongelmista pois.
    Tiedoksi uusi kompressori maksaa marmoritiskillä 735€ käytettynä autoromuttomoilta saattaa saada 250-300€

    Olisiko jollain jäänyt/varastossa ko. kompuraa.... ???? Ei tarvitsisi välttämättä purkaa ja vaihtaa rakeita....Laita privaa...

    Jep siis tässä näitä kuvia. Hommaan meni n.4-5/h. Ja onnistuu ihan noin "puisto remonttina" kun talliakaan ei ole.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Messerschmitt View Post
    Jep! Tuli sitten Torstaina tehtyä tuo projekti!
    Täytyy kaivaa kamerasta kuvat esim. huomiseksi ja laittaa sit tänne.
    Hommaan meni noin 4-5/h. Kuivatin myös rakeet uunissa ja sitten kokosin takas. Homma pelittää ja säästyyhän tuossa huomattava summa, kun itse tekee. mitään ei tarvise rikkoa. Tosin tuota lauhdutinta ei ole tarkoitettu korjattavaksi. Ainoastaan uusittavaksi. Aika tyhmää sillä jos siihen olisi alunperin suunniteltu ventiili josta voisi poistaa ylimääräisen kosteuden niin tuokin kestäisi pidempään...
    Laitahan vain lisäkuvia näytille. Ei ole koskaan pahitteeksi. Itse en ole vielä ehtinyt hommaa tekemään, mutta suunnitelmissa olisi heti kun vain saa auton lämpöiseen talliin työn alle.

    Leave a comment:


  • KoFFi
    replied
    vieläkun laittaa lisäksi paineilmajarrujen jäänestoa sinne putkistoihin niin johan pelittää

    Leave a comment:


  • Messerschmitt
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Sinooperista kävin itse hakemassa. 9.90 maksoi 450 gramman purkki. Vieläkun saisi vähän vinkkiä rakeiden vaihtoon? Onko kaikki osat avattavissa kierre liitoksin vai onko jotain klipsejä tai joutuuko turvautumaan sahaan ja puukkoon?

    Jep! Tuli sitten Torstaina tehtyä tuo projekti!
    Täytyy kaivaa kamerasta kuvat esim. huomiseksi ja laittaa sit tänne.
    Hommaan meni noin 4-5/h. Kuivatin myös rakeet uunissa ja sitten kokosin takas. Homma pelittää ja säästyyhän tuossa huomattava summa, kun itse tekee. mitään ei tarvise rikkoa. Tosin tuota lauhdutinta ei ole tarkoitettu korjattavaksi. Ainoastaan uusittavaksi. Aika tyhmää sillä jos siihen olisi alunperin suunniteltu ventiili josta voisi poistaa ylimääräisen kosteuden niin tuokin kestäisi pidempään...

    Leave a comment:


  • KoFFi
    replied
    itse kuivattelin uunissa viimetalvena nuo rakeet ja kyllä ne kaikki sai purettua ilman sahailuja tai muuta särkemistä.:think

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Ansseli View Post
    Mistä noita silica rakeita saa:think
    Sinooperista kävin itse hakemassa. 9.90 maksoi 450 gramman purkki. Vieläkun saisi vähän vinkkiä rakeiden vaihtoon? Onko kaikki osat avattavissa kierre liitoksin vai onko jotain klipsejä tai joutuuko turvautumaan sahaan ja puukkoon?

    Leave a comment:


  • Ansseli
    replied
    Mistä noita silica rakeita saa:think

    Leave a comment:


  • Messerschmitt
    replied
    Ikuinen tasonsäätö ongelma....

    Siinä vielä yksi kuva kompressorista. Tämä näkyy, kun ottaa vararenkaan veke.Kotelo siis suojaa kompressoria.
    Itsekkin pitäisi ruveta tuohon savottaan, kun pirssi maannut Laakkosella kolmatta päivää. Kuivaimen silicageelit vaihtaa uudet löytyy onneksi ja toivottavasti näillä pääsis ko. peräongelmista pois.
    Tiedoksi uusi kompressori maksaa marmoritiskillä 735€ käytettynä autoromuttomoilta saattaa saada 250-300€

    Olisiko jollain jäänyt/varastossa ko. kompuraa.... ???? Ei tarvitsisi välttämättä purkaa ja vaihtaa rakeita....Laita privaa...
    Attached Files
    Last edited by Messerschmitt; 17-02-2009, 21:37.

    Leave a comment:


  • Kentsu
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Missä kohti tuossa ensimmäisessä kuvassa on tuo kuivainpatruuna? En oikein hahmottanut sitä. Pitääkö kompura irrottaa autosta, että siihen pääsee käsiksi? Onko kuivain suunniteltu avattavaksi eli onnistuu ilman kikkoja?
    Kyllä se kompura pitää irroittaa ja kuivainta, tai edes kompuraa, ei ole suunniteltu avattavaksi mutta senhän pystyy tekemään. Eli BMW:n ohje on että jos paineentuotossa on ongelmia niin koko tuo kompurayksikkö tulee vaihtaa.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Missä kohti tuossa ensimmäisessä kuvassa on tuo kuivainpatruuna? En oikein hahmottanut sitä. Pitääkö kompura irrottaa autosta, että siihen pääsee käsiksi? Onko kuivain suunniteltu avattavaksi eli onnistuu ilman kikkoja?

    Leave a comment:


  • VK982
    replied
    Kiitos,katsellaampas aamulla miltä näyttää..

    Leave a comment:

Working...
X