memebuy23buy

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Originally posted by 174000 View Post
    En kyllä ole tässä pyytänyt mitään valmiiksi pureskeltuja step-by-step ohjeita homman tekemiselle, vaan lähinnä etsinyt homman suorittajaa.

    Koska homman voi ilmeisesti sössiä niin lähinnä olisi kiinnostanut tietää mikä siinä on se juttu missä voi vetää homman pieleen? Itsehän en tästä asiasta tiedä enkä osaa mitään, senhän takia tässä tyhmiä kyselenkin...
    Kommenttini oli tarkoitettu lähinnä yleisellä tasolla, ei kohdistettu sinulle.

    Kuten Rahu jo totesi, tuon tasonsäädön suhteen ei oikein voi antaa suoraviivaisia ohjeita, kun se on usein mittailua ja kokeilua eri arvoilla. Jos INPA softana on tuttu, niin tuon muutoshomman pitäisi kyllä löytyä.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Originally posted by 174000 View Post
    En kyllä ole tässä pyytänyt mitään valmiiksi pureskeltuja step-by-step ohjeita homman tekemiselle, vaan lähinnä etsinyt homman suorittajaa.

    Koska homman voi ilmeisesti sössiä niin lähinnä olisi kiinnostanut tietää mikä siinä on se juttu missä voi vetää homman pieleen? Itsehän en tästä asiasta tiedä enkä osaa mitään, senhän takia tässä tyhmiä kyselenkin...
    No yleensä ottaen näillä ohjelmilla joilla päästään auton diagnostiikkaan kiinni ja joilla voi tehdä muutoksia järjestelmiin on aina vaarana säätää joku paikka pimeeksi tai muuten vaan sekaisin jos ei tiedä mitä tekee. Sit yllättäen tarvitaankin hieman asiantuntevampaa apua tilanteen korjaamiseksi.

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Jep jep! Jokuhan voi vaikka rikastua näillä harrastuksilla. Onko sitten parempi sanoa, että kaikki tarvittava on kyllä löydettävissä netin syövereistä. Pitääkö pullamössökansalle tarjota kaikki valmiiksi pureskeltuna, vaikka tietotaidon hankkimiseen olisi käytetty paljon aikaa, vaivaa, perslihaksia ja hikeä. Eräät edellä olevat olisivat kylläkin oikeutetumpia tähän mielipiteeseen.
    En kyllä ole tässä pyytänyt mitään valmiiksi pureskeltuja step-by-step ohjeita homman tekemiselle, vaan lähinnä etsinyt homman suorittajaa.

    Koska homman voi ilmeisesti sössiä niin lähinnä olisi kiinnostanut tietää mikä siinä on se juttu missä voi vetää homman pieleen? Itsehän en tästä asiasta tiedä enkä osaa mitään, senhän takia tässä tyhmiä kyselenkin...

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by rasanttu View Post
    Pitäähän sitä perustoimeentulo turvata. Jos ohjeet leviää ei oo kohta piuhojen omistajilla hommia.
    Jep jep! Jokuhan voi vaikka rikastua näillä harrastuksilla. Onko sitten parempi sanoa, että kaikki tarvittava on kyllä löydettävissä netin syövereistä. Pitääkö pullamössökansalle tarjota kaikki valmiiksi pureskeltuna, vaikka tietotaidon hankkimiseen olisi käytetty paljon aikaa, vaivaa, perslihaksia ja hikeä. Eräät edellä olevat olisivat kylläkin oikeutetumpia tähän mielipiteeseen.

    Leave a comment:


  • rasanttu
    replied
    Pitäähän sitä perustoimeentulo turvata. Jos ohjeet leviää ei oo kohta piuhojen omistajilla hommia.

    Leave a comment:


  • jartsa02
    replied
    Originally posted by 174000 View Post
    No pistätkö sitten säätäen tähänkin?
    No kyllähän sitä voidaan koittaa .

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by 174000 View Post
    No pistätkö sitten säätäen tähänkin?
    On kovin vaikea kertoa kirjallisia ohjeita tuosta hommasta, se kun ei mene koskaan kerralla eikä välttämättä toisellakaan "kohdilleen", se on ite vaan opeteltava jos sille tielle lähtee..

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Originally posted by jartsa02 View Post
    Onhan noita tehty .. mitäs vinkkiä siihen nyt tarttee, ei muutakuin piuha kiinni ja säätöä .
    No pistätkö sitten säätäen tähänkin?

    Leave a comment:


  • jartsa02
    replied
    Originally posted by 174000 View Post
    Onko kukaan tehnyt tuota perän madallusta ohjelmoimalla? Voisi heittää pientä vinkkiä tänne?
    Onhan noita tehty .. mitäs vinkkiä siihen nyt tarttee, ei muutakuin piuha kiinni ja säätöä .

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Onko kukaan tehnyt tuota perän madallusta ohjelmoimalla? Voisi heittää pientä vinkkiä tänne?

    Leave a comment:


  • rasanttu
    replied
    Pieni vinkki. Kilohinnaltaan edullista silica-geeliä löytyy lähes jokaisesta Prismasta ja S-marketista.

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Missä päin asustat? Joku foorumilainen tekee ton varmaan pientä vaivanpalkkaa vastaan.

    Löytyisikö Keski-Uudeltamaalta ketään, keltä käy tuo perän madallus? Kerava/Järvenpää/Tuusula -akselilta esim? Pistäkääpä privaan, jos loppuviikosta onnistuisi...

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Pääseeköhän noita tasonsäädön venttiileitä mitenkään putsaamaan ja herkistelemään? Jotenkin tuntuu, että omassa e39:ssä vika olisi noissa venttiileissä. Normaalisti tason säätö toimii ihan oikein, mutta välillä esim. tunkkauksen jälkeen saattaa perä pudota alas kun on ajanut vähän matkaa. Kompura lähtee käyntiin ja käy aikansa, mutta mitään ei tapahdu. Jonkun ajan päästä kun käynnistää kompuran uudestaan niin perä nousee ylös kuin ei mitään vikaa olisi ollutkaan. Tämä vaatii ihan satunnaisen määrän kompuran käynnistyksiä ennenkuin taas toimii ja vuodoista kertovaa suhinaa ei kuulu mistään. Perä ei myöskään ole koskaan tippunut yksinään alas vaan aina on vaatinut tasonsäädän toimintaa ennen tippumista.
    Nuo oikea/vasen-piirien venttiilit ovat tiivistykseltään hieman ongelmaiset. Muovinen lieriö painaa kumilevyä vasten ja pitää niin kauan kuin kumi on elastista. Kun systeemin purkaa, kumi kääntyy/muovilieriö kääntyy väkisinkin pois alkuperäisestä asennostaan, joka ei satu olemaan millintarkasti solenoidiventtiilin keskellä. Tällöin tiivistyskuvioksi tulee tavallaan kahdeksikko, eli kaksi toisensa risteävää rengasta (uraa). Tämä kohta sitten hiljalleen vuotaa, esim muutaman päivän seisomisella maahan tms. Korjauskonstina kokonaan uuden kompressori+venttiilipaketin ostamisen lisäksi tarvitaan paljon näpertelyä ja kokeilua. En ole vielä itsekään onnistunut ja olen alkanut asennoitumaan asiaan "ominaisuutena". Tuo kirjoittamasi ongelma kuulostaisi venttiilien ohjausvialta, kosketushäiriö yhteisessä paineventtiilissä tms.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by -Tapi View Post
    Jos ilma pääsee suhisemalla pihalle kompuran luota, veikkaan punaista ja sinistä paineilmaletkua/liitosta joita pitkin oikea ja vasen palje täyttyvät/tyhjenevät. Näitä ennen ovat venttiilit, jotka ohjaavat paineen palkeisiin tai palkeiden paineen kompuran imupuolelle. Venttiileitä ennen on muutama musta letku ja kuivainboksi (muovia) yhdistettynä muutamaan muuhunkin toimilaitteeseen. Itse kompressori on metallipaketti.
    Pääseeköhän noita tasonsäädön venttiileitä mitenkään putsaamaan ja herkistelemään? Jotenkin tuntuu, että omassa e39:ssä vika olisi noissa venttiileissä. Normaalisti tason säätö toimii ihan oikein, mutta välillä esim. tunkkauksen jälkeen saattaa perä pudota alas kun on ajanut vähän matkaa. Kompura lähtee käyntiin ja käy aikansa, mutta mitään ei tapahdu. Jonkun ajan päästä kun käynnistää kompuran uudestaan niin perä nousee ylös kuin ei mitään vikaa olisi ollutkaan. Tämä vaatii ihan satunnaisen määrän kompuran käynnistyksiä ennenkuin taas toimii ja vuodoista kertovaa suhinaa ei kuulu mistään. Perä ei myöskään ole koskaan tippunut yksinään alas vaan aina on vaatinut tasonsäädän toimintaa ennen tippumista.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Originally posted by 174000 View Post
    Kertokaapas kuinka paljon suunnilleen perän ohjelmointi (madallus) kustantaa?
    Missä päin asustat? Joku foorumilainen tekee ton varmaan pientä vaivanpalkkaa vastaan.

    Leave a comment:

Working...
X