E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
Saako tota e39:in tasonsäätöä mitenkään resetoitua? Ei vaan edelleenkään tahdo toi vasen puoli laskea haluttuun tasoon... :think
-
-
Tänään perä on taas ollut jokaisen sammutuksen jälkeen hyvinkin tarkasti 360mm korkeudella. Tiedä sitten mistä tuo eilinen johtui. Ihmetyttää vain tuo, että kompura ei halunnut aloittaa pumppausta vaikka perä oli alle 360mm korkeudessa. Täytyyhän tuossa kuitenkin joku toleranssi olla minkä sisällä tuo korkeuden pitää. Joutuisi käymään muuten jatkuvasti jos millilleen oikeana aina pitäisi. Tuon toleranssin kun vaan jostakin löytäisi.
Edit. Eli tässä postauksessa ja myös edellisessä olen tarkoittanut sitä, että miksi auto ei aina käydessä pumppaa ohjearvo korkeuteen. Sammutettuna perä on millilleen samalla korkeudella vielä seuraavana aamuna eli vuotoja ei ole.Last edited by markok; 17-09-2009, 17:32.
Leave a comment:
-
-
Rahu varmaan tarkoitti kompuralla sitä koko pakettia eli myös venttiilistöä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rahu View PostJos kompura on kunnossa niin eihän se saa laskea ollenkaan.
Kompuran vaihto ei taas vaikuta siihen korkeuteen mitenkään verrattuna vanhaan sillä keskusyksikössä on tiedot muistissa.
Leave a comment:
-
-
Jos kompura on kunnossa niin eihän se saa laskea ollenkaan.
Kompuran vaihto ei taas vaikuta siihen korkeuteen mitenkään verrattuna vanhaan sillä keskusyksikössä on tiedot muistissa.
Leave a comment:
-
-
Kuinka tarkasti tuon perän pitäisi pysyä ohjearvo korkeudessa mikä normaali alustassa on ilmeisesti 360mm? Uusi kompura on asennettuna ja vielä on jännitys päällä korjaantuiko vika tuolla. Eilen perä oli tällä ko. kompuralla hieman ylikin 360mm, mutta nyt tänään viimeisen sammutuksen jälkeen vasen 353mm ja oikea 351mm. Valo ei sentään nyt ole syttynyt ainakaan vielä. Vanhalla kompuralla oli joskus hieman yli 370 milliäkin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View PostMillekäs sulla näyttää se vastakappale mikä painautuu kumia vasten siinä venttiilin pitimessä? Sehän on ihan muovia niin ettei siinä olisi säröä tai reunus tyssääntynyt?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -Tapi View PostEi onnistunut. Pelkääjän puoli oli aamulla taas tutulla tavalla hieman alempana kuin kuljettajan puoli. Koska vaihdoin kumit kummallekin puolelle, itse kumipatentti taitaa pitää mutta vuoto saattaa olla jossain liittimessä. Pitää varmaan hankkia vuodonetsintäsprayta ja ryhtyä purkamaan kaikkia liitoksia näkyville.
Leave a comment:
-
-
Ei onnistunut. Pelkääjän puoli oli aamulla taas tutulla tavalla hieman alempana kuin kuljettajan puoli. Koska vaihdoin kumit kummallekin puolelle, itse kumipatentti taitaa pitää mutta vuoto saattaa olla jossain liittimessä. Pitää varmaan hankkia vuodonetsintäsprayta ja ryhtyä purkamaan kaikkia liitoksia näkyville.
Leave a comment:
-
-
Nyt on kuminvaihto koeponnistuksessa..
Irrotin kumin solenoidista (solenoidin sisällä on reikä ja kumi on valettu sen sisään, eli kummankin pään kumi on yhteydessä ohuen reiän kautta). Irrotus onnistui neulalla kaivertamalla. Aavistus pikaliimaa kuopan pohjalle ja uusi kumi päälle.
Uuden kumin tein ostamalla 1,5 mm kumimattoa josta tein sellaisella pyöreällä meistillä 6 mm ympyröitä. Oikea mitta olisi ollut 5,6 mm mutta sellaista meistiä en tähän hätään löytänyt.
Perä pysyi ylhäällä sen 1/2h jonka auton luona puuhasin mutta totuus selvinnee huomenna.Last edited by -Tapi; 03-04-2018, 20:56.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jölli View Postitsellä kans vänkärin puolen perä valui yön aikana alas.taisin löytää just noista venttileistä vian.otin sen solenoidin sisällä olevan jousen ja venytin sen pidemmäksi,näinhän se painattaa kovemmin.ainakin nyt oli perä ylhäällä tänä aamunaei tarvinnut ruveta uutta kompuraa ostamaan.
harmi ku ois ollu kamera mukana,oisin laittanu muutaman kuvan
eilen vaan puhkes toinen palje,oli todella pahasti pykinyt
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -Tapi View PostNuo oikea/vasen-piirien venttiilit ovat tiivistykseltään hieman ongelmaiset. Muovinen lieriö painaa kumilevyä vasten ja pitää niin kauan kuin kumi on elastista. Kun systeemin purkaa, kumi kääntyy/muovilieriö kääntyy väkisinkin pois alkuperäisestä asennostaan, joka ei satu olemaan millintarkasti solenoidiventtiilin keskellä. Tällöin tiivistyskuvioksi tulee tavallaan kahdeksikko, eli kaksi toisensa risteävää rengasta (uraa). Tämä kohta sitten hiljalleen vuotaa, esim muutaman päivän seisomisella maahan tms. Korjauskonstina kokonaan uuden kompressori+venttiilipaketin ostamisen lisäksi tarvitaan paljon näpertelyä ja kokeilua. En ole vielä itsekään onnistunut ja olen alkanut asennoitumaan asiaan "ominaisuutena". Tuo kirjoittamasi ongelma kuulostaisi venttiilien ohjausvialta, kosketushäiriö yhteisessä paineventtiilissä tms.ei tarvinnut ruveta uutta kompuraa ostamaan.
harmi ku ois ollu kamera mukana,oisin laittanu muutaman kuvan
eilen vaan puhkes toinen palje,oli todella pahasti pykinyt
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View Post...Lopuksi vielä kuvia missä kunnossa kompura oli paketista purkamisen jälkeen ja räjäytettynä osiin. Kuvista saattaa olla hyötyä muutenkin jos kompuran toimintaperiaate on mietityttänyt. http://www.nic.fi/~marko80/kompura/voi perkele
Onneksi oli "takuu" purkamolta. Eniten mietityttää mitä se häiskä on ajatellut kun pakettiin tuota käärinyt...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Nisti View PostKun ilmaperästä on laskettu mehut ulos auton ollessa pukeilla, niin missä vaiheessa kompura alkaa niitä taas täyttämään. Perä ilmassa kokeilin virtoja päälle I ja II asentoon mutta ei viellä ainakaan mitään eloa ollut. Onko tuo niin että perä täytyy vaan laskea alas, jolloin tasosensorit heräävät..vai täh
Psst: Pieni kiire olis..
Leave a comment:
-
Leave a comment: