Originally posted by end-o
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
BMW 530iA Touring -05
-
-
Originally posted by markok View PostKun testaat magneettiventtiiliä pitää sen paketin olla kasassa. Joko pidät sormella jousta ja holkkia sopivalla etäisyydellä reikään työnnettynä tai sitten testaat venttiiliä sen ollessa paikallaan. Tuohan toimii niin, että runkoon tulee magneettikenttä joka vetää holkin sisään kun kelalle tulee virtaa. Jos holkki ei ole paikoillaan niin eihän se silloin voi mitään vetää.
Muuten, kun laitoin akun navan paikoilleen ja auton käyntiin niin palo vieläkin vika herja, mutta kompura hörähti käyntiin ja sammui milteen samantien. Ajoin noin 20km ja sinä aikana teksti hävisi ja homma toimi normaalisti. Saa nähä kuinka kauvan....
Kiitos kaikista vinkeistä!
Comment
-
-
Originally posted by Masatus View PostMistä näitä kunnollisia silicagel rakeita sitten osaisi metsästää jos kerran sinooperi ja markettikama ovat hieman epävarmoja. Oulun Wetteriltä noita ei tietääkseni saa.
Toisaalta onhan täällä osa saanut hyviä tuloksia Sinooperin rakeillakin. Omasta mielestä Sinooperin rakeet ovat vain helpommin rikkoontuvia ja kostuessaan ja rikkoutuessaan muodostaa liian tiiviin massan minkä läpi ilma ei virtaa riittävästi.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostTeollisuudessa ainakin käytetään tätä vastaavaa rae tyyppiä kuin mitä alkuperäiset ovat. Sitä en tosin tiedä mistä he nämä hankkivat ja onko edes yksityis henkilöille myynnissä. Itse joudun työpaikalla välillä käsittelemään vastaavia rakeita joihin on imeytetty indikaattori väri. Tämä väri on jotain syöpävaarallista ainetta, joten tätä mallia ei ainakaan ole kuluttajamarkkinoilla myynnissä.
Toisaalta onhan täällä osa saanut hyviä tuloksia Sinooperin rakeillakin. Omasta mielestä Sinooperin rakeet ovat vain helpommin rikkoontuvia ja kostuessaan ja rikkoutuessaan muodostaa liian tiiviin massan minkä läpi ilma ei virtaa riittävästi.
Comment
-
-
Tuota noin... Tänään ekaa kertaa oli kunnon pakkanen ja heti löi tuon "selflevel susp. Inact." -herjan tauluun omassa touringissa. Pakkasta n. -12, herja tuli 10 km ajon jälkeen heti kun tasainen asfaltti muuttui mukulakiviksi. Auto oli päivän lämpimässä parkkihallissa, minkä jälkeen ei ole herjannut. Perä on ollut jatkuvasti normaalilla korkeudella.
Luettuani aika lailla kaikki asiaan liittyvät threadit kysyisin nyt viisammilta:
- onko nyt niin, että näillä oireilla tod. näk. systeemi jäätyy, eli ei siis huolta että palkeissa olisi vuoto?
- löytyykö jostakin hyvä ohje kuivaimen rakeiden vaihtoon?
- mitä luultavasti tapahtuu, jos antaa systeemin jäätyä ja katselee tyynesti vikailmoitusta?
Auto siis 2002 530dat tehtaan madalletulla alustalla (ei m-sport).2012 F11 530DAt Xdrive
Ex 2002 E39 530DAt
Comment
-
-
Originally posted by Siankarlo View Post- mitä luultavasti tapahtuu, jos antaa systeemin jäätyä ja katselee tyynesti vikailmoitusta?
.-530 d touring automaatti -02 237 tkm-
Comment
-
-
Originally posted by Siankarlo View Post- löytyykö jostakin hyvä ohje kuivaimen rakeiden vaihtoon?
Comment
-
-
tasonsäätö "selflevel....
Morjens. Olen tässä epätoivosesti yrtittänyt foorumilta etsiä ratkaisua tasonsäätööni, joka mielestäni nousee oikealle tasolle, mutta herjaa vikakoodia ja auto pompottaa ihan mielettömästi eli iskarit ei tunnu toimivan ollenkaan. Voiko selflevel vikakoodi ilmoittaa muusta kun takapään ongelmasta? ja mistähän pitäisi ongelmaa lähteä hakemaan? ja auto on vm 98. 523 touring
Kiitokset etukäteen
Comment
-
-
Originally posted by Jozke View PostMorjens. Olen tässä epätoivosesti yrtittänyt foorumilta etsiä ratkaisua tasonsäätööni, joka mielestäni nousee oikealle tasolle, mutta herjaa vikakoodia ja auto pompottaa ihan mielettömästi eli iskarit ei tunnu toimivan ollenkaan. Voiko selflevel vikakoodi ilmoittaa muusta kun takapään ongelmasta? ja mistähän pitäisi ongelmaa lähteä hakemaan? ja auto on vm 98. 523 touring
Kiitokset etukäteenE70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment
-
-
Originally posted by TFV View PostEn tiedä onko tästä apua, mutta musta tuntuu, että sun tasosäätö toimii. Iskarit vaan vuosien varrella absorboineet(imeneet)vettä sen verran kaasun sekaan, että pamahtaneet jäähän. Saakohan tästä nyt mitään tolkkua? Mulle kävi niin, tosin etupään kanssa, mutta kait se sama voi tapahtua takanakin.
kiitos vinkistä.
En tosiaan tiedä enään että kumpi pää siinä pompottaa? herjasko etupään takia tasonsäätö vikakoodia ja oliko juuri pompottelua etupäässä?
Comment
-
-
Originally posted by Masatus View PostMistä näitä kunnollisia silicagel rakeita sitten osaisi metsästää jos kerran sinooperi ja markettikama ovat hieman epävarmoja. Oulun Wetteriltä noita ei tietääkseni saa.
Comment
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostEn nyt jaksanu koko keskustelua selata läpi. Millä perusteella markettikama on arveluttavaa? Mulla on toista talvea menossa Rainbown silica kissanhiekka kuivaimessa ja hyvin on pelittäny :thinkBMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Jos jollakin ylimääräistä aikaa löytyy niin saa halutessaan metsästää näitä kompuran yhteydessä olevia venttiileitä. Tässä muutamia kuvia joista löytyy jos mimmosta sarjanumeroa, josko niiden avulla jostakin jotain irtoaisi.
Näitähän on jokunen kuitenkin valskannut ja olisi mukavampi ostaa kokonaan uusi kuin käytetyn kompuran mukana tuleva käytetty venttiili.
-bmw marmoritiski suomi?
-saksan marmori?
-jokin suomalainen tarvikeliike, Örum oy?
-ulkomaiset liikkeet?
Kuka saa selvää tuosta ensimmäisen kuvan oikean puoleisen venttiilin/solenoidin kohdalla olevasta tekstistä? 12VDC, (0,75A?), xxxx, 2199.
Ja millä noiden venttiilien kumiosia uskaltaa voidella jotta eivät vuoda näillä kovilla pakkasilla?Last edited by Masatus; 10-08-2012, 20:27.
Comment
-
Comment