Ongelmana on että pakkasella tasonsäät ei toimi. merkkivalo palaa ku joulukuusi. Voiko tasonsäädöstä poistaa mahodollisen kosteuden yksinkertaisesti? Vai onko vika edes koskeudessa? Töihin saavuttuano sammutin auton ja käynnistin ni takapää nousi hienosti ylöspäin. Merkkivalo syttyi aamulla parin kolmen kilometsin matkan jälkeen vasta, ei heti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
Kyseessä siis ilmeisesti Touring. Veikkaanpa, että jompikumpi ilmapussi vuotaa. Perä ei saa laskea, vaikka kone ei kävisikään. Vaihtotyö on helppo, Laakkosella maksaa pussukat muistaakseni n.200.-/kpl. Käytettyjä voi kysellä Helsingistä ainakin Hupi-Autosta Rännäriltä 040-7225552.E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
-
-
Minä puolestani veikkaan juuri sitä kosteutta: Venttiilit jumittavat kiinni eivätkä sulkeudu auettuaan tiiviisti, koska pisaroitunut vesi jäätyy. Omassa on juuri tuota ongelmaa, tarjoan kahvetta sille joka keksii miten saan kuivattua koko systeemin. Kuivain ei ole vaihdettavissa, vaan varaosana myydään koko paketti.
Purin oman systeemin viime talvena ja märkähän se oli. Herja tuli yleensä pakkasaamuina ja hävisi vasta kun starttasi uudestaan sisätilojen lämmettyä.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostMinä puolestani veikkaan juuri sitä kosteutta: Venttiilit jumittavat kiinni eivätkä sulkeudu auettuaan tiiviisti, koska pisaroitunut vesi jäätyy. Omassa on juuri tuota ongelmaa, tarjoan kahvetta sille joka keksii miten saan kuivattua koko systeemin. Kuivain ei ole vaihdettavissa, vaan varaosana myydään koko paketti.
Purin oman systeemin viime talvena ja märkähän se oli. Herja tuli yleensä pakkasaamuina ja hävisi vasta kun starttasi uudestaan sisätilojen lämmettyä.
(Siis tässähän tarjotaan suorastaan kaksi vaihtoehtoa ainakin väliaikaisratkaisuksi. )E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by NOBO View Postmulla taas palaa toi tasonsäätö valo koko ajan.. eikä toi perä nouse yhtään.. eli mikä avuksi..??
Tuosta kosteudesta sen verran että se helpoin tapa poistaa järjestelmästä kosteus on ostaa meikäläiseltä priimakuntoinen kompura
Tuo paineilmajarrujen jäänesto kyllä kuulostaisi jotakuinkin houkuttelevalta idealta, jos olis vielä järjestelmä paikallaan autossa :think"If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Tietää että talvi koittaa kun E39:sini tasonsäätö ilmoittaa aamuisin "selflevel susp inact". Tänään alkoi taas siis talvi täälläpäin, tuo ilmoitus pysyikin koko kesän poissa.
Ostin pullon paineilmajarrujen jäänestoa ja purin systeemin jälleen. Nyt päätin yrittää purkaa kuivaimenkin ja onnistuihan se! Nyt on kuivainaine (pieniä kuulia muutama desi) pakasterasiassa ja mietin miten sen kuivaisin. Mikrossa?
Systeemi oli läpimärkä. Kuivainainekin oli täynnä vesipisaroita.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostOstin pullon paineilmajarrujen jäänestoa ja purin systeemin jälleen. Nyt päätin yrittää purkaa kuivaimenkin ja onnistuihan se! Nyt on kuivainaine (pieniä kuulia muutama desi) pakasterasiassa ja mietin miten sen kuivaisin. Mikrossa?
Edit: Silica-rakeitakin on varmasti erilaisia. Jossain oli tarkemmin mainittu uunituksesta 135 C, 2+ tuntia.Last edited by Clavurion; 17-11-2007, 16:09.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostTietää että talvi koittaa kun E39:sini tasonsäätö ilmoittaa aamuisin "selflevel susp inact". Tänään alkoi taas siis talvi täälläpäin, tuo ilmoitus pysyikin koko kesän poissa.
Ostin pullon paineilmajarrujen jäänestoa ja purin systeemin jälleen. Nyt päätin yrittää purkaa kuivaimenkin ja onnistuihan se! Nyt on kuivainaine (pieniä kuulia muutama desi) pakasterasiassa ja mietin miten sen kuivaisin. Mikrossa?
Systeemi oli läpimärkä. Kuivainainekin oli täynnä vesipisaroita.
Virrat pois ja uudelleen käyntiin niin oli hävinnyt. Mutta ilmeisesti tuo viesti vielä muistuttaa itsestään tämän talven aikana.Autoton
Comment
-
-
Originally posted by petteri View PostNiin se talvi tuli tännekkin, aamulla auto käyntiin, niin "selflevel susp inact" viesti paukahti näkyviin.
Virrat pois ja uudelleen käyntiin niin oli hävinnyt. Mutta ilmeisesti tuo viesti vielä muistuttaa itsestään tämän talven aikana.
Joo minullakin tuli juuri tuo teksiti näkyviin kun tuossa viikko takaperin ajelin ns. "metsäautotietä" paljon "täristystä" ja -5 C, luntakin noin 5 cm
Sammutin auton ja laitoin uudestaan käyntiin niin tekstiä ei ole enää tullut näkyviin yli viikkoon. Ehkä näitä "premium" autoja ei ole tehty tuonne metsäteillä ja vieläpä pakkaiseen..
Saa nähdä tuleeko vielä millaisia tekstejä ja oireita kun tulee oikeat pakkaset....Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Nyt on rakeet olleet puikkokuivatusuunissa noin 55 asteen lämmössä 15 tuntia. Käyn muutaman tunnin päästä noukkimassa ne pois ja kasaan systeemin. Yritän vielä varmuuden vuoksi ruikkia jäänestoa venttiileille ja palkeiden linjoihin koska niissä on nyt vettä aika reilusti ja menee aikansa ennen kuin kuivain saa kerättyä systeemin taas kuntoon.
Rakeet olivat tummanruskeita alussa ja kun levittelin niitä tasaiseksi kerrokseksi uuniin, ne alkoivat muuttua valkoisiksi. Luulin ensin ruskeuden johtuvan ruosteesta (kuivaimen päässä oleva iso jousi oli umpiruosteessa) mutta se taitaakin olla indikaattoriväriä.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostRakeet jäivät vaaleanruskeiksi/kermanvärisiksi. Taisi olla sittenkin ruoste joka sai värin muuttumaan. Asensin systeemit kasaan ja laitoin joitakin millilitroja jäänestoainetta palkeiden linjoihin. Nyt vaan odottelemaan pakkasöitä!Autoton
Comment
-
Comment