Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stiguE39
    Newbiemmer
    • Sep 2007
    • 9

    E39 Tasonsäätö

    Ongelmana on että pakkasella tasonsäät ei toimi. merkkivalo palaa ku joulukuusi. Voiko tasonsäädöstä poistaa mahodollisen kosteuden yksinkertaisesti? Vai onko vika edes koskeudessa? Töihin saavuttuano sammutin auton ja käynnistin ni takapää nousi hienosti ylöspäin. Merkkivalo syttyi aamulla parin kolmen kilometsin matkan jälkeen vasta, ei heti.
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #2
    Kyseessä siis ilmeisesti Touring. Veikkaanpa, että jompikumpi ilmapussi vuotaa. Perä ei saa laskea, vaikka kone ei kävisikään. Vaihtotyö on helppo, Laakkosella maksaa pussukat muistaakseni n.200.-/kpl. Käytettyjä voi kysellä Helsingistä ainakin Hupi-Autosta Rännäriltä 040-7225552.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      #3
      Minä puolestani veikkaan juuri sitä kosteutta: Venttiilit jumittavat kiinni eivätkä sulkeudu auettuaan tiiviisti, koska pisaroitunut vesi jäätyy. Omassa on juuri tuota ongelmaa, tarjoan kahvetta sille joka keksii miten saan kuivattua koko systeemin. Kuivain ei ole vaihdettavissa, vaan varaosana myydään koko paketti.

      Purin oman systeemin viime talvena ja märkähän se oli. Herja tuli yleensä pakkasaamuina ja hävisi vasta kun starttasi uudestaan sisätilojen lämmettyä.
      ---

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        Originally posted by -Tapi View Post
        Minä puolestani veikkaan juuri sitä kosteutta: Venttiilit jumittavat kiinni eivätkä sulkeudu auettuaan tiiviisti, koska pisaroitunut vesi jäätyy. Omassa on juuri tuota ongelmaa, tarjoan kahvetta sille joka keksii miten saan kuivattua koko systeemin. Kuivain ei ole vaihdettavissa, vaan varaosana myydään koko paketti.

        Purin oman systeemin viime talvena ja märkähän se oli. Herja tuli yleensä pakkasaamuina ja hävisi vasta kun starttasi uudestaan sisätilojen lämmettyä.
        En nyt muista sitä aiemman keskustelun kulkua. Pääseekö kuivaimen sisältöön mitenkään käsiksi, liekö perinteisiä silikageelirakeita? Toisena hajatelmana ujuttaisi systeemiin paineilmajarrujen jäänestoainetta.
        (Siis tässähän tarjotaan suorastaan kaksi vaihtoehtoa ainakin väliaikaisratkaisuksi. )
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • NOBO
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 37

          #5
          mulla taas palaa toi tasonsäätö valo koko ajan.. eikä toi perä nouse yhtään.. eli mikä avuksi..??

          Comment

          • Moonshine
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 1018
            • Järvenpää

            #6
            Originally posted by NOBO View Post
            mulla taas palaa toi tasonsäätö valo koko ajan.. eikä toi perä nouse yhtään.. eli mikä avuksi..??
            Kun laitat virrat päälle, yrittääkö kompura kehittää painetta? Toisinsanoen kuuluuko vaimea hurina?

            Tuosta kosteudesta sen verran että se helpoin tapa poistaa järjestelmästä kosteus on ostaa meikäläiseltä priimakuntoinen kompura
            Tuo paineilmajarrujen jäänesto kyllä kuulostaisi jotakuinkin houkuttelevalta idealta, jos olis vielä järjestelmä paikallaan autossa :think
            "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

            Comment

            • NOBO
              Bimmer Rookie
              • Apr 2005
              • 37

              #7
              ei kuulu yhtää mitää.. ei niiku kompura lähe ees päälle...

              Comment

              • NOBO
                Bimmer Rookie
                • Apr 2005
                • 37

                #8
                et oisko kellää mitää hajuu mikä siin vois olla???...

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #9
                  Tietää että talvi koittaa kun E39:sini tasonsäätö ilmoittaa aamuisin "selflevel susp inact". Tänään alkoi taas siis talvi täälläpäin, tuo ilmoitus pysyikin koko kesän poissa.

                  Ostin pullon paineilmajarrujen jäänestoa ja purin systeemin jälleen. Nyt päätin yrittää purkaa kuivaimenkin ja onnistuihan se! Nyt on kuivainaine (pieniä kuulia muutama desi) pakasterasiassa ja mietin miten sen kuivaisin. Mikrossa?

                  Systeemi oli läpimärkä. Kuivainainekin oli täynnä vesipisaroita.
                  ---

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by -Tapi View Post
                    Ostin pullon paineilmajarrujen jäänestoa ja purin systeemin jälleen. Nyt päätin yrittää purkaa kuivaimenkin ja onnistuihan se! Nyt on kuivainaine (pieniä kuulia muutama desi) pakasterasiassa ja mietin miten sen kuivaisin. Mikrossa?
                    Mikroa ja uunia näkyy molempia käytetyn. Jossain kemistisivulla oli maininta, että silica kannattaa elvyttää uunissa >100-asteiseksi. Tämän jälkeen tietysti ilmatiiviiseen paikkaan ennen järjestelmän kasausta. Ei nuo rakeet tietääkseni hirveästi maksa ostettunakaan.

                    Edit: Silica-rakeitakin on varmasti erilaisia. Jossain oli tarkemmin mainittu uunituksesta 135 C, 2+ tuntia.
                    Last edited by Clavurion; 17-11-2007, 16:09.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • petteri
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2007
                      • 48
                      • Kokkola

                      #11
                      Originally posted by -Tapi View Post
                      Tietää että talvi koittaa kun E39:sini tasonsäätö ilmoittaa aamuisin "selflevel susp inact". Tänään alkoi taas siis talvi täälläpäin, tuo ilmoitus pysyikin koko kesän poissa.

                      Ostin pullon paineilmajarrujen jäänestoa ja purin systeemin jälleen. Nyt päätin yrittää purkaa kuivaimenkin ja onnistuihan se! Nyt on kuivainaine (pieniä kuulia muutama desi) pakasterasiassa ja mietin miten sen kuivaisin. Mikrossa?

                      Systeemi oli läpimärkä. Kuivainainekin oli täynnä vesipisaroita.
                      Niin se talvi tuli tännekkin, aamulla auto käyntiin, niin "selflevel susp inact" viesti paukahti näkyviin.
                      Virrat pois ja uudelleen käyntiin niin oli hävinnyt. Mutta ilmeisesti tuo viesti vielä muistuttaa itsestään tämän talven aikana.
                      Autoton

                      Comment

                      • casino
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 663
                        • Keski-Suomi

                        #12
                        Originally posted by petteri View Post
                        Niin se talvi tuli tännekkin, aamulla auto käyntiin, niin "selflevel susp inact" viesti paukahti näkyviin.
                        Virrat pois ja uudelleen käyntiin niin oli hävinnyt. Mutta ilmeisesti tuo viesti vielä muistuttaa itsestään tämän talven aikana.

                        Joo minullakin tuli juuri tuo teksiti näkyviin kun tuossa viikko takaperin ajelin ns. "metsäautotietä" paljon "täristystä" ja -5 C, luntakin noin 5 cm

                        Sammutin auton ja laitoin uudestaan käyntiin niin tekstiä ei ole enää tullut näkyviin yli viikkoon. Ehkä näitä "premium" autoja ei ole tehty tuonne metsäteillä ja vieläpä pakkaiseen..

                        Saa nähdä tuleeko vielä millaisia tekstejä ja oireita kun tulee oikeat pakkaset....
                        Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                        Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                        http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                        e39 -530d touring 11/1999
                        ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                        Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3117
                          • Välisuomi

                          #13
                          Nyt on rakeet olleet puikkokuivatusuunissa noin 55 asteen lämmössä 15 tuntia. Käyn muutaman tunnin päästä noukkimassa ne pois ja kasaan systeemin. Yritän vielä varmuuden vuoksi ruikkia jäänestoa venttiileille ja palkeiden linjoihin koska niissä on nyt vettä aika reilusti ja menee aikansa ennen kuin kuivain saa kerättyä systeemin taas kuntoon.

                          Rakeet olivat tummanruskeita alussa ja kun levittelin niitä tasaiseksi kerrokseksi uuniin, ne alkoivat muuttua valkoisiksi. Luulin ensin ruskeuden johtuvan ruosteesta (kuivaimen päässä oleva iso jousi oli umpiruosteessa) mutta se taitaakin olla indikaattoriväriä.
                          ---

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

                            #14
                            Rakeet jäivät vaaleanruskeiksi/kermanvärisiksi. Taisi olla sittenkin ruoste joka sai värin muuttumaan. Asensin systeemit kasaan ja laitoin joitakin millilitroja jäänestoainetta palkeiden linjoihin. Nyt vaan odottelemaan pakkasöitä!
                            ---

                            Comment

                            • petteri
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2007
                              • 48
                              • Kokkola

                              #15
                              Originally posted by -Tapi View Post
                              Rakeet jäivät vaaleanruskeiksi/kermanvärisiksi. Taisi olla sittenkin ruoste joka sai värin muuttumaan. Asensin systeemit kasaan ja laitoin joitakin millilitroja jäänestoainetta palkeiden linjoihin. Nyt vaan odottelemaan pakkasöitä!
                              Oisko mitään purku/asennuskuvia, jos tuo on itselläkin edessä.
                              Autoton

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎