memebuy23buy

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jii_Koo
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Ymmärtääkseni ainut ero on, että 696-loppuisessa on vain yksi piiri ja 697-loppuisessa kaksi piiriä, jotka vaaditaan oik. taka-anturille (jos xenonit ja perän tasonsäätö).
    Aivan. Minäkin olin jokseenkin tässä uskossa, kunnes KL:ssä tänään kyselivät, että kumman etuanturin haluan. Lienee heilläkin hieman epäselvä filmi tuosta kohtaa.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by jaykayarel View Post
    Ja kaikki kolme ovat noita samanlaisia? (Mun tapauksessa osa nro. 9)
    Ymmärtääkseni ainut ero on, että 696-loppuisessa on vain yksi piiri ja 697-loppuisessa kaksi piiriä, jotka vaaditaan oik. taka-anturille (jos xenonit ja perän tasonsäätö).
    Last edited by Clavurion; 25-10-2016, 15:18.

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Xenonien korkeussäätöön oik. edessä ja takana anturi. Perän tasonsäädölle anturit takana molemmin puolin (oik. toimii molemmille järjestelmille). Edessä siis ainoastaan yksi anturi.
    Ja kaikki kolme ovat noita samanlaisia? (Mun tapauksessa osa nro. 9)

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by jaykayarel View Post
    Onko etuakselilla tasontunnistukseen yksi anturi, vai useampi?
    Tästä RealOem:n kuvasta jää nyt hieman epäselväksi, sama kuva "Xenonien tasonsäädön osille" tulee myös tuolta taka-akselin kautta haettuna.
    Oma siis tuolla Sport-alustalla (eli S227A), ja etuanturi pimeänä.
    Xenonien korkeussäätöön oik. edessä ja takana anturi. Perän tasonsäädölle anturit takana molemmin puolin (oik. toimii molemmille järjestelmille). Edessä siis ainoastaan yksi anturi.

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    Onko etuakselilla tasontunnistukseen yksi anturi, vai useampi?
    Tästä RealOem:n kuvasta jää nyt hieman epäselväksi, sama kuva "Xenonien tasonsäädön osille" tulee myös tuolta taka-akselin kautta haettuna.
    Oma siis tuolla Sport-alustalla (eli S227A), ja etuanturi pimeänä.

    Leave a comment:


  • Forsmanni
    replied
    e39 Touring -01

    Mikäs on yleisin vuoto kohta näissä? Itellä jos seisoo auto yön yli niin toinen nurkka putoaa muutaman millin ja kompura hurisee hetken aikaa kun ovet avaa aamulla. Muuten ei mitään haittaa mutta sytyttää välillä tasonsäätö valoa ja koodi "Control-time fault Lowering". Jos on paljon painoa takaluukussa, tasonsäätö valo ei syty ikinä.

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Vikakoodeja en oo vielä kerenny lukea. Sulake kokeiltu vaihtaa. Hyppyjohto releen kantaan 30-87 napojen välillle ja solenoidia ohjattu suoraan akku virralla.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by [Snowboarder] View Post
    Laitetaas tännekkin kysymys tasonsäädön ohjauksesta? Mistä tai mitkä asiat vaikuttaa kompuran ohjaukseen? Kompura todettu ehjäksi, vaan ei inahakkaan ellei relettä laita hyppyjoholla ja perän saa nousemaan, kun releen paikalla hyppyjohto ja solenoidia ohjaa suoralla virralla. Perä kestää kyllä ylhäällä, eli en usko sen vuotavan,mutta mittaristossa herja ettei tasonsäätö toimi. Kokeiltu toista relettä, tosin käytetty, mutta silti uskon että vika jossain joka ohjaa relettä/kompuraa. Vieras aihe koko e39:n tasonsäätö ja ois mukava tietää sen toiminta periaatteesta ja saaha omasta autostakin toimimaan.
    Onko hyppylangan virta otettu suoraan akulta vai releen pohjasta?

    Parissa E39:ssä on tasonsäätö oikutellut (ylläri) ja viaksi on selvinnyt hapettunut sulake. Sulake näyttää aivan ehjältä, tarkastelee sitä miten päin vain, mutta uuden kun on laittanut ni sen jälkeen pelaa.

    Eli sulakkeet jotka on siellä akun yläpuolella. Jotain 30 amppeerisia.

    Leave a comment:


  • Jasuuu
    replied
    Originally posted by [Snowboarder] View Post
    Laitetaas tännekkin kysymys tasonsäädön ohjauksesta? Mistä tai mitkä asiat vaikuttaa kompuran ohjaukseen? Kompura todettu ehjäksi, vaan ei inahakkaan ellei relettä laita hyppyjoholla ja perän saa nousemaan, kun releen paikalla hyppyjohto ja solenoidia ohjaa suoralla virralla. Perä kestää kyllä ylhäällä, eli en usko sen vuotavan,mutta mittaristossa herja ettei tasonsäätö toimi. Kokeiltu toista relettä, tosin käytetty, mutta silti uskon että vika jossain joka ohjaa relettä/kompuraa. Vieras aihe koko e39:n tasonsäätö ja ois mukava tietää sen toiminta periaatteesta ja saaha omasta autostakin toimimaan.
    Vikakoodit luettu? Inpalla kattoo mitä anturit näyttää.

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Laitetaas tännekkin kysymys tasonsäädön ohjauksesta? Mistä tai mitkä asiat vaikuttaa kompuran ohjaukseen? Kompura todettu ehjäksi, vaan ei inahakkaan ellei relettä laita hyppyjoholla ja perän saa nousemaan, kun releen paikalla hyppyjohto ja solenoidia ohjaa suoralla virralla. Perä kestää kyllä ylhäällä, eli en usko sen vuotavan,mutta mittaristossa herja ettei tasonsäätö toimi. Kokeiltu toista relettä, tosin käytetty, mutta silti uskon että vika jossain joka ohjaa relettä/kompuraa. Vieras aihe koko e39:n tasonsäätö ja ois mukava tietää sen toiminta periaatteesta ja saaha omasta autostakin toimimaan.

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    Originally posted by Kojootti324 View Post
    Vaihdoin vanhaan kompuraan uudet tiivisteet ja männänrenkaan TULOKSETTA, ei auttanut! Ilmeisesti "pytty" liian kulunut!?
    Voihan tuo myös falskata tuottonsa hukkaan, vaikka painepuoli olisi ehjä ja auto pysyisi ylhäällä.

    Leave a comment:


  • Kojootti324
    replied
    Originally posted by jaykayarel View Post
    Itsellä alkaa tuo kompuran tuotto olla luultavimmin myös liian vähäistä, teoriassa toimii kyllä ja nostaa auton ylös tarvittaessa, mutta silloin tällöin ns. "luovuttaa" jonkun ajan hurinan jälkeen ja ilmoittaa näytössä "Self level susp. inactive".
    Onko kompressoriin tarjolla tiiviste-/huoltosarjaa, vai pitääkö tyytyä hommaamaan uusi kompura?
    Vaihdoin vanhaan kompuraan uudet tiivisteet ja männänrenkaan TULOKSETTA, ei auttanut! Ilmeisesti "pytty" liian kulunut!?

    Ps: Mulla olis vanhassa kompurassa uusi männänrengas!

    Leave a comment:


  • Samee
    replied
    Mikäli jotain kiinnostaa, niin minulla olisi purkuautossa(525tds touring '98) vielä paikallaan itselle ylimääräinen kompura ja muut ilmaperän osat. Toiminnasta en sen kummemmin tiedä, mutta ainakin pitkän seisonnan aikana on pitänyt paineet ja perä on pysynyt ylhäällä. Privaa jos joku tuntee tarvitsevansa.

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Originally posted by jaykayarel View Post
    Itsellä alkaa tuo kompuran tuotto olla luultavimmin myös liian vähäistä, teoriassa toimii kyllä ja nostaa auton ylös tarvittaessa, mutta silloin tällöin ns. "luovuttaa" jonkun ajan hurinan jälkeen ja ilmoittaa näytössä "Self level susp. inactive".
    Onko kompressoriin tarjolla tiiviste-/huoltosarjaa, vai pitääkö tyytyä hommaamaan uusi kompura?

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    Itsellä alkaa tuo kompuran tuotto olla luultavimmin myös liian vähäistä, teoriassa toimii kyllä ja nostaa auton ylös tarvittaessa, mutta silloin tällöin ns. "luovuttaa" jonkun ajan hurinan jälkeen ja ilmoittaa näytössä "Self level susp. inactive".
    Onko kompressoriin tarjolla tiiviste-/huoltosarjaa, vai pitääkö tyytyä hommaamaan uusi kompura?

    Leave a comment:

Working...
X