Originally posted by Kojootti324
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
BMW 530iA Touring -05
-
-
Originally posted by markok View PostEi sieltä kompuralta jostain syystä riittävästi tuottoa tule. Onhan ne kuivaimen rakeet nyt sopivat ettei ole liian tiukkaa tavaraa? Omasta e39:stä meni aikoinaan kompura samalla tavalla eli teho loppui. Olisiko mennyt väljäksi, mutta ei vaan tuottanut painetta riittävästi. Kompuran vaihdolla tuo silloin korjaantui.
Aiemmin vaihdoin männänrenkaan, oliskohan sit pytty kulunut liikaa, ettei uusi männänrengas auta
Comment
-
-
e39 tasonsäätö ongelma.
E39 530i Touring sytyttää välillä tasonsäätö valoa. Yksin ajaessa syttyy melkein joka kerta muutaman kilsan ajon jälkeen mutta esim eilen 3 ihmistä kyydissä ja traileri perässä ei syttynyt pitkälläkään matkalla. Perä ei oireile mitenkään ja vikakoodiksi antaa "Control-time fault Lowering". Missä mahtaa olla vika?-e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
-e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
-Plancraft BMW Boat (b130/m10b20-->m60b40)
EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"
Comment
-
-
Liitämpäs itseni tähän ketjuun myös, ikäväkseni.. Mittaristo loistaa kirkkaana vika ilmoitusta tasonsäädöstä, on toiminut kuitenkin ts pumpannut painetta mutta selvästi jäänyt perä löysäksi joka ajossa tuntuu vetelynä ja tärinänä. Selvästi oikea puoli jää hieman alemmaksi. takaluukun kun avaa niin nostaa perää enemmän ja jäykistyy selvästi vakaammaksi ajossa.. inpa antaa ilmoituksen ettei taakse oikealle puolelle mene virtaa, onko johti poikki vai anturi sökö? Helpointa koitin ensin ja vaihdoin köytetyn mutta varmasti toimivan anturin sekä kompuran josta kuvaisin rakeet ensin.. nyt tasasi molemmat puolet samaan tasoon mutta aivan järjettömän alas jäi! Oikeaa puolta selvästi tasasi vielä laskemalla samaan tasoon vasemman puolen kanssa. Takaluukun avaaminen ei vaikuta enään mitenkään.. Ensin kokeilin niin että pelkällä kompuran vaihdolla testasin ja nousi samaan kenoasentoon samalle korkeudelle kun aiemminkin ja anturin vaihdon jälkeen tuli tuo lasku.. ja sama vikailmoitus palaa edelleen.. ennenkuin siirryn johtosarjan vaihtoon niin olisiko mitään ajatuksia...? Voiko olla hukannut tietoja, olla jotenkin sekaisin boksi yms? Inpan perään pitäisi saada... Nummela/Tuusula seudulla ketään avuliasta? Kohta menee hermot jo... Käyttöauto.. pöh.
Comment
-
-
Originally posted by Forsmanni View PostE39 530i Touring sytyttää välillä tasonsäätö valoa. Yksin ajaessa syttyy melkein joka kerta muutaman kilsan ajon jälkeen mutta esim eilen 3 ihmistä kyydissä ja traileri perässä ei syttynyt pitkälläkään matkalla. Perä ei oireile mitenkään ja vikakoodiksi antaa "Control-time fault Lowering". Missä mahtaa olla vika?
Comment
-
-
Itsellä alkaa tuo kompuran tuotto olla luultavimmin myös liian vähäistä, teoriassa toimii kyllä ja nostaa auton ylös tarvittaessa, mutta silloin tällöin ns. "luovuttaa" jonkun ajan hurinan jälkeen ja ilmoittaa näytössä "Self level susp. inactive".
Onko kompressoriin tarjolla tiiviste-/huoltosarjaa, vai pitääkö tyytyä hommaamaan uusi kompura?'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
-
Originally posted by jaykayarel View PostItsellä alkaa tuo kompuran tuotto olla luultavimmin myös liian vähäistä, teoriassa toimii kyllä ja nostaa auton ylös tarvittaessa, mutta silloin tällöin ns. "luovuttaa" jonkun ajan hurinan jälkeen ja ilmoittaa näytössä "Self level susp. inactive".
Onko kompressoriin tarjolla tiiviste-/huoltosarjaa, vai pitääkö tyytyä hommaamaan uusi kompura?
Comment
-
-
Mikäli jotain kiinnostaa, niin minulla olisi purkuautossa(525tds touring '98) vielä paikallaan itselle ylimääräinen kompura ja muut ilmaperän osat. Toiminnasta en sen kummemmin tiedä, mutta ainakin pitkän seisonnan aikana on pitänyt paineet ja perä on pysynyt ylhäällä. Privaa jos joku tuntee tarvitsevansa.E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by jaykayarel View PostItsellä alkaa tuo kompuran tuotto olla luultavimmin myös liian vähäistä, teoriassa toimii kyllä ja nostaa auton ylös tarvittaessa, mutta silloin tällöin ns. "luovuttaa" jonkun ajan hurinan jälkeen ja ilmoittaa näytössä "Self level susp. inactive".
Onko kompressoriin tarjolla tiiviste-/huoltosarjaa, vai pitääkö tyytyä hommaamaan uusi kompura?
Ps: Mulla olis vanhassa kompurassa uusi männänrengas!
Comment
-
-
Originally posted by Kojootti324 View PostVaihdoin vanhaan kompuraan uudet tiivisteet ja männänrenkaan TULOKSETTA, ei auttanut! Ilmeisesti "pytty" liian kulunut!?'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
-
Laitetaas tännekkin kysymys tasonsäädön ohjauksesta? Mistä tai mitkä asiat vaikuttaa kompuran ohjaukseen? Kompura todettu ehjäksi, vaan ei inahakkaan ellei relettä laita hyppyjoholla ja perän saa nousemaan, kun releen paikalla hyppyjohto ja solenoidia ohjaa suoralla virralla. Perä kestää kyllä ylhäällä, eli en usko sen vuotavan,mutta mittaristossa herja ettei tasonsäätö toimi. Kokeiltu toista relettä, tosin käytetty, mutta silti uskon että vika jossain joka ohjaa relettä/kompuraa. Vieras aihe koko e39:n tasonsäätö ja ois mukava tietää sen toiminta periaatteesta ja saaha omasta autostakin toimimaan.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
-
Originally posted by [Snowboarder] View PostLaitetaas tännekkin kysymys tasonsäädön ohjauksesta? Mistä tai mitkä asiat vaikuttaa kompuran ohjaukseen? Kompura todettu ehjäksi, vaan ei inahakkaan ellei relettä laita hyppyjoholla ja perän saa nousemaan, kun releen paikalla hyppyjohto ja solenoidia ohjaa suoralla virralla. Perä kestää kyllä ylhäällä, eli en usko sen vuotavan,mutta mittaristossa herja ettei tasonsäätö toimi. Kokeiltu toista relettä, tosin käytetty, mutta silti uskon että vika jossain joka ohjaa relettä/kompuraa. Vieras aihe koko e39:n tasonsäätö ja ois mukava tietää sen toiminta periaatteesta ja saaha omasta autostakin toimimaan.
Comment
-
-
Originally posted by [Snowboarder] View PostLaitetaas tännekkin kysymys tasonsäädön ohjauksesta? Mistä tai mitkä asiat vaikuttaa kompuran ohjaukseen? Kompura todettu ehjäksi, vaan ei inahakkaan ellei relettä laita hyppyjoholla ja perän saa nousemaan, kun releen paikalla hyppyjohto ja solenoidia ohjaa suoralla virralla. Perä kestää kyllä ylhäällä, eli en usko sen vuotavan,mutta mittaristossa herja ettei tasonsäätö toimi. Kokeiltu toista relettä, tosin käytetty, mutta silti uskon että vika jossain joka ohjaa relettä/kompuraa. Vieras aihe koko e39:n tasonsäätö ja ois mukava tietää sen toiminta periaatteesta ja saaha omasta autostakin toimimaan.
Parissa E39:ssä on tasonsäätö oikutellut (ylläri) ja viaksi on selvinnyt hapettunut sulake. Sulake näyttää aivan ehjältä, tarkastelee sitä miten päin vain, mutta uuden kun on laittanut ni sen jälkeen pelaa.
Eli sulakkeet jotka on siellä akun yläpuolella. Jotain 30 amppeerisia.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
Comment