memebuy23buy

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by Hautsi View Post
    Kertokaas lisää, eli mikä se tämä INPA on, ja miten tämä sääto tapahtuu?
    BMW tehdas diagnostiikka ohjelma, joka on päässyt internettiin. Lisätietoja sitten haulla. Aiheesta löytyy n+1 ketjua, joten turha siitä ruveta tässä enää kertaamaan.

    Leave a comment:


  • Jopppe
    replied
    siihen pitäs olla ohjeet foorumilla, ite googlasin "tasonsäätö inpa" mutta inpa kiinni autoon ja sieltä löytyy kyllä helposti.

    Leave a comment:


  • Hautsi
    replied
    Kertokaas lisää, eli mikä se tämä INPA on, ja miten tämä sääto tapahtuu?

    Leave a comment:


  • Tonto!
    replied
    Kyllä saa INPA:lla säädettyä.

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Originally posted by Hautsi View Post
    Saako tuota madallettua jollain poppakonsteilla, vai pitääkö poistaa koko toiminto vaihtamalla iskarit jousineen?
    Parikin senttiä riittäis.
    Eikös tuon perän saa tiputettua esim INPAlla jos nyt en ihan väärin muista. Korjatkaa ihmeessä jos puhun palturia mutta tällänen mielikuva on jääny itelle.

    Leave a comment:


  • Hautsi
    replied
    Saako tuota madallettua jollain poppakonsteilla, vai pitääkö poistaa koko toiminto vaihtamalla iskarit jousineen?
    Parikin senttiä riittäis.
    Last edited by Hautsi; 27-03-2013, 00:19.

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Eilein kuivailin emännän toukasta rakeet. Oli melkoisesti kosteutta joka välissä. No rakeet uuniin pariksi tunniksi ja kuivia oli. Purku ja kasaus aika simppeliä. .Ainut mikä vei aikaa niin oli tuo kuivattaminen. Kannattaa myös kuivata se äänieriste ja rakeiden kotelo. Sielläkin oli välissä kosteutta ihan kiitettävästi.

    Kasaus takas. Mutta vieläkin meinaa perä olla yläasennossa ja vikavalo palaa mittaristossa. Pitää lueskella koodit joska ne kertois missä vielä olis vika.

    Leave a comment:


  • aripaa
    replied
    Onko kuvassa näkyvä venttiili "nuoli" varmasti oikein päin, kuva on napattu foorumilta, omastani käänsin toisin päin ja vóila tasonsäätö rupesi pelaamaan, meni ilmeisesti väärinpäin kootessani kuivainta. Kuvassa leveämpi puoli ylöspäin ja tappi alaspäin, ei hän tuolla jousella ole virkaa jos venttiili on jousen sisällä tappi alaspäin, ei saa tiiviiksi, jousen pitää painaa venttiiliä ei venttiilin jousta. Pitkään etsin vikaa miksi paineet ei nouse, kompura kierrätti samaa ilmaa eikä päästänyt venttiileille ollenkaan mutta nyt toimii. Onko selitetty ymmärrettävästi.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Ridermtb79
    replied
    Purin kompuran ohjeiden mukaisesti ja kuivasin rakeet. Koko paketti aivan märkänä kosteudesta. Kuivatin koko rontin ja kompuran osat. Nyt toimii täydellisesti. Kiitokset vinkeistä!

    Leave a comment:


  • aripaa
    replied
    poistettu
    Last edited by aripaa; 30-01-2013, 17:22.

    Leave a comment:


  • marcus_108
    replied
    Nyt v*ittu menee järki ton "laatu" (523i ilmaperä) auton kanssa!! Nyt siitä jääty ilmeisesti sitten perä, kyllähän se nyt kerkeskin olemaan ajossa jo melkein viikon edellisen korjaamo keikan jälkeen! onko joku tehny seinäjoen suunnalla tota rakeiden kuivaus operaatiota menestyksekkäästi, jos jotakuta kiinnostaa niin saa kyllä korvauksen menetetystä ajasta,En jaksa nyt alkaa sitäkin tähän saumaan ressaamaan!

    Leave a comment:


  • aripaa
    replied
    poistettu.
    Last edited by aripaa; 30-01-2013, 17:21.

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Originally posted by Ridermtb79 View Post
    Mulla taas auton perä nousi kun oli ollut tyhjäkäynnillä hetken noin 5-10 min ja sen jälkeen ajoin 1km verran juna-asemalle(vittu että vitutti muuten mennä ruuhkajunalla töihin auton sijasta) Mutta taas päivän päätteeksi kun tulin töistä oli perä low riderina. Joten olisikohan vaan jäässä..???
    Kyllä meidän autossa on aina ollut vuoto jossain, jos perä on ollut lowriderina. Joskus on valo palanut mittaristossa mutta ei ole mennyt perä alas.

    Leave a comment:


  • Ridermtb79
    replied
    Mulla taas auton perä nousi kun oli ollut tyhjäkäynnillä hetken noin 5-10 min ja sen jälkeen ajoin 1km verran juna-asemalle(vittu että vitutti muuten mennä ruuhkajunalla töihin auton sijasta) Mutta taas päivän päätteeksi kun tulin töistä oli perä low riderina. Joten olisikohan vaan jäässä..???

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Kiitoksia avusta, rakeet on nyt kuivattu.

    Ei ollut vaikea operaatio. Hieman teetti ylimääräistä työtä kun kuivasin myös sen äänieristeen joka on siinä kompuraa suojaavassa metallikannessa. Se oli hieman nihkeä, niin pistin sen saunan lauteille kuivumaan pariksi tunniksi. Rakeet kuivasin uunissa. Ja ainakin inpalla sain perän taas liikkumaan, että luulisi tuon nyt toimivan. Näkee sitten myöhemmin ajossa, toimiko kyseinen korjaus.
    Jaahas, ilmeisesti rakeiden kuivaus ei ainakaan kaikkia ongelmia poistanut. Auto alkoi tässä taannoin taas valittamaan, että "self level suspension inact". Mikähän tuolla nyt voisi olla ongelmana? Vikakoodia ei suostu antamaan ja perä on toistaiseksi pysynyt normaalilla tasolla.

    Ja kyseessä oli siis 530d 04/00 sedan (jossa ilmapalkeet ja iskarit ovat yhtä pakettia).

    Leave a comment:

Working...
X