memebuy23buy

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jopppe
    replied
    e39 530d farkku 03 vuosimallia, tuota kokeiltiin säätää mutta apparin puoli ei halunnut laskea tuolla "syötä oikea arvo" laatikkoon, kuskin puoli totteli ja madallus oli esim. se 20mm, mutta apparin puoli ei..saatiin sitten jotenkin se tiputettua alas niin että kone väitti sen olevan suorassa ja sitä se olikin mittaamalla, sen jälkeen muokattiin tuota aikaa millä perää saa ajettua ylös ja jatkettiin niin kauan kuin oli halutussa korkeudessa. ohjelma kiinni ja kaapeli irti eikä perän korkeus muuttunut sen jälkeen. osaako joku sanoa onko tuolla kyseisellä menetelmällä tehdyssä madalluksessa riskejä? esim. jos palkeet nyt tyhjenee jonkunverran itsestään tajuaako se palautua samaan korkeuteen?
    tai syitä tuolle ettei apparin puoli halunnut laskea. näytössä paistaa taas teksti "selflevel susp." jne

    Kysellään tässäkin ketjussa jos joku oisais valaista

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Mulla on jyviä myytäväksi saakka jos joku tarvitsee

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Jaahas. Tuli kuivattua rakeet ja herjat mittaristossa väheni, mutta nyt on oikea takakulma ollut parina aamuna kentässä. Täytyy vielä kokeilla että letkujen liittimet tiukasti kiinni.

    Leave a comment:


  • Macke
    replied
    Multa löytyis sitten tuota silica geeliä muutaman kuivaimen verran jos jollain on tarvetta. Isompikokoista kuin alkuperäiset ryynit, mutta hyvin tuntuisi pelittävän. Pidempää kokemusta ei tosin ole kun tälle talvelle vaihdettu, mutta herjat ainakin hävis autosta.

    Uusien ryynien kanssa aika paljon nopeampi korjausoperaatio, ja vanhat voi laittaa jemmaan ja nakkaa takaisin kuivattuina sitten taas jos ja kun tulee sitä kosteutta sinne järjestelmään sen verran että alkaa oireilemaan. Privalla kontaktia jos kiinnostaa.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Kompura on täysin sama sedan ja touring malleissa. Foorumilta löytyy hyvät ohjeet rakeiden vaihtoon ja se on helppo toimenpide tehdä. Työ olisi hyvä tehdä lämpöisessä, koska muoviletkut eivät välttämättä tykkää pakkasessa taivuttelusta. Nopeasti sanottuna homma menee näin:
    - Kompura irti auton peräkontista (johtoja ja letkuja ei tarvitse irrottaa, kääntää vain ympäri, että pääsee käsiksi).
    - Sähköliitin tai rele irti ettei ala käsissä pyörimään.
    - Musta letku irti kuivaimen päästä.
    - Kaksi pitkää pultti auki, jotka pitävät kuivaimen paikallaan.
    - Kuivain on käsissä ja rakeet saa tiputettua kuivamaan.
    Kiitoksia avusta, rakeet on nyt kuivattu.

    Ei ollut vaikea operaatio. Hieman teetti ylimääräistä työtä kun kuivasin myös sen äänieristeen joka on siinä kompuraa suojaavassa metallikannessa. Se oli hieman nihkeä, niin pistin sen saunan lauteille kuivumaan pariksi tunniksi. Rakeet kuivasin uunissa. Ja ainakin inpalla sain perän taas liikkumaan, että luulisi tuon nyt toimivan. Näkee sitten myöhemmin ajossa, toimiko kyseinen korjaus.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Jaahas, sitä on aika liittyä epäonnisten joukkoon ilmajousituksen osalta. Eli nyt olisi työn alla 04/00 530d, jossa pakkasten tultua on alkanut olla ongelmia ilmaperän kanssa. Tämä laitos on siitä speciaali, että kyseessä on sedan-malli, eli ilmajousituksen rakennekin on hieman erilainen verrattuna touringiin. Kysymys kuuluukin, onko joku purkanut kyseisen mallisen auton kompuraa ja kuivattanut niitä rakeita. Lähinnä kiinnostaisi mahdolliset erot touring-malliin verrattuna.

    Jos kukaan ei myönnä korjanneensa sedaneita, niin edes jonkinlaiset seikkaperäiset ohjeet tuon touringin osalta kiinnostaisivat. Jonkin verran oli jo kuvia tässä topikissa, mutta kirjalliset purkuohjeet eivät olisi pahitteeksi.

    Mainittakoon lopuksi vielä se, että auto siis on alkanut kulkea lintassa, perä ei nouse, mutta vuorokausi lämpimässä tallissa korjasi ongelman. Ts. järjestelmässä täytyy olla kosteutta joka jäätyy.
    Kompura on täysin sama sedan ja touring malleissa. Foorumilta löytyy hyvät ohjeet rakeiden vaihtoon ja se on helppo toimenpide tehdä. Työ olisi hyvä tehdä lämpöisessä, koska muoviletkut eivät välttämättä tykkää pakkasessa taivuttelusta. Nopeasti sanottuna homma menee näin:
    - Kompura irti auton peräkontista (johtoja ja letkuja ei tarvitse irrottaa, kääntää vain ympäri, että pääsee käsiksi).
    - Sähköliitin tai rele irti ettei ala käsissä pyörimään.
    - Musta letku irti kuivaimen päästä.
    - Kaksi pitkää pultti auki, jotka pitävät kuivaimen paikallaan.
    - Kuivain on käsissä ja rakeet saa tiputettua kuivamaan.

    Leave a comment:


  • juissi69
    replied
    tasosäädin

    en muista olenko just tähän samaan juttuun jo vastanut,mutta kertauksena vielä että aika usein vika on on johtopaketissa mikä tulee kuskinpuolelta tasosäätimen tunnistimelta takakonttiin.niissä piuhoissa yleensä se vika.on ohkaset johdot ja sieltä teippausten alta hapettuneet.omassa vikaa etittiin monta kuukautta ja pussit ja tunnistimet vaihdettiin,mutta vika oli sitten niissä johdoissa

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Jaahas, sitä on aika liittyä epäonnisten joukkoon ilmajousituksen osalta. Eli nyt olisi työn alla 04/00 530d, jossa pakkasten tultua on alkanut olla ongelmia ilmaperän kanssa. Tämä laitos on siitä speciaali, että kyseessä on sedan-malli, eli ilmajousituksen rakennekin on hieman erilainen verrattuna touringiin. Kysymys kuuluukin, onko joku purkanut kyseisen mallisen auton kompuraa ja kuivattanut niitä rakeita. Lähinnä kiinnostaisi mahdolliset erot touring-malliin verrattuna.

    Jos kukaan ei myönnä korjanneensa sedaneita, niin edes jonkinlaiset seikkaperäiset ohjeet tuon touringin osalta kiinnostaisivat. Jonkin verran oli jo kuvia tässä topikissa, mutta kirjalliset purkuohjeet eivät olisi pahitteeksi.

    Mainittakoon lopuksi vielä se, että auto siis on alkanut kulkea lintassa, perä ei nouse, mutta vuorokausi lämpimässä tallissa korjasi ongelman. Ts. järjestelmässä täytyy olla kosteutta joka jäätyy.

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Help!

    Justiinsa irrotan kompuraa pakkasessa, pitääkö nuo letkut ja johdot irroittaa kompuran päästä vai siitä akun vierestä?

    Edit: Akun vierestä otin irti, selvisihän se tuokin kun katseli ensin vähän tissinkuvia.
    Last edited by sonikk; 01-12-2012, 21:59.

    Leave a comment:


  • jace
    replied
    Originally posted by PNV View Post
    Jaahas talvi lähestyy taas ja peräongelmat alkaa Onkos kukaan hommannu täältä kompuraa/venttiileitä tai onko tietoo myyvätkö käypää osaa?
    http://www.air-suspension-shop.com/index.php?k=218
    Jokin aika sitten tuli tilattua omaan toukkaan ilmapussit ja ihan käypää tavaraa toimittivat kotiovelle muutaman päivän toimitusajalla.

    Leave a comment:


  • OneAndOnly
    replied
    Originally posted by Taski View Post
    Olisiko jollakin linkkiä tuohon purujen vaihtoon? Haku ei näyttäisi pelittävän?
    Jos niitä kuivatusrakeita tarkoitat niin tässä ketjussa sivulla kaksi on muutama kuva hommasta, aikalailla niistä saa käsityksen mitä tehdä.


    Sitten toi oma robleema mistä aijemmin kirjoitin. Tosiaan tallissa inpan kanssa värkkäilin tota perää ja vikakoodia siellä oli perändäädöstä mutta kun illan aikaan virtoja rassailin ja tupakoitiin siellä niin kappas, perä olikin noussut ylös.
    Alussa vänkärinpuoli oli n.12mm alempana mutta kun aikaa meni eteenpäin niin kuskinpuoli laski kun "hypittiin" vetokoukulla,yms reilun 10mm ja vänkärin puoli jonkin verran vähemmän, lopulta korkeus ero jäi n.6mm ja enää ei self level susp. tekstiäkään mittaristoon tullut. Ajovalotkin äkkisältään näytösti olevan suht tasan.

    Mistähän moinen oireilu voisi johtua, anturit vai jumivat venttiilit kompurassa...

    Leave a comment:


  • Taski
    replied
    Olisiko jollakin linkkiä tuohon purujen vaihtoon? Haku ei näyttäisi pelittävän?

    Leave a comment:


  • OneAndOnly
    replied
    Nyt tuli sellaista ongelmaa peränsäädössä että ensin oireili niin että, vänkärinpuolen ajovalo näytti alemmas kuin kuskinpuoli. Sitä ihmeteltyäni mittasin peränkorkeutta niin vänkärinpuoli oli 10-12mm alempana mitä kuskin puoli. Nyt kun vaihdoin talvinakit alle niin molemmat puolet laski melkein pohjaan ja eivät nouse ylös, kompura kokeilee täyttää aina käynnistyksen tai oven avauksen yhteydessä mutta sammuu n. reilun minuutin puhisemisen jälkeen. Pitää lähteä koodeja lukemaan ja talliin pakettia ihmettelemään.

    Mitään merkittäviä vuotoja en ole aijemmin havainnut kun perä ei ole laskenut ainakaan niin paljoa että olisi silmiin pistänyt.

    Eikös toi xenonin korkeudensäätö ja perän korkeudensäätö mennyt jollakintapaa käsikädessä,sama anturi molemmille,tjsp...

    auto e39 530dat -02

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Yleisin vuotopaikka näissä on juurikin tuo venttiilipaketti, vuodon huomaa juuri ja juuri vuodonilmaisijalla mutta ei sitä kuule kun se on niin pientä.

    Tuolta saa kyllä ihan käypää tavaraa.

    Leave a comment:


  • PNV
    replied
    Jaahas talvi lähestyy taas ja peräongelmat alkaa Onkos kukaan hommannu täältä kompuraa/venttiileitä tai onko tietoo myyvätkö käypää osaa?

    Leave a comment:

Working...
X