Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 alusta. Miksi ei madallu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    #31
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Tuo sun madallusta näyttää minusta hyvältä eikä ole vielä liian matala. Normipuskuri tuskin ottaakaan kiinni maahan niin helposti kuin M-puskurin matalle pullistuva pohjapanssari.
    Juu samaa mieltä täälläkin. Hyvännäköinen on .

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • hoikkas
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 1579
      • TURKU

      #32
      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Tuo sun madallusta näyttää minusta hyvältä eikä ole vielä liian matala. Normipuskuri tuskin ottaakaan kiinni maahan niin helposti kuin M-puskurin matalle pullistuva pohjapanssari.
      Oikeassa olet... Puskuri voi vaikuttaa vähän siihen madalluksen määrään.

      Jos topicin aloittaja aikoo vaihtaa vakiopuskurin M-sport malliseksi, niin sitten esim. Kekkosen auton madallus on hyvä helppoon jokapäiväiseen ajoon. Toki foorumilla on liuta kuskeja jotka ajaa reilustimadalletuilla vessoilla m-puskurilla varustettuna ja hyvin menee niilläkin
      BMW i4M50

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17529
        • Turku

        #33
        Originally posted by Komu View Post
        Omaani EI m-sporttiin vaihdettiin eibach pro kit V8 jouset niin madallus oli 18":lla renkailla huomattava. Ei siis mikään järisyttävä tontitus vaan juurikin sen mitä lupasivat. Ei mitattu, enkä kuvia jaksa nyt kaivaa.

        Eibachhin lupaama madallus v8:
        Eibach Pro-Kit
        edestä 30mm
        takaa 25mm

        Joskus kauppakeskuksissa ja mökkiteillä tuntuu että miten jengi oikein ajaa näillä jos näitä madalletaan enemmän?
        Samaa itsekin miettinyt, varsinkin, kun joudun yhdellä mökkitiellä ajelemaan peräkärry perässä ja reilu kuorma kyydissä TODELLA huonolla tiellä (ei kunnossapitoa ja vesi kulkee pitkin tietä, ei ojissa). Nopeutta on pakko pitää silloin hiukka kävelyvauhtia hitaampi... Onneks on neliveto !

        Oma tontitus myös Eibach Pro-Kit ja Billstein sprint-iskarit. En muista, mitä lupasivat madaltaa, edessä jotain 35-40mm luokkaa, mutta edestä etenkin jäi mielestäni turhan korkeaksi, takana suht' hyvä. Matalampi saisi tietysti olla, mutta toisaalta olen tyytyväinen, koska ei olisi tuolle em. mökkitielle lainkaan asiaa, jos olisi alemmas tullut. Prkl! Pitäisi olla kaksi autoa, maasturi mökille ja ihmisten ilmoille omansa - Ei vaan oikein lompsa kestä, eikä kovin järkevää....
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Isamu
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 104
          • Hyvinkää

          #34
          No niin. Kaikille kiinnostuneille laitoin pari parempaa kuvaa omastani. Linkkejä tuossa. Eli ei mennyt mielestäni niin matalalle kun pitäisi noilla kamoilla.
          Kiinni on siis bilstein sprint iskarit, H&R -40/-15mm jouset, renkaat ovat 225/45R17 (tiedän, ovat alikokoa. Halvalla sain)


          Hoikkaksen auto on juuri siinä korkeudessa mitä haluan omaani Mahtavan näköinen. Kai se on vaan ostettava se K.A.W -60/-40 satsi. Huoh
          Kyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            #35
            Tuo on kyllä päin persettä asennettu...

            Vaikka sulla olis oikean kokoinen rengas, niin se olisi mielestäni korkeampi kuin m-sport, ja eikö tuon sun sarjan pitäis olla 5mm matalampi. Eli juurikin tuolla väärällä renkaalla samannäköinen kuin m-sport oikeankokoisen renkaan kanssa. Ja siltä se ei kyllä minun silmään näytä... :think

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • Isamu
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 104
              • Hyvinkää

              #36
              Omasta mielestäni tuo mun auto on aika lähellä vakiokorkeutta vaikka pitäisi olla 15mm matalampi kun M-sport alusta. Eikös M-sport ole -25mm vakioon verrattuna?
              Olen alkanut ajatella että iskarit olisi väärät ja jousilautaset olisivat liian korkealla varressa? Voikohan sellaista tapahtua :think Sillä tosiaan tuon sarjan asensi ihan BMW mekaanikot joten uskon että ovat sen oikein tehneet. Ei siinä paljon kyllä voi mokata
              Kyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #37
                Vakio alustalta/horokilta näyttää korkeuden puolesta eli jotain täytyy olla pielessä. Ovatko VARMASTI asentaneet ne jouset/iskarit jotka heille annoit ja oliko ne varmasti E39:iin tehty?

                540:ssä mulla oli M-sport I ja se oli mielestäni aavistuksen pintakova, mutta M5:en M-sport II (jos tässä nyt sitten on tuo M-sport II) alusta tuntuu kyllä pirun hyvältä 18" pyörillä eli vakio kunnossa ja on todella sääli lähteä sitä pudottamaan, mutta kai se on pakko kun on n. 10mm liian korkea...:think
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7435
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by Stone View Post
                  (jos tässä nyt sitten on tuo M-sport II)
                  Tuo ois todella kiva tietää onko se sitten sama vai ei. Onhan tuossa nyt varmaan eri jouset ainakin kuin 6-koneisissa jo suuremman painon takia. Mutta onkohan esim. 540i:n M Sport II sama kuin M5? Pitäs jaksaa vertailla varaosanumeroita...
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    #39
                    Originally posted by Stone View Post
                    ...M5:en M-sport II (jos tässä nyt sitten on tuo M-sport II) alusta tuntuu kyllä pirun hyvältä 18" pyörillä eli vakio kunnossa ja on todella sääli lähteä sitä pudottamaan, mutta kai se on pakko kun on n. 10mm liian korkea...:think
                    Voisko tässä olla ratkaisu: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...0&postcount=14

                    Itse myös tein tuollaiset, mutta en ole niitä vielä laittanut kiinni. Kesäksi sitten.
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • hoikkas
                      BTCF Member
                      • Oct 2005
                      • 1579
                      • TURKU

                      #40
                      Sellanen kysymys Isamulle ja muillekin, että eikös ainakin Bilstein Sprintissä asennuksessa tulisi jättä yks sellanen "kumijuttu" pois. Jos sen sinne jättää on asennus vähän hankalampaa ja jää juurikin tuota korkeutta vähän liikaa.
                      Mitä sanotte hyvät foorumin lukijat jotka olette itse asentaneet Bilstain iskareita tai muutoin tiedätte asiasta...

                      Tälläsen virheen meinas yksi turkulainen autokorjaamo (joka oli bemuihin aikaisemminkin iskareita ja jousia vaihdellut) tehdä, kun selosti puhelimessa tätä hommaa kuinka heillä tehdään ja mitä ongelmia voi tulla.
                      Last edited by hoikkas; 02-12-2007, 20:21.
                      BMW i4M50

                      Comment

                      • Isamu
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2007
                        • 104
                        • Hyvinkää

                        #41
                        Tuosta en osaa sanoa kun en itse ole asentanut tuohon autoon iskareita ja jousia. Odotan kyllä innolla vastauksia tuohon juttuun että pitääkö paikkansa

                        Tuossa on vielä kuva siitä missä korkeudessa auto oli ennen iskareiden ja jousien vaihtoa. Eri kokoiset vanteet/renkaat hieman hämää mutta kyllä sen huomaa että on ollu paljon matalampi. Iskarit siis vaihdettiin koska vanhat oli jo täysin kuolleet ja löysät. Alle kokeiltiin myös vanhoja jousia mutta auto oli silti korkealla. Taisivat olla ne vanhat alkuperäiset M-sport jouset.
                        Last edited by Isamu; 02-12-2007, 21:02.
                        Kyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla

                        Comment

                        • janihannula
                          BTCF Member
                          • Jun 2006
                          • 740
                          • https://t.me/pump_upp

                          #42
                          Originally posted by Thuppu View Post
                          Voisko tässä olla ratkaisu: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...0&postcount=14

                          Itse myös tein tuollaiset, mutta en ole niitä vielä laittanut kiinni. Kesäksi sitten.
                          ensiviikolla on kanssa itsellä edessä madaltavien jousilautasten asennus. laitoin cobran 40/20 jousisarjan ja keula jäi tyhmästi 10-15mm liian korkealle.
                          https://t.me/pump_upp

                          Comment

                          • Stone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 4074
                            • Helsinki

                            #43
                            Originally posted by Thuppu View Post
                            Voisko tässä olla ratkaisu: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...0&postcount=14

                            Itse myös tein tuollaiset, mutta en ole niitä vielä laittanut kiinni. Kesäksi sitten.
                            Tuossa vois olla kyllä ideaa, mutta saako noista riittävän kestävät ja onko jouset sitten liian "löysät" kun joustovara lyhenee?:think
                            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                            VW Pornstarter (työjuhta)
                            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                            Finnmaster T8







                            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                            Comment

                            • Stone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 4074
                              • Helsinki

                              #44
                              Originally posted by janihannula View Post
                              ensiviikolla on kanssa itsellä edessä madaltavien jousilautasten asennus. laitoin cobran 40/20 jousisarjan ja keula jäi tyhmästi 10-15mm liian korkealle.
                              Mistäs sinä tuollaiset hommasit ja kukahan noita mahtaa ammattitaitoisesti tehdä? Pystyisiköhän alkuperäsista rakentamalla? Tuolla saisi tosiaan alustan oikealla korkeudelle ja mukavuus säilyisi ennallaan jos nyt ei muita ongelmia tuo tullessaan.
                              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                              VW Pornstarter (työjuhta)
                              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                              Finnmaster T8







                              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                              Comment

                              • Thuppu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2007
                                • 3626
                                • Seinäjoki

                                #45
                                Originally posted by Stone View Post
                                Pystyisiköhän alkuperäsista rakentamalla? Tuolla saisi tosiaan alustan oikealla korkeudelle ja mukavuus säilyisi ennallaan jos nyt ei muita ongelmia tuo tullessaan.
                                Alkuperäisistä itse tein, samoin kun Aksa P:kin on tehnyt. Maksoi 9e/kpl orkkisosana. Rälläkällä vain halki ja soirot väliin. 18mm välisoirot tein itse 4mm alumiinilevystä. 25e meni hitsarille (alumiinia).
                                BMW 740iA "ALPINA"
                                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎