Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 alusta. Miksi ei madallu?
Collapse
X
-
Originally posted by bemu2000 View Postaika traktorilta näyttää 40/20 alustalla oletko tarkistanut, että siellä varmasti on se alusta mikä sinne piti laittaa? bemu oy:n touhuista juttuja lukeneena en ihmettelis yhtään jos sieltä löytyisi jotkin nurkista löytyneet vakio jouset :think
No, mitä nyt on tullut seurattua tätä sivusta niin iskareissa ei ole mitään vikaa..E39 ei vaan laske H&R jousilla tai Eibach jousilla niin paljoa kuin mitä paketti lupaa...joskus ei laske ollenkaan kyseisillä jousilla.
Omassa Intraxin -35mm madaltavat jotka laitoin tammikuussa 2002...eli ovat jo viisi ja puoli vuotta vanhat ja ehkäpä laskee hieman enemmän nyt...toki puhutaan alle sentin laskusta reilussa viidessä vuodessa.
Tossa vielä pari kuvaa palanpainikkeeksi.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by Robi View PostNo, mitä nyt on tullut seurattua tätä sivusta niin sikareissa ei ole mitään vikaa..E39 ei vaan laske H&R jousilla tai Eibach jousilla niin paljoa kuin mitä paketti lupaa...joskus ei laske ollenkaan kyseisillä jousilla.
530d H&R -30/-15, todellinen -30/-30, jos lähtöoletuksena on M-Sport -20/-20.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Robi View Post
No, mitä nyt on tullut seurattua tätä sivusta niin iskareissa ei ole mitään vikaa..E39 ei vaan laske H&R jousilla tai Eibach jousilla niin paljoa kuin mitä paketti lupaa...joskus ei laske ollenkaan kyseisillä jousilla.
ja tuo Robilla oleva madallus on kyllä huomattavasti enemmän kuin 35mm, puhuttaisko ennemminkin n. 60/40 madalluksesta, jossei enemmänkin..? mut näyttää kyllä hyvältä!
e: niin ja tosiaan eikös jollekin käynyt e34:sen kanssa, että joutui muokkamaan niitä sprinttien omia kumeja, jotta auto alkoi madaltumaan...? siis tohon Bmw Masterin kommenttiin liittyen...
joten siinä voisi olla yksi kohta, mitä tsekata. noita vakio m-sport iskareita on sinne mielestäni turha masennella.Last edited by Martti; 05-12-2007, 08:34.
Comment
-
-
No niin.
Tänään oli taas etupää osissa ja katseltiin palikoita. Verrattiin boge/sachsin etupumppuja bilsteinin pumppuihin ja bogen mäntä on paljon lyhyempi. Aika mystistä kun noiden bilsteinien piti olla juuri ne lyhennetyt versiot
Alle kokeiltiin huvikseen bogen iskarit ja mitään ei todellakaan tapahtunut. Auto pysyy edelleen samassa korkeudessa eli ei tippunut yhtään. keskiöstä lokarin kaareen noin 365mm. Eikä näkynyt mitään ylimääräisiä korotuspaloja iskarin ja korin välissä. Eikä ne kumit merkitse mitään sillä eiväthän ne kanna mitään painoa autossa.
Cakke: Nyt on sitten samat kamat kun sulla keulilla eikä auto madallu.
Nyt alkaa ne treffit ysimillisen kanssa olemaan hyvin lähelläKyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla
Comment
-
-
Just eilen Clavu mittasi mun M-sport I alustasta mitat:
Rengastus 235/45 R17, eli oikea koko.
Edessä: ~360mm (sama kuin Petrin M-sport II:ssa)
Takana: ~345mm (5mm alempana kuin Petrin M-sport II:ssa... eli linttaantunut vanhuuttaan , tosin eteen vaihdettiin vuosi sitten uudet pumput, taakse ei)
Näyttää tältä: http://teropa.1g.fi/bmw/talvikuvat/takasivu.jpg
TeroLast edited by teropa; 06-12-2007, 16:19.E60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by Cakke View PostTarkistin oman tuv-lapun ja mulla on tuo h&r 40/20 sarja(asennettu keväällä -07), m-sportin bogesassit + suurella todennäköisyydellä m-sportin pohjaanlyöntikumit ja kottero näyttää 17" vanteilla tältä:
Originally posted by teropa View PostEdessä: ~360mm (sama kuin Petrin M-sport II:ssa)
Takana: ~345mm (5mm alempana kuin Petrin M-sport II:ssa...E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Isamu View PostNo niin.
Tänään oli taas etupää osissa ja katseltiin palikoita. Verrattiin boge/sachsin etupumppuja bilsteinin pumppuihin ja bogen mäntä on paljon lyhyempi. Aika mystistä kun noiden bilsteinien piti olla juuri ne lyhennetyt versiot
Alle kokeiltiin huvikseen bogen iskarit ja mitään ei todellakaan tapahtunut. Auto pysyy edelleen samassa korkeudessa eli ei tippunut yhtään. keskiöstä lokarin kaareen noin 365mm. Eikä näkynyt mitään ylimääräisiä korotuspaloja iskarin ja korin välissä. Eikä ne kumit merkitse mitään sillä eiväthän ne kanna mitään painoa autossa.
Cakke: Nyt on sitten samat kamat kun sulla keulilla eikä auto madallu.
Nyt alkaa ne treffit ysimillisen kanssa olemaan hyvin lähellä
onhan jouset varmasti oikeat, siis ettei ole kasikoneen tai dieselin jouset (osaako joku sanoa, eroavatko toisistaan jäykkyyden osalta)?
Comment
-
-
Ups
Olen iso mies ja myönnän virheeni. Martti, olet oikeassa. Jos kumit ovat liian korkeat niin jää ehdottomasti kantamaan. Mun autoon juuri eilen laitettiin varmuuden vuoksi uudet M-sport kumit ja ne eivät kanna. Jää vielä monta senttiä iskarin vartta näkyviin eli se ei ole ongelma. KW variant 1 alkaa kuulostaa aina vaan paremmaltaLast edited by Isamu; 07-12-2007, 10:35.Kyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla
Comment
-
-
Originally posted by Isamu View PostUps
KW variant 1 alkaa kuulostaa aina vaan paremmalta
Comment
-
-
Originally posted by Isamu View PostUps
Olen iso mies ja myönnän virheeni. Martti, olet oikeassa. Jos kumit ovat liian korkeat niin jää ehdottomasti kantamaan. Mun autoon juuri eilen laitettiin varmuuden vuoksi uudet M-sport kumit ja ne eivät kanna. Jää vielä monta senttiä iskarin vartta näkyviin eli se ei ole ongelma. KW variant 1 alkaa kuulostaa aina vaan paremmaltaLast edited by JonasG; 07-12-2007, 12:20.
Comment
-
-
Originally posted by Isamu View PostAutossa oli kiinni alunperin M-sport alusta tms. On jo sen verran ajettu ja vanha ettei voi olla varma mitä siellä on ollut enää kiinni. iskareista ja jousista oli kaikki merkinnät kadonneet.
Kyllä auton pitäisi mielestäni madalluksella tulla enemmän alas. Tällä hetkellä renkaan ja lokarin kaaren väliin menee nyrkki ilman ongelmia. Vaikka jouset hieman asettuisivatkin niin ei se paljon merkitse.
Comment
-
Comment