Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 alusta. Miksi ei madallu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #76
    Originally posted by hoikkas View Post
    Korjaa Clavurion jos olen ihan hakuteillä; Muistaaksen Bilstein Sprint iskarissa on oma pohjaanlyöntikumi ja se auton alkuperäinen pitää heivata pois. Voisko asentaa iskarit niin että siellä ns. "tupla" pohjaanlyöntikumit, esim. just tossa Bilstainin iskarissa?
    Johtuisiko se liika korkeus siitä...
    Bilstein Sprint ei tarvitse erillistä pohjaanlyöntikumia, on kuulemma sisäänrakennettu. Sprintit joskus asentelin Audin etupäähän. Vaikea siihen on orkkiskumia päälle laittaa.
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #77
      aika traktorilta näyttää 40/20 alustalla oletko tarkistanut, että siellä varmasti on se alusta mikä sinne piti laittaa? bemu oy:n touhuista juttuja lukeneena en ihmettelis yhtään jos sieltä löytyisi jotkin nurkista löytyneet vakio jouset :think
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Robi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 7606
        • Vantaa

        #78
        Originally posted by bemu2000 View Post
        aika traktorilta näyttää 40/20 alustalla oletko tarkistanut, että siellä varmasti on se alusta mikä sinne piti laittaa? bemu oy:n touhuista juttuja lukeneena en ihmettelis yhtään jos sieltä löytyisi jotkin nurkista löytyneet vakio jouset :think
        Jep..."H&R:t myytiin kun joku kyseli niin olihan toi pakko kasata joillakin".

        No, mitä nyt on tullut seurattua tätä sivusta niin iskareissa ei ole mitään vikaa..E39 ei vaan laske H&R jousilla tai Eibach jousilla niin paljoa kuin mitä paketti lupaa...joskus ei laske ollenkaan kyseisillä jousilla.

        Omassa Intraxin -35mm madaltavat jotka laitoin tammikuussa 2002...eli ovat jo viisi ja puoli vuotta vanhat ja ehkäpä laskee hieman enemmän nyt...toki puhutaan alle sentin laskusta reilussa viidessä vuodessa.

        Tossa vielä pari kuvaa palanpainikkeeksi.
        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
        Tiedustelut priva tai 0452210069

        Current
        E61 530d
        E39 530d
        E39 520iA
        E46 330xd
        E28 528i

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #79
          Originally posted by Robi View Post
          No, mitä nyt on tullut seurattua tätä sivusta niin sikareissa ei ole mitään vikaa..E39 ei vaan laske H&R jousilla tai Eibach jousilla niin paljoa kuin mitä paketti lupaa...joskus ei laske ollenkaan kyseisillä jousilla.
          Joskus toisinkin, mutta herran haltuun tuntuu olevan ilmoitettuun verrattuna.
          530d H&R -30/-15, todellinen -30/-30, jos lähtöoletuksena on M-Sport -20/-20.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Isamu
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 104
            • Hyvinkää

            #80
            Kaikille asiasta kyselleille. Olen katsonut auton alle ja kyllä siellä on just ne kamat mitkä ostin ja vein asennettavaksi. Sen verran kuitenkin olen epäluuloinen kun haen autoa huollosta että tarkistan mitä ovat tehneet
            Kyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla

            Comment

            • Martti
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 787
              • Suomi

              #81
              Originally posted by Robi View Post

              No, mitä nyt on tullut seurattua tätä sivusta niin iskareissa ei ole mitään vikaa..E39 ei vaan laske H&R jousilla tai Eibach jousilla niin paljoa kuin mitä paketti lupaa...joskus ei laske ollenkaan kyseisillä jousilla.

              nimenomaan näin. paljonkohan e39 on mitat navan keskeltä kaareen tehtaalta lähtiessä? e34:ssa taitaa olla edessä 390 ja takana 350 jos en aivan väärin muista. olisiko e39 samaa luokkaa tai hieman vähemmän?

              ja tuo Robilla oleva madallus on kyllä huomattavasti enemmän kuin 35mm, puhuttaisko ennemminkin n. 60/40 madalluksesta, jossei enemmänkin..? mut näyttää kyllä hyvältä!

              e: niin ja tosiaan eikös jollekin käynyt e34:sen kanssa, että joutui muokkamaan niitä sprinttien omia kumeja, jotta auto alkoi madaltumaan...? siis tohon Bmw Masterin kommenttiin liittyen...

              joten siinä voisi olla yksi kohta, mitä tsekata. noita vakio m-sport iskareita on sinne mielestäni turha masennella.
              Last edited by Martti; 05-12-2007, 08:34.

              Comment

              • Cakke
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 27
                • Oulu

                #82
                Mystiseltä vaikuttaa tämä madallushomma kun lukee näitä kommentteja

                Tarkistin oman tuv-lapun ja mulla on tuo h&r 40/20 sarja(asennettu keväällä -07), m-sportin bogesassit + suurella todennäköisyydellä m-sportin pohjaanlyöntikumit ja kottero näyttää 17" vanteilla tältä:
                Attached Files
                Olen kohtuukäyttäjä ja juon vain keskikalijaa

                Comment

                • Isamu
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 104
                  • Hyvinkää

                  #83
                  No niin.
                  Tänään oli taas etupää osissa ja katseltiin palikoita. Verrattiin boge/sachsin etupumppuja bilsteinin pumppuihin ja bogen mäntä on paljon lyhyempi. Aika mystistä kun noiden bilsteinien piti olla juuri ne lyhennetyt versiot
                  Alle kokeiltiin huvikseen bogen iskarit ja mitään ei todellakaan tapahtunut. Auto pysyy edelleen samassa korkeudessa eli ei tippunut yhtään. keskiöstä lokarin kaareen noin 365mm. Eikä näkynyt mitään ylimääräisiä korotuspaloja iskarin ja korin välissä. Eikä ne kumit merkitse mitään sillä eiväthän ne kanna mitään painoa autossa.
                  Cakke: Nyt on sitten samat kamat kun sulla keulilla eikä auto madallu.
                  Nyt alkaa ne treffit ysimillisen kanssa olemaan hyvin lähellä
                  Kyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    #84
                    Just eilen Clavu mittasi mun M-sport I alustasta mitat:

                    Rengastus 235/45 R17, eli oikea koko.

                    Edessä: ~360mm (sama kuin Petrin M-sport II:ssa)
                    Takana: ~345mm (5mm alempana kuin Petrin M-sport II:ssa... eli linttaantunut vanhuuttaan , tosin eteen vaihdettiin vuosi sitten uudet pumput, taakse ei)

                    Näyttää tältä: http://teropa.1g.fi/bmw/talvikuvat/takasivu.jpg

                    Tero
                    Last edited by teropa; 06-12-2007, 16:19.
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7425
                      • Oulu

                      #85
                      Originally posted by Cakke View Post
                      Tarkistin oman tuv-lapun ja mulla on tuo h&r 40/20 sarja(asennettu keväällä -07), m-sportin bogesassit + suurella todennäköisyydellä m-sportin pohjaanlyöntikumit ja kottero näyttää 17" vanteilla tältä:
                      Eli ainakin silmämääräisesti matalampi kuin M Sport -alusta.

                      Originally posted by teropa View Post
                      Edessä: ~360mm (sama kuin Petrin M-sport II:ssa)
                      Takana: ~345mm (5mm alempana kuin Petrin M-sport II:ssa...
                      Tuon 5mm voi aina olla virhettä mun mittauksissa, kun tuskin on ollut ihan tasainen alusta missä olen mitannut.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Martti
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 787
                        • Suomi

                        #86
                        Originally posted by Isamu View Post
                        No niin.
                        Tänään oli taas etupää osissa ja katseltiin palikoita. Verrattiin boge/sachsin etupumppuja bilsteinin pumppuihin ja bogen mäntä on paljon lyhyempi. Aika mystistä kun noiden bilsteinien piti olla juuri ne lyhennetyt versiot
                        Alle kokeiltiin huvikseen bogen iskarit ja mitään ei todellakaan tapahtunut. Auto pysyy edelleen samassa korkeudessa eli ei tippunut yhtään. keskiöstä lokarin kaareen noin 365mm. Eikä näkynyt mitään ylimääräisiä korotuspaloja iskarin ja korin välissä. Eikä ne kumit merkitse mitään sillä eiväthän ne kanna mitään painoa autossa.
                        Cakke: Nyt on sitten samat kamat kun sulla keulilla eikä auto madallu.
                        Nyt alkaa ne treffit ysimillisen kanssa olemaan hyvin lähellä
                        kyllähän ne kumit siellä kantaa, jos ne on liian korkeat. mut jos ilman niitä kokeilit noilla bogen pampuilla, niin sit alkaa olemaan kyllä keinot vähissä. siis olettaen, että osat on kasattu niinkuin pitää.

                        onhan jouset varmasti oikeat, siis ettei ole kasikoneen tai dieselin jouset (osaako joku sanoa, eroavatko toisistaan jäykkyyden osalta)?

                        Comment

                        • Isamu
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2007
                          • 104
                          • Hyvinkää

                          #87
                          Ups
                          Olen iso mies ja myönnän virheeni. Martti, olet oikeassa. Jos kumit ovat liian korkeat niin jää ehdottomasti kantamaan. Mun autoon juuri eilen laitettiin varmuuden vuoksi uudet M-sport kumit ja ne eivät kanna. Jää vielä monta senttiä iskarin vartta näkyviin eli se ei ole ongelma. KW variant 1 alkaa kuulostaa aina vaan paremmalta
                          Last edited by Isamu; 07-12-2007, 10:35.
                          Kyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla

                          Comment

                          • Martti
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2005
                            • 787
                            • Suomi

                            #88
                            Originally posted by Isamu View Post
                            Ups
                            KW variant 1 alkaa kuulostaa aina vaan paremmalta
                            no siinähän se on ratkaisu. mutta varmasti aivan hyvään lopputulokseen pääset, kun tilaat k.a.w. 60/40 satsin niiden sprinttien kaveriksi. ja sit myyt pois/palautat ostopaikkaan ne h&r:t ja olet melkeenpä plusmiinus nolla tilanteessa kustannuksien suhteen. ja kaupanpäälle olet vielä saanut hyvää kokemusta e39:n alustan vaihdosta...

                            Comment

                            • JonasG
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 2160
                              • Porvoo/Helsinki

                              #89
                              Originally posted by Isamu View Post
                              Ups
                              Olen iso mies ja myönnän virheeni. Martti, olet oikeassa. Jos kumit ovat liian korkeat niin jää ehdottomasti kantamaan. Mun autoon juuri eilen laitettiin varmuuden vuoksi uudet M-sport kumit ja ne eivät kanna. Jää vielä monta senttiä iskarin vartta näkyviin eli se ei ole ongelma. KW variant 1 alkaa kuulostaa aina vaan paremmalta
                              Tilaa se KW variante niin ongelmat loppuu siihen. Saat auton sit istumaan just niinkuin haluat.
                              Last edited by JonasG; 07-12-2007, 12:20.

                              Comment

                              • mikko.r
                                Newbiemmer
                                • Jul 2007
                                • 3
                                • Seinäjoki

                                #90
                                Originally posted by Isamu View Post
                                Autossa oli kiinni alunperin M-sport alusta tms. On jo sen verran ajettu ja vanha ettei voi olla varma mitä siellä on ollut enää kiinni. iskareista ja jousista oli kaikki merkinnät kadonneet.
                                Kyllä auton pitäisi mielestäni madalluksella tulla enemmän alas. Tällä hetkellä renkaan ja lokarin kaaren väliin menee nyrkki ilman ongelmia. Vaikka jouset hieman asettuisivatkin niin ei se paljon merkitse.
                                Oletko varma tuosta M-sportista? Nimittäin jos ei ole M-sport alusta niin sprinteillä alusta nousee n.5cm..... Itse törmäsin tähän ja jouduin vaihtamaan sprintit -> sport-mallisiin... Auto siis 530d Touring -98 H&R:n -40mm jousilla ja bilstein sport-iskareilla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎