Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 alusta. Miksi ei madallu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jms-btcf
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 696
    • Tampere

    Originally posted by jyrbba69 View Post
    Tohon vielä sen verran että riippuu vähän mikä loota autossa on. Mulla kun oli manuaali niin m-sportilla (5mm sinne tänne) oli aika turhan näköinen horokki. Automaatti painaa keulaa aika huomattavasti alas, varsinkin jos jousilla on ajettu hiemankaan pidempään.
    Ei kai laatikon painon pitäisi vaikuttaa mitään siihen minkälaisessa kuormassa jouset ovat? :think Vai olenko (taas) ymmärtänyt asiat hieman väärin?
    Last edited by jms-btcf; 30-10-2008, 10:30.
    e61 535d

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9041
      • Iisalmi

      Originally posted by jms-btcf View Post
      Ei kai laatikon painon pitäisi vaikuttaa mitään siihen minkälaisessa kuormassa jouset ovat? :think Vai olenko (taas) ymmärtänyt asiat hieman väärin?
      No eikö sillä ole sama vaikutus kuin hyppäisit istumaan konepellin päälle?

      Mutta ei kai tuolla laatikolla nyt kovin suuri vaikutus ole?
      E39 ja E91

      Comment

      • jyrbba69
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2008
        • 2394
        • Kouvola

        Jostain luin että olisi kuitenkin jonkunlainen vaikutus, varsinkin vähän väsähtäneillä jousillla.

        edit: Ja vertailin kyllä omaa autoa tomaatteihin. Olivat poikkeuksetta matalempia.
        2015 AMG GTS
        -----------------------------

        www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
        [email protected]

        Comment

        • jms-btcf
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 696
          • Tampere

          Originally posted by Harri G View Post
          No eikö sillä ole sama vaikutus kuin hyppäisit istumaan konepellin päälle?
          Mä en oikeasti tiedä tästä mitään Kuvittelin että tilanne on kuitenkin niin että moottori/laatikko on kiinni periaatteessa samassa kehikossa kuin vanteet eikä vanteiden paino vaikuta jousiin mitenkään vaikka vanteet olisi tehty lyijystä (ainakaan kun auto on paikallaan). Kyse saattaa olla ns. jousittamattomasta massasta.
          e61 535d

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by jms-btcf View Post
            Mä en oikeasti tiedä tästä mitään Kuvittelin että tilanne on kuitenkin niin että moottori/laatikko on kiinni periaatteessa samassa kehikossa kuin vanteet eikä vanteiden paino vaikuta jousiin mitenkään vaikka vanteet olisi tehty lyijystä (ainakaan kun auto on paikallaan). Kyse saattaa olla ns. jousittamattomasta massasta.
            Ei moottori ja laatikko sentään etunavoissa kiinni ole Korissa ne on kiinni.

            Comment

            • jms-btcf
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 696
              • Tampere

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Ei moottori ja laatikko sentään etunavoissa kiinni ole Korissa ne on kiinni.
              juu tota. En tiedä kannattaako mun jatkaa tätä enää yhtään pidemmälle mut jos vaikka sitten oppisin jotain.
              Eli en tarkoittanut että moottori/loota olisivat suoraan kiinni navassa, vaan että molemmat (napa sekä moottori) ovat kiinni osassa numero yksi, napa tukivarsien ja moottori tukikumien välityksellä.Tämän takia kirjoitin yllä sanan "periaatteessa"
              e61 535d

              Comment

              • jyrbba69
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2008
                • 2394
                • Kouvola

                Vois olla melkosta tärinää tiedossa, ja pusliakin sais vaihtaa viikon välein
                2015 AMG GTS
                -----------------------------

                www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                [email protected]

                Comment

                • IsoPee
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2011
                  • 41
                  • Pohojammaa

                  Käytetäänpäs tätä vanhaa ketjua.
                  Itelläni on tämä sama h&r 40-15 mm jousisarja vakio iskareilla 530da-00 touringissa.
                  Eli tuli sama ongelma, kuin ketjun aloittajalla, että etupää ei madallu.
                  Pyörännavasta lokarin reunaan mittasin jotain 370mm, nyrkki menee väliin . Takapää on kuitenkin silmällä katsottuna madaltunut sen mitä pitääkin.
                  Vikaa pitää vissiin ruveta selvittämään, eli onko kukaan mitannut paljonko ton etutolpan pitää tulla näkyviin pyörän navan alta ? Alotetaan vaikka siitä.

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Eihän makaa pohjauskumin varassa? Ei luulisi kyllä.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • exautisti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1267
                      • oulu

                      Originally posted by Supa View Post
                      Eihän makaa pohjauskumin varassa? Ei luulisi kyllä.

                      Sittenhän se olisi maannut siinä aina:think
                      -99 punane passatti

                      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                      Tuikun softat
                      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                      www.mcars.fi

                      Kysy 041-5056506

                      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                      Comment

                      • IsoPee
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2011
                        • 41
                        • Pohojammaa

                        Tilasin käytetyt vakio tolpat smiidmannilta, kun oli säädettävä sarja alla ja josta piti hankkiutua eroon liiallisen kovuuden takia. Eli ei tossa ole mun, eikä edellisen omistajan aikana ihan vakio alustaa ollut. En kyllä usko että makaa mutta pitää vissiin luurata tarkemmin huomenna.

                        Comment

                        • Tome
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 548
                          • Joensuu

                          Taitaa olla ominaista noille h&r jousille et ne painuu alemmas kun on ajellu jonkin kuukauden.. Itelläki tippu reilusti siitä mitä ne oli heti asennuksen jälkeen. Ja tietysti kun etutukivarret ollu irti asennuksessa niin sisäpäiden kiristys pitää tehdä paino pyörillä ettei pusliin jää kiertojännitys,pitää tehdä myös takapään nivelille että käyttää löysällä ja kiristää uudelleen. (siis jos aiemmin ollu vakioalusta)
                          Last edited by Tome; 31-08-2012, 08:47.

                          Comment

                          • Tome
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 548
                            • Joensuu

                            Originally posted by IsoPee View Post
                            Käytetäänpäs tätä vanhaa ketjua.
                            Itelläni on tämä sama h&r 40-15 mm jousisarja vakio iskareilla 530da-00 touringissa.
                            Eli tuli sama ongelma, kuin ketjun aloittajalla, että etupää ei madallu.
                            Pyörännavasta lokarin reunaan mittasin jotain 370mm, nyrkki menee väliin . Takapää on kuitenkin silmällä katsottuna madaltunut sen mitä pitääkin.
                            Vikaa pitää vissiin ruveta selvittämään, eli onko kukaan mitannut paljonko ton etutolpan pitää tulla näkyviin pyörän navan alta ? Alotetaan vaikka siitä.
                            ei sitä etutolppaa tartte mittailla kun siinä iskarissa on olake mitä vasten se tulee napaan.. Eriasia jos asentaja ei oo laittanu iskaria pohjaan asti sinne napaan mut epäilen etteikö olis laittanu.

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Piti kaivaa vanha topic esille.

                              528ia touring, edessä käytetyt sedanin m-sport jouset, takana vakiot. Edessä navasta kaareen 380mm, takana 350mm. Takana siis hieman kuoleentuneet, mutta miksi keula noin korkea? Jouset oli selvästi n.20mm lyhyemmät kuin entiset. Iskarit vajaa vuosi sitten vaihdettu Bilstein B4 ja Bilsteinin yläpäät. Voiko noissa yläpäissä olla joku mittaero? Mielestäni nuo on "syvemmät" konehuoneenpuolelta kuin vanhat.

                              Vanteen reunasta kaareen menee ~vakion mittaan.




                              Olipas muuten vaikea löytää tasainen parkkipaikka.
                              Last edited by Bmw Master; 24-06-2013, 19:33.

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14446
                                • Oulu

                                Onko tukivarsien sisäpäitä käytetty löysällä auton paino päällä, kun jouset on vaihdettu?
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎