Originally posted by jyrbba69
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 alusta. Miksi ei madallu?
Collapse
X
-
Originally posted by jms-btcf View PostEi kai laatikon painon pitäisi vaikuttaa mitään siihen minkälaisessa kuormassa jouset ovat? :think Vai olenko (taas) ymmärtänyt asiat hieman väärin?
Mutta ei kai tuolla laatikolla nyt kovin suuri vaikutus ole?E39 ja E91
Comment
-
-
Jostain luin että olisi kuitenkin jonkunlainen vaikutus, varsinkin vähän väsähtäneillä jousillla.
edit: Ja vertailin kyllä omaa autoa tomaatteihin. Olivat poikkeuksetta matalempia.2015 AMG GTS
-----------------------------
www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Harri G View PostNo eikö sillä ole sama vaikutus kuin hyppäisit istumaan konepellin päälle?Kuvittelin että tilanne on kuitenkin niin että moottori/laatikko on kiinni periaatteessa samassa kehikossa kuin vanteet eikä vanteiden paino vaikuta jousiin mitenkään vaikka vanteet olisi tehty lyijystä (ainakaan kun auto on paikallaan). Kyse saattaa olla ns. jousittamattomasta massasta.
e61 535d
Comment
-
-
Originally posted by jms-btcf View PostMä en oikeasti tiedä tästä mitäänKuvittelin että tilanne on kuitenkin niin että moottori/laatikko on kiinni periaatteessa samassa kehikossa kuin vanteet eikä vanteiden paino vaikuta jousiin mitenkään vaikka vanteet olisi tehty lyijystä (ainakaan kun auto on paikallaan). Kyse saattaa olla ns. jousittamattomasta massasta.
Korissa ne on kiinni.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEi moottori ja laatikko sentään etunavoissa kiinni oleKorissa ne on kiinni.
juu tota. En tiedä kannattaako mun jatkaa tätä enää yhtään pidemmälle mut jos vaikka sitten oppisin jotain.
Eli en tarkoittanut että moottori/loota olisivat suoraan kiinni navassa, vaan että molemmat (napa sekä moottori) ovat kiinni osassa numero yksi, napa tukivarsien ja moottori tukikumien välityksellä.Tämän takia kirjoitin yllä sanan "periaatteessa"e61 535d
Comment
-
-
Vois olla melkosta tärinää tiedossa, ja pusliakin sais vaihtaa viikon välein2015 AMG GTS
-----------------------------
www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
[email protected]
Comment
-
-
Käytetäänpäs tätä vanhaa ketjua.
Itelläni on tämä sama h&r 40-15 mm jousisarja vakio iskareilla 530da-00 touringissa.
Eli tuli sama ongelma, kuin ketjun aloittajalla, että etupää ei madallu.
Pyörännavasta lokarin reunaan mittasin jotain 370mm, nyrkki menee väliin . Takapää on kuitenkin silmällä katsottuna madaltunut sen mitä pitääkin.
Vikaa pitää vissiin ruveta selvittämään, eli onko kukaan mitannut paljonko ton etutolpan pitää tulla näkyviin pyörän navan alta ? Alotetaan vaikka siitä.
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostEihän makaa pohjauskumin varassa? Ei luulisi kyllä.
Sittenhän se olisi maannut siinä aina:think-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Taitaa olla ominaista noille h&r jousille et ne painuu alemmas kun on ajellu jonkin kuukauden.. Itelläki tippu reilusti siitä mitä ne oli heti asennuksen jälkeen. Ja tietysti kun etutukivarret ollu irti asennuksessa niin sisäpäiden kiristys pitää tehdä paino pyörillä ettei pusliin jää kiertojännitys,pitää tehdä myös takapään nivelille että käyttää löysällä ja kiristää uudelleen. (siis jos aiemmin ollu vakioalusta)Last edited by Tome; 31-08-2012, 08:47.
Comment
-
-
Originally posted by IsoPee View PostKäytetäänpäs tätä vanhaa ketjua.
Itelläni on tämä sama h&r 40-15 mm jousisarja vakio iskareilla 530da-00 touringissa.
Eli tuli sama ongelma, kuin ketjun aloittajalla, että etupää ei madallu.
Pyörännavasta lokarin reunaan mittasin jotain 370mm, nyrkki menee väliin . Takapää on kuitenkin silmällä katsottuna madaltunut sen mitä pitääkin.
Vikaa pitää vissiin ruveta selvittämään, eli onko kukaan mitannut paljonko ton etutolpan pitää tulla näkyviin pyörän navan alta ? Alotetaan vaikka siitä.
Comment
-
-
Piti kaivaa vanha topic esille.
528ia touring, edessä käytetyt sedanin m-sport jouset, takana vakiot. Edessä navasta kaareen 380mm, takana 350mm. Takana siis hieman kuoleentuneet, mutta miksi keula noin korkea? Jouset oli selvästi n.20mm lyhyemmät kuin entiset. Iskarit vajaa vuosi sitten vaihdettu Bilstein B4 ja Bilsteinin yläpäät. Voiko noissa yläpäissä olla joku mittaero? Mielestäni nuo on "syvemmät" konehuoneenpuolelta kuin vanhat.
Vanteen reunasta kaareen menee ~vakion mittaan.
Olipas muuten vaikea löytää tasainen parkkipaikka.Last edited by Bmw Master; 24-06-2013, 19:33.
Comment
-
Comment