Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8974
    • Kellokoski

    Originally posted by Astiakaappi View Post
    nyt olis sitte -98 vuosimallinen 528iM myynnissä hintaan 7500e ja ajettu 300000km ja tuon nyt sitte ajattelin teidän vinkkien perusteella hakia.
    Jos tuo M meinaa M-sporttia niin se tuli vasta -99 malleihin tarjolle.

    Ja tuokin hinta on ihan jäätävä. 8ke hakee ruotista kilpiin asti 170tkm ajetun aidon -99 m-sportin. Jos ei sellaista suomesta löydy
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Jebbunen
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 513
      • Pirkkala

      Ite myin just kk takaperin 99"mallin 528 sedanin 228tkm ajettuna 5 tonnii pois joten en ehkä 7500€ lähtis maksamaan 300tkm ajetusta
      Porsche

      Comment

      • smo83
        Banned
        • Dec 2009
        • 1988
        • oulucity

        Originally posted by SushiX View Post
        Itse en osta enää ikinä yli 300tkm ajettua autoa,
        entä jos lähes kaikki on vaihettu ja hinta kohillaan? kori lähes uuden veronen?

        Comment

        • Night-Wind
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 1534
          • 02

          Originally posted by SushiX View Post
          Itse en osta enää ikinä yli 300tkm ajettua autoa, oli merkki mikä tahnsa
          Aika legenda ajattelutapa tuokin. 300tkm on kumminkin monelle hyvälle moottori yksilölle vasta puoliväli.
          ex: BMW E38 735iA -97
          ex: MB W211 E200CDI -03
          ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
          ex: BMW E39 528iA -96
          ex: MB W126 300SE -89
          ex: BMW E34 525iAT -95
          ex: BMW E36 316iA -91

          Comment

          • |auri
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 198
            • Helsinki

            Originally posted by Night-Wind View Post
            Aika legenda ajattelutapa tuokin. 300tkm on kumminkin monelle hyvälle moottori yksilölle vasta puoliväli.
            300tkm alkaa myös olemaan monelle kuluvalle osalle ja monelle autolle se päätepysäkki.

            Comment

            • Night-Wind
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 1534
              • 02

              Originally posted by |auri View Post
              300tkm alkaa myös olemaan monelle kuluvalle osalle ja monelle autolle se päätepysäkki.
              Nekin osat on jo ainakin kertaalleen vaihdettu. Kunhan on pelleistänsä kunnossa niin mikäs siinä, mersu väykyistä alkaa ruoste puskemaan jo sadan tonnin jälkeen läpi.
              ex: BMW E38 735iA -97
              ex: MB W211 E200CDI -03
              ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
              ex: BMW E39 528iA -96
              ex: MB W126 300SE -89
              ex: BMW E34 525iAT -95
              ex: BMW E36 316iA -91

              Comment

              • Guest's Avatar

                Itse pidän 300tkm ajettua isomman auton moottoria vasta keski-ikäisenä. Mulla oli joskus A-mallin omega 2litrasella koneella ja 430tkm mittarissa. Moottorissa ei ollut mitään vikaa mutta kori alkoi olla aika pehmeä

                Comment

                • Zeta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7565
                  • Kotona

                  Originally posted by Mr.Speed View Post
                  Itse pidän 300tkm ajettua isomman auton moottoria vasta keski-ikäisenä. Mulla oli joskus A-mallin omega 2litrasella koneella ja 430tkm mittarissa. Moottorissa ei ollut mitään vikaa mutta kori alkoi olla aika pehmeä
                  Ylläpidosta ja tuurista nämä kestävyydet ovat kiinni. Joku kestää 150tkm ja moottori laukeaa, toinen kestää 300tkm ilman mitään isompaa murhetta.

                  Fakta kuitenkin on, että kyllä ne kilsat aina jossain näkyvät vaikka olisi kuinka hyvin huollettu. Jos sinussa ei ole teknikon vikaa, osta aina mahdollisimman vähän ajettu peli!
                  -
                  Käyttöautona: F20
                  Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                  Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
                  -

                  Comment

                  • jumbo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 6603
                    • Lappeenranta

                    Originally posted by Astiakaappi View Post
                    Elikkäs olisin mahdollisesti siirtymässä ranskalaisesta autosta saksalaiseen.
                    Dieseli sen takia kun kilometrejä vuodessa tulee se 60000km-70000km.

                    Kyseessä on siis 530dA -00, vakio, ajettu 452000km, täydellinen huoltokirja, 2 omistajaa ennen nykyistä.

                    Mitäpä mun pitää siis tutkiskella tämmösestä jos ostaa aion?

                    Autoon on viimevuoden loppupuoliskolla vaihdettu:

                    Jarrupalat joka kulmaan.
                    Korkeus/jäykkyyssäädettävä alusta, 2 vuoden takuulla.
                    Etupäähän vaihettu kaikki kulutusosat.
                    Sähköantureita vaihdettu.
                    Moottoriöljyinä käytetty castrollin tuotteita.
                    Laatikonöljyt vaihettu 150000km välein.
                    Pyöränlaakerit joka kulmaan.
                    Ja varmasti jotain muutakin mitä nyt en muista.

                    Koeajamassa olen käynyt, aivan käsittämättömän mahtavalta tuntui, ei tärissy/vatkaillu missään vauheissa, jarrut ei puolla, laatikko vaihtaa nätimmin kuin 220000km ajetussa lastutetussa vehkeessä, kone ei myöskään säksättänyt minun korvaan häiritsevästi. Ei kuulu mitään kilinöitä/kolinoita. Ainut vika mitä oon huomannu on että istuinlämmitykset pimiänä ja ei nosta lämpöjä mittarin puoliväliin (termostaatti?). Tämmöisellä oon kuskin hommissa ajellu viime kesänä joku 12000km verran että kokemusta on ihan kivasti.

                    Pistäkääpä ohjeita/vinkkejä/plussia/miinuksia autoon liittyen, ostopäivä olisi jo 16.2.2012. Myös dieselvero/täyskasko hinnat kiinnostaa.
                    http://www.nettiauto.com/bmw/530/4535508
                    M550d

                    Comment

                    • Night-Wind
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 1534
                      • 02

                      Originally posted by Zeta View Post
                      Fakta kuitenkin on, että kyllä ne kilsat aina jossain näkyvät vaikka olisi kuinka hyvin huollettu.
                      Mittarissa.
                      ex: BMW E38 735iA -97
                      ex: MB W211 E200CDI -03
                      ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                      ex: BMW E39 528iA -96
                      ex: MB W126 300SE -89
                      ex: BMW E34 525iAT -95
                      ex: BMW E36 316iA -91

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        Originally posted by Night-Wind View Post
                        Mittarissa.
                        Noup. Penkeissä (Se kuuluisa Alcantaramokkanahka arvokkaampi kun oikea), ja keulan maalipinta. Ja mittarissa 400tkm. Muuten ei uskoisi.

                        Comment

                        • MayheM
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 521
                          • Oulu

                          Muistampa avanneeni itsekin joskus samannimisen, melko jättimäiseksi taannoin paisuneen puun, mutten sitä enää löytänyt. Joka tapauksessa 4 vuotta sitten olin ensimmäistä kertaa vahvasti hankkimassa E39:ä. Silloin päädyin lopulta E46 323i:hin, johon varsin tyytyväinen olinkin (ensirakkauteni autoon). Nyt alle vuosi takaperin vaihdoin menopelin -06 2.0 TDI Paskattiin, mutta en koskaan oppinut rakastamaan sitä, kuten ainoaa Bemariani, joten nyt on taas Bemu haussa. Koska kaksi edellistä kertaa jo olen autoa hankkiessa harkinnut E39:ä, niin päätin että kaikkien niiden kehujen jälkeen mullakin pitää kerran olla alla sellainen. Harkitsin kyllä E60/61:stä myös, mutta em. syystä päätin, että mulla tosiaan on ainakin kerran oltava alla tämä legenda. Seuraava auto olkoon sitten vaikka E60... joskus tulevaisuudessa.

                          Nyt projekti käynnissä ja carbroker.fi (/Hannu Vuohelainen) metsästää alle faceliftattua 530 D(/a):ta maltillisin kilsoin ja "mukavin varustein". Pakko oli avautua tästä hieman. Ex-vaimollekin pistin jo viestin, että "teen paluun kotiin".

                          PS. Jos joku muu haluaa koittaa vieraantua Bemareista hetkeksi, niin Turussa olisi myynnissä hyväkuntoinen ja vähän (118 tkm) ajettu Highline-Passat 2.0 TDI, mukavilla varusteilla.
                          BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                          BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                          BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                          BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                          VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                          BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                          Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                          Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                          Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by MayheM View Post
                            Ex-vaimollekin pistin jo viestin, että "teen paluun kotiin".
                            Totaali repeäminen.

                            Comment

                            • miccou
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2005
                              • 488
                              • Iisalmi

                              Ihmettelen tätä bensa-diesel vääntöä, eikö nyt jokainen saa päättää millä nesteellä haluaa ajaa...

                              Itsellä on ollut tässä järjestyksessä e46 320D touring, e46 325iA sedan, e39 525iA touring ja nyt e39 530DA touring.

                              Ainakin automaatti e39:n kohdalla ehdottomasti tykkään dieselistä enemmän. Tietysti epäreilua verrana 525iA:han, mutta paljon paremmin minusta toimii tuo automaatti dieselin yhteydessä kuin bensan. Bensa 525:sta sai huudattaa paljon enemmän että sai samanlaisen kiihtyvyyden aikaiseksi kuin dieselissä ja jotenkin tuo automaatti bensan yhteydessä ei vaan oikein tuntunut hyvältä: esim. cruise päällä niin pienimmässäkin ylämäessä pykältää isompaa silmään kun sitä vääntöä vaan puuttuu alakierroksilta.
                              VW Passat 1.8t -04


                              X1 20Da X-Drive -13
                              E39 530Da Touring -01
                              E39 525iA Touring -01
                              E46 325iA Sedan -01
                              E46 320D Touring -00
                              Audi A3 1.9TDI -01
                              VW Multivan 2.5 TDI -05

                              Comment

                              • MayheM
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2008
                                • 521
                                • Oulu

                                Yritin tuossa selailla foorumeita ja searchiakin, mutta en löytänyt mistään vastausta kysymykseeni. Jos jollain on näppituntumaa aiheesta, niin viitsittekö ilmaista mitkä on faceliftatun E39 530 d:n ja 525 d:n todelliset tehoerot. Eli mitä noista peleistä vakiona normaalisti penkitellään? Tiedän kyllä ilmoitetut tehot, mutta Bemarin kohdalla ne taitavat olla yleensä ns. "viitteellisiä" ja mietin josko tehoeroja on esim. (kalliimman pelin eduksi) markkinointimielessä hieman liioiteltu. Eli mikä on todellinen tehoero? Onko tekniikassa muuten isompia eroja konehuoneen ja voimansiirron puolella? Ajatuksena on haalia Saksasta piakkoin 530 d(a), mutta mietin josko täydellisen yksilön kohdalla olisin valmis tyytymään 525 d:hen, jos (ja vain jos) huippukuntoista 530 d:tä ei suosilla löydy.

                                Kiitoksia, jos joku viitsii vastata. Ei tosiaan searchilla mitään puusilmään tarttunut, vaikka löytyisi varmasti, jos tietäisi tarkemmin mistä... turhan pitkä väli foorumilta vain (tulee muuttumaan!).
                                BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                                BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                                BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                                BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                                VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                                BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                                Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                                Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                                Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎