E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pmv
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2032
    • tornio

    auto, motor und sport lehteen tuo ams kai viittaa.

    Helposti unohtuu tuossa "hemi-faceliftin" yhteydessä noitten parannusten lisäksi tullut jonkunmoinen painonlisäys. E39 oli ensimmäisinä versioina todellinen keijukainen. Sittemin sitä painoa lisättiin pikkuhiljaa eri faceliftien yhteydessä. Taisi tuo 9/2000 tullut facelift lisätä vielä vähän painoa. Dieselin rasitteena on vielä kaiken lisäksi valurauta lohko.

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17797
      • Jämsä

      Originally posted by pmv View Post
      auto, motor und sport lehteen tuo ams kai viittaa.

      Helposti unohtuu tuossa "hemi-faceliftin" yhteydessä noitten parannusten lisäksi tullut jonkunmoinen painonlisäys. E39 oli ensimmäisinä versioina todellinen keijukainen. Sittemin sitä painoa lisättiin pikkuhiljaa eri faceliftien yhteydessä. Taisi tuo 9/2000 tullut facelift lisätä vielä vähän painoa. Dieselin rasitteena on vielä kaiken lisäksi valurauta lohko.

      sorry offtopic, mut haha "hemi-facelift" täytyy kyllä sanoa, että tuosta tekniikka faceliftistä en ollut kuulut mitään, saati täällä foorumilla juurikaan puhuttu, ennen hemin aloittamaa aivopesua
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • HC91
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 999
        • 29100/310053

        Originally posted by pmv View Post
        Helposti unohtuu tuossa "hemi-faceliftin" yhteydessä noitten parannusten lisäksi tullut jonkunmoinen painonlisäys.
        No siellä on jarrut suurentuneet, sitä myöten vanteet, perusvarustelu parantunut, ruksittu lisävarustelu vaikuttaa helposti kymmeniäkin kiloja joka ei sitten rekisteriotteessa näy. Jossain vaiheessa diskontattiin myös se 68kg kuljettaja 7kg matkatavaroiden kanssa omassaan, kokonaismassan pysyessä tietty samana. Ei mahda olla 0-100km/h repäisyssä 15" alupeltivanteiden voittanutta E39:issä... sääli kun ei mahdu pyöriin facelifteissä

        -98 523i touring omamassa 1590kg, kokonaismassa 2155kg
        -01 530i touring omamassa 1720kg, kokonaismassa 2245kg

        Melkeimpä väittäisin että uudemmassa hiacessa on se 75kg kuskia lisättynä omamassaan.
        Last edited by HC91; 23-10-2008, 19:49. Reason: mazurkkoja lisätty
        92' ///M5 3.8 individual
        09' 320d xDrive
        16' NIU N1 Sport
        19' NIU U+ Sport

        Comment

        • 174000
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2008
          • 1178
          • Tuusula

          Originally posted by bmw528 View Post
          Itsellä ollut e39 530 ia touring 2001/07 kesäkuusta ja pitänyt kovasti ja tyytyväinen valintaaan..Ajoin useamallakin e39 530d ja ei sytyttänyt..Mutta uudempi 530d sehän on jo paljon mukavampi
          Millaisiin kulutuksiin olet päässyt? Erityisesti maantiekulutus kiinnostaisi, kun itsellä ajo sitä pääosin on.
          ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
          '02 VW Golf 1.4i
          Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
          ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

          Comment

          • 174000
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2008
            • 1178
            • Tuusula

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Kuulostaa arveluttavalta jos joku kiihdyttää autoaan aina täysillä kun liikenne tilanne sen sallii. Olisiko asenteessa silloin vikaa? Uskon kuitenkin, ettei alkuperäinen kirjoittaja tarkoittanut kirjaimellisesti kiihdyttävänsä kaasulattiassa AINA kun väylä on vapaa.

            Ehkäpä se autokoulun opetus ei ollutkaan kiihdyttää kaasu kick down nappulalla, vaan ihan normaali kiihdytys on taloudellisenpi kuin pikku hiljaa venyttely.
            Ottomoottori toimii parhaalla hyötysuhteella, kun ajetaan talla pohjassa.
            Siis moottorin teho / polttoaineteho on tällöin parhaimmillaan...tosin bensaa siinä ei säästy.:think
            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
            '02 VW Golf 1.4i
            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

            Comment

            • Vanquish
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1960
              • Hki

              Originally posted by MayheM View Post
              Mielestäni noi tekniset tiedot yleensä väittää E46 323i:n omamassaksi 1370 ja 523i:n omamassaksi 1550? Mistä sait nuo omat massasi, tai mikä tuo "ams" yleensä ottaen on?

              Ps. En väittele, vaan utelen. :think
              Juu ei tässä ylijumalia olla. Painoja on erilaisia. On ilman nesteitä nesteiden kanssa jne jne. Nuo ovat AMS lehden lukuja. AMS täällä jo mainittiinkin. Toisaalta kokoeroa noilla on melkoisesti että tuo 100kg siinä mielessä tuntuu pieneltä. Tiedä sitten mistä saisi täysin vertailukelpoiset luvut.

              Comment

              • Vanquish
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1960
                • Hki

                Originally posted by 174000 View Post
                Ottomoottori toimii parhaalla hyötysuhteella, kun ajetaan talla pohjassa.
                Siis moottorin teho / polttoaineteho on tällöin parhaimmillaan...tosin bensaa siinä ei säästy.:think
                huh, ei todellakaan!

                Comment

                • 174000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2008
                  • 1178
                  • Tuusula

                  Onko kellään tietoa mitä Ruotsista työkseen/huvikseen autoja tuovat firmat/henkilöt veloittavat palvelustaan?
                  ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                  '02 VW Golf 1.4i
                  Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                  ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7468
                    • Oulu

                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    sorry offtopic, mut haha "hemi-facelift" täytyy kyllä sanoa, että tuosta tekniikka faceliftistä en ollut kuulut mitään, saati täällä foorumilla juurikaan puhuttu, ennen hemin aloittamaa aivopesua
                    Ite ainakin luin kilometrikaupalla tupla-vanos-löpinää sieltä sun täältä suunnitellessani E39 hankintaa ja tämä siis tapahtui ennen kuin edes tiesin tämän foorumin olemassaoloa.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • Brasco
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2007
                      • 221

                      Originally posted by 174000 View Post
                      Onko kellään tietoa mitä Ruotsista työkseen/huvikseen autoja tuovat firmat/henkilöt veloittavat palvelustaan?
                      Riippuu aika paljon mistä päin ruotsia.
                      Soitappa tuonne ja tiedustele http://www.rfcimports.com/

                      Voin suositella kyseistä firmaa.

                      Comment

                      • bmw528
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 210
                        • keskisuomi

                        Originally posted by 174000 View Post
                        Millaisiin kulutuksiin olet päässyt? Erityisesti maantiekulutus kiinnostaisi, kun itsellä ajo sitä pääosin on.
                        Reippaala ajotyylillä "matkassa 120-150km/h"niin 9l sataselle oli kulutus kun viimeksi kävin Helsingissä täältä keski-suomesta..
                        on löylyä!!!

                        Comment

                        • Balle
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 3414
                          • UKI, Suomen New York

                          Vähän topiikin keskustelu näköjään rönsyillyt.
                          Mulla on nyt toi 97 540iA ollut muutaman kuukauden ja ei ole kyllä muuta kuin hyvää sanottavaa. Onhan se iso auto ja raskaampi & tunnottomampi kuin 300-sarjalaiset mutta silti kohtalaisen "urheilullinen" jos vertaa muihin merkkeihin.
                          En ymmärrä miksi jostain 0-100km/h ajoista pitää vänkätä kun ei se kerro autosta yhtään mitään.
                          Ei kai kukaan oikeasti tee ostopäätöstä 0-100km/h kiihtyvyyden perusteella? Etenkään 300 ja 500-sarj välillä...

                          E46 323 ei muuten todellakaan paina alle 1400kg...
                          Possuja ja Bemareita

                          Comment

                          • jni
                            Newbiemmer
                            • Sep 2008
                            • 16
                            • Jokioinen

                            530d

                            En löytänyt mitään sopivampaa threadia tälle, eli hakusessa olisi tuollainen e39 530d facelift. Kiinnostaisi tietää kuinka suuri dieselvero tuossa on sekä hieman myös vakuutusmaksujen suuruutta:think + tietysti kokemuksia kyseisestä autosta.
                            Nyk. E36 328i Cabrio M-Sport Individual
                            ex. E36 328i Coupe Madeiraviolett

                            Comment

                            • Nisti
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2007
                              • 705
                              • På Gränsen

                              Originally posted by jni View Post
                              En löytänyt mitään sopivampaa threadia tälle, eli hakusessa olisi tuollainen e39 530d facelift. Kiinnostaisi tietää kuinka suuri dieselvero tuossa on sekä hieman myös vakuutusmaksujen suuruutta:think + tietysti kokemuksia kyseisestä autosta.
                              dieselvero + autovero = noin 700 euroa vuodessa. Ja vakuutukset saat parhaiten tietoon kun käyt vakuutusyhtiössä, ja muista käydä useammassa yhtiössä, hintaerot kun voivat olla aika suuriakin. Autona kyseinen peli on mitä mainioin, hiljainen, mukava ajaa, ei mikään älytön raketti, mutta ei kuitenkaan tarvi pelätä että jää jalkoihin. Imusarjan läpät kun ottaa pois niin ei tarvi niiden kanssa stressata sitten.
                              "MURPHY'S LAW"
                              "Whatever can go wrong will go wrong,
                              and at the worst possible time,
                              in the worst possible way"

                              Comment

                              • antti86
                                Newbiemmer
                                • Nov 2008
                                • 9

                                Onko tämä moottori nyt sitä uudenpaa mallia?
                                Mistä nämä tuplavanokset erottaa?
                                Attached Files
                                Last edited by antti86; 24-11-2008, 13:24. Reason: Lisäilyä

                                Comment

                                Working...
                                X