Originally posted by Bmw Master
View Post
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Eroa on m52:seen, mutta 9/98 tuli m52tu joka on jo melkein sama kuin m54. Pieniä muutoksia. Kaasuvaijeri poistui kokonaan, m52tu:kin on jo osittain sähköisellä kaasulla.Originally posted by pheno View Posttosiaan mun e39 tietämys on paljon huonompi kuin e34:n. Ei tarvi olla facelit välttämättä. Niin eikö muuta eroa ole? Ainakin m54 tuli -01 alkaen . Onko siinä käytännössä eroa m52:een?
Faceliftissä muuttui valot, maski ja etupuskuri. Maskin ja valot saa laitettua helposti ja halvalla, puskuri sitten vaatii hiukan enemmän valuuttaa.
Comment
-
Kyllä mä suosiolla katselisin tosiaan faceliftin suuntaan, on se lähtökohtaisesti kuitenkin niin eri planeetalta.Originally posted by pheno View PostVain 9 tonnia, aika hyvät kaupat sanoisin? Tossa on muuten juuri ne varusteet jotka haluisin omaan e39:iin. Navi, nahat muistilla, panoramakatto, webasto (diesel), xenonit. Vaimo tykkäis varmaan parkkitutkastakin... Ei tollasia bensa-autoja (facelift) ja vastaavilla km:lla ole paljoa nettiautossa näkynyt .
Ja luultavasti helpompi sitten markkinoida tarvittaessa eteenpäin, kunto keskimääräisesti paljon parempi kun useamman vuoden vanhemmilla prefacelifteilla. Varustelukin yleisesti ottaen parempi, ja mahdollisesti sillä tyylikkäällä 16:9 navilla. Piristää kojelaudan olemusta huomattavasti karvalakkiin nähden.
Tietysti ostajahan kriteerinsä määrää, ja miettii mistä on valmis maksamaan. Mutta itse mietin paljonkin jälleenmyynnin helppoutta, kun valitsen käyttöautoa. Kun ei ikinä tiedä, että ajaako autolla vuoden vai viisi. Ja voin vaan kuvitella kuinka helppo tuollainen perusvarusteltu prefacelift on myydä 5v päästä järkevään rahaan, kun nettiauton saldo on varmaan samaa luokkaa kun tällä hetkellä näiden halpojen e34 "helmien" määrä.
Comment
-
Mikä siinä on eriplaneetalta? 16:9 navikin sopii bolt-on 4:3 tilalle. Onhan se uudempi, mutta jos ei sopivaa yksilöä löydy niin mielestäni 99-00 on sopiva vaihtoehto. Kuitenkin 3-5k€ halvempia.Originally posted by Micce///M View PostKyllä mä suosiolla katselisin tosiaan faceliftin suuntaan, on se lähtökohtaisesti kuitenkin niin eri planeetalta.
Comment
-
Jos etsii loppuvuodesta 09/2000-> valmistetun ja käyttöönotetun faceliftin niin ei tartte OBD:n kanssa hermoilla katsastuksessa ja jos uittaa ulkomailta niin verot on samaa luokkaa kuin viimeisissä prefacelifteissä. Myös käyttömaksut menee painon mukaan.Originally posted by Bmw Master View PostMikä siinä on eriplaneetalta? 16:9 navikin sopii bolt-on 4:3 tilalle. Onhan se uudempi, mutta jos ei sopivaa yksilöä löydy niin mielestäni 99-00 on sopiva vaihtoehto. Kuitenkin 3-5k€ halvempia.e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
Eikai sitä tarvi hermoilla jos auto on kunnossa =)Originally posted by 205/65-15H View PostJos etsii loppuvuodesta 09/2000-> valmistetun ja käyttöönotetun faceliftin niin ei tartte OBD:n kanssa hermoilla katsastuksessa ja jos uittaa ulkomailta niin verot on samaa luokkaa kuin viimeisissä prefacelifteissä. Myös käyttömaksut menee painon mukaan.
Comment
-
Niinpä. Ja saa suoraan facelift osilla. Kun maksaa se pren päivittäminen myös. Vakio pre on kyllä sen verran ruma että jotain sille pitää tehdäOriginally posted by 205/65-15H View PostJos etsii loppuvuodesta 09/2000-> valmistetun ja käyttöönotetun faceliftin niin ei tartte OBD:n kanssa hermoilla katsastuksessa ja jos uittaa ulkomailta niin verot on samaa luokkaa kuin viimeisissä prefacelifteissä. Myös käyttömaksut menee painon mukaan.
M-sport nyt menee vielä pre mutta muuten suoraan facelift. Silloin saa touringiin myös M-sport paketin.
Mikäs phenon budjetti on? Ruotsissa on noita 525/530ia M-sportteja välillä ihan houkuttelevaan hintaan myynnissä.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Jep. Nykyisessä autossa on ihan mukavasti varusteita joihin on jo tottunut. Sitä on huollettu ja se on kunnossa, jne. Loppupään E34 touringeja kuitenkin, ja sen saa myytyä varmaan suht nopealla aikataululla ja vieläpä järkevään hintaan, esim. juuri varusteiden takia. Sama homma tulee olemaan E39:n kanssa. Toki niitäkin voi jälkeenpäin asennella, mutta nekin tuppaa olemaan aika kalliita operaatioita. En aio vaihtaa omaani huonommin varusteltuun E39:iin. Mitä esim. sähkönahkapenkkien ja 16:9 navin jälkiasennus maksaisi ?Originally posted by Micce///M View PostKyllä mä suosiolla katselisin tosiaan faceliftin suuntaan, on se lähtökohtaisesti kuitenkin niin eri planeetalta.
Ja luultavasti helpompi sitten markkinoida tarvittaessa eteenpäin, kunto keskimääräisesti paljon parempi kun useamman vuoden vanhemmilla prefacelifteilla. Varustelukin yleisesti ottaen parempi, ja mahdollisesti sillä tyylikkäällä 16:9 navilla. Piristää kojelaudan olemusta huomattavasti karvalakkiin nähden.
Tietysti ostajahan kriteerinsä määrää, ja miettii mistä on valmis maksamaan. Mutta itse mietin paljonkin jälleenmyynnin helppoutta, kun valitsen käyttöautoa. Kun ei ikinä tiedä, että ajaako autolla vuoden vai viisi. Ja voin vaan kuvitella kuinka helppo tuollainen perusvarusteltu prefacelift on myydä 5v päästä järkevään rahaan, kun nettiauton saldo on varmaan samaa luokkaa kun tällä hetkellä näiden halpojen e34 "helmien" määrä.
Ongelma on lähinnä tällä hetkellä se, että pitäisi päättää myykö vaiko ei ylipäätään. Tuo on itsellä jo 6 vuotta ollut ja näköjään tunneside on aika vahva
Kaksi autoa ei oikein ole järkevä vaihtoehto tällä hetkellä.
Siellä niitä on tosiaan, järkevänhintaisia ja yleensä hyvinvarusteltujakin. Jonkun vaan pitäis hakea semmonen mulle. Budjettia ei ole vielä pahemmin mietitty. Pitäisi tosiaan ensin päättää pystyykö nykyisestä luopumaanOriginally posted by _nixu_ View PostMikäs phenon budjetti on? Ruotsissa on noita 525/530ia M-sportteja välillä ihan houkuttelevaan hintaan myynnissä.
Last edited by pheno; 21-03-2012, 09:08.
Comment
-
Eihän se ollut tästä Turustakaan kuin 2 yötä laivalla, kun Stokiksesta -08 oman (edellisen) E46:n hain. Kyllä ruottalaiset englantia puhuu ja kyllähän me soomalaisetkin ruåtsia vähän.Originally posted by pheno View PostSiellä niitä on tosiaan, järkevänhintaisia ja yleensä hyvinvarusteltujakin. Jonkun vaan pitäis hakea semmonen mulle.
Tukholman autokantakin on sen verran laaja, että jo sieltä löytää suht helpolla E39:n, erityisestä bensana. Dieseleitä joutuu useimmin katselemaan enempi maaseuduilta.
En ole mikään "alan mies", enkä jobbari, mutta helppo reissu se ainakin itselleni oli, suosittelen kokemuksena.
BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
BMW E46 323i -98 (2008-2011)
Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
Comment
-
Tuo olisi paras ratkaisu, mutta vaikea löytää sopivilla varusteilla ja sopivalla koneella. Niitä valmistettu vain 4kk ajanOriginally posted by 205/65-15H View PostJos etsii loppuvuodesta 09/2000-> valmistetun ja käyttöönotetun faceliftin niin ei tartte OBD:n kanssa hermoilla katsastuksessa ja jos uittaa ulkomailta niin verot on samaa luokkaa kuin viimeisissä prefacelifteissä. Myös käyttömaksut menee painon mukaan.
Comment
-
Mitähän olis odotettavissa huoltokirjallinen 09/2003?(käyttöönotto) 2.2i 230k rullailtu farkku? faceliftiks mainostetaan
Sit kun saan tuon johon päähän, niin näkee paljon paremmin, mutta kysymys siitä, että mitähän menee ensimmäisenä vaihtoon ? ja onko yleensäkkään kannattava hankinta, vai pitäiskö ettiä jostain vähemmän ajettu ?
Kiitoksia kovasti neuvoista
Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
INPA, BMW Scanner 1.4.0
Nykynen:E39 530dA tourinki -02
EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta
Comment
-
-
Kiitoksia näistä, tarttee kattella löytyykö kuitteja noista rempoista, jos ei niin sit teetettävä / tehtäväOriginally posted by Bmw Master View PostHuohotin letkuineen, vesipumppu+termostaatti ja normi huolto.
Sisäänajettu vasta.Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
INPA, BMW Scanner 1.4.0
Nykynen:E39 530dA tourinki -02
EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta
Comment
-
Komppaan sikäli, että tuon verran ajettu M54 bensa manuaalina on kyllä pitkälti koneen puolesta vasta sisään ajettu. Alustan osaa ja jotain jarruja saa tietenkin varautua uusimaan, mutta sehän on pitkälti "normaalia huoltoa" muutenkin tuon ikäisessä autossa...Originally posted by Kiwes View PostMitähän olis odotettavissa huoltokirjallinen 09/2003?(käyttöönotto) 2.2i 230k rullailtu farkku? faceliftiks mainostetaan
Sit kun saan tuon johon päähän, niin näkee paljon paremmin, mutta kysymys siitä, että mitähän menee ensimmäisenä vaihtoon ? ja onko yleensäkkään kannattava hankinta, vai pitäiskö ettiä jostain vähemmän ajettu ?
Kiitoksia kovasti neuvoista
Last edited by MayheM; 27-03-2012, 13:43.BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
BMW E46 323i -98 (2008-2011)
Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
Comment
-
Mihin hintaan tuollaista kaupataan?Originally posted by Kiwes View PostMitähän olis odotettavissa huoltokirjallinen 09/2003?(käyttöönotto) 2.2i 230k rullailtu farkku? faceliftiks mainostetaan
Sit kun saan tuon johon päähän, niin näkee paljon paremmin, mutta kysymys siitä, että mitähän menee ensimmäisenä vaihtoon ? ja onko yleensäkkään kannattava hankinta, vai pitäiskö ettiä jostain vähemmän ajettu ?
Kiitoksia kovasti neuvoista
F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
Comment