Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7456
    • Oulu

    Originally posted by Brasco View Post
    Tai vaikkka mitkä on todelliset päästö lukemat 530 IA:lle ja 525 IA:lle?
    Väärän puolen ohjaus, mutta tuskin kauas heittää:



    Eli

    525iA -> 247 g/km
    530iA -> 257 g/km
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Jefferson
      Bimmer Rookie
      • Jul 2008
      • 43
      • Kerava

      Originally posted by TJJ View Post
      Moottorin tyhjäkäyntiäänien osalta 540 taitaa olla hiljaisin. Ja vaikka sitä kierrättää, niin äänensävy on miellyttävän pehmeä verrattuna bensa 6-moottoriin. Tuo oli minulle yllätys, jotenkin odotin V8:n pitävän kovaa murinaa ja meteliä...
      Juurikin näin, on kyllä hiljainne auto tämä 540, mutta kun pikkasen raottaa ikkunaa ja polkaisee niin saa edelleen kestohymyn huulille, tähän v8:sin murinaan ei kyllä taida kyllästyä ikinä...
      Stepistä sen verran että en kyllä tiedä montaa hienompaa moottori/laatikko yhdistelmää kuin tämä 4.4l ja steppi, vaihtelee kuin ajatus, sportilla ja manuaalilla saa sitten hiukan suorituskykyä lisättyä jos siltä tuntuu.
      Ex. E36 328iA Touring -96
      Ex. E39 540iA Touring -99
      Ex. E87 116i -07
      Ex. E61 520D Lci -07
      Ex. E39 528iA Individual M-sport -01
      F11 520d Touring -11

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Nyt kun tuolla on itse ajanut jonkun vuoden niin on huomannut että vaikka ne äänet onkin tavallaan hyvin hillityt kovillakin kierroksilla, niin ei se ääni nyt mitenkään kovin pehmeä ole vaan siinä on myös tavallaan terävä sointi vaikka äänen määrä toki on E39:ssa hyvin pieni. Mutta ehdottomasti tykkään tuosta suoran kuutosen soinnista kierroksilla.
        Kuutosen soundi olisi hyvä jos se tulisi pakoputkesta, mutta se kiihdytyksen terävyys tuleekin läpi suoraa moottorista. E60 525i kuulosti muuten tuossa suhteessa vielä terävämmältä kuin minun auto. Tosin, lyhyt ajolenkki jollain tavallisella autolla palauttaa taas todellisuuteen ja huomaa oman auton moottorin olevan lähes äänetön...
        E39 528iA

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7456
          • Oulu

          Originally posted by TJJ View Post
          Kuutosen soundi olisi hyvä jos se tulisi pakoputkesta, mutta se kiihdytyksen terävyys tuleekin läpi suoraa moottorista.
          Totta tuokin, mutta ei se nyt minusta siltä osin haittaa että se suoraan tuleva "mekaaninenkin" ääni on kuitenkin ihan kiva nelareihin verrattuna. Tossa kun kattelin joskus Best Motoring:in ratakisaa jossa oli E92 M3 niin oli kyllä V8:ssakin melko terävät äänet.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            Originally posted by TJJ View Post
            Siksipä minua kiinnostikin tuo turbo-viive, tekeekö se samantyylisen viiveen ja vain 535d olisi oikea ratkaisu ongelmaan. Haluaisin siis auton joka D-asennossa lähtee kiihtymään heti, siis yhtä hyvin kuin minun auto silloin kun sisällä on sopiva vaihde. Mikähän malli tuo olisi?
            Ei ainakaan turbodiesel. Tai bensaturbokaan.. Yhtälailla miettii 535d ennenkuin on täysi hönkä päällä. 540iA:n kanssa kun polkaisee mutkasta, saa hetkessä pari autonmittaa etumatkaa ennenkuin 535d saa riittävästi ahtopainetta reippaaseen etenemiseen. Tuli kokeiltua useaan otteeseen.
            ---

            Comment

            • VilleW
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 469
              • Turku

              Originally posted by TJJ View Post
              En vaan koe dieselin ääntä kovin kivaksi ja aina tulee vanha taksimersu tai pakettiauto mieleen kun dieselin kuulee. Tosin eipä se ääni tosiaan ohjaamossa tuolta kuulosta.
              Mulla on ihan sama mielipide tosta dieselin rouskutuksesta. Ei oo nätti ääni, mut sentään dieselin ääneksi siedettävä, on niitä pahempiakin rouskuja Kuitenkin mun edelliset kolme bemua oli bensakutosia ja kyllä se ääni oli musiikkia korville verrattuna 530dA:n ääniin. Tosin ääni onkin ainoa vika tässä pelissä. Käytännön suorituskyky on tosi mukava ja steppi pelittää ihan uskomattoman hienosti tämän koneen jatkona. Usein tuleekin ihmeteltyä kuinka aiemmin jaksoin sitä keppiä itse vatkata ja väännön lisäksi kulutus on auton kokoon nähden jopa pieni
              Ex Bemut:
              i3 REx -14
              F15 xDrive40e -16
              E71 X6 3.0 Sport -11
              F10 525d x-Drive M-Sport -12
              E70 X5 3.0sd -08
              F36 418d Gran Coupe
              F30 316d -12
              E93 320i -08
              E70 X5 3.0d Sport -07
              E53 X5 3.0d Sport -04
              E61 530dA M-Sport individual -06
              E39 530dA touring -02 M-Sport 2
              E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
              E46 330i touring -01
              E36 328i Coupe -97
              E30 325i cabriolet -87
              E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
              E21 318i -81

              Comment

              • 174000
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2008
                • 1178
                • Tuusula

                Originally posted by 174000 View Post
                Kokemuksia ei ole tosiaan kuin kuin tästä yhdestä 530d:stä, mutta luulen että suurin ongelma äänien suhteen löytyy omasta päästäni.
                Itse itseäni lainaten. Nyt on toinen kokemus 530d:stä ja tämä oli paljon positiivisempi kerta. Moottorin äänet eivät tulleet auton sisään niin häiritsevästi, eikä ääni ollut yhtä raksuttavaa kuin ensimmäisellä kerralla. Myös moottori oli edellistä pirteämpi ja tämä kyllä tuntui lähtevän todella pirteästi mistä tahansa nopeudesta. Mistä näin suuret erot voivat johtua? Toki toinen oli Touring ja toinen Sedan, joka voi hivenen selittää kiihtyvyyden tuntua, mutta soinniltaan koneet olivat aivan toista maata. Molemmissa mittarilukema samaa luokkaa.

                Kumeaa kolinaa etuvasemmalta lukuunottamatta tämä oli lähes ostamisen väärti.
                ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                '02 VW Golf 1.4i
                Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  No tuohon on helppo vastata, että mistä erot tulee, koska diesel voi toimia näennäisesti ihan hyvin ja olla antamatta sen kummempia merkkejä tai oireita, vaikkei auton kulkupuoli oliskaan kunnossa.

                  Dieselissä pitää tiettyjen juttujen olla kunnossa, että auto toimii siten kuin sen on suunniteltu toimivan.

                  Tyypillisin huonous on tiensä päässä oleva MAFFI, joka mittaa päin persettä. Unohtamatta tietysti väsähtänyttä tai jumissa olevaa turboa, joka ei ahda kunnolla. Taikka huonoja polttoaineen paineita, mutta se kyllä pitäisi tuntua enemmän nykinänä kuin smoothina mutta huonona suorituskykynä (eli aivan kuten bensa-autossa). Taitaa kuluneet MAF:t ja turbot olla kuitenkin se pääsyy.

                  Ehjä tosiaan toimii kaikilla nopeuksilla todella makoisasti.

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • anttiboy
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2007
                    • 258
                    • Alajärvi

                    Moroh! Itsellä olis kiikarissa tällä hetkellä myös e39 ja yksi todennäköisesti mieluinen kappale löytyikin jo. Periaattessa ainoana "vikana" on, että se on 520ia n 200 000 ajettu. Haluaisinkin kuulla, kuinka hyvin 2.0 ja automaatti pelaa yhteen? Tiedän, että sanotte moottorin olevan liian pieni jne, mutta olettaisin pärjääväni sillä ainakin n.1-2 vuotta...
                    Edit: Ja kulutuslukemiakin olisi kiva saada .. (sais tietää paljon vie vähemmän bensaa kuin nykyinen..)
                    Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
                    Ex: Porsche 911 "GT3RS"
                    Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
                    Ex: E71 X6 40d Titangrau
                    EX: F07 530d Carbonschwarz
                    Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
                    Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
                    Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
                    Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
                    Ex: E38 730d Biarritzblau
                    Ex: E65 730d White
                    Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
                    Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
                    Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
                    Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7456
                      • Oulu

                      Originally posted by anttiboy View Post
                      Moroh! Itsellä olis kiikarissa tällä hetkellä myös e39 ja yksi todennäköisesti mieluinen kappale löytyikin jo. Periaattessa ainoana "vikana" on, että se on 520ia n 200 000 ajettu. Haluaisinkin kuulla, kuinka hyvin 2.0 ja automaatti pelaa yhteen?
                      Onko se 2.0 vai 2.2? Faceliftin jälkeenhän 520i on 2.2-litrainen.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • anttiboy
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2007
                        • 258
                        • Alajärvi

                        Ihan perus 2.0.. -96 oli vuosimalli
                        Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
                        Ex: Porsche 911 "GT3RS"
                        Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
                        Ex: E71 X6 40d Titangrau
                        EX: F07 530d Carbonschwarz
                        Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
                        Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
                        Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
                        Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
                        Ex: E38 730d Biarritzblau
                        Ex: E65 730d White
                        Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
                        Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
                        Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
                        Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17797
                          • Jämsä

                          Originally posted by anttiboy View Post
                          Ihan perus 2.0.. -96 oli vuosimalli
                          Toivottoman laiska varsinkin automaattina, eikä kulutus paljoa pienempi mitä 2,8i:ssä... Että ei tuota mopo mallia kannata pienemmän kulutuksen toivossa ainakaan ostaa.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Kaivo
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 866
                            • Helsinki/Nurmijärvi

                            Nostellaas vähän. Olisi kiikarissa 525iA -96 mallia. reilu 170tkm mittarissa, olisiko järkeä lähteä vaihtelemaan tosissaan omaa iS:ää siihen? netistä kattelin, niin reilun sekunnin nopeempi olisi omaan verrattuna. Topicin alussa joku tuumailia, että väh 08/98. Onko nämä alkupään koneet sitten ihan toivottomia? Irtoisi toi kys. yksilö ihan sopuisaan hintaan?
                            E39 530iA 2001

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              Originally posted by Kaivo View Post
                              Nostellaas vähän. Olisi kiikarissa 525iA -96 mallia. reilu 170tkm mittarissa, olisiko järkeä lähteä vaihtelemaan tosissaan omaa iS:ää siihen? netistä kattelin, niin reilun sekunnin nopeempi olisi omaan verrattuna. Topicin alussa joku tuumailia, että väh 08/98. Onko nämä alkupään koneet sitten ihan toivottomia? Irtoisi toi kys. yksilö ihan sopuisaan hintaan?
                              Tarkoittanet varmaan 523iA:ta, koska 525i tuli E39:iin vasta 9/2000.

                              Mulla oli alkupään 9/96 523iA sedan ja tykkäsin tosi paljon . Ei niitä kannata pelätä, sen kummemmin iän kuin tekniikankaan vuoksi.

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • Kaivo
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2003
                                • 866
                                • Helsinki/Nurmijärvi

                                Originally posted by teropa View Post
                                Tarkoittanet varmaan 523iA:ta, koska 525i tuli E39:iin vasta 9/2000.

                                Mulla oli alkupään 9/96 523iA sedan ja tykkäsin tosi paljon . Ei niitä kannata pelätä, sen kummemmin iän kuin tekniikankaan vuoksi.

                                Tero
                                Ohos joo, pieni typo/ajatusvirhe pääsy käymään. eli tosiaankin 523iA. Varustuskin on lähes täydellinen, ei edes kattoluukusta tarvitsisi luopua. CD-soitinta noissahan ei taida ihan automaattisesti olla? :S

                                Kai tota pitäisi ainakin käydä kattomassa..
                                E39 530iA 2001

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎