Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Suomessa toki tulee vastaan aina joskus joku halvempi auto, mutta useimmiten niissä halvimmissa sitten mättää kuitenkin joku. Ja haen nimenomaan hyvää yksilöä. Tosin voihan Suomestakin hyvän löytää. Mutta taas edellisen postin lähettäjä luetteli jo budjettini yli meneviä hintoja - ja ne olivat näitä halvimpia yksilöitä.
Saksassa sen sijaan valikoimaa on paljon ja halvimmat ovat huomattavasti alle arvioimani hinnan, joten uskon että tuolla rahalla sieltä hyvän pelin jo saa ja vähillä kilsoilla vielä, kun malttaa odottaa. Kuten jo aiemmin mainitsin niin varusteista ilmastointi on se minkä vaadin, muu on plussaa. Eikä vanhassa autossa välttämättä hirveä määrä nippeleitä edes aina ole plussaa, jos helpolla haluaa päästä.
Ota tämmöinen, siinä täsmää kaikki eikä ole myynnissä Ruåtsissa ja sopii TÄYDELLISESTI ylemmän toimihenkilön ajokiksi:
En ole ennustaja mutta kyllä nyt vahvasti näyttää siltä, että BMW ei ole sinun merkkisi, olet suurella todennäköisyydellä onnellisempi jonkun muun merkkisen auton kanssa. Vähän kun budjettia singuttaa, niin alkaa saamaan jo ihan uusia autoja, joissa on jopa 5-vuoden takuu. Tämä ei ole v*ttuilua, homma vaan ei tule toimimaan.
En ole ennustaja mutta kyllä nyt vahvasti näyttää siltä, että BMW ei ole sinun merkkisi, olet suurella todennäköisyydellä onnellisempi jonkun muun merkkisen auton kanssa. Vähän kun budjettia singuttaa, niin alkaa saamaan jo ihan uusia autoja, joissa on jopa 5-vuoden takuu. Tämä ei ole v*ttuilua, homma vaan ei tule toimimaan.
Paskatti oli harkinnassa ennen Bemua, mutta kunnon koneella menee yli budjetin. Lisäksi isommilla koneilla olevia sedaneja on niin vähän, että sopivan yksilön löytäminen voi kestää. Tän lisäksi en tykännyt ajaa Volkkarilla. E39 pesi kyllä koeajossa Paskatin.
E46 olisi se auto mikä päällisin puolin sopis mun spekseihin täydellisesti, mut tää ainoa koeajo oli kyllä pettymys. Pitää koittaa jos sais alle E46:n isommalla koneella (ajoin 316:n, kun harkinnassa olis 323/328), paremmilla kumeilla ja jämerämmällä alustalla. Jos siitä ajosta silloin enempi nauttis... tällöin päätös olisi helppo!
Jos E46 ei vain toimi mulle (jos tulevilla koeajoilla ei natsaa), niin sit ratkasut käydään akselilla E39 vs. S60 vs. A6. Nää on ne merkit ja mallit jotka sopii hyvin budjettiin ja ovat päällisin puolin kiinnostavia. Audi A4 ja isokoneinen Paskat vois olla harkinnassa, jos budjetti olis rahtusen isompi. Mutta eipä ole, joten "näillä mennään".
BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013) VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012) BMW E46 323i -98 (2008-2011) Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008) Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005) Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
Sulla näkyy olevan paikkakuntana välillä Oulukin. Jos tääläpäin liikut niin ota yhteyttä, niin voisit päästä 225/45R17 kumeilla ja KW:n säädettävällä alustalla olevaa 3-litraista E46:sta, jossa on myös alustankulmat kunnossa ja kaikki alustan osat kunnossa.
Sulla näkyy olevan paikkakuntana välillä Oulukin. Jos tääläpäin liikut niin ota yhteyttä, niin voisit päästä 225/45R17 kumeilla ja KW:n säädettävällä alustalla olevaa 3-litraista E46:sta, jossa on myös alustankulmat kunnossa ja kaikki alustan osat kunnossa.
Jees,
Oululainen olen, mutta sijoituspaikkakuntana töiden takia Parainen. Pääsiäisenä varmaan tulen käymään Oulussa, mutta toivottavasti olisi silloin jo oma Bimmer täällä Paratiisisaarilla.
BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013) VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012) BMW E46 323i -98 (2008-2011) Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008) Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005) Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
Tulipa ajettua E46 320i -99 ja kyllä se kuutoskone heti tuntuman muutti (vs 316i)! Lisäksi kyllä tässä pykälää isommassa koneessa tuntui mielestäni olevan jämäkämpi alustakin, vaikka vakioalusta olikin. Renkaita ei niin tullut katsottua, kun ajokokemus oli huomattavan hyvä ja renkaissa ei ollut moittimista. Tämän yksilön perusteella E46 palasi kyllä jo vakavasti harkintaan ja aloinkin laatia jo välittäjälle toivomuslistaa auton ominaisuuksista.
Toivomuslistaa pohtiessa tuli mieleen että alkaako kymmenen vuotta vanhan auton kattoluukuista olla jo riesaa? Onko niissä mekaanisia vetoja ja ennen kaikkea ilmeneekö niissä usein vuotoja; vetoa ja suhinaa korvan vieressä?
Ja kyllä tässä nyt tuntuu että se ostos joka tapauksessa Bemariin kohdistuu. Pitää ajaa parit E46:t vielä ja jos auto alkaa tuntua "omalta" niin sitten täytynee hankkia sellainen, muussa tapauksessa E39...
BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013) VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012) BMW E46 323i -98 (2008-2011) Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008) Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005) Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
Toivomuslistaa pohtiessa tuli mieleen että alkaako kymmenen vuotta vanhan auton kattoluukuista olla jo riesaa? Onko niissä mekaanisia vetoja ja ennen kaikkea ilmeneekö niissä usein vuotoja; vetoa ja suhinaa korvan vieressä?
No tähän osaan kommentoida, että kahdessa -89 e34:ssa mulla ollut kattoluukku eikä ole mitään ongelmia ollut suhinoiden tai minkään muunkaan muodossa, joten tuskin 10v vanhassakaan. Toki ne tiivisteet hapertuu ajan saatossa, mutta ei ainakaan ratkaisevasti saatika vielä 10 vuodessa.
Tuli ajettua parit E46 Coupet, 2.2 ja 2.8 koneella. Kolme viimeisintä E46:n koeajoa ovat muuttaneet suunnan sen yhden 316:n jälkeen. Noissa täytyy olla alustassa jotain eroa kun konehuonekin painaa jo ihan eri malliin 2.8:ssa. Kyllä toi E46 näiden viimeisten kokemusten perusteella auto on! Se iso miinus on vain meteli motarilla ajaessa, varsinkin kun vertasi juuri ennen ajettuun E39:ään.
Samoin E39:ssä oikeastaan ajamistani autoista se keskimmäinen, joka oli 211 tkm ajettu ja -97 valmistettu 523i, antoi hieman väärän kuvan. Tänään ajoin yhden 525i:n (-00) 150 tkm rullattuna - ja oli kyllä todella mainio kokemus! Samoin se ensimmäisen koeajon 520i 170 tkm rullattu oli parempi yksilö, kuin se väliin mahtunut. Toi välissä ajamani paljon ajettu yksilö veti koko mallin mun silmissä vaan huonoon jamaan. Kyllähän toi E39 on mainio ajaa ja kun kiinnitin oikein huomiota, niin kyllä se on hiljainen kuin helvetti! Ainoa pieni "miinus" on se vakioalustalla tapahtuva lievä "laivamainen keinuminen". Ei sekään paljoa häiritse ja saahan alustaa muokattua, mutta en niin vahvasti alan harrastaja ole, että moista olisin aiemmin edes ajatellut.
Eli tänään ajettu kaks E46sta, yksi E39 - ja päivän päätteeksi vielä S60 2.4T. En menisi sitä Volvoakaan tässä huonoksi autoksi haukkumaan Kyllä siitäkin jäi aika mukava kuva, johon osansa oli varmasti sillä 2.4-litraisen turbon suorituskyvyllä. Mutta kyllä tässä fiilis on että silti varmaan Bemarin laitan, edelleen vaan pitää punnita mitä autolta hakee; E46:ssa ja E39:ssä molemmissa on puolensa...
..
BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013) VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012) BMW E46 323i -98 (2008-2011) Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008) Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005) Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
Tuli ajettua parit E46 Coupet, 2.2 ja 2.8 koneella. Kolme viimeisintä E46:n koeajoa ovat muuttaneet suunnan sen yhden 316:n jälkeen. Noissa täytyy olla alustassa jotain eroa kun konehuonekin painaa jo ihan eri malliin 2.8:ssa. Kyllä toi E46 näiden viimeisten kokemusten perusteella auto on! Se iso miinus on vain meteli motarilla ajaessa, varsinkin kun vertasi juuri ennen ajettuun E39:ään.
Samoin E39:ssä oikeastaan ajamistani autoista se keskimmäinen, joka oli 211 tkm ajettu ja -97 valmistettu 523i, antoi hieman väärän kuvan. Tänään ajoin yhden 525i:n (-00) 150 tkm rullattuna - ja oli kyllä todella mainio kokemus! Samoin se ensimmäisen koeajon 520i 170 tkm rullattu oli parempi yksilö, kuin se väliin mahtunut. Toi välissä ajamani paljon ajettu yksilö veti koko mallin mun silmissä vaan huonoon jamaan. Kyllähän toi E39 on mainio ajaa ja kun kiinnitin oikein huomiota, niin kyllä se on hiljainen kuin helvetti! Ainoa pieni "miinus" on se vakioalustalla tapahtuva lievä "laivamainen keinuminen". Ei sekään paljoa häiritse ja saahan alustaa muokattua, mutta en niin vahvasti alan harrastaja ole, että moista olisin aiemmin edes ajatellut.
Eli tänään ajettu kaks E46sta, yksi E39 - ja päivän päätteeksi vielä S60 2.4T. En menisi sitä Volvoakaan tässä huonoksi autoksi haukkumaan Kyllä siitäkin jäi aika mukava kuva, johon osansa oli varmasti sillä 2.4-litraisen turbon suorituskyvyllä. Mutta kyllä tässä fiilis on että silti varmaan Bemarin laitan, edelleen vaan pitää punnita mitä autolta hakee; E46:ssa ja E39:ssä molemmissa on puolensa...
..
Jos satut olemaan Oulussa, niin teretuloa kokeilemaan vielä -01 525iA, m-sport II alustalla. Ei ole laiva, ei .
Tuli ajettua parit E46 Coupet, 2.2 ja 2.8 koneella. Kolme viimeisintä E46:n koeajoa ovat muuttaneet suunnan sen yhden 316:n jälkeen. Noissa täytyy olla alustassa jotain eroa kun konehuonekin painaa jo ihan eri malliin 2.8:ssa. Kyllä toi E46 näiden viimeisten kokemusten perusteella auto on! Se iso miinus on vain meteli motarilla ajaessa, varsinkin kun vertasi juuri ennen ajettuun E39:ään.
Samoin E39:ssä oikeastaan ajamistani autoista se keskimmäinen, joka oli 211 tkm ajettu ja -97 valmistettu 523i, antoi hieman väärän kuvan. Tänään ajoin yhden 525i:n (-00) 150 tkm rullattuna - ja oli kyllä todella mainio kokemus! Samoin se ensimmäisen koeajon 520i 170 tkm rullattu oli parempi yksilö, kuin se väliin mahtunut. Toi välissä ajamani paljon ajettu yksilö veti koko mallin mun silmissä vaan huonoon jamaan. Kyllähän toi E39 on mainio ajaa ja kun kiinnitin oikein huomiota, niin kyllä se on hiljainen kuin helvetti! Ainoa pieni "miinus" on se vakioalustalla tapahtuva lievä "laivamainen keinuminen". Ei sekään paljoa häiritse ja saahan alustaa muokattua, mutta en niin vahvasti alan harrastaja ole, että moista olisin aiemmin edes ajatellut.
Eli tänään ajettu kaks E46sta, yksi E39 - ja päivän päätteeksi vielä S60 2.4T. En menisi sitä Volvoakaan tässä huonoksi autoksi haukkumaan Kyllä siitäkin jäi aika mukava kuva, johon osansa oli varmasti sillä 2.4-litraisen turbon suorituskyvyllä. Mutta kyllä tässä fiilis on että silti varmaan Bemarin laitan, edelleen vaan pitää punnita mitä autolta hakee; E46:ssa ja E39:ssä molemmissa on puolensa...
..
Älä nyt herran jestas sentään osta volvoa! ----> nivelet alustassa ovat ihan "paperia" ja saat niitä sitten kyllä vuosittain vaihdella ja vielä pitää muistaa, että etuvetoisen / tehokkaana autona (turbo) volvo puskee kuin PÄSSI....
Etuveto on paska eikä muutu vaikka voissa paistaisi!
Älä nyt herran jestas sentään osta volvoa! ----> nivelet alustassa ovat ihan "paperia" ja saat niitä sitten kyllä vuosittain vaihdella ja vielä pitää muistaa, että etuvetoisen / tehokkaana autona (turbo) volvo puskee kuin PÄSSI....
Etuveto on paska eikä muutu vaikka voissa paistaisi!
Ei ole takavedon voittanutta paitsi neliveto....
Samaa mieltä. Mulla oli tuo ex VR6:nen ja talvi oli sillä yhtä helvettiä. Kevyt kottero+tehoa 174hp+etuveto= PUSKEE!!!
Jos satut olemaan Oulussa, niin teretuloa kokeilemaan vielä -01 525iA, m-sport II alustalla. Ei ole laiva, ei .
Tero
Pääsiäisenä varmaan seuraavan kerran tulen kotikonnuille, mutta tuolloin jo toivottavasti oma E39/E46 alla.
Kaima
BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013) VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012) BMW E46 323i -98 (2008-2011) Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008) Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005) Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
Kävin ite kokeilee tänään e39 525tds.. Olihan se hyvä peli maantiellä jne ja todella hiljainen.. Mutta mielestäni auto tuntu hyvin tehottomalta verrattuna omaan autoon(alfa 156 v6)... ja mun mielestä alfassa myös ohjaus parempi... mutta eihän sitä tiedä, hyvältä autolta e39 tuntu ja pitää etsiä jos löytäs jonkun bensaversion, vaikka m-sportilla maustettuna
Comment