E39 ostamassa ja käyttökokemuksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Bmw Master View Post
Onko se livenä yhtä kauhea kuin kuvissa?
Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostMakuasia. Tuo Villen auto oli alunperin minun, ja omasta mielestäni ne oli ihan raikkaan väriset.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostNo ei se mitenkään pois suljettu ole, montaa tonnia ei viitsisi siitä lisää maksaa.
Se mitä joku maksaa, on se summa mitä palaa ostohetken ja myyntihetken välissä, eikä siis missään tapauksessa pelkästään ostaessa.
Eli vaikka siihen M-Sport varusteluun muutama tonni menisikin niin sen saa kyllä myös myydessä pois ja sen myyminen on ihan toista kuin "karvahattu" varusteilla=optiikalla olevan yksilön.
Eli toteutuneet kaupat ovat M-Sport varusteilla olevien yksilöiden kohdalla paljon lähempänä pyyntihintaa kuin perusvarusteilla olevien karvahattumallien.
Voi siis hyvinkin käydä niin, ja todennäköisesti käy niin että se M-Sport optiikalla varustettu tulee lopulta halvemmaksi.
Varsinkin siis ylitarjontaa olevan e39:n kohdalla massasta erottuminen on myydessä aivan ensiarvoisen tärkeää.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSe hinta vain ei aina ole pelkästään siinä maksetussa summassa.
Se mitä joku maksaa, on se summa mitä palaa ostohetken ja myyntihetken välissä, eikä siis missään tapauksessa pelkästään ostaessa.
Miten erottaa ennen uudistusta <-8/98 ja uudemman ->9/98 535ia toisistaan? Onko noissa yhtä suuria eroja kuin kutos koneisissa?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMiten erottaa ennen uudistusta <-8/98 ja uudemman ->9/98 535ia toisistaan? Onko noissa yhtä suuria eroja kuin kutos koneisissa?BMW e61 525dA 2006
ex BMW e39 530dT 2000
ex Volvo V70 2.4T AWD :think
ex BMW e39 540iA sedan 1999
ex BMW e28 520i Bavaria 1987
ex BMW e46 316i sedan 2000
Comment
-
-
Originally posted by heijani View PostAinakin 540:ssä ABS-boksilta lähtevät letkut ylöspäin 9/98-, kun taas vanhemmissa lähtevät sivulle. Varmaan sama homma tossa 535:ssakin.Last edited by Petri.Kekkonen; 30-04-2009, 10:05.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
e39:ä ostamassa
Auton vaihto alkaa olla taas ajankohtaista, ja volkkari taitaa vaihtua Bemariin. Selailin nettiautosta eri vaihtoehtoja ja valinta taitaa kallistua e39:n puoleen.
Kilometrejä kertyy 30-40tkm vuodessa, joten Diesel lienee järkevä valinta? Automaattiin en ole oikein tottunut, joten manuaali kiinnostaa eniten. Bmw:t eivät ole kovin tuttuja, joten ajattelin kysyä teiltä vähän neuvoja ja mielipiteitä
Miten luja tuo E39:ien manuaalilaatikko on, vai olisiko automaatti kuitenkin järkevämpi?
Millä tekniikalla tuo kannattaisi ottaa, onko jossain tietyssä mallissa jotain isompia tyyppivikoja?
Tässä pari ehdokasta joita katselin:
Budjetin katto pyörii 8-8,5k€ paikkeilla.
Tehojen puolesta tuo pienemmälläkin moottorilla oleva varmaankiin riittäisi, kun tuo 90hp TDI Volkkarikin on tähän asti riittänyt...
Mihin asioihin kannattaisi kiinnittää huomiota, kunhan koe-ajojen aika koittaa?
Mitenkäs näiden kestävyys, eivät nämä taida sieltä heikoimmasta päästä kuitenkaan olla?
Kokemukset ja vinkit ovat tervetulleitaE39 525DA Touring -01, 540tkm
Comment
-
-
Noista ehdokkaista unohtaisin heti tuon 525tds:n. Se on vanhaa tekniikkaa tuo tds moottori.ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
-
e39:n hankinta on kummitellut jo pitkään mielessä, ja kaikki tämän topickin 99 sivua tuli kahlattua läpi.
Täältä löytyikin jo paljon tietoa, mutta muutama asia jäi vielä mietityttämään.
Kilometrejä kertyy vuosittain 35-40tkm, joten Diesel-malli lienee kilometrien puolesta järkevä valinta? Tässä topikissa oli kuitenkin puhetta Dieselien huonosta kestävyydestä, pitäisikö vain unohtaa koko auton vaihto?
Tehoa ei tarvitse olla järkyttäviä määriä, joku 140-150hp riittäisi jo oikein hyvin - kunhan kulutus olisi kohtuullinen.
Budjetin katto pyörii 8.5k€ tuntumassa, joten mitään vähänajettuja tuolla ei oikein saa
Ilmastointi on pakollinen varuste, muut ovat sitten plussaa. Ja manuaalina mielellään.
Tässä olisi yksi kohtuuhintainen 525 tds, mutta melko paljon ajettu. Onkohan tuo tekniikka jo aivan loppu? http://www.nettiauto.com/bmw/525/2532976
Tälläkin on melko paljon ajettu, mutta ainakin päällepäin tuo näyttäisi olevan melko siistikuntoinen auto. http://www.nettiauto.com/bmw/530/2633119
Ei ole juurikaan kokemusta näiden Bemareiden tekniikan kestävyydestä, joten uskaltaako tuommoista yli 300tkm ajettua Dieseliä edes harkita?
Mitenkäs tuo Dieselien kulutus, paljonko nuo vievät matka-ajossa? Tämän topickin alkupuolella oli juttua että jotkin Bensa-mallit pääsisivät lähes samaan kulutukseen Dieselien kanssa, joten pitäisikö niitäkin vielä harkita?
Kunhan koe-ajojen aika koittaa, niin mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
Mielipiteitä ja kokemuksia saa esittääE39 525DA Touring -01, 540tkm
Comment
-
-
Originally posted by MaxSound View PostKilometrejä kertyy vuosittain 35-40tkm, joten Diesel-malli lienee kilometrien puolesta järkevä valinta? Tässä topikissa oli kuitenkin puhetta Dieselien huonosta kestävyydestä, pitäisikö vain unohtaa koko auton vaihto?
Tässä olisi yksi kohtuuhintainen 525 tds, mutta melko paljon ajettu. Onkohan tuo tekniikka jo aivan loppu? http://www.nettiauto.com/bmw/525/2532976
Tälläkin on melko paljon ajettu, mutta ainakin päällepäin tuo näyttäisi olevan melko siistikuntoinen auto. http://www.nettiauto.com/bmw/530/2633119
Ei ole juurikaan kokemusta näiden Bemareiden tekniikan kestävyydestä, joten uskaltaako tuommoista yli 300tkm ajettua Dieseliä edes harkita?
Mitenkäs tuo Dieselien kulutus, paljonko nuo vievät matka-ajossa? Tämän topickin alkupuolella oli juttua että jotkin Bensa-mallit pääsisivät lähes samaan kulutukseen Dieselien kanssa, joten pitäisikö niitäkin vielä harkita?
Kunhan koe-ajojen aika koittaa, niin mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
Mielipiteitä ja kokemuksia saa esittää
Unohda suosiolla tuo vanha TDS, joka on huomattavasti suurempi ruokainen ja epäluotettavampi kuin m57 koneet.
Oma ohjelmoitu 530 touring vie matka-ajossa ~6l/100km
Nyt jos koe-ajaisin e39.n niin asiat joihin kiinnittäisin huomiota olisi, alusta, alusta ja alusta. Siihen saa uppoamaan käsittämättömiä määriä rahaa jos on huonossa kunnossa. En ole koskaan kuulut et m57 sarjan diesel koneet olis loppuneet.
Tyyppi vikoja taitaa olla automaatit(ei kokemusta), airbag viat, ja alusta viat.
e39.n viosta on sivutolkulla juttua, SEARCH..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
-
Tampereelta E39 touringia!
Eli josko joku klubilainen haluasi tulla käymään Lukonmäessä niin voisin testata miten lastenrattaat mahtuu takakonttiin. Vastapalveluksena pääsee vaikka tyypittään Bi-Turbon.Ja jos E39 malli on 525i, 528i, 530i tai 540i niin niitä olisi myös mukava päästä kokeilemaan.
Nim. "Apuva!"
040-7740258/JuhaOfficial member of BTCF-Sauna Team
E46 316i -03
Ex: E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85
Comment
-
-
Originally posted by JiiP View PostTampereelta E39 touringia!
Eli josko joku klubilainen haluasi tulla käymään Lukonmäessä niin voisin testata miten lastenrattaat mahtuu takakonttiin. Vastapalveluksena pääsee vaikka tyypittään Bi-Turbon.Ja jos E39 malli on 525i, 528i, 530i tai 540i niin niitä olisi myös mukava päästä kokeilemaan.
Nim. "Apuva!"
040-7740258/Juha
Comment
-
Comment