E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by Juhis View Post
    jos ei halua M-sport varustelua autoonsa.

    No ei se mitenkään pois suljettu ole, montaa tonnia ei viitsisi siitä lisää maksaa.

    Originally posted by touring39 View Post
    Juu, näyttäis olevan steingrün, eli sammaleen vihreät penkit, jotka on vaikkapa VilleW:n autossa.
    Onko se livenä yhtä kauhea kuin kuvissa?

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      Originally posted by Bmw Master View Post

      Onko se livenä yhtä kauhea kuin kuvissa?
      Makuasia. Tuo Villen auto oli alunperin minun, ja omasta mielestäni ne oli ihan raikkaan väriset. Paaaljon paremmat kuin harmaat penkit. Mutta makuasioitahan nuo on. Eli ei missään tapauksessa kannata jättää tuota ostamatta, jos se vain muuten miellyttää.

      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7468
        • Oulu

        Originally posted by touring39 View Post
        Makuasia. Tuo Villen auto oli alunperin minun, ja omasta mielestäni ne oli ihan raikkaan väriset.
        Nyt muistakin että vuosia sitten kun olin ostamassa E39:iä niin Saksassa ois ollu joku tosi siisti M Sport jossa oli ton väriset penkit. Näytti vaan aika erilaiselta alu-listojen kanssa....
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by Bmw Master View Post
          No ei se mitenkään pois suljettu ole, montaa tonnia ei viitsisi siitä lisää maksaa.
          Se hinta vain ei aina ole pelkästään siinä maksetussa summassa.
          Se mitä joku maksaa, on se summa mitä palaa ostohetken ja myyntihetken välissä, eikä siis missään tapauksessa pelkästään ostaessa.
          Eli vaikka siihen M-Sport varusteluun muutama tonni menisikin niin sen saa kyllä myös myydessä pois ja sen myyminen on ihan toista kuin "karvahattu" varusteilla=optiikalla olevan yksilön.
          Eli toteutuneet kaupat ovat M-Sport varusteilla olevien yksilöiden kohdalla paljon lähempänä pyyntihintaa kuin perusvarusteilla olevien karvahattumallien.
          Voi siis hyvinkin käydä niin, ja todennäköisesti käy niin että se M-Sport optiikalla varustettu tulee lopulta halvemmaksi.
          Varsinkin siis ylitarjontaa olevan e39:n kohdalla massasta erottuminen on myydessä aivan ensiarvoisen tärkeää.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by Hemi View Post
            Se hinta vain ei aina ole pelkästään siinä maksetussa summassa.
            Se mitä joku maksaa, on se summa mitä palaa ostohetken ja myyntihetken välissä, eikä siis missään tapauksessa pelkästään ostaessa.
            Tämä selvä. Ei vain ole sopivaa m-sporttia osunut silmiin.

            Miten erottaa ennen uudistusta <-8/98 ja uudemman ->9/98 535ia toisistaan? Onko noissa yhtä suuria eroja kuin kutos koneisissa?

            Comment

            • heijani
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 220
              • Turku

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Miten erottaa ennen uudistusta <-8/98 ja uudemman ->9/98 535ia toisistaan? Onko noissa yhtä suuria eroja kuin kutos koneisissa?
              Ainakin 540:ssä ABS-boksilta lähtevät letkut ylöspäin 9/98-, kun taas vanhemmissa lähtevät sivulle. Varmaan sama homma tossa 535:ssakin.
              BMW e61 525dA 2006
              ex BMW e39 530dT 2000
              ex Volvo V70 2.4T AWD :think
              ex BMW e39 540iA sedan 1999
              ex BMW e28 520i Bavaria 1987
              ex BMW e46 316i sedan 2000

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7468
                • Oulu

                Originally posted by heijani View Post
                Ainakin 540:ssä ABS-boksilta lähtevät letkut ylöspäin 9/98-, kun taas vanhemmissa lähtevät sivulle. Varmaan sama homma tossa 535:ssakin.
                Niin, koko ABS-boksihan on eri näköinen, joten siitä asian huomaa sekunnissa jos pellin avaa. Uudemmassa eli 9/98 jälkeen ABS-boksi näyttää tältä: KLIK. Ja koko pellinalunen siis 540i:ssä tältä: KLIK
                Last edited by Petri.Kekkonen; 30-04-2009, 10:05.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • MaxSound
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2009
                  • 255
                  • Kajaani

                  e39:ä ostamassa

                  Auton vaihto alkaa olla taas ajankohtaista, ja volkkari taitaa vaihtua Bemariin. Selailin nettiautosta eri vaihtoehtoja ja valinta taitaa kallistua e39:n puoleen.

                  Kilometrejä kertyy 30-40tkm vuodessa, joten Diesel lienee järkevä valinta? Automaattiin en ole oikein tottunut, joten manuaali kiinnostaa eniten. Bmw:t eivät ole kovin tuttuja, joten ajattelin kysyä teiltä vähän neuvoja ja mielipiteitä

                  Miten luja tuo E39:ien manuaalilaatikko on, vai olisiko automaatti kuitenkin järkevämpi?

                  Millä tekniikalla tuo kannattaisi ottaa, onko jossain tietyssä mallissa jotain isompia tyyppivikoja?

                  Tässä pari ehdokasta joita katselin:





                  Budjetin katto pyörii 8-8,5k€ paikkeilla.

                  Tehojen puolesta tuo pienemmälläkin moottorilla oleva varmaankiin riittäisi, kun tuo 90hp TDI Volkkarikin on tähän asti riittänyt...

                  Mihin asioihin kannattaisi kiinnittää huomiota, kunhan koe-ajojen aika koittaa?

                  Mitenkäs näiden kestävyys, eivät nämä taida sieltä heikoimmasta päästä kuitenkaan olla?

                  Kokemukset ja vinkit ovat tervetulleita
                  E39 525DA Touring -01, 540tkm

                  Comment

                  • tmth
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 2194
                    • Kangasala

                    Noista ehdokkaista unohtaisin heti tuon 525tds:n. Se on vanhaa tekniikkaa tuo tds moottori.

                    F10 & R55
                    ex:
                    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                    Comment

                    • MaxSound
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2009
                      • 255
                      • Kajaani

                      e39:n hankinta on kummitellut jo pitkään mielessä, ja kaikki tämän topickin 99 sivua tuli kahlattua läpi.

                      Täältä löytyikin jo paljon tietoa, mutta muutama asia jäi vielä mietityttämään.

                      Kilometrejä kertyy vuosittain 35-40tkm, joten Diesel-malli lienee kilometrien puolesta järkevä valinta? Tässä topikissa oli kuitenkin puhetta Dieselien huonosta kestävyydestä, pitäisikö vain unohtaa koko auton vaihto?

                      Tehoa ei tarvitse olla järkyttäviä määriä, joku 140-150hp riittäisi jo oikein hyvin - kunhan kulutus olisi kohtuullinen.

                      Budjetin katto pyörii 8.5k€ tuntumassa, joten mitään vähänajettuja tuolla ei oikein saa

                      Ilmastointi on pakollinen varuste, muut ovat sitten plussaa. Ja manuaalina mielellään.

                      Tässä olisi yksi kohtuuhintainen 525 tds, mutta melko paljon ajettu. Onkohan tuo tekniikka jo aivan loppu? http://www.nettiauto.com/bmw/525/2532976

                      Tälläkin on melko paljon ajettu, mutta ainakin päällepäin tuo näyttäisi olevan melko siistikuntoinen auto. http://www.nettiauto.com/bmw/530/2633119

                      Ei ole juurikaan kokemusta näiden Bemareiden tekniikan kestävyydestä, joten uskaltaako tuommoista yli 300tkm ajettua Dieseliä edes harkita?

                      Mitenkäs tuo Dieselien kulutus, paljonko nuo vievät matka-ajossa? Tämän topickin alkupuolella oli juttua että jotkin Bensa-mallit pääsisivät lähes samaan kulutukseen Dieselien kanssa, joten pitäisikö niitäkin vielä harkita?

                      Kunhan koe-ajojen aika koittaa, niin mihin kannattaa kiinnittää huomiota?

                      Mielipiteitä ja kokemuksia saa esittää
                      E39 525DA Touring -01, 540tkm

                      Comment

                      • jsr85
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 1372
                        • Oulainen

                        Originally posted by MaxSound View Post
                        Kilometrejä kertyy vuosittain 35-40tkm, joten Diesel-malli lienee kilometrien puolesta järkevä valinta? Tässä topikissa oli kuitenkin puhetta Dieselien huonosta kestävyydestä, pitäisikö vain unohtaa koko auton vaihto?

                        Tässä olisi yksi kohtuuhintainen 525 tds, mutta melko paljon ajettu. Onkohan tuo tekniikka jo aivan loppu? http://www.nettiauto.com/bmw/525/2532976

                        Tälläkin on melko paljon ajettu, mutta ainakin päällepäin tuo näyttäisi olevan melko siistikuntoinen auto. http://www.nettiauto.com/bmw/530/2633119

                        Ei ole juurikaan kokemusta näiden Bemareiden tekniikan kestävyydestä, joten uskaltaako tuommoista yli 300tkm ajettua Dieseliä edes harkita?

                        Mitenkäs tuo Dieselien kulutus, paljonko nuo vievät matka-ajossa? Tämän topickin alkupuolella oli juttua että jotkin Bensa-mallit pääsisivät lähes samaan kulutukseen Dieselien kanssa, joten pitäisikö niitäkin vielä harkita?

                        Kunhan koe-ajojen aika koittaa, niin mihin kannattaa kiinnittää huomiota?

                        Mielipiteitä ja kokemuksia saa esittää
                        Bmw.n nyky dieselit on kestäviä teknisesti kestäviä autoja, lisävarusteet (sähköviat) aiheuttavat toisinaan pään vaivaa.

                        Unohda suosiolla tuo vanha TDS, joka on huomattavasti suurempi ruokainen ja epäluotettavampi kuin m57 koneet.

                        Oma ohjelmoitu 530 touring vie matka-ajossa ~6l/100km

                        Nyt jos koe-ajaisin e39.n niin asiat joihin kiinnittäisin huomiota olisi, alusta, alusta ja alusta. Siihen saa uppoamaan käsittämättömiä määriä rahaa jos on huonossa kunnossa. En ole koskaan kuulut et m57 sarjan diesel koneet olis loppuneet.

                        Tyyppi vikoja taitaa olla automaatit(ei kokemusta), airbag viat, ja alusta viat.

                        e39.n viosta on sivutolkulla juttua, SEARCH
                        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                        Comment

                        • MaxSound
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2009
                          • 255
                          • Kajaani

                          Asia selvä, eli pitänee keskittyä noihin m57-sarjan koneella oleviin

                          Ei näy kovinkaan montaa yksilöä osuvan tuohon Budjettiin, no onneksi pari kuitenkin.

                          Pitää vain ensin päästä tuosta vanhasta autosta eroon.

                          Kiitoksia neuvoista, eiköhän näillä pärjää
                          E39 525DA Touring -01, 540tkm

                          Comment

                          • kolariauto
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2007
                            • 135
                            • 017

                            Itse olen ostamassa e39 540:stä, onko mitä mihin pitäisi kiinnittää enempi huomiota? Ja minkälaisia mahtaa olla kyseisen auton automaattilootat?
                            E39 M5

                            Comment

                            • JiiP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 1734
                              • Tampere

                              Tampereelta E39 touringia!

                              Eli josko joku klubilainen haluasi tulla käymään Lukonmäessä niin voisin testata miten lastenrattaat mahtuu takakonttiin. Vastapalveluksena pääsee vaikka tyypittään Bi-Turbon. Ja jos E39 malli on 525i, 528i, 530i tai 540i niin niitä olisi myös mukava päästä kokeilemaan.

                              Nim. "Apuva!"

                              040-7740258/Juha
                              Official member of BTCF-Sauna Team
                              E46 316i -03
                              Ex:
                              E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                              Comment

                              • jsa014
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 1651
                                • Turun Pallivaha

                                Originally posted by JiiP View Post
                                Tampereelta E39 touringia!

                                Eli josko joku klubilainen haluasi tulla käymään Lukonmäessä niin voisin testata miten lastenrattaat mahtuu takakonttiin. Vastapalveluksena pääsee vaikka tyypittään Bi-Turbon. Ja jos E39 malli on 525i, 528i, 530i tai 540i niin niitä olisi myös mukava päästä kokeilemaan.

                                Nim. "Apuva!"

                                040-7740258/Juha
                                Sinne menee vaunut ja Rottweiler. Ellei nyt mitkään megakolmosrattaat ole.
                                316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                                Comment

                                Working...
                                X