Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7456
    • Oulu

    Originally posted by antti86 View Post
    Onko tämä moottori nyt sitä uudenpaa mallia?
    Mistä nämä tuplavanokset erottaa?
    On. Erottaa helpoiten ABS-boksista ja venttiilikopan kannen etuosan muodosta.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Ileee
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 1025
      • Espoo

      Originally posted by antti86 View Post
      Onko tämä moottori nyt sitä uudenpaa mallia?
      Mistä nämä tuplavanokset erottaa?
      Eli juuri tuosta Petrin mainitsemasta venttiilikopan etureunasta näkee onko tuplavanos vai ei. Esim minulla on myynnissä auto vanhemmalla moottorilla yhdellä vanoksella joka näkyy yhtenä möttinä tuossa moottorin etureunassa:
      M52B25
      __________
      E92 BMW 335i M-Sport -12

      "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

      Comment

      • antti86
        Newbiemmer
        • Nov 2008
        • 9

        Tämä selvä, kiitoksia.

        Comment

        • Spiddu
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 3563
          • Nla

          No niin olisi autonvaihto mielessä ja osaksi lueskelin topikkia läpi, mutta meni niin nopeasti paskanjauhamisen puolelle etten jaksa/viitsi alkaa etsimään tuolta tarkemin juttua. joten asiaan. eli kiikarissa olisi yksi 523ia sedani vuosimallia 2000. 200 000km ajettu suomiauto. mihin kannattaa kiinnittää huomita jos menee katsomaan? missäs näistä tahtoo löytyä ruostetta? entä onko jotain muuta oleellista.
          BMW F30 330e 2017

          Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
          e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7456
            • Oulu

            Originally posted by Spiddu View Post
            mihin kannattaa kiinnittää huomita jos menee katsomaan? missäs näistä tahtoo löytyä ruostetta? entä onko jotain muuta oleellista.
            Enpä ole asiantuntija E39:n ostamisen suhteen, mutta eikös ne yleisimmät ruosteet löydy bensakorkin alta luukun sisältä, takakontin kannesta lukkopesän ja rekisterikilven valojen ympäriltä sekä mahdollisesti ovien alareunoista. Noista oviruosteista ei ole omaa kokemusta joten voin olla väärässä.

            ABS-boksi ja vesipumppu on tuollaisessa varmaan ne helpoiten hajoavat tyyppiviat tekniikasta. Alustassakin on varmaan väljää noilla kilsoilla siellä sun täällä, yleisimpinä ehkä narinahelat takana ja reaktiotangon puslat + pallonivelet edessä.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              Kannattaa myös tsekata konepellin etureunan sauman ruostuminen, takaovien kosteussulkujen eheys (onko takalattiatilat märkinä tai rutajaako märästä vedestä kun painelee kädellä voimakkaasti maton alta). Tietysti vikakoodit lukea tai luetuttaa. Jos on vaihdeltu facelift valoja taakse, niin varmistaa ettei ne vuoda vettä. Pikselit kun on mössönä niin tingata niistä .

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • Spiddu
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 3563
                • Nla

                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                Enpä ole asiantuntija E39:n ostamisen suhteen, mutta eikös ne yleisimmät ruosteet löydy bensakorkin alta luukun sisältä, takakontin kannesta lukkopesän ja rekisterikilven valojen ympäriltä sekä mahdollisesti ovien alareunoista. Noista oviruosteista ei ole omaa kokemusta joten voin olla väärässä.

                ABS-boksi ja vesipumppu on tuollaisessa varmaan ne helpoiten hajoavat tyyppiviat tekniikasta. Alustassakin on varmaan väljää noilla kilsoilla siellä sun täällä, yleisimpinä ehkä narinahelat takana ja reaktiotangon puslat + pallonivelet edessä.
                Originally posted by teropa View Post
                Kannattaa myös tsekata konepellin etureunan sauman ruostuminen, takaovien kosteussulkujen eheys (onko takalattiatilat märkinä tai rutajaako märästä vedestä kun painelee kädellä voimakkaasti maton alta). Tietysti vikakoodit lukea tai luetuttaa. Jos on vaihdeltu facelift valoja taakse, niin varmistaa ettei ne vuoda vettä. Pikselit kun on mössönä niin tingata niistä .

                Tero
                selvä kiitosta pitää katsastaa nuo mainitut asiat jos tuohon kyseiseen yksilään vain päädytään. Alusta olikin tiedossa että siellä jotain saattaa vaihdon tarpeessa olla.
                BMW F30 330e 2017

                Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                  On. Erottaa helpoiten ABS-boksista ja venttiilikopan kannen etuosan muodosta.
                  ...ja mm.siitä että uudemmassa syylärin korkki on apukuskinpuolella kun vanhemmassa se on kuskinpuolella.

                  Comment

                  • jsa014
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 1651
                    • Turun Pallivaha

                    Hei poijaat, tiukka kysymys?
                    -01 525iAT vai -01 540iAT?

                    Samat kilometrit, suunnilleen samat varusteet, 540 noin 5t kalliimpi.

                    En ole E39 540:ä ajanut, kokemuksia E34 540:stä ja E39 525:stä.
                    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                    Comment

                    • jyrbba69
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2008
                      • 2394
                      • Kouvola

                      No emmä kyllä 5000€ enemmän maksaisi ikinä jos erona vain kone :| Käy kattomassa oikeaa kuntoa molemmista ja arvioi sitten.
                      2015 AMG GTS
                      -----------------------------

                      www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                      [email protected]

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17548
                        • Turku

                        Originally posted by jyrbba69 View Post
                        No emmä kyllä 5000€ enemmän maksaisi ikinä jos erona vain kone :| Käy kattomassa oikeaa kuntoa molemmista ja arvioi sitten.
                        Samaa mieltä. Vanhoissa käytetyissa ison koneen ja etenkin varusteet saa lähes ilmaiseksi/kaupan päälle !
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • Anselmo H
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2003
                          • 936
                          • Vantaa

                          Originally posted by jsa014 View Post
                          -01 525iAT vai -01 540iAT?
                          Ihan kakistelematta 540! Ei sitten ala tehonpuute harmittamaan. Hinta menee aika pitkälti kunnon yms. mukaan, että siitä on paha sanoa mitään.

                          Tietty jos olet säästäväisyysihminen ja pisaralla pitää päästä todella pitkälle, niin sitte homma harkintaan mutta siitä ei kai tässä taida olla kyse.
                          F11 523iA Touring
                          E93 325i cabrio
                          E81 116i
                          Triumph Daytona 955i

                          Comment

                          • bmw528
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2004
                            • 210
                            • keskisuomi

                            Originally posted by jsa014 View Post
                            Hei poijaat, tiukka kysymys?
                            -01 525iAT vai -01 540iAT?

                            Samat kilometrit, suunnilleen samat varusteet, 540 noin 5t kalliimpi.

                            En ole E39 540:ä ajanut, kokemuksia E34 540:stä ja E39 525:stä.
                            Jos tuollaiset on vaihtoehdot niin 540 tietysti..käyppäs ajamassa niin ei tarvitse perustella..
                            on löylyä!!!

                            Comment

                            • Kepa
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2008
                              • 353
                              • Nokia

                              Originally posted by jsa014 View Post
                              Hei poijaat, tiukka kysymys?
                              -01 525iAT vai -01 540iAT?

                              Samat kilometrit, suunnilleen samat varusteet, 540 noin 5t kalliimpi.

                              En ole E39 540:ä ajanut, kokemuksia E34 540:stä ja E39 525:stä.
                              Eihän tuossa nyt ole edes miettimistä. Tietenkin 540 koska se vie enemmän bensaa

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Älä oikeasti ajattele edes muuta kuin tuota 525i:tä, jos oikeasti tarvitset muutamaksi vuodeksi kulkupeliä ja katsot suhteellisia jälleenmyyntiarvoja+myynnin helppoutta kolmen vuoden päähän.
                                Se 5000€ on tuolloin käätynyt negaatioksi+ että olet vetänyt perässäsi 99.5% ajoajastasi kuollutta painoa huomattavasti suuremmilla kuluilla. Osta harrasteauto erikseen jos tarvitset enemmän suorituskykyä kuin mitä tuo 525i oikeasti tarjoaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎