Nyt ajoin 8.9l keskikulutuksella tankillisen. jotakin 680km taisi tulla kun kävin tankilla uudestaan. Todella tyytyväinen oon kulutukseen kun aina on ilmastointi päällä ja kohtuu iso auto.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Saattaahan tuo tuplavanoksellinen 523i mennä jonkinverran pienemmällä kuin vaikka oma singlevanoksellinen, mutta kyllä täytyy sanoa, että pienellä pääsee tälläkin. Matka-ajossa viimeksi 250km lenkki 6.8l/100km (keskinopeus jotain ~90 km/h) ja ei kyllä vähänkään laillisilla nopeuksilla saa maantiellä (80 ja 100:n alueilla) menemään yli 7.5l/100km
Comment
-
-
Originally posted by Tctic View PostKertokaapa bensa e39:ien omistajat mitattuja kulutuksia maantieajossa. Minulle tulee maantiekilometrejä joku 30t vuodessa, joten sinänsä kulutuksella on merkitystä. Diesel e39:iä en niiden mahdollisen vikaherkkyyden takia haluaisi hankkia.
Tuolla omalla tein tuossa sellaisen reippaan 450km päiväreissun JKL - Tre akselilla, satasen alueella vakkari 115 mittarinopeudessa ja muutoin muun liikenteen mukana, mitä nyt tietty jokunen reipas ohitus mukana. Lähtiessä nollasin tietsikan, ja tulos oli 8,4l sataselle 1h kuormalla. Lomalle ajellessa 2h ja tavarat hieman pienempää tietä kiertäen oli kulutus 7,9l sataselle, tosin matkaa oli vain n. 150km. Koko ajan keskikulutus (n. 15tkm) näyttää olevan 9,8l sataselle._______
Kimmo
_______________
525iA Touring -01
Comment
-
-
Ilmastointi kyllä syö aika paljon gasoo, mulla se analoginen mittari pyörii siellä kasin alla ilman ilmastointia ja jossai 9-10 maastossa sen kanssa. Tosin se nyt näyttää muutenki aina päin vittua2015 AMG GTS
-----------------------------
www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
[email protected]
Comment
-
-
e39 (?) hankintaan
huomenta
Eli tarkoituksena hankkia (ehkä) 5-sarjanen farkku vuosimallia jostain -97 eteenpäin, mikäli tavaratilan mitat on riittävät (siis mittanauhan mukaan - nykyisestä ei saa paljon pienentyä, omppu b).
Hakusessa on 530d tai 540 tms. ja käyttö on piiiitkää matka-ajoa, mutta kun ko. kulkineista en tiedä mitään - valaiskaapa mihin ostamisessa törmää / mitä kannattaa tutkia ettei saa paskaa kouraansa.
Tyyppivikoja jne. kaipailisin - tuontipelejä on paljon - jääkö kilometrit johonkin oikeasti "jemmaan" ja saako ne myös näkyviin ?
Vaihtoehtona on hakusessa Audi A6 vastaavalla tekniikalla, tosin Volvokin on hintansa puolesta mukava vaihtoehto, Volvo ei kyllä muuten säväytä.
Toki jos jotain hyvää ja halpaa tarjolla saa tyrkyttää....
JiiPee
Comment
-
-
Originally posted by jiipee_72 View Posthuomenta
Eli tarkoituksena hankkia (ehkä) 5-sarjanen farkku vuosimallia jostain -97 eteenpäin, mikäli tavaratilan mitat on riittävät (siis mittanauhan mukaan - nykyisestä ei saa paljon pienentyä, omppu b).
Hakusessa on 530d tai 540 tms. ja käyttö on piiiitkää matka-ajoa, mutta kun ko. kulkineista en tiedä mitään - valaiskaapa mihin ostamisessa törmää / mitä kannattaa tutkia ettei saa paskaa kouraansa.
Tyyppivikoja jne. kaipailisin - tuontipelejä on paljon - jääkö kilometrit johonkin oikeasti "jemmaan" ja saako ne myös näkyviin ?
Vaihtoehtona on hakusessa Audi A6 vastaavalla tekniikalla, tosin Volvokin on hintansa puolesta mukava vaihtoehto, Volvo ei kyllä muuten säväytä.
Toki jos jotain hyvää ja halpaa tarjolla saa tyrkyttää....
JiiPeeE61 530dA M-Sport
E39 520iA Touring
ex. E34 525iA
ex. E34 535iA
ex. E34 520i
ex. E34 520i
ex. E36 320i
Comment
-
-
Kiitoos
Originally posted by Moppe77 View PostKokeileppa haulla E39 ostamassa
Lootahomma jäi hitusen arveluttamaan... ruostetta on kaikissa 10v. vanhoissa autoissa - halusi tai ei...
Mittoja en oikein löydä mistään, eli mitkä on takaloosterin mitat ?
Tilavuudeksi on ilmoitettu - vähän riippuen vuosimallista ja lähteestä 320 - 460 l.
mutta mitkä on mitat lattialla - noin sentteinä (täytyy mahtua tietty määrä tietyn kokoista romua sisään ja jos ei mahdu -> ei pysty ostamaan)
Eli kaino pyyntö jollekkin ko. kulkineen ja mittanauhan omistajalle...
mitat ? kiitos..
JiiPee
Comment
-
-
ite hankin 530d touringin ja ei kyl oo tarvinu katua. tilat on ihan hyvät, esim. lasten rattaat menee kokoon taittamalla sisään ja paljon tavaraa lisäksikkin. ei tietenkään voi verrata ruumisauton malliseen E-mersuun mut kuka nyt sellaisen ostaisi??? eli ei mikään tila auto mut riittävästi kuitenkin.
edit. jos audia mielit nii lueskeleppa v6 tdi.n nokka-akseleista... Sitähän sanotaan et bmw on maailman toiseksi paras auto, no miksi vasta toiseksi? se paras on tekemättä. tyyppiviat taitaa olla e39.ssä steppilaatikot. haulla löytyy...Last edited by jsr85; 29-07-2008, 16:54...pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
-
Originally posted by jiipee_72 View PostTyyppivikoja jne. kaipailisinhesarin lista näyttää tämän forumin murheiden pohjalta melko pätevältä:
5-sarja E39 (1995-2003)
Moottoriviat
Ajonestolaitteen vikoja.
Moottorinohjauselektroniikan vikoja bensiinimoottoreissa vuosimalleissa 1998-99, dieseleissä 1999-2002.
Sytytyspuolavikoja.
Dieseleissä polttoaineen ruiskutusjärjestelmän vikoja vuosimalleissa 1999-2002.
Turbovikoja dieseleissä vuosimalleissa 1999-2001.
Vesipumppuvikoja: vuotoa, kiinnileikkautumisia.
Polttoainepumppuvikoja vuosimalleissa 1998-99 ja dieseleissä 1999-2002.
Termostaattivikoja.
Kampikammion huohotinventtiili saattaa jäätyä, jolloin moottorista tulee öljyt pihalle.
Laturivikoja.
Jäähdyttimen puhaltimen vikoja.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Automaattivaihteistovikoja.
Kytkinvikoja vuosimalleissa 1995-96.
Jarruviat
ABS-anturivikoja.
Käsijarruvikoja.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Ratti ravistaa. Etuakseliston tuennassa on väljää. Etualatukivarsien puslat ovat väljät.
Ohjaustehostinvikoja. Ohjaustehostimen lauhdutinputkivuotoja.
Iskunvaimenninvikoja.
Raidetangon päät ovat väljät.
Sekalaiset viat
Ilmastointilaitteen vuotoja ilmenee.
Ajotietokoneen näytössä on vikaa.
Ruosteviat
Touring-mallien takaluukun alareuna ruostuu.
Ruostumista polttoaineentäyttöaukon ympäriltä.\\ -98 E39 528iA //
Comment
-
-
Vikalistaa pukkaa
Originally posted by Flamey View Postpilkunnussintaa: kaipailetko vikoja vai tietoa niistähesarin lista näyttää tämän forumin murheiden pohjalta melko pätevältä:
tuo vaseliinit...
Luin läpi nuo pari "linkkiä" ja äkkiseltään tuntui ettei mikään murhe "pomppaa" silmille - eli yksittäisistä tapauksista lienee kyse.
En tiedä tästä tapauksesta, mutta otappa mikä auto tahansa, niin liki kaikki mahdollinen ja osa mahdottomiakin on kirjattu tuonne hesarin vikalistaan...
No nyt nettiautoa selaamaan ja etsimään sopivia kohteita joko 530d (tämä olisi järkisyillä paras valinta) tai esim. 540 (tähän taasen vetää veri) - vielä jos joku mittaa kontin ja säästää sen vaivan allekirjoittaneelta, ettei tarvitse koeajon yhteydessä ruveta mittanauhan kanssa hosumaan....
JiiPee
Comment
-
-
Moi,
mä voin illalla mittailla, kun auto on kotona. Jos sulla on piiiitkää matka-ajoa, mietippäs 530i:tä...mulla on ollut 530daT ja nyt 530iaT ja itse tykkään 530i:stä enemmän, hienostunut ääni vs traktori, vetää makeasti korkealla(kin), eikä ole paha syömään matka-ajossa (540i ei ole mikään kovin pihi). 530i:ssä on kestävä laatikko vs 530d ja veikkaan että huoltokulut matalammat kuin 540i:ssä ja 530d:ssä.
530d:n ongelmia ovat imusarjan läpät, siirtopumppu, turbo ja laatikko. Mitään noista ongelmista ei ole 530i:ssä (siirtopumppusta en tiedä onko 530i:ssä eri, koska en ole lukenut sen ongelmista).
-Kähmye46 325xi
Yamaha FZR 1000 EXUP
ex-e39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by jiipee_72 View Postnussitaan pilkkuja vaantuo vaseliinit...
Luin läpi nuo pari "linkkiä" ja äkkiseltään tuntui ettei mikään murhe "pomppaa" silmille - eli yksittäisistä tapauksista lienee kyse.
Eihän ostovaiheessa nyt mitään erityistä voi katsoa, koeajolla katsoo ettei mikään tärise tai nyi ja kuuntelee ettei kuulu mitään ääniä, katsoo ettei loota luista ja että kaikki sähköhärpäkkeet toimii.. tyyppiviat on sitten jotain mihin törmää pitemmällä omistussuhteella:think\\ -98 E39 528iA //
Comment
-
Comment