Alatukivarresta löytyi syy kolinaan hitaissa nopeuksissa
Pakko kirjoittaa oma kokemus tänne, kun kolina vihdoin katosi!
Mulla on ollu toi facelift farkku jo neljä vuotta ja aina on etupää kolissu pienissä nopeuksissa esim. mukulakivellä tai muuten epätasaisella alustalla. Kevyesti jarruttamalla tuntui että kolina vaimenisi.
Joka katsastuksessa (4krt) on oikein etsimällä etsitty aiheuttajaa tuolle, ilman tulosta. Osiakin vaihdeltu turhaan: Iskarit ylätukilaakereineen, koiranluut, kallistuksenvakaajan kumit ja reaktiotangot.
Nyt neljännellä kerralla katsuri löysi aavistuksenomaisen alkavan väljyyden vasemmasta alatukivarresta ja sen vaihtamalla kolina on tiessään.
Täytyy sanoa, että aika kauan se on kiusannut äänellään, ennekuin väljistyi havaittavasti.
Tukivarsia täytyisi keulaan uusia ja ajattelin laittaa suosiolla lemförderin osilla tuon kuntoon, kun tuli noista meylen osista jo monta sivua huonoja kokemuksia luettua
Tällaista pakettia kauppaavat tuolla 420e hintaan:
Tukivarsia täytyisi keulaan uusia ja ajattelin laittaa suosiolla lemförderin osilla tuon kuntoon, kun tuli noista meylen osista jo monta sivua huonoja kokemuksia luettua
Tällaista pakettia kauppaavat tuolla 420e hintaan:
Joo ennen tilasin aina carparts24:stä, mutta nyt ekan kerran profiteile.de:stä, missä lemförderin tukivarsien hinnat on parhaimmillaan n. 30-40 % halvemmat. Odottelen vielä, että saavat paketin liikkeelle, ei pysty sanomaan onko hyvä vai ei. Carpartsista yleensä lähti paketti 3-4 päivässä liikkeelle. Profiteilellä on nyt kestänyt yli viikon tilauksesta.
Autoteilemann on toinen ja sieltä ainaki tavara tulee nopsaan. Mullaki nyt profiteile kokeilussa, mutta ei oo parin päivän aikana tullu tietoa että paketti ois lähtenyt.
Nonni, pääsin minäkin tähän kerhoon.
Väljää ei autosta löytynyt. Koiraluut toki vaihdettu kun olivat suojat halki ja rasva lähinnä graniitin kovaa massaa.
Kolina kuulostaa hyvin samanlaiselta kuin toisessa autossa. Siellä vika vuoden taistelujen jälkeen paikallistettiin jarrukilpeen, oli kiinnitys irronnut (se alin).
Eli kolisee melkeinpä joka montussa tai epätasaisuudessa. Sellanen kolina, vähän kuin ohut (1mm) pala metallia osuis vaan johonkin ja rämisisi. Eli ei kuulosta siltä, että olis mitään isompaa rikki. Jarrutus ei vaikuta asiaan. Kilvet tsekattu, näyttäis ainakin olevan kiinnitykset vielä paikoillaan, kokeilen vielä kristää niitä.
Vois melkeen sanoa tätä ominaisuudeksi, kun ei koskaan katsastuksista löydy mitään, osia tulee vaihdettua ja silti se vaan kolisee.
Ikkunan kun laittaa kiinni, niin ei kyllä kuulu yhtään mitään, ei myös tunnut missään. Joten vaivaa lähinnä kesäisin.
Nonni, pääsin minäkin tähän kerhoon.
Väljää ei autosta löytynyt. Koiraluut toki vaihdettu kun olivat suojat halki ja rasva lähinnä graniitin kovaa massaa.
Kolina kuulostaa hyvin samanlaiselta kuin toisessa autossa. Siellä vika vuoden taistelujen jälkeen paikallistettiin jarrukilpeen, oli kiinnitys irronnut (se alin).
Eli kolisee melkeinpä joka montussa tai epätasaisuudessa. Sellanen kolina, vähän kuin ohut (1mm) pala metallia osuis vaan johonkin ja rämisisi. Eli ei kuulosta siltä, että olis mitään isompaa rikki. Jarrutus ei vaikuta asiaan. Kilvet tsekattu, näyttäis ainakin olevan kiinnitykset vielä paikoillaan, kokeilen vielä kristää niitä.
Vois melkeen sanoa tätä ominaisuudeksi, kun ei koskaan katsastuksista löydy mitään, osia tulee vaihdettua ja silti se vaan kolisee.
Ikkunan kun laittaa kiinni, niin ei kyllä kuulu yhtään mitään, ei myös tunnut missään. Joten vaivaa lähinnä kesäisin.
Jarrulevyt pois ja tarkista, ettei kilvissä ole reikiä jarrukilpien kiinnityskohdissa. Toinen yleinen ongelma on, että se jarrukilven sisäkehä irtoaa. Itsellä on molemmat etujarrukilvet ruostuneet puhki kaikista kiinnitys rei´istä, nyt on paikattu prikoilla.
Ei ne katsastuksessa ikinä löydä E39 alustasta väljää. Omassa sain tänä kesänä nyt edestä kolinat pois. Kolina tuli jarrukilvistä, koiranluista sekä etummaisesta tukivarresta. Eri kolinoita oli omassa autoissa tovin aikaa kun ei tuntunut mistää löytyvän väljää eikä katsastuksessa sitä löydetty vaikka pyysin etsimään. Peltiset räminät loppuivat kun kiinnitti jarrukilvet prikoillla. Loppuja kolinoita en jaksanut enempää ryhtyä etsimään, kun kolisi vain mukalakivillä. Päätin tänä kesänä vaihtaa eteen uudet tukivarret, niin tukivarsi kädessä kyllä löytyi kolinan lähteet.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Mulla molemmat koiranluut vaihdettu n. vuoden sisään (Lemförder). Nyt on alkanut kolina edessä vasemmalla, tulee hyvin esiin kolahteluna kun ylittää risteävän tien urat, eli kun auto kulkee kohtisuoraan epätasaisuuksien yli.
Lueskelin täällä jollain olleen täysin vastaavat oireet ja kolina häipynyt raidetankojen ulompien päiden vaihdolla, niin ajattelin itsekkin aloittaa sillä. Jos ei siitä tokene, seuraavaksi iskarit ja yläpään laakerit, törmäsin tällaiseen Ebayssä, olisi hinta erittäin kohdallaan : http://www.ebay.de/itm/BMW-5er-E39-2...3D390932326151 , eli iskarit+laakerit+suoja-/pohjaanlyöntikumit. Mielipiteitä tästä tai muusta? Autoa olen rytkytellyt, mutta väljää en ole löytänyt. Kolina kuitenkin kuuluu...
Tukivarsia täytyisi keulaan uusia ja ajattelin laittaa suosiolla lemförderin osilla tuon kuntoon, kun tuli noista meylen osista jo monta sivua huonoja kokemuksia luettua
Tällaista pakettia kauppaavat tuolla 420e hintaan:
Comment