Puoltoista vuotta sitten vaihdettu etualatukivarret ja kuljettajan puolen koiranluu. Tähän asti oli ilmeisesti alkuperäset (eli ihan vitun vanhat) iskarit alla, jotka meni nyt vaihtoon, kun olivat totaalisen finaalissa. Tilalle siis M-Sport 2 alustaan Bilsteinit. Ensin vaihdettiin Järvenpään Vianorilla taakse ja nyt eteen BMW:n omat M-Sport 2:een sopivat iskarit. Eteen vaihdettiin tietenkin myös ylätukilaakerit ja se vänkärin puoleinen koiranluu, kun oli välyksellinen. Takaiskarirempan jälkeen olin kuulevinani jotain ajoittaista kolinaa takaa, vänkärin puolelta. Nyt etuiskareiden ja koiranluun vaihdon jälkeen kuuluu edestäkin, mielestäni vänkärin puolelta melko voimakas kolahtelu aina terävissä töyssyissä ja vaikuttaisi siltä, että kolisee aina, kun rengas ns. putoaa töyssyltä eli, kun jousi joustaa ulos päin. Mitään kolinoita ei kuulunut niillä vanhoilla paskaiskareilla...
Onks kellään ideoita? Mua vituttaa...
Last edited by Wille330; 17-07-2012, 16:21.
Reason: Asia virhe..
BMW 330 D Touring M-Sport II e46 -02 M-Sportfahrwerk + H&R, Harman/Kardon
Onko tuo osa jotenkin erillinen? Toinen kallistuksenvakaaja vaihdettiin n. vuosi sitten ja toinen toissapäivänä.. eli olisko ollut syytä vaihtaa tuo runkokumi samalla?
BMW 330 D Touring M-Sport II e46 -02 M-Sportfahrwerk + H&R, Harman/Kardon
Onko tuo osa jotenkin erillinen? Toinen kallistuksenvakaaja vaihdettiin n. vuosi sitten ja toinen toissapäivänä.. eli olisko ollut syytä vaihtaa tuo runkokumi samalla?
Eli niitä puslia on kaksi kappaletta. Yleensä kovettuvat ja reikä suurentuu ajanmyöten.
Kuinkas ne iskarien yläpään laakerit, olivatko tarvikkeet vai alkuperäiset?
Entä kiristettiinkö iskarit painopäällä kunnolla? Entä prikat molemminpuolin laakeria?
Onko tuo osa jotenkin erillinen? Toinen kallistuksenvakaaja vaihdettiin n. vuosi sitten ja toinen toissapäivänä.. eli olisko ollut syytä vaihtaa tuo runkokumi samalla?
Onhan se kumi erillinen. Miksi vakaajat vaihdettiin?
Elikkäs ne iskarit vaihdettiin toissapäivänä. Samalla vaihdettiin ylätukilaakerit. Kaikki osat edessä on bmw:n orkkiskamaa ja maksoi ihan vitusti. Taakse laitettiin Bilsteinit aiemmin.
Noh.. eilen taas vein auton takaisin ja hain illalla. Sama kolina jatkuu. Tripin mukaan autolla kyllä kruisailtu sen 5 km, mutta mitään ei muka ole kuulunut.. oli ollut kuulemma löysää vänkärin puoleisen iskarin yläpäässä ja sen kiristivät. No.. mikäänhän ei muuttunut, vaan, kun ajoin auton Vianorilta himaan, niin helevetinmoinen kolina kuuluu edelleen vänkärin puolelta varsinkin edestä. Mahdollisesti kuuluu myös takaa, mutta ei sen kolinan alta tahdo erottaa muita ääniä.
Kallistuksenvakaajilla tarkoitin, että koiranluut on vaihdettu. Kuskin puolelle vuosi sitten (ei siis luulis olevan finaalissa) ja vänkärin puolelle tässä iskarien vaihdon yhteydessä. Sanoin jo eilen, että "mikäli mitään väljää ei asennuksen jäljiltä löydy, niin katsokaa kallistuksenvakaajan runkokumi ja reaktiotangon suojakumi." Kumpaakaan ei ollut tehty.
Vittu, että voi vituttaa tuo jatkuva ravaaminen. Ilmeisesti on liikaa vaadittu, että vois tehdä hommat kerralla kunnolla. Siellä se auto taas on. Tänä aamuna ajoin takas ennen töihin menoa ja illalla se pitäis sieltä taas hakea. Jännitys tiivistyy.. ja v-käyrän viisari kääntyy kaakkoon.. veisin auton muualle, jos olis vaihtoehtoja.
Ja mikä helvetti siinä on, että joka kerta siellä pitää väännellä kuljettajan penkin niskatuki vinoon, sotkea kuskin lattiamatto ruskean mustalla paskalla, joka ei lähde kuin Korrekin pesuaineella? Samaa paskaa löytyy vaihdekepistä, ratista ja oven kahvoista. Helevetinmoinen siivousoperaatio aina ekaks, kun pääsee himaan. Ilmeisesti näissä Vianoreissakaan ei välttämättä osata edes tällaisia perusasioita kuin iskareiden vaihto???
BMW 330 D Touring M-Sport II e46 -02 M-Sportfahrwerk + H&R, Harman/Kardon
Elikkäs ne iskarit vaihdettiin toissapäivänä. Samalla vaihdettiin ylätukilaakerit. Kaikki osat edessä on bmw:n orkkiskamaa ja maksoi ihan vitusti. Taakse laitettiin Bilsteinit aiemmin.
Noh.. eilen taas vein auton takaisin ja hain illalla. Sama kolina jatkuu. Tripin mukaan autolla kyllä kruisailtu sen 5 km, mutta mitään ei muka ole kuulunut.. oli ollut kuulemma löysää vänkärin puoleisen iskarin yläpäässä ja sen kiristivät. No.. mikäänhän ei muuttunut, vaan, kun ajoin auton Vianorilta himaan, niin helevetinmoinen kolina kuuluu edelleen vänkärin puolelta varsinkin edestä. Mahdollisesti kuuluu myös takaa, mutta ei sen kolinan alta tahdo erottaa muita ääniä.
Kallistuksenvakaajilla tarkoitin, että koiranluut on vaihdettu. Kuskin puolelle vuosi sitten (ei siis luulis olevan finaalissa) ja vänkärin puolelle tässä iskarien vaihdon yhteydessä. Sanoin jo eilen, että "mikäli mitään väljää ei asennuksen jäljiltä löydy, niin katsokaa kallistuksenvakaajan runkokumi ja reaktiotangon suojakumi." Kumpaakaan ei ollut tehty.
Vittu, että voi vituttaa tuo jatkuva ravaaminen. Ilmeisesti on liikaa vaadittu, että vois tehdä hommat kerralla kunnolla. Siellä se auto taas on. Tänä aamuna ajoin takas ennen töihin menoa ja illalla se pitäis sieltä taas hakea. Jännitys tiivistyy.. ja v-käyrän viisari kääntyy kaakkoon.. veisin auton muualle, jos olis vaihtoehtoja.
Ja mikä helvetti siinä on, että joka kerta siellä pitää väännellä kuljettajan penkin niskatuki vinoon, sotkea kuskin lattiamatto ruskean mustalla paskalla, joka ei lähde kuin Korrekin pesuaineella? Samaa paskaa löytyy vaihdekepistä, ratista ja oven kahvoista. Helevetinmoinen siivousoperaatio aina ekaks, kun pääsee himaan. Ilmeisesti näissä Vianoreissakaan ei välttämättä osata edes tällaisia perusasioita kuin iskareiden vaihto???
Ymmärän, että vituttaa jos tollasta toimintaa mitä kerroit!!! Toi paskalla sotkeminen kyllä vituttaa joissakin korjaamoissa... voisivat kyllä vähäsen siivota jälkiänsä, niin ei siltä osin tarvitsisi alkaa valittaan, jos ei vielä vikakaan tule kuntoon.
Ilmeisesti kyseisessä korjaamossa ei ole bmw osaamista!?
Kuullostaa kyllä pahasti siltä, että prikka on jäänyt välistä pois:think
Ite tappelin kolinan kanssa ja yksi pieni asennus virhe vei rahaa ja aikaa v.tusti
Ilmeisesti näissä Vianoreissakaan ei välttämättä osata edes tällaisia perusasioita kuin iskareiden vaihto???
E39:n iskareiden vaihto ei ole sellainen perusasia kuten jossain 90-luvun japsissa. Tuossa on aika runsaasti mahdollisuuksia tehdä homma pieleen ja vääntää osia pilalle/asentaa ne väärin. Homma sitten kruunataan vielä vetämällä kaikki kiinni pulttipyssyllä, mitä sitä suotta oikeita momentteja alumiiniosiin käyttämään...
E39:n iskareiden vaihto ei ole sellainen perusasia kuten jossain 90-luvun japsissa. Tuossa on aika runsaasti mahdollisuuksia tehdä homma pieleen ja vääntää osia pilalle/asentaa ne väärin. Homma sitten kruunataan vielä vetämällä kaikki kiinni pulttipyssyllä, mitä sitä suotta oikeita momentteja alumiiniosiin käyttämään...
Näinpä. Eli jos löytää luotettavan ja asiantuntevan korjaamon niin siitä todellakin kannattaa pitää kiinni. Merkkiliikekään ei aina ole vastaus jos korjausohjeita ei viitsitä lukea.. Tosin kai ne sentään tuon osaisivat tehdä.
Comment