Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39: etupää kolisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ha2
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1786
    • Oulu

    Antsa: Ootko vaihtanu jo kallistuksenvakaajan runkokumit eteen?
    E61 525d LCI

    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

      Originally posted by Ha2 View Post
      Antsa: Ootko vaihtanu jo kallistuksenvakaajan runkokumit eteen?
      Joo, ne on powerflexit.

      Täällä hyvää keskustelua myös:



      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7434
        • Oulu

        Mulla kans kolisee etupää jälleen kerran ja olen tässä miettinyt että nyt ois varmasti hyvä aika laittaa kerralla enemmänkin alustan osia uusiksi niin pysyis ehkä kasassa sen aikaa mitä tuolla autolla vielä ajelee (no ehkä tämä on toiveajattelua).

        En osaa sanoa haluanko lähteä noihin powerflexeihin ollenkaan, mutta pitäis jaksaa hahmottaa mistä kannattais tilata isompi setti osia, eli eteen ja taakse kaikki yleisesti kuluvat tukivarret, puslat, raidetangon päät, kallistuksen vakaajan puslat, takakelkan puslat ja muut.

        Alkuperäistä ei kai tartte olla vaan Lemförder ajanee asian ihan yhtä hyvin? Täällähän on ollut juttua noista eri Saksan kaupoista jotka osia järkevään hintaan saa, mutta onko jollakulla nyt jotain tuoreita kokemuksia mitä kauppaa kannattais lähteä katteleen? Mitä nyt ebay.de:tä vilkaisin niin aika vähän jos ollenkaan on Lemförderin paketteja myyjillä jotka toimittas Suomeen.

        EDIT: Tai no tässähän ois yksi 400 euron setti etupäähän, mutta raidetangon päät ainakin puuttuu: http://www.ebay.de/itm/VA-Querlenker...item230d7e4a99
        Last edited by Petri.Kekkonen; 03-01-2013, 16:30.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          Itsekin mielellään kuulisin, hyvistä kaupoista mistä kannattaa tilata. Kai se on tuo raha investoitava sitten noihin tukivarsiin, vaikka ei haluaisikaan
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Minulla taisi kolinat kadota kokonaan kun vaihdoin etupyörien laakerit. Kolinat oli vielä sellaisia, että pakkasella kolina oli alussa selvää, mutta vaimeni kun oli ajanut vähän pidemmän matkan. Luulin sen tulevan iskareista tms. mutta taisin olla väärässä. Jos/kun tulee kovat pakkaset, täytyy kuulostella katosiko ihmeellinen vinkuminenkin noiden ansiosta.
            E39 528iA

            Comment

            • jkan
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2007
              • 320
              • uusikaupunki

              Kumivasaralla on hyvä etsiä alustan kolinoita tai ainakin itse olen sen avulla löytänyt muutaman hankalasti paikallistettavan äänen/kolinan.
              Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

              Comment

              • N1ksu
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2012
                • 321
                • Hyvinkää

                Joop elikkäs itellä on kanssa tossa joulukuun lopulta ruvennu etupäässä kolisemaan ja jarruttaessa tuntee hyvin tärinää ratissa.. Mitä noita postauksia tossa luin niin varmaan on kanssa ne reaktiotangot? mutta osaako joku heittää arvioo paljonko maksais jos kävis jossain liikkeessä vaihdattamassa autokeskus vantaalla, laakkonen ym? kun itellä ei oikeen oo mitää paikkaa missä pystyis vaihtamaan Auto pitäis käyttää leimalla tässä muutaman viikon sisään niin sielähän se viimeistään selviäisi sitten jos joutuu enempi rupee remontoimaan :think

                Comment

                • MR_piikki
                  BTCF Member
                  • Apr 2006
                  • 1318
                  • Pori

                  Originally posted by N1ksu View Post
                  Joop elikkäs itellä on kanssa tossa joulukuun lopulta ruvennu etupäässä kolisemaan ja jarruttaessa tuntee hyvin tärinää ratissa.. Mitä noita postauksia tossa luin niin varmaan on kanssa ne reaktiotangot? mutta osaako joku heittää arvioo paljonko maksais jos kävis jossain liikkeessä vaihdattamassa autokeskus vantaalla, laakkonen ym? kun itellä ei oikeen oo mitää paikkaa missä pystyis vaihtamaan Auto pitäis käyttää leimalla tässä muutaman viikon sisään niin sielähän se viimeistään selviäisi sitten jos joutuu enempi rupee remontoimaan :think

                  Älä nyt noihin kaikkein kalliimpiin paikkoihin vie, jos et itse vaihda.. Esim. Schmiedmann konalassa, Bemu Oy Tuusulassa, Tai Atoy Oy. :think
                  Gas or ass, no free rides

                  F10 520d lci
                  E36 325 ahdistettu.

                  Comment

                  • N1ksu
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2012
                    • 321
                    • Hyvinkää

                    Joo elikkäs tänää kävi auto leimalla mutta eipä sieltä etupäästä löytynytkää mitään vaikka kaikki käytiinki läpi 2 kertaa.. sama ontto kolina kuuluu vieläkin etupäästä Alustana on d2 mutta sekää ei oo mikään vanha niin vähä ihmetyttää mikä mahtaa kolista :think

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      Originally posted by N1ksu View Post
                      Joo elikkäs tänää kävi auto leimalla mutta eipä sieltä etupäästä löytynytkää mitään vaikka kaikki käytiinki läpi 2 kertaa.. sama ontto kolina kuuluu vieläkin etupäästä Alustana on d2 mutta sekää ei oo mikään vanha niin vähä ihmetyttää mikä mahtaa kolista :think
                      Voisko olla, että reaktiotangon puslat ovat loppuneet? Tiedätkö missä kunnossa on ohjausnivel?

                      Minulla kolajaa tällähetkellä oikenpuolen reaktiotangon pusla. Sen puslan kunnon saa selville, kun on auton alla ja ottaa reilusti reaktiotangosta kiinni ja kääntelee sivuttain niin pitäisi kuulua kolina! Ainakin minun autossa oli näin.
                      Last edited by janke; 18-01-2013, 14:55.
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • N1ksu
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2012
                        • 321
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by janke View Post
                        Voisko olla, että reaktiotangon puslat ovat loppuneet? Tiedätkö missä kunnossa on ohjausnivel?

                        Minulla kolajaa tällähetkellä oikenpuolen reaktiotangon pusla. Sen puslan kunnon saa selville, kun on auton alla ja ottaa reilusti reaktiotangosta kiinni ja kääntelee sivuttain niin pitäisi kuulua kolina! Ainakin minun autossa oli näin.
                        Täytyy viikonlopun aikana zekkaa ne vielä kun joutuu autoa muutenkin ropaamaan ja nostelemaan ( leimasta hylky kun auto takaata 2cm liian alhaalla ja edestä 1cm ) Tiiä sitte onko nykyää niin tarkkaa vaiko katsarilla huono päivä

                        Comment

                        • sonikk
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 1664
                          • Kerava

                          Ei ne mullakaan katsastuksessa löytäneet mitään väljää ikinä, mutta silti reaktiotangon puslat oli paskana.

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            Joo, ei ne välykset "yleensä" katsastuksessa löydy, eikä itsekkään niitä aina pysty havaitsemaan. Hyvä olisi kaverin kanssa etsiä montulla taikka nosturilla... Eli toinen heiluttaa autoa/renkaita ja toinen tarkkailee kiinnipitäen alustan osista.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              Omat kolinat saatu poistettua. Syylliset oli reaktiotankojen pallonivelet. Uudet varret ja kolinat katosi. Samoiten katosi nykivä pysähtyminen jarruttaessa ja lievä tärinä. Vanhojen varsien pallonivelistä en väljää löytänyt edes irrotettuina, mutta niin vaan kolinat katosi uusilla.

                              Sitten vielä suositukset ainakin cd cardicin valikoimassa olevasta pallonivel työkalusta. Sillä onnistuu irrottaa kaikki e39 etupään nivelet todella helposti. Ne holkitkin jää kätevästi napoihin niin ei tarvitse niitäkään vanhoista varsista irroitella. Työkalulla oli hintaa 32e.

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                Originally posted by Antsah View Post
                                Omat kolinat saatu poistettua. Syylliset oli reaktiotankojen pallonivelet. Uudet varret ja kolinat katosi. Samoiten katosi nykivä pysähtyminen jarruttaessa ja lievä tärinä. Vanhojen varsien pallonivelistä en väljää löytänyt edes irrotettuina, mutta niin vaan kolinat katosi uusilla.

                                Sitten vielä suositukset ainakin cd cardicin valikoimassa olevasta pallonivel työkalusta. Sillä onnistuu irrottaa kaikki e39 etupään nivelet todella helposti. Ne holkitkin jää kätevästi napoihin niin ei tarvitse niitäkään vanhoista varsista irroitella. Työkalulla oli hintaa 32e.
                                Laitoitko alkuperäisvalmisteiset tangot nytte paikalle:think Ja olikos sulla edelliset orkkikset?
                                Last edited by janke; 19-01-2013, 19:18.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎