Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39: etupää kolisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by janke View Post
    Tuollasen ostin Motonetistä ja sopii e39 niveliin:http://www.motonet.fi/fi/tuote/80405...elen-ulosvedin
    Minulla on hämärä muistikuva, että juuri tuollainen oli paikallisessa myymälässä viime kesänä. Sitä tutkin ja mittailin ja totesin ettei tuokaan vakiona kaikkiin käy. En vaan muista mikä siinä oli pielessä.
    E39 528iA

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      Originally posted by TJJ View Post
      Minulla on hämärä muistikuva, että juuri tuollainen oli paikallisessa myymälässä viime kesänä. Sitä tutkin ja mittailin ja totesin ettei tuokaan vakiona kaikkiin käy. En vaan muista mikä siinä oli pielessä.
      Voin mita leukojen leveyden kun pääsen pajelle, etten vain turhaan tuota kehu sopivaksi.
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • Bmw Dreamer
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 2762
        • Kouvola

        Voikos tuon kääntää kahdetta päin ja sitte on vielä 2 eri korkeutta tuolle niveltapille? Vai onko tuo käännettävissä, miksi siinä muuten ois tuo toinen reikä?
        BMW 520d Touring '06 314tkm
        BMW 530D Touring '99 552tkm
        BMW 320da Touring '02 427tkm
        Volvo V70 D5 '02
        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

        Case IH 5140 Maxxum

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          Originally posted by Bmw Dreamer View Post
          Voikos tuon kääntää kahdetta päin ja sitte on vielä 2 eri korkeutta tuolle niveltapille? Vai onko tuo käännettävissä, miksi siinä muuten ois tuo toinen reikä?
          Saa käännettyä ja toinen reikä on että saa säätää pieneen/isoon niveleen sopivaksi.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by zener View Post
            Murtohaarukalla ei oo saanu mistään autosta nivelpäätä irti. Tosin noihin missä olka-akselit on rautaa riittää pelkkä leka irroitukseen.
            Mites tämä on mahdollista? Tuosta omasta e39:stä olen irroittanut etupään niveliä ulosvetäjällä sekä tuollaisella murtohaarukalla. Murtohaarukalla nivel on jo irti kun vielä sovittelet ulosvetäjää paikalleen. :think Niin ja nämä irroiteltavat tukivarret on olleet alkuperäisiä, joten ovat olleet kyllä kunnolla kiinni.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              Originally posted by janke View Post
              Tuolla saa levitettyä esim. E39:n etuiskarin alapään kiristyshahloa, jolloin kiinnitys askarin vasteen löystyy.
              Ja tietty vaikka raidetankojen kierrepään kiristyshahloja yms.
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14451
                • Oulu

                Originally posted by HTK12 View Post
                Mites tämä on mahdollista? Tuosta omasta e39:stä olen irroittanut etupään niveliä ulosvetäjällä sekä tuollaisella murtohaarukalla. Murtohaarukalla nivel on jo irti kun vielä sovittelet ulosvetäjää paikalleen. :think Niin ja nämä irroiteltavat tukivarret on olleet alkuperäisiä, joten ovat olleet kyllä kunnolla kiinni.
                En tiedä eikä kiinnosta... Ei tuo murtohaarukka sovi jotenkin omaan käteen. Ulosvetäjää kun ei tarviku E39 tapauksessa omalla kohdalla.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • thabandit^
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2010
                  • 62
                  • Keski-Suomi

                  Se on hyvä, että syntyy keskustelua. Olisi varmaan pitänyt ottaa videomateriaalia todisteeksi, että miten murtohaarukalla saa reaktiotangon pallonivelen irti navasta. Alatukivartta en kokeillut, koska tarvetta sen uusimiselle ei ollut. Voinee tosin tuottaa ongelmia, kun pallonivel onkin jo toisin päin. Murehditaan sitä sitten ensi kerralla.

                  Voi olla, että ei todellakaan ole helpoin & paras työkalu ko. hommaan, mutta itselle ainakin 30€ vs. 100€ hinnanero on jo merkittävä. Varsinkin, jos tuo kalliimpi työkalu on tarkoitettu nimenomaan E38/E39:iin ja halvemmassa sarjassa tulee useampi noita haarukoita.
                  2001 530d Touring

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    Originally posted by kaol View Post
                    Tuolla saa levitettyä esim. E39:n etuiskarin alapään kiristyshahloa, jolloin kiinnitys askarin vasteen löystyy.
                    Ja tietty vaikka raidetankojen kierrepään kiristyshahloja yms.
                    Arvelinkin, että jotain tuon tyyppistä voi levitellä.. Tuskin tarvii hankkia, kun hintakin on aika huokea!

                    Eikö murtohaarukalla mene helposti nivelien suojakumit rikki?
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Bmw Dreamer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 2762
                      • Kouvola

                      Originally posted by kaol View Post
                      Tuolla saa levitettyä esim. E39:n etuiskarin alapään kiristyshahloa, jolloin kiinnitys askarin vasteen löystyy.
                      Ja tietty vaikka raidetankojen kierrepään kiristyshahloja yms.
                      No sithän tuollanen ois aika masthääv! Yläpään laakeria ku vaihdoin, niin oli hommaa, eikä iskari irronnu mitenkään, joten sit piti vaihtaa iskari paikallaan! Oli muuten ahdasta ja vittumaista

                      Originally posted by janke View Post
                      Eikö murtohaarukalla mene helposti nivelien suojakumit rikki?
                      Menee ainakin mun mielestä, mut eipä sen niin väliä jos väljiä niveliä vaihtaa, mut aina ne tietty ei o väljiä...
                      Last edited by Bmw Dreamer; 09-03-2014, 18:33.
                      BMW 520d Touring '06 314tkm
                      BMW 530D Touring '99 552tkm
                      BMW 320da Touring '02 427tkm
                      Volvo V70 D5 '02
                      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                      Case IH 5140 Maxxum

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7434
                        • Oulu

                        Hiukan ehkä sivuaa kolina-aihetta niin laitan nyt tähän. Onkos muilla katkeillut alkuperäisiä etujousia?

                        Mulla meni lauantaina kotipihassa vasen etujousi poikki, hyvä kun ehdin autoa muutaman sentin peruuttaa parkkiruudusta. Nyt voi sanoa että kyllä kolisee. Ja kuuluu muitakin ikäviä ääniä kun kääntää pyöriä. Osia on tilailtu läjä ja toivottavasti ne normikolinatkin vähenee samalla.

                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • jukkae
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3506
                          • 70800

                          Oon useamman katkenneen vakiojousen nähny, madalletuissa en yhtään. Monissa muissa merkeissä tuota vikaa on kyllä paljon enemmän...

                          Comment

                          • Yyz
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 151
                            • Pirkkala

                            Mulla katkesi vasen etujousi kahdeksankympin vauhdissa. Pamaus oli kyllä melkoinen ja koko jousi holahti alalautasen ohi renkaan ja iskaritolpan väliin, kirskunta ja kuminkäry oli valtava ennekuin sain auton pysähtymään.

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14451
                              • Oulu

                              Originally posted by janke View Post
                              Tuollasen ostin Motonetistä ja sopii e39 niveliin:http://www.motonet.fi/fi/tuote/80405...elen-ulosvedin
                              Kävinpä tänään hakemassa tuon, nätisti sai ainaki raidetangon päät paukastua irti. Muihinki piti mallailla, mutta eipä siinä tolskatessa sitten muistanu.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                Originally posted by zener View Post
                                Kävinpä tänään hakemassa tuon, nätisti sai ainaki raidetangon päät paukastua irti. Muihinki piti mallailla, mutta eipä siinä tolskatessa sitten muistanu.




                                Kyllä tuolla saa reaktiotangotkin irti. Eli, jokaisen bmw-kuskin pakko ostos
                                Last edited by janke; 16-01-2015, 10:55.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎