Originally posted by Akilles
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39: etupää kolisee
Collapse
X
-
Originally posted by Antsah View PostKuuntelin tuossa taas omia kolinoitani kun tiet on lumisateen jäljiltä epätasaiset. Viittaakos se nyt mihin kun kolina kuuluu hitaasta vauhdista epätasaisella, mutta loppuu kun painaa jarrua?
Tietenki kannattaa ensi käydä läpi iskarien kiinnitykset ja jarrusatuloiden kiinnitykset.Last edited by janke; 28-12-2012, 12:24.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostNo jos se reaktiotangoista tulee niin sitten se on nivelpäästä kun puslapäässä on powerflexit. Satuloiden kiinnityksestä tai iskarien kiinnityksestä ei ainakaan johdu.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Itsellä alapallo ja raidetangonnpää väljät. Kolisee noissa terävissä montuissa ikävästi.
Lisäksi vielä pyöränlaakeri ujeltaa ärsyttävästi. Kävi todella huono mäihä noiden kanssa kun kaksi napaa oli valmistusviallisia. Toinen ulvoi noin 1000km ajon jälkeen ja toinen jo 30km ajon jälkeen... Pakko oli ottaa orkkis hyllystä kun ei pysty tuollaisen takia seisottamaan autoa jatkuvasti.Erikoismies Tampereen Kauniaisista.
Comment
-
-
Originally posted by Taski View PostItsellä alapallo ja raidetangonnpää väljät. Kolisee noissa terävissä montuissa ikävästi.
Lisäksi vielä pyöränlaakeri ujeltaa ärsyttävästi. Kävi todella huono mäihä noiden kanssa kun kaksi napaa oli valmistusviallisia. Toinen ulvoi noin 1000km ajon jälkeen ja toinen jo 30km ajon jälkeen... Pakko oli ottaa orkkis hyllystä kun ei pysty tuollaisen takia seisottamaan autoa jatkuvasti.
Comment
-
-
Pientä kolinaa kuului tääläkin syksyn mittaan ja ihmettelin mistä se tulee..
Noh, pariviikkoa sitten tarjosin tuota toukkaa leimalle ja vasen etukulma sanoi klonk klonk. Tuloksena Alatukivarren pusla ihan paskana kuskinpuolelta.
Tilasin Scmiedmannilta uudet tukivarret(myös apparin) ja hintaa rapiat 100€ postikuluineen. Tiijä kauanko nuo alumiiniversiot kestää, mutta tovotaan, että ees hetken pysyy kolinat pois ja renkaat kuluuu tasasesti.
Käytin huollossa ja sanoivat, että kulmat oli aivan päin p"#¤"¤ä..
Ihmettelinkin mistä tuo kesärenkaitten epätasainen kulumienen johtuu. Yksin en saanut retkutettua noita tukivarsia niin, että olis huomannu missä on välystä.
Nyt menee biimeri taas kun juna kiskoilla
Seuraavaksi jumpataan sitten reaktiotangot ja raidetangonpäät kuha kelit lämpiää :thinkE39 530d -01, Peugeot 406 2.0 ST
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostKuuntelin tuossa taas omia kolinoitani kun tiet on lumisateen jäljiltä epätasaiset. Viittaakos se nyt mihin kun kolina kuuluu hitaasta vauhdista epätasaisella, mutta loppuu kun painaa jarrua?
Noita voi kuulemma helposti tekohengittää pitkäksikin aikaa, kun laittaa rasvanipan ja prässillä vähän rasvaa sisäänDUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostItsellä 100% sama vika. Ei kuulu kovemmassa nopeudessa ja loppuu kun jarruttaa. Käynyt pariin kertaan koko alustan läpi, mutta mitään en ole löytänyt. Reaktiotangot ne silti on 99.9% varmuudella, vaikka näyttävät ehjiltä ja tuntuvat ehjiltä, ei mikään muu oikein voi tehdä tuota, että jarruttaessa loppuu. Syksystä asti nyt kuunnellu tota kolkotusta, niin kai se olis pikkuhiljaa tilattava paketti etupäähän..
Noita voi kuulemma helposti tekohengittää pitkäksikin aikaa, kun laittaa rasvanipan ja prässillä vähän rasvaa sisään
- jarrupalojen värinänvaimennus jouset kuoleutuneet -> palat kolisee satuloissa, loppuu kun jarruttaa edes kevyesti
- jarrusatuloiden liukutapit aavistuksen välykselliset -> itse satula pääsee liikkumaan kunnes jarrutettaessa välys lukittuu.
Vian haarukointi kannattaa aloittaa aina helpoimmasta (= halvimmasta) päästä.
Luulisin, että jarrujen kolina on sellaista kevyttä helinä/kolina tyyppistä, kuin joku irto-osa ääntelisi, kun taas tukivarsi enempi jymähtää/kumahtaa kumeammin.Last edited by Havis; 03-01-2013, 12:51."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostOn muitakin mahdollisia syyllisiä kohteita:
- jarrupalojen värinänvaimennus jouset kuoleutuneet -> palat kolisee satuloissa, loppuu kun jarruttaa edes kevyesti
- jarrusatuloiden liukutapit aavistuksen välykselliset -> itse satula pääsee liikkumaan kunnes jarrutettaessa välys lukittuu.
Vian haarukointi kannattaa aloittaa aina helpoimmasta (= halvimmasta) päästä.
Luulisin, että jarrujen kolina on sellaista kevyttä helinä/kolina tyyppistä, kuin joku irto-osa ääntelisi, kun taas tukivarsi enempi jymähtää/kumahtaa kumeammin.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostTuo on juurikin semmoista kolinaa, kuin jokin heiluisi jossain ja osuisi reunoihin. Olen kyllä jarrutkin tutkinut, mutta niistä ei mitään löytynyt. Pitänee ehkä uudelleen katsoa, motivaatio vaan puuttuu
Minulla tuo kolina kuuluu ihan selvästi molemmilta puolilta edestä riippuen kumpi rengas sattuu sopivalle alustalle. Ajattelin, että jos pistäis tilaukseen uudet alatukivarret ja reaktiotangot. Katselin, että FEBI:n tukivarret olisi hieman edullisemmat kuin lemförderit. Pitäisiköhän testata? Ainakin takapäässä on FEBI:n narinahelat kestäneet toistaiseksi, muutenkin vaikuttavat laadukkailta osilta. Toiset mitä itse olen pitänyt laadukkaina tarvikeosina olisi MOOGit, joita saisi vielä hieman FEBIä halvemmalla.
Halvathan nuo liukutapit ja palojen jousetkin olisi tietty uusia samalla. Pahin vaihtoehto on tietty, että hammastanko on väljä.Last edited by Antsah; 03-01-2013, 15:31.
Comment
-
Comment