Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39: M-sport II -alustasta pykälää mukavampaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vesa
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 363
    • Oulu

    #91
    Originally posted by Antsah View Post
    Ainakin motonetin sivuilla tuo m-sport versio on edelleen. Vai onko valmistaja vaihtunut?
    Gabriel...
    Nykyiset:
    BMW F11 535DA xDrive -15
    Toyota Yaris Hybrid -20

    Exiä noin 60 kpl...

    Comment

    • Ha2
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1786
      • Oulu

      #92
      Mulle ne yritti kesällä myydä jotain ZYX tjsp. nimellä olevaa iskaria. No Saksasta sai orig. Sachsit 18 euroa halvemmalla/kpl.
      E61 525d LCI

      Comment

      • Vesa
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 363
        • Oulu

        #93
        Originally posted by Antsah View Post
        http://e-autoparts.pl/zawieszenie-am...c-200_201.html

        Puolasta löytyy myös, tuolla on muitakin merkkejä tarjolla.
        Tulipa tilattua tuolta iskarit ja muuta alustahilua. Homma toimii hienosti. Toimitus kotiin kesti 5 päivää ja asiakkaalle (minulle) tuli koko ajan sähköpostia tilauksen käsittelyn eri vaiheista.

        Sivut ovat vain puolaksi mutta Google-kääntäjällähän tuokin ongelma on taklattavissa.

        Suosittelen!
        Nykyiset:
        BMW F11 535DA xDrive -15
        Toyota Yaris Hybrid -20

        Exiä noin 60 kpl...

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #94
          No niin. Nyt on normi iskarit+jouset edessä, takana ei-tasonsäätö ei-sport iskarit+sport ilmapussit takana. Keula nousi reilusti ylöspäin, stance parani kummasti

          Paljon en ole vielä ajanut, mutta paremmalta tuntuu. Maanantaina nelipyörä suuntaus niin sitten voi tehdä syväluotaavampaa analyysiä.

          Paljonko keskiöstä kaareen on edessä vakio alustalla?

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #95
            Originally posted by cba View Post
            Melkein uskallan olla eri mieltä, nyt on "pappa"-iskarit edessä ja minusta kyyti pehmeni selvästi. Pajalta kotiin ajellessa ne häiritsevimmät terävät iskut olivat minusta vaimeampia. Pitää nyt kuitenkin ajella muutama päivä lisää, ettei taas persdyno kuseta :think

            btw. M-sport iskareissa oli heti toiminnallinen ero kun niitä käsin testaili, eli ne tarrasivat huomatavasti lujempaa ylösjoustoon kuin nuo sachs touringit.
            Kyllä se kovuus keulaan tuli jousista. Iskarit kaput ja silti oli kivireki. Uudet iskarit on käsin kokeillen jäykemmät kuin vanhat sportit, sport jousi todella jäykkä verrattuna normaali jouseen.

            Comment

            • Vesa
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 363
              • Oulu

              #96
              Sachs advantage + Eibach pro-kit

              Otsikon mukainen combo on mukavampi kuin originaali M-sport jousitus. Eli suosittelen, jos haluaa M-sportista mukavampaan. Korkeus on samaa luokkaa kuin väsähtäneessä M-sportissa eli itsellä optiikka säilyi ennallaan.
              Nykyiset:
              BMW F11 535DA xDrive -15
              Toyota Yaris Hybrid -20

              Exiä noin 60 kpl...

              Comment

              • cba
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 3464
                • Ylivieska

                #97
                Originally posted by Bmw Master View Post
                Kyllä se kovuus keulaan tuli jousista. Iskarit kaput ja silti oli kivireki. Uudet iskarit on käsin kokeillen jäykemmät kuin vanhat sportit, sport jousi todella jäykkä verrattuna normaali jouseen.
                Kyllä minulla vaikutti pehmentävästi nuo iskarit kun vaihdoin m-sporteista vakioihin :think Varsinkin sellaisten pienten töyssyjen aiheutama epämiellyttävä kovuus pehmeni selvästi. Ei ehkä suoraan verrattavissa, mutta olen kokeillut xc90 volvoa mihin oli laitettu tarvikeiskarit ja alusta meni niillä aivan "kivikovaksi" verrattuna ehjään vakioon.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #98
                  Originally posted by cba View Post
                  Kyllä minulla vaikutti pehmentävästi nuo iskarit kun vaihdoin m-sporteista vakioihin :think Varsinkin sellaisten pienten töyssyjen aiheutama epämiellyttävä kovuus pehmeni selvästi. Ei ehkä suoraan verrattavissa, mutta olen kokeillut xc90 volvoa mihin oli laitettu tarvikeiskarit ja alusta meni niillä aivan "kivikovaksi" verrattuna ehjään vakioon.
                  Niin joo topic on m-sport2, mulla onkin sa227 eli m-sport1.

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

                    #99
                    Näyttää olevan niin monta sivua E39 jousista ja iskareista että kai täällä jokin lopputulema asiaan on? Olin aikeissa uusia iskarit ja jouset '01 M-sport touringiin mutta en löytänyt etujousille varaosanumeroita. Nykyiset ovat jo hankalan lytyssä kun keula raapii vähän joka töyssyyn. Mistä ja millä hakuehdoilla noihin nyt kannattaa ottaa edullinen päivitys lähemmäs alkuperäistä ryhtiä?
                    ---

                    Comment

                    • Vesa
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 363
                      • Oulu

                      Originally posted by -Tapi View Post
                      Näyttää olevan niin monta sivua E39 jousista ja iskareista että kai täällä jokin lopputulema asiaan on? Olin aikeissa uusia iskarit ja jouset '01 M-sport touringiin mutta en löytänyt etujousille varaosanumeroita. Nykyiset ovat jo hankalan lytyssä kun keula raapii vähän joka töyssyyn. Mistä ja millä hakuehdoilla noihin nyt kannattaa ottaa edullinen päivitys lähemmäs alkuperäistä ryhtiä?
                      Halvimmat löytämäni iskarit (Sachs Advantage, 556 834) löytyy eBaysta: http://www.ebay.de/itm/556834-Stosda...ht_2617wt_1152

                      Jousiksi Eibachit tai H&R:t, jos ei originaaleja halua. Molemmat varmasti toimivia. Itsellä Eibach Pro-Kit (-30 mm vakioalustaan) säilytti etupään korkeuden ennallaan 10 vuotta vanhaan M-Sport-alustaan verrattuna. Omaan silmään just soppeli.
                      Nykyiset:
                      BMW F11 535DA xDrive -15
                      Toyota Yaris Hybrid -20

                      Exiä noin 60 kpl...

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Löysin tällaisen, onko 540 korkeus sama kuin muissakin? Vai löytyykö samanlaista listaa 528:sta?




                        Last edited by Bmw Master; 01-10-2012, 19:33.

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3117
                          • Välisuomi

                          Originally posted by Vesa View Post
                          Halvimmat löytämäni iskarit (Sachs Advantage, 556 834) löytyy eBaysta: http://www.ebay.de/itm/556834-Stosda...ht_2617wt_1152

                          Jousiksi Eibachit tai H&R:t, jos ei originaaleja halua. Molemmat varmasti toimivia. Itsellä Eibach Pro-Kit (-30 mm vakioalustaan) säilytti etupään korkeuden ennallaan 10 vuotta vanhaan M-Sport-alustaan verrattuna. Omaan silmään just soppeli.
                          Nuo iskarit ovat 1998-2000-malleihin? Vai oliko silloin mitään erillistä iskaria sporttialustalle?

                          En halua matalampaa kuin originaali M-sport joten alkuperäisjousillakin pärjäisi jos vaan tietäisi niiden osanumeron jotta voisi googlailla myyjiä..
                          ---

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by -Tapi View Post
                            Nuo iskarit ovat 1998-2000-malleihin? Vai oliko silloin mitään erillistä iskaria sporttialustalle?

                            En halua matalampaa kuin originaali M-sport joten alkuperäisjousillakin pärjäisi jos vaan tietäisi niiden osanumeron jotta voisi googlailla myyjiä..
                            On sport, m-sportI ja m-sportII alustat.

                            Jouset saa merkkiliikkeestä runkonumerolla, ovat tehty tarkasti juuri oikeille akselipainoille, eli ei ole osanumero erikseen. Jokainen varuste vaikuttaa.

                            Comment

                            • Vesa
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 363
                              • Oulu

                              Originally posted by -Tapi View Post
                              Nuo iskarit ovat 1998-2000-malleihin? Vai oliko silloin mitään erillistä iskaria sporttialustalle?

                              En halua matalampaa kuin originaali M-sport joten alkuperäisjousillakin pärjäisi jos vaan tietäisi niiden osanumeron jotta voisi googlailla myyjiä..
                              Nuo iskarit on ainoat mahdolliset mitä on Sachsilla tarjolla M-Sport-alustaan. Ja käyvät vuosimalliin 2004 asti. Asian voi varmistaa Sachsin on-line katalogista. Tuossa eBay-ilmoituksessa on virhe vuosimallien osalta. Olennainen on tuo osanumero.
                              Nykyiset:
                              BMW F11 535DA xDrive -15
                              Toyota Yaris Hybrid -20

                              Exiä noin 60 kpl...

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Löysin tällaisen, onko 540 korkeus sama kuin muissakin? Vai löytyykö samanlaista listaa 528:sta?




                                Nuo on otettu bentley korjausoppaasta. Siinä on oma taulukko I6:lle. Pikaisella vilkaisulla I6 ja V8 (diisseleistä ei mitään mainintaan) malleissa on samat korkeudet paitsi M sport package-varustelluissa autoissa.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎