Mistä löytää orggis jousien osanumerot? Runkonumerolla ei voi hakea kun tulee sport jouset ja haluan normaalit.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39: M-sport II -alustasta pykälää mukavampaan?
Collapse
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostMistä löytää orggis jousien osanumerot? Runkonumerolla ei voi hakea kun tulee sport jouset ja haluan normaalit.
Se laskee sulle sopivat jouset varusteiden perusteella. Voit ite täpätä otatko sportilla vai ilman.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostMenet bmw.fi -> epc -> specific parts search -> spring table.
Se laskee sulle sopivat jouset varusteiden perusteella. Voit ite täpätä otatko sportilla vai ilman.
Tarkkaa on jousien valinta, onko velour matot tai tehopesu...Last edited by Bmw Master; 14-08-2014, 06:41.
Comment
-
-
Itse laitoin 40/20 madaltavat FK jouset karvalakkimallin orkkisalustalle ja ei voi suositella (vakio iskareita) jos autolla ajaa muualle kuin sunnuntaisin kirkkoon.
Jousien puolesta sopivan jäykkä mutta iskunvaimennus loistaa "pappamaisuudellaan" kuten vakioiskareilta voi odottaa. Vauhdikkaasti korkeaan hidasteeseen ajettua toisen tai kolmannen pompun jälkeen kyyti vakiintuu, ja isossakovassa vauhdissa tuntuu siltä että auto liitää jollain ilmatyynyllä
Eipä tuolla muuten, katuajossa aivan yksi p*skan hailea jos jollain alustalla pääsee näennäisesti mukamas lujempaa motarin ramppiin kun toisella (ja senkin pienen eron voisi halutessaan ottaa paremmilla kumeilla takaisin), mutta tuo pohjaamisriski isommissa töyssyissä jänskättää.Last edited by Gedd; 14-08-2014, 03:49.
Comment
-
-
Originally posted by Gedd View PostItse laitoin 40/20 madaltavat FK jouset karvalakkimallin orkkisalustalle ja ei voi suositella (vakio iskareita) jos autolla ajaa muualle kuin sunnuntaisin kirkkoon.
Jousien puolesta sopivan jäykkä mutta iskunvaimennus loistaa "pappamaisuudellaan" kuten vakioiskareilta voi odottaa. Vauhdikkaasti korkeaan hidasteeseen ajettua toisen tai kolmannen pompun jälkeen kyyti vakiintuu, ja isossakovassa vauhdissa tuntuu siltä että auto liitää jollain ilmatyynyllä
Eipä tuolla muuten, katuajossa aivan yksi p*skan hailea jos jollain alustalla pääsee näennäisesti mukamas lujempaa motarin ramppiin kun toisella (ja senkin pienen eron voisi halutessaan ottaa paremmilla kumeilla takaisin), mutta tuo pohjaamisriski isommissa töyssyissä jänskättää.
Tuskin niissä on enää vaimennustehoa jäljellä ja nyt madallus tappoi ne lopullisesti.. Uutta tilalle?E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by Gedd View PostItse laitoin 40/20 madaltavat FK jouset karvalakkimallin orkkisalustalle ja ei voi suositella (vakio iskareita) jos autolla ajaa muualle kuin sunnuntaisin kirkkoon.
Jousien puolesta sopivan jäykkä mutta iskunvaimennus loistaa "pappamaisuudellaan" kuten vakioiskareilta voi odottaa. Vauhdikkaasti korkeaan hidasteeseen ajettua toisen tai kolmannen pompun jälkeen kyyti vakiintuu, ja isossakovassa vauhdissa tuntuu siltä että auto liitää jollain ilmatyynyllä
Eipä tuolla muuten, katuajossa aivan yksi p*skan hailea jos jollain alustalla pääsee näennäisesti mukamas lujempaa motarin ramppiin kun toisella (ja senkin pienen eron voisi halutessaan ottaa paremmilla kumeilla takaisin), mutta tuo pohjaamisriski isommissa töyssyissä jänskättää.
Siis oikeasti paras alusta päivittäisajoiseen e39:iin syntyy nimenomaan hyvässä kunnossa olevista bmw perus orggisiskareista ja Eibachin 35/15 EI progressiivista.
Muutenkin nuo kaikki progressiiviset jouset ovat japsituning jousia joita ainakaan itse en ole koskaan löytänyt e39:iin toimivia tiukoillakaan iskareilla.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostJos laitoit FK:n progressiiviset, niin eivät todellakaan toimi muuta kuin uusien tiukkojen sport iskarien kanssa(pintalöysä/epämääräinen kunnes "jysäyttää pohjiin").
Siis oikeasti paras alusta päivittäisajoiseen e39:iin syntyy nimenomaan hyvässä kunnossa olevista bmw perus orggisiskareista ja Eibachin 35/15 EI progressiivista.
Muutenkin nuo kaikki progressiiviset jouset ovat japsituning jousia joita ainakaan itse en ole koskaan löytänyt e39:iin toimivia tiukoillakaan iskareilla.
Kyllä se edelleen vaimentaa riittävästi arkiajoon mutta yhtä laiskasti kun alkuperäinen alusta eli radalle ja autobaanalle ei tarvitse lähteä
Edellisessä e39 madallusjouset + m-sport iskarit toimi huomattavasti paremmin kuin tämä setuppi.Last edited by Gedd; 15-08-2014, 11:45.
Comment
-
-
Originally posted by Gedd View PostAinakaan ei mainosteta progressiivisina, FKBM043.
Kyllä se edelleen vaimentaa riittävästi arkiajoon mutta yhtä laiskasti kun alkuperäinen alusta eli radalle ja autobaanalle ei tarvitse lähteä
Edellisessä e39 madallusjouset + m-sport iskarit toimi huomattavasti paremmin kuin tämä setuppi.
Joka tapauksessa tämän tyyppinen jousi ei toimi lainkaan e39:ssä ilman aivan törkeän tiukkaa iskunvaimennusta ja siltikin sitä vaivaa "pintalöysyyden" tunne yhdistettynä ärsyttävään kumipallomaiseen vasteen progressiiviseen kasvuun.
Eli...löysää, löysää, löysää...ja sitten kolahtaa takahampaat.
Eli juuri e39:lle pienikin jousen progressiivisuus on myrkkyä ja oikeastaan täysin mahdoton ajatuskin vakioiskareilla ilman että ajonautinto on todella kadoksissa.
Ei progressiivisilla toimii kyllä vakioiskaritkin ihan loistavasti ja jopa vähän huonommillakin vakioilla.
Itse pidän erityisesti vakio Sachs+Eibach 35/15 pro line yhdistelmästä joka todellakin testatusti tomii myös euroopan kovavauhtisilla "siirtymillä", eikä leijumisen fiilistä tule millään nopeuksilla ja silti jaksaa veivata pikkukylien "robusteja" keskustoja loppupäivän.
Eli progressiivinen (tätä siis EI missään tapauksessa e39:iin ilman tiukimpia säädettäviä Koneja...eikä siltikään):
Ei progressiivinen (toimii täydellisesti myös vakioiskareiden kanssa +40mm:n madalluksiin asti):
Last edited by Hemi; 15-08-2014, 12:52.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostItse pidän erityisesti vakio Sachs+Eibach 35/15 pro line
Ja entäs kun minulla on nyt H&R 40/15 jouset (29742-1) ja edessä Sachs sport iskarit, takana vakio Sachs, niin olenko ajanut paskalla alustalla jo monta vuotta? En siis koe alustaa iskuvaimennuksen suhteen mitenkään täydelliseksi, mutta samaa vikaa vakiossakin oli.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMikä on tuon Eibachin jousisarjan osanumero? Sellaista kun ei näytä löytyvän, löytyy vain sarja joka madaltaa takaakin 20-25mm ja sillä perä menee jo liian alas.
Ja entäs kun minulla on nyt H&R 40/15 jouset (29742-1) ja edessä Sachs sport iskarit, takana vakio Sachs, niin olenko ajanut paskalla alustalla jo monta vuotta? En siis koe alustaa iskuvaimennuksen suhteen mitenkään täydelliseksi, mutta samaa vikaa vakiossakin oli.
Siinä tapauksessa vakio=nollakorkeuden takapää ja ne 30mm pudottavat etujouset?
Last edited by Hemi; 15-08-2014, 17:55.
Comment
-
-
alusta
Progresiivinen alusta ja agresiivinen ajotapanyk:
BMW E60 530i ///M
ex: Bmw:t e21 315, e30 316, e30 316, e30 318i,
e30 325. E30 316, e36 318i, e30 320i cabrio,
E34 520i, E34 525i, E34 525i, E39 523i,
E39 523iA ,E39 525iA ,E39 530Tda Touring, E39 523ia touring, E39 530Tda touring ,E39 525tds touring, E38 730i, E39 528ia M-Sport ,E61 530d touring
Comment
-
Comment