memebuy23buy

E39 jarrut täristää taas?! | KORJAAMO KEIKKA TEHTY

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • goldenm
    replied
    Korjaamosetä sano oikeanpyörän navan olevan aika ruosteessa tms..
    Kai se korjaamosetä putsasi sen navan ennen uuden levyn asennusta??

    Leave a comment:


  • Alfredson
    replied
    Eli nyt sain jarrulevyt takuuseen (oli kierot), ja taas jarruttaa pehmeästi. Reaktiotankojen puslathan jo vaihettiin hyvän aikaa sitten tässä välissä. Ratti siis myös tärisi ajossa hieman, nyt sekin väheni selvästi kun levyt uusittiin, mutta ei AIVAN kokonaan, 120 vauhdissa vielä hieman ratti tärisee, ja auto saattaa joskus jopa hieman tutista, mutta ilmiö on lievä (toistaiseksi) ja tuntuisi olevan lähinnä huonopintaisella tiellä. Muuten auto menee nätisti. Korjaamosetä sano oikeanpyörän navan olevan aika ruosteessa tms..? Mitähän tuollaisenkin korjaus maksaa...

    En tiedä onko renkaissa vikaa, talvirenkaat ei koskaan tutissut _YHTÄÄN_, tärisi kylläkin jos levyt oli kierot. Ne oli 195/15" nyt on 235/17 hieman ylipaineilla ja halvat. Tasapainotettu viime syksynä.

    EDIT: Lisätään tähän vielä että olen nykyään aika perfektionisti näiden asioiden suhteen. Isäni ajoi autoani eikä huomaa mitään vikoja missään koskaan :-D Itselläkin entisessä Mitsussa ratti tärisi niin että kello piti ranteessa kolinaa eikä haitannut =D
    Last edited by Alfredson; 05-05-2008, 15:47.

    Leave a comment:


  • bmw e34
    replied
    Originally posted by jSp View Post
    Väittää vanhemmat jäärät jopa kikkelin rapistuvan jos sitä ei ollenkaan käytä
    ei perk . . .

    Leave a comment:


  • jSp
    replied
    Originally posted by E39-530A View Post
    Minulta meni vähän ohi tämä. Otatko vain jousen irti vaiko satulan myös? Minua kun kiinnostaisi tuo männänpoljenta/herkistely mahdollisimman vähin vaivoin.
    Parempi myöhään kuin ei milloinkaan tämä vastaus.
    Jousen vain irrotan,on riittänyt kun vain kaksi kertaa vuoteen renkaita vaihtaessa sen tekee,sen sijaan jos ovat kerenneet hieman jumimaan niin sitten vaatii kyllä edestakaisin liikuttelua koko iskunpituudeltaan kuten tuossa on käynytkin ilmi. Mielestäni tuo toimii hyvin ennaltaehkäisynä,joskus tulee raotettua suojakumia vanhemmista vehkeistä ja nätisti paineilmalla pölyt pois,hieman jarrunestettä perään ja eestaas niin kummasti herkistyy. Ehkä pahinta on todella rauhallinen ajotyyli jossa jarrupalat eivät kulu ollenkaan ja niitä ei siis liikutellakkaan paljoa niin jumiihan ne. Eikös se ole niin että vehkeet on käyttöä varten? Väittää vanhemmat jäärät jopa kikkelin rapistuvan jos sitä ei ollenkaan käytä

    Leave a comment:


  • jyrbba69
    replied
    Kävimpä äsken heiluttelee harjaa tossa navan ympärillä ja tuntus että kaikki tärinät katos

    Leave a comment:


  • jyrbba69
    replied
    Juu, eipä oo hirveen kallis.

    Leave a comment:


  • Alfredson
    replied
    Originally posted by jyrbba69 View Post
    Paljon kustansi? Pitäs ehkä itekki teettää.
    Ei merkkiliikkeessä, mutta kuitenkin "melkein merkkiliike" ja kunnon osilla 215e, mutta hinta sisälsi kytkimen työsylinterin asennuksen (ei itse sylinteriä).

    72,50e makso osat. Loput työstä :P olisi tuon varmaan halvemmallakin saanut. Osat taatusti. Oliskohan ollut 174e ilman tota työsyltyn asennusta.

    Leave a comment:


  • jyrbba69
    replied
    Paljon kustansi? Pitäs ehkä itekki teettää.

    Leave a comment:


  • Alfredson
    replied
    Korjaamolla käyty!

    Eli nyt kävin vaihdattamassa ne reaktiotankojen helat, ei tarvinut tukivarsia vaihtaa.

    Tulos: 90% jarrutärinästä hävisi. 110:stä jos jarruttaa sellaisella liioitellun kovalla jarrulla, muttei täysiä niin en havainnut mitään selkeää tärinää. Sen sijaan 130:stä samanlainen nii lievää tärinää oli. Mutta tähän on syypäänä KUITENKIN ne jarrulevyt, sanoivat että oli sellaista heittoa että saattaa täristää. No pitänee katsoa saako ne takuuseen.

    Ajettavuus parani mukavasti, etenkin suuntavakaus, joka alkoi jo tuossa hetken kyrsimään.

    Ainoa pettymys oli että vielä pieni tärinä ajon aikana on ratissa, toivoin tämän poistuvan. Ei ole aina, tuntuisi että on tietyssä vauhdissa vähän huonommalla pinnalla tms? Eikä ole koskaan paha mutta olisin tuostakin mielelläni eroon päässyt... Ehkä lievää epätasapainoa renkaissa tai jotain?


    Mutta näillä eväillä Kiitos vaan vastanneille.

    Leave a comment:


  • jyrbba69
    replied
    Mullakin ihan hentoa tärinää tuntuu sillon tällön, ajattelin jossain kohtaa noi reaktiotangot uusia. Mistäs noi kannattaa ostaa ja kannattaako vaihtaa koko jööti vai pelkkä pusla?

    Ja kuinkas toi tapahtuu? Joskus hondaan vaihdellu puslia ja en kyllä taida uusiksi ilman kunnon työkaluja ruveta tohon. Mutta voiko sitä koko hoitoa ottaa irti ja viedä johonkin prässättäväksi uudet puslat ja laittaa takaisin kiinni?

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Jota kuinkin noin sen neuvoin silloin aikaisemminkin tekemään jo palojen vaihdon yhteydessä.
    Itse olen opetellut tekemään tuon niin, että olen säästänyt yhdet loppuunajetut palat, sekä etu- että takapalat, ja sitten vaan kun on tarvetta herkistää jarrumäntiä, olen laittanut ne tilapäisesti paikoilleen ja alkanut herkistelyn.

    Näin ei ole vaaraa siitä, että männät karkaisivat ulos. Ja männät saa ainakin sen verran ulos kun mitä normaaliliikevara vaatii.

    Ja männän takaisin painaminen on aika helppoa kun painaa sitä palaa, ei ole pelkoa että survoo männäntiivisteet rikki.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by E39-530A View Post
    Olisiko mitään järkeä ottaa satula pois, palat pois ja laittaa joku palikka väliin estämään liika liike ja polkea ja vuoronperään tunkea sisään?
    Jota kuinkin noin sen neuvoin silloin aikaisemminkin tekemään jo palojen vaihdon yhteydessä.

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Originally posted by goldenm View Post
    Vähin vaivoin pääsee ATE:n satulan kanssa kun avaa liukujen pultit, ottaa "asennusraudan" pois, nostaa satulan ylös ja painaa polkemalla mäntää ulos..Varo sitten, ettet polje liikaa.. Tai muutoin kuuluu plops ja mäntä tulee ulos satulasta.. Sitten varaosaliikkeet ovat kiinni kun satulan kumit jäävät käteen niitä ihmetellessä
    Tarkoitatko sitä jousikikkaretta vai sitä systeemiä, mihin satula tulee kiinni (tolpassa)?

    Originally posted by Clavurion View Post
    Nyt kun sinulla on uudet paksut palat välissä, niin ei siihen mäntään saa hirveästi herkistävää liikettä irrottamatta koko satulaa.
    Joo, on uudet levyt sekä palat. Tulikin mieleen, että voisiko tuo mäntä olla herkistelyn tarpeessa juuri tuolla liikevälillä? Nythän se on aivan eri kohdassa, kuin loppuunkuluneilla levyillä ja puoliksi kuluneilla paloilla. Olisiko mitään järkeä ottaa satula pois, palat pois ja laittaa joku palikka väliin estämään liika liike ja polkea ja vuoronperään tunkea sisään?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by E39-530A View Post
    Minulta meni vähän ohi tämä. Otatko vain jousen irti vaiko satulan myös? Minua kun kiinnostaisi tuo männänpoljenta/herkistely mahdollisimman vähin vaivoin.
    Nyt kun sinulla on uudet paksut palat välissä, niin ei siihen mäntään saa hirveästi herkistävää liikettä irrottamatta koko satulaa.

    Leave a comment:


  • goldenm
    replied
    Vähin vaivoin pääsee ATE:n satulan kanssa kun avaa liukujen pultit, ottaa "asennusraudan" pois, nostaa satulan ylös ja painaa polkemalla mäntää ulos..Varo sitten, ettet polje liikaa.. Tai muutoin kuuluu plops ja mäntä tulee ulos satulasta.. Sitten varaosaliikkeet ovat kiinni kun satulan kumit jäävät käteen niitä ihmetellessä

    Leave a comment:

Working...
X