memebuy23buy

E39 jarrut täristää taas?! | KORJAAMO KEIKKA TEHTY

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • WSE1
    replied
    Originally posted by masahiiri View Post
    Hei! Tuossa taistellessa ABSIEN kanssa merkki huolossa, kysyi asentaja mites on noi replica vanteet on toiminu ? täristääkö jarrut ?

    Kertoi että joissain replica vanteissa kiinityspinnan halkaisija on liian pieni (pultinreijän jälkeinen metalliosuus ulkokehälle päin) ja kun vedetään 5 pulttia momentiin niin jo kulunut laikka vääntyy... katsoi sitten noita vanteita ja näytti mitä tarkoitti ja sanoi et ei pitäs olla ongelmaa..

    Onkohan mahdollista ?

    -Matti-
    Mielestäni ei ole mahdollista. Vastinpinta eli napa on tasainen. Ei ole levyllä juurikaan mahdollisuutta vääntyä kiinnityksen vuoksi vaikka vedettäisiin pienemmilläkin, levyn materiaali kun ei paiunu kasaan vielä 110Nm momenteilla.
    Se tietenkin lisää riskiä jos pyöränpultit vedetään niin kiinni kuin ruista ranteessa tai pulttikoneessa riittää tehoa...
    Toki pienemmällä ulkokehällä paikalleen kiristetyn levyn kieroutuminen toispuoleisella jarrupaineella on helpompaa kuin suuremmalla mutta tällöinkin itse syy on ihan muualla.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by ofb View Post
    Mitens tuo E39 reaktiotangon pusla on kohdistettava, mulla on tuossa laiton alla tarviketukivarret ja puslat joihin pitäisi prässätä nuo uudet puslat.Puslissa on nuolimerkki mutta tukivarsista "vastamerkkiä" ei löydy...mihin/miten tuo kohdistus tapahtuu? Pitääkö nuoli puslassa olla tukivarrensuuntaisesti niveltä kohti vai miten ??
    Puslan nuoli kohti tukivartta. Siinä tukivarren kehällä pitäisi olla pieni pykälä kohdistusta varten. Puslan asemointi tukivarren lenkin keskelle. Pulttien lopullinen kiristys vasta, kun navan/renkaan päällä on normaali paino.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Itsekkään en uskonut kierojen levyjen olemassa oloon, mutta kiero löytyi ja tärinät loppui. Miten ihmeessä tuollaisen jäähdytetyn levyn saa kieroksi?
    Unohtamalla putsata pyörännavan mahdollisesta p..skasta ennenkuin asentaa uuden levyn. Levy jää hieman vinoon jos sinne jää jotain väliin, väntyy sitten voimakkaammin jarrutettaessa, paljoo ei tartte niin alkaa tuntua
    Samoin toispuoleinen jarrupaine eli huonosti liikkuvat liu'ut satulassa voivat vääntää levyä.

    Leave a comment:


  • ofb
    replied
    Mitens tuo E39 reaktiotangon pusla on kohdistettava, mulla on tuossa laiton alla tarviketukivarret ja puslat joihin pitäisi prässätä nuo uudet puslat.Puslissa on nuolimerkki mutta tukivarsista "vastamerkkiä" ei löydy...mihin/miten tuo kohdistus tapahtuu? Pitääkö nuoli puslassa olla tukivarrensuuntaisesti niveltä kohti vai miten ??

    Leave a comment:


  • ruikki
    replied
    Originally posted by Alfredson View Post
    Mutta mikä sitten sai esim omalla kohdallani jarrupenkissä viisarit heilumaan levottomasti ja auton pysähtymään loppumetrit todella epätasaisesti...? Tietysti et väittänyt etteikö mulla olis voinut olla kierot mutta..
    minä oon ite mielessäni aatellu että jotku puslat antaa periksi.
    jarrutesterillä ku poletaan jarrua nii auto alkaa nykimään ku puslat antaa periksi ja se nostelee sitte viisareita.
    autohan pyrkii taakse päin, pois jarrutesterin rullilta ku siinä jarrutetaan...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Itsekkään en uskonut kierojen levyjen olemassa oloon, mutta kiero löytyi ja tärinät loppui. Miten ihmeessä tuollaisen jäähdytetyn levyn saa kieroksi?

    Leave a comment:


  • masahiiri
    replied
    entäs ne vanteet

    Hei! Tuossa taistellessa ABSIEN kanssa merkki huolossa, kysyi asentaja mites on noi replica vanteet on toiminu ? täristääkö jarrut ?

    Kertoi että joissain replica vanteissa kiinityspinnan halkaisija on liian pieni (pultinreijän jälkeinen metalliosuus ulkokehälle päin) ja kun vedetään 5 pulttia momentiin niin jo kulunut laikka vääntyy... katsoi sitten noita vanteita ja näytti mitä tarkoitti ja sanoi et ei pitäs olla ongelmaa..

    Onkohan mahdollista ?

    -Matti-
    Last edited by masahiiri; 07-05-2008, 06:18.

    Leave a comment:


  • Alfredson
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Oikeastihan e39:ssä ei kieroja levyjä juuri olekkaan, vaan kyllä vika yleensä löytyy aina jostain muualta. Toki näitä vaihdellaan kieroiksi diagnisoituina, mutta 99%:ssa tapauksista turhaan.
    Mutta mikä sitten sai esim omalla kohdallani jarrupenkissä viisarit heilumaan levottomasti ja auton pysähtymään loppumetrit todella epätasaisesti...? Tietysti et väittänyt etteikö mulla olis voinut olla kierot mutta..

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by ruikki View Post
    juu en usko aivan heti että levyt ollu kierot jos jarrudynossa vaan testattu.
    mullaki korjaamolla kokkeilivat jarrutesterissä.
    ja ois kans pitäny levyt vaihtaa ku nosteli viisareita.
    en oo vaihtanu levyjä ja ei täryytä enää. mihin lie kadonnu ne kierot jarrulevyt??
    Oikeastihan e39:ssä ei kieroja levyjä juuri olekkaan, vaan kyllä vika yleensä löytyy aina jostain muualta. Toki näitä vaihdellaan kieroiksi diagnisoituina, mutta 99%:ssa tapauksista turhaan.

    Leave a comment:


  • ruikki
    replied
    juu en usko aivan heti että levyt ollu kierot jos jarrudynossa vaan testattu.
    mullaki korjaamolla kokkeilivat jarrutesterissä.
    ja ois kans pitäny levyt vaihtaa ku nosteli viisareita.
    en oo vaihtanu levyjä ja ei täryytä enää. mihin lie kadonnu ne kierot jarrulevyt??

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by jyrbba69 View Post
    Mullakin on vähän nykivää jarrutusta, mut meinasin vaihtaa eka noi alatukivarret, kattoo sit jaksaako muuta vaihtaa. 138tkm ajettu 12/00.

    Reaktiotangot onjo vaihdettu ja suurinosa tärinästä poistui sillä, iskarit ja jouset katottu / vaihdettu joka kulmasta. Ja tuntuu kyllä hyvältä ajaa, mutta ehkä pientä jotain tutinaa on havaittavissa jarrutuksessa.
    Irroita etulevyt ja puhdista porakoneella+terasharjalla huolellisesti levyn napaan vastaava sisäpinta sekä navan laippa.

    Leave a comment:


  • jyrbba69
    replied
    Mullakin on vähän nykivää jarrutusta, mut meinasin vaihtaa eka noi alatukivarret, kattoo sit jaksaako muuta vaihtaa. 138tkm ajettu 12/00.

    Reaktiotangot onjo vaihdettu ja suurinosa tärinästä poistui sillä, iskarit ja jouset katottu / vaihdettu joka kulmasta. Ja tuntuu kyllä hyvältä ajaa, mutta ehkä pientä jotain tutinaa on havaittavissa jarrutuksessa.

    Leave a comment:


  • Alfredson
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    ...tuota, ilmoitteletko vieläkö jarrutteleeko pehmeästi kun nuo nyt "kierojen" tilalle vaihdetut levyt ovat hieman kiilloittuneet/kuluneet, vai mahtaako ongelma palata?
    Voin ilmoitella. Siis edellisetkään levyt ei paljoa enää täristänyt, vaikka oli jo tuhansia kilometrejä ajettu. Lähinnä motarivauhdista jarruttaessa vähän, eniten levyn kieroutumisen huomasi juuri nykivänä jarrutuksena ja ratin lievänä täristämisenä ajonaikana. (Joka ei ihan 100% siis poistunut, saa edelleen antaa vinkkejä vaikkei tuo asia minua haittaakaan sen verran olematon se on enää).

    Ja levyt kyllä testattiin jarrudynossa että ne heiluttivat liikaa viisareita. Takuuseenhan nuo meni joten mulle yksi lysti sinänsä. =)

    En tiedä sitten voiko joku tuon levyn kierouttaa taas vaikka nyt kaikki näennäisesti toimiikin... Katsellaan...

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Alfredson View Post
    Eli nyt sain jarrulevyt takuuseen (oli kierot), ja taas jarruttaa pehmeästi....
    ...tuota, ilmoitteletko vieläkö jarrutteleeko pehmeästi kun nuo nyt "kierojen" tilalle vaihdetut levyt ovat hieman kiilloittuneet/kuluneet, vai mahtaako ongelma palata?

    Leave a comment:


  • Alfredson
    replied
    Originally posted by goldenm View Post
    Kai se korjaamosetä putsasi sen navan ennen uuden levyn asennusta??
    Ei mitään tietoa...

    Leave a comment:

Working...
X