Originally posted by ruikki
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 jarrut täristää taas?! | KORJAAMO KEIKKA TEHTY
Collapse
X
-
Originally posted by Hemi View PostOikeastihan e39:ssä ei kieroja levyjä juuri olekkaan, vaan kyllä vika yleensä löytyy aina jostain muualta. Toki näitä vaihdellaan kieroiksi diagnisoituina, mutta 99%:ssa tapauksista turhaan.Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
Comment
-
-
entäs ne vanteet
Hei! Tuossa taistellessa ABSIEN kanssa merkki huolossa, kysyi asentaja mites on noi replica vanteet on toiminu ? täristääkö jarrut ?
Kertoi että joissain replica vanteissa kiinityspinnan halkaisija on liian pieni (pultinreijän jälkeinen metalliosuus ulkokehälle päin) ja kun vedetään 5 pulttia momentiin niin jo kulunut laikka vääntyy... katsoi sitten noita vanteita ja näytti mitä tarkoitti ja sanoi et ei pitäs olla ongelmaa..
Onkohan mahdollista ?
-Matti-Last edited by masahiiri; 07-05-2008, 07:18.vikakoodin lukua etc Joutseno / LPR
Se mikä ei tapa niin se VITUTTAA!!!
Comment
-
-
Originally posted by Alfredson View PostMutta mikä sitten sai esim omalla kohdallani jarrupenkissä viisarit heilumaan levottomasti ja auton pysähtymään loppumetrit todella epätasaisesti...? Tietysti et väittänyt etteikö mulla olis voinut olla kierot mutta..
jarrutesterillä ku poletaan jarrua nii auto alkaa nykimään ku puslat antaa periksi ja se nostelee sitte viisareita.
autohan pyrkii taakse päin, pois jarrutesterin rullilta ku siinä jarrutetaan...!!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!
Comment
-
-
Mitens tuo E39 reaktiotangon pusla on kohdistettava, mulla on tuossa laiton alla tarviketukivarret ja puslat joihin pitäisi prässätä nuo uudet puslat.Puslissa on nuolimerkki mutta tukivarsista "vastamerkkiä" ei löydy...mihin/miten tuo kohdistus tapahtuu? Pitääkö nuoli puslassa olla tukivarrensuuntaisesti niveltä kohti vai miten ??E39 528iA Touring -97
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostItsekkään en uskonut kierojen levyjen olemassa oloon, mutta kiero löytyi ja tärinät loppui. Miten ihmeessä tuollaisen jäähdytetyn levyn saa kieroksi?
Samoin toispuoleinen jarrupaine eli huonosti liikkuvat liu'ut satulassa voivat vääntää levyä.
Comment
-
-
Originally posted by ofb View PostMitens tuo E39 reaktiotangon pusla on kohdistettava, mulla on tuossa laiton alla tarviketukivarret ja puslat joihin pitäisi prässätä nuo uudet puslat.Puslissa on nuolimerkki mutta tukivarsista "vastamerkkiä" ei löydy...mihin/miten tuo kohdistus tapahtuu? Pitääkö nuoli puslassa olla tukivarrensuuntaisesti niveltä kohti vai miten ??E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by masahiiri View PostHei! Tuossa taistellessa ABSIEN kanssa merkki huolossa, kysyi asentaja mites on noi replica vanteet on toiminu ? täristääkö jarrut ?
Kertoi että joissain replica vanteissa kiinityspinnan halkaisija on liian pieni (pultinreijän jälkeinen metalliosuus ulkokehälle päin) ja kun vedetään 5 pulttia momentiin niin jo kulunut laikka vääntyy... katsoi sitten noita vanteita ja näytti mitä tarkoitti ja sanoi et ei pitäs olla ongelmaa..
Onkohan mahdollista ?
-Matti-
Se tietenkin lisää riskiä jos pyöränpultit vedetään niin kiinni kuin ruista ranteessa tai pulttikoneessa riittää tehoa...
Toki pienemmällä ulkokehällä paikalleen kiristetyn levyn kieroutuminen toispuoleisella jarrupaineella on helpompaa kuin suuremmalla mutta tällöinkin itse syy on ihan muualla.
Comment
-
-
Originally posted by ruikki View Postkerran yks asentaja sano että jossaki bemarissa oli levyt vääntyneet aina kieroiksi jos oli pulttipyssyllä laitettu kiinni
Sen verran tässäkin tosin on perää, että näissä kuten monen muunkin merkkisessä autossa tuon levyn ja navan väliin kertyy helposti hieman ruostehilsettä ja kun levy syystä tai toisesta irroitetaan eikä tasoja HUOLELLISESTI puhdisteta, jää levy hieman heitolle kun se uudelleen sen kuusiokoloruuvilla kiristetään. Kun sitten pyörä ammutaan vasten levyä pyssyllä kiinni, lähtee levyn ja navan välistä "löysät pois" ja levyyn tulee helposti muutamankin kympin heitto. Se kyllä normaalitapauksissa palautuu kun levy uudelleen irroitetaan ja tasot hierotaan metallin kiiltäviksi.
Comment
-
-
Se kyllä normaalitapauksissa palautuu kun levy uudelleen irroitetaan ja tasot hierotaan metallin kiiltäviksi.
tästä samaisesta tärinäilmiöstä; navat oli jätetty likaisiksi edellisen levyvaihdon yhteydessä. Kokeilin ensiksi vain puhdistaa napoja ja
laikkoja, sillä kertaa ilman menestystä kun peli oli jo menetetty.. Ja aikaa edellisestä jarrulevyjen vaihdosta oli tosin kulunut useita kuukausia..Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..
Comment
-
-
Originally posted by goldenm View PostNäin, mikäli aikaa ei ole kulunut mahdottomasti.. Jouduin tuossa viime viikolla vaihtamaan erääseen passattiin etujarrulaikat johtuen
tästä samaisesta tärinäilmiöstä; navat oli jätetty likaisiksi edellisen levyvaihdon yhteydessä. Kokeilin ensiksi vain puhdistaa napoja ja
laikkoja, sillä kertaa ilman menestystä kun peli oli jo menetetty.. Ja aikaa edellisestä jarrulevyjen vaihdosta oli tosin kulunut useita kuukausia..
Toki esim.M5:n uivat levyt ovat tässä suhteessa ikuisia.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Post...tuota, ilmoitteletko vieläkö jarrutteleeko pehmeästi kun nuo nyt "kierojen" tilalle vaihdetut levyt ovat hieman kiilloittuneet/kuluneet, vai mahtaako ongelma palata?
Autolla ajeltu normaalisti, mutta myös muutama raju testijarrutus tehty ja mutkapätkiäkin ajeltu joissa jarrut tehneet töitä mutta ei mitään äärirajoille vientiä.Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
Comment
-
-
Nyt täristää tääläkin, tai on se jo hetken täristänyt mutta ei tuota tutinaa jarrulevyihin voisi sotkea. Jarruttaessa siis täristää rattiin ja nyt alkoi jo kolinakin, jotakin väljää siellä on kun eturengasta taaksepäin jalalla tönäsemmällä välys tuntuu. Tuntuu se käsinkin kun 9-3 otteella rengasta heiluttelee.
Mitä puslia/varsia/niveliä laitan ostoslistaan, taka-akselin narinahelat sille listalle jo pääsikin? Auto on 528 -97.
Comment
-
Comment