Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 jarrut täristää taas?! | KORJAAMO KEIKKA TEHTY

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #91
    Originally posted by Alfredson View Post
    Ainoa vain että menin jo hätäpäissäni tilaamaan nelipyöräsuuntauksen huomisaamulle, jos siihen vaihtaa raidetangon osat niin pitääkö taas käyttää suuntauksessa.. :V

    Sa***na...
    Tokihan se pitää suunnata uusiksi.
    Ja kannattaa vaihtaa ne raidetangot suosiolla jos on pientäkään epäilystä välyksestä. Juuri vaihdatettiin omaan e39:in eteen kaikki tukivarret+raidetangot ja tärinät on poissa. Ehkä vaimea nypytys jossain tilanteissa vielä kummittelee, voisiko etulevyissä olla kuitenkin pientä heittoa?
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Alfredson
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2007
      • 463
      • Uusimaa

      #92
      Taidan lopettaa tän pelleilyn ja tilata jos huomenna todetaan napa kunnolliseksi, niin motonetista kun ei kerpele budjetti kestä enää laatuosia, niin uudet reaktiotangot puslineen, ja täydelliset raidetangot vasemmalle ja oikealle. Eli toi motonetin 500s E39 Raidetanko/täyd x2 niin siinä on KAIKKI kilkkeet mitä tarvii? Noi olis 295e. sitten vielä uusiks 4-pyöräsuuntaus JEEJEE, no siitä saan syyttää omaa hätiköintiä. Jos näillä ei parane niin katsotaan uudestaan ":-D"

      Voi olla kyllä että huomenna on edullinen E39 nettiautossa..
      Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #93
        Nuo samat hilut saisi laatuosina(meyle/lemföder) saksasta lähes samaan hintaan kuin motonetin mitkälie osat..
        Esimerkiksi tuolta: http://www.autoteilemann.de/start.html
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Alfredson
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2007
          • 463
          • Uusimaa

          #94
          Originally posted by _nixu_ View Post
          Nuo samat hilut saisi laatuosina(meyle/lemföder) saksasta lähes samaan hintaan kuin motonetin mitkälie osat..
          Esimerkiksi tuolta: http://www.autoteilemann.de/start.html
          Ei toi natsi oikee suju. en löydä edes osia, enkä saa varmuutta että sisältääkö ne tarvittavat puslat ja mitä toimituskulut ja ehdot on. Hemmetti ku noi ois englanniksi....
          Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            #95
            Originally posted by Alfredson View Post
            Ei toi natsi oikee suju. en löydä edes osia, enkä saa varmuutta että sisältääkö ne tarvittavat puslat ja mitä toimituskulut ja ehdot on. Hemmetti ku noi ois englanniksi....
            On siellä pari tyyppiä jotka kommunikoi englanniksi sähköpostin välityksellä.
            Sisältää puslat/helat yms.
            http://cgi.ebay.de/Querlenker-BMW-5er-E39-VA-oben-li-re-MEYLE

            http://cgi.ebay.de/MEYLE-Querlenker-BMW-5er-E39-VA-unten-links-rechts
            Last edited by _nixu_; 01-12-2008, 23:38.
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #96
              Originally posted by Alfredson View Post
              ....Vuoden alkupuoliskollahan niihin vaihdettiin puslat, jolloin jarrutärinät katosi suureksi osaksi mutta ei kokonaan. Vai mitenhän se nyt meni. Ajettavuus tällöin parani muuten ihan sikana. Jos pallot on antaneet periksi vanhoissa tangoissa?
              Siis hetkinen? Vaihdettiinko sinulle rektiotankoihin PELKÄT puslat, eikä siis koko tankoja??? Jotenkin kuvittelin että kaikki oli vaihdettu uuteen?
              Vian on pakko olla silloin reaktiotangon/tankojen sisäpäissä.
              Näihin nimittäin ei missään tapauksessa kannata vaihtaa pelkkiä puslia, koska usein uusi tiukka pusla hakkaa jo hieman väljistyneen sisäpään nivelen alta aikayksikön väljäksi ja tärinät alkaa.

              Comment

              • Alfredson
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2007
                • 463
                • Uusimaa

                #97
                Originally posted by Hemi View Post
                Siis hetkinen? Vaihdettiinko sinulle rektiotankoihin PELKÄT puslat, eikä siis koko tankoja??? Jotenkin kuvittelin että kaikki oli vaihdettu uuteen?
                Vian on pakko olla silloin reaktiotangon/tankojen sisäpäissä.
                Näihin nimittäin ei missään tapauksessa kannata vaihtaa pelkkiä puslia, koska usein uusi tiukka pusla hakkaa jo hieman väljistyneen sisäpään nivelen alta aikayksikön väljäksi ja tärinät alkaa.
                Juu, olen sen joka kerta maininnut kyllä tarkemmassa selonteossa. Eli todennäköisesttikkö tärinät johtuu nyt tästä mun turhasta pihtaamisesta vaikka kukaan ei mitään väljää löydäkkään mistään ja ajettavuus parani puslien vaihdolla dramaattisesti, tukitangothan todettiin "tiukoiksi"... Tosiaan jarrutärinätkin poistui 90%:sesti - hetkeksi.

                Noh. Auto on juuri tällä hetkellä käsijarrurempassa niin he tutkivat heittokellolla varmuudenvuoksi levynkin, saadaan varmuus siitäkin. Jos levy todetaan suoraksi jota se varmaankin on, niin uusin reaktiotangot ja raidetangot kokonaan. Tai mitä mieltä hemi olet raidetangon uusimisesta "just in case", eli mitään välystä ei ole löytynyt (ylläri) mutta ohjaus EHKÄ voisi olla vähän timmimpikin. Tai sitten ei Selviä vikoja ei ole.
                Last edited by Alfredson; 02-12-2008, 11:08.
                Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #98
                  Ohjaus voi tuntua timmiltä, mutta meneppä alle ja pyydä joku heiluttamaan ohjauspyörää niin kas kummaa voi kuskin puolelta raidetangon sisäpäästä löytyä yllätysväljää. Löytynyt täysin ajossa oireilemattomistakin autoista...
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Alfredson
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2007
                    • 463
                    • Uusimaa

                    #99
                    Noniin nyt alkaa paketti aukeamaan. Levy oli täysin suora. Olivat jopa löytäneet reaktiotangon puslasta häikkää! eli nyt menee tangot vaihtoon, pitää tutkia vielä mitä sen raidetangon pään kanssa tekee. Meneekö ohjauskulmat vaihtoon jos raidetangot vaihtaa motonet osilla? Onko toleranssit suuremmat :-D
                    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Originally posted by Alfredson View Post
                      Noniin nyt alkaa paketti aukeamaan. Levy oli täysin suora. Olivat jopa löytäneet reaktiotangon puslasta häikkää! eli nyt menee tangot vaihtoon, pitää tutkia vielä mitä sen raidetangon pään kanssa tekee. Meneekö ohjauskulmat vaihtoon jos raidetangot vaihtaa motonet osilla? Onko toleranssit suuremmat :-D
                      Menee säätöön vaikka mitä laittaisit, pulteissa on aina löysää!

                      Ne motonetin haistapaska osat on sitten vähän väliä vaihdossa, eikä reaktiotankojen puslat kestä kauheasti orkkiksenakaan. Murtuvat ja vaimennusneste vuotaa ulos. Viimeisen kerran tuli dieseliin (530D) motonetin osaa, neljä sarjaa tukivarsia mennyt ja kesto jokaisella 15-20tkm. Yleensä puslat repeää, tällä kertaa meni pallonivelkin. Reaktiotangot on alkuperäiset ja kohta 200tkm ajetut mutta puslat vaihdettu powerflexeihin eikä niiden kanssa ole ollut mitään ongelmia tuon puslaoperaation jälkeen.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Alfredson
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2007
                        • 463
                        • Uusimaa

                        Originally posted by Alfredson View Post
                        Noniin nyt alkaa paketti aukeamaan. Levy oli täysin suora. Olivat jopa löytäneet reaktiotangon puslasta häikkää! eli nyt menee tangot vaihtoon, pitää tutkia vielä mitä sen raidetangon pään kanssa tekee. Meneekö ohjauskulmat vaihtoon jos raidetangot vaihtaa motonet osilla? Onko toleranssit suuremmat :-D
                        Tässä alkaa jo pää sekoamaan raide ja reaktiotankoihin. Siis tarkoitin että meneekö ohjauskulmat vaihtoon jos REAKTIOTANGOT vaihtaa jadijadijaa.
                        Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                        Comment

                        • Harzzza
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2006
                          • 218
                          • Tampere

                          Originally posted by Alfredson View Post
                          Tässä alkaa jo pää sekoamaan raide ja reaktiotankoihin. Siis tarkoitin että meneekö ohjauskulmat vaihtoon jos REAKTIOTANGOT vaihtaa jadijadijaa.
                          Periaatteessa ei pitäs vaikuttaa, mutta sittenhän huomaat lähteekö vaelteleen itekseen jonnekkin vai ei... Mutta kans sitä mieltä että laita nyt ihmeessä uretaanipuslat jos kerta auki otetaan... Noi motonetin reaktiotankojen puslat kesti omassa E34 : ssä alle puol vuotta ja ihan sohlot taas. Nykyään on powerflexit, kasaaminenkin niillä todella iisiä.

                          Comment

                          • Racink
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2004
                            • 840
                            • Jkl

                            Originally posted by Cell View Post
                            Ne motonetin haistapaska osat on sitten vähän väliä vaihdossa, eikä reaktiotankojen puslat kestä kauheasti orkkiksenakaan. Murtuvat ja vaimennusneste vuotaa ulos. Viimeisen kerran tuli dieseliin (530D) motonetin osaa, neljä sarjaa tukivarsia mennyt ja kesto jokaisella 15-20tkm. Yleensä puslat repeää, tällä kertaa meni pallonivelkin.
                            Oliko motonetin tukivarret merkiltään tätä kiinalaista Ossca:a? Tai sitä ne ainakin nykyään myyvät, ja reaktiotankoihin Delphin puslia. Mielessä kävi että kokeilisin, mutta taisi olla onni että jäi väliin se kokeilu..

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9138
                              • Oulu

                              Originally posted by Alfredson View Post
                              Tässä alkaa jo pää sekoamaan raide ja reaktiotankoihin. Siis tarkoitin että meneekö ohjauskulmat vaihtoon jos REAKTIOTANGOT vaihtaa jadijadijaa.
                              Iskaria pitää nostaa irti navasta reaktiotangon nivelpäätä irrottaessa, eikä välttämättä osu täsmälleen alkuperäiseen asemointiin (kannattaa merkata tarkasti ennen irrotusta). Kyllä ne kulmat kannattaa projektin jälkeen tarkistuttaa.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                Niin ja reaktiotangon puslan reikä ei ole tiukka pulttiin samoin kun auton pään reiät eivät ole tiukat. Kiristämällä jompaan kumpaan ääripäähän reaktiotangon ja tukivarren puslat saa paikkailtua casteria ja camberia vaikkei niille virallista säätöä olekkaan.

                                Racink: Mielestäni ainakaan kaikki eivät ole olleet tuollaista, joku saattoi olla tai sitten ei. Hajosivat kuitenkin kaikki, viimeisimmästä satsista meni pallonivel, aikaisemmista repesi kaikista pusla joten jotain muutosta lienee tapahtunut?
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎