Originally posted by Mad_Mike
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jaa, onkohan ittelläki nyt sitte tuo tehostajan tyhjäys edessä? Kuitenki jo toisen kerran kuulunu tuo slurps slörps jarruja painaessaOriginally posted by Jürgen_ View PostJuuri nyt on aika putsata tuo tyhjennysreikä
Reikä on siinä tehostimen alapuolella, hieman vaihteistoon päin, n.ø20mm.
Tuossa aiheesta enemmän...
Comment
-
Vasta kuukausi takaperin tehtiin omaan 528 kytkinremontti kieroksi menneen paineasetelman vuoksi joka teki tärinää liikkeelle lähtiessä. Vaihdettiin Sachsin paketti, eli levy ja paineasetelma. En tosin itse siinä asentajana ollut, enemmän kaivelin omaa nokkaa kun autoa, eli mun "viisaudet" on vähän rajallisia mutta semmonen käpy tuli asentajalle että kytkinlevy meni heti alkuunsa väärinpäin.Originally posted by Konda112 View PostHeittäkääs E39 528i vm-96 kytkin remontista jotain vinkkejä?? koska varmaan viikon päästä alkaa homma.. auton saan nosturille.. mutta jotain viisauksia kiitoksia

Kytkinakselin "pikari" kannattaa tarkistaa, omassa oli aika paljon uria ja kulumaa, ja mietittiin hetki pitäiskö sekin vaihtaa uuteen mutta tästä maasta ei semmosta löytynyt eikä edes naapurista. Meinasivat merkkiliikkeessä että Espanjasta saavat alkaa etsimään niin jätettiin se sitte vaihtamatta. Kytkinakselin stefa kannattanee myös vaihtaa, en tiedä onko niin tarkkaa jos nykynen on hyväkuntonen mutta katsoin että ~20 euron tiiviste on sama vaihtaa kerran se loota on auki.
Tietty vauhtipyörän kunto, ettei ole ruikkinut kytkinkopan sisustaa mustaksi mikä ymmärtääkseni enteilee käyttöiän lyhenemistä. Pitkälti mutua mutta paremmin tietävät korjatkoon jos perseilen tiedoillani.
Last edited by rottenb; 03-11-2010, 22:43.
Comment
-
Noniin ensimmäinen BMW alla ja ensimmäinen postaus..
Eli tuli hommattua '02 525i Touring M-Sport ja ajovalojen "lasit" on aika harmaat kiveniskuista ja valoteho pimeellä sen mukainen. Myöskään valon raja ei ole niin terävä kun pitäisi. Autossa on orkkis xenonit.
Ajattelin vesihioa ja myllyttää umpiot ja kysymys kuuluu että onko umpiolla tapana kerätä sisälleen paskaa tms, eli auttaako toi vai onko parempi purkaa koko umpio osiin? Myös polttimot ajattelin vaihtaa mutta suurin syy tod näk tuo lasi. Pahoittelut jos asia käyty jo läpi..Last edited by sonikk; 04-11-2010, 00:05.
Comment
-
Kannattaa suosiolla irrottaa umpio rungosta ja putsata perusteellisesti. Sisällä olevien lasien pinnalle kertyy ajan myötä harmaa paskakalvo.Originally posted by sonikk View PostAjattelin vesihioa ja myllyttää umpiot ja kysymys kuuluu että onko umpiolla tapana kerätä sisälleen paskaa tms, eli auttaako toi vai onko parempi purkaa koko umpio osiin? Myös polttimot ajattelin vaihtaa mutta suurin syy tod näk tuo lasi. Pahoittelut jos asia käyty jo läpi..Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
Mites tuon alkuperäisen GSM-puhelimen kuuluisi toimia?
Kun ostin auton niin luurista oli poistettu johto, ostin nyt uuden samanlaisen luurin ja laitoin paikalleen ja laitoin myös sim-kortin siihen keskikonsoliin. Ei vaan ole mitään eloa tuossa puhelimessa
E61 535d -04
Comment
-
Ainakin tuosta sedanin takalasissa olevasta antennin jalustasta itse antenni irtosi ihan normaalisti pyörittämällä, eli on kierteillä. En sitten tiedä, että onko näitä muunlaisiakin, mutta vain tuollaisia on itselle vastaan tullutOriginally posted by Jph523 View PostJoo elikkä kyseessä puhelimen antenni katolla!onko se pelkästään kierteellä irrotettava kun on tarkotus ottaa pois ja vaihtaa uusi antenni. jos joku ois irrottanu niin mitenkä irtoaa ennen kuin rupean särkemään enemmän....
e61 535dAT -08
ex: e39 530dAT -03, e39 540iA -99
Comment
-
Tuo tehostin on kaksikalvoinen ja sitä vettä on sitten joutunut sinne kalvojen väliseen tilaankin. Toisenkin kerran saat imeksiä sen tyhjäksi ja varmaan kolmannenkin ennenkuin kaikki vesi on poistunut.Originally posted by Samppae39 View PostJaa, onkohan ittelläki nyt sitte tuo tehostajan tyhjäys edessä? Kuitenki jo toisen kerran kuulunu tuo slurps slörps jarruja painaessa
...näin ainakin mulla vaikka ensin tuntui kerrasta hoituvan.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
Justiin. Tyhmä kysymys, mutta miten sinne voi päästä vettä, eikös se ole ilmatiivis paketti? Vai onko ne kuoret siinä vaan koristeena ja sisäosa vasta se ilmatiivis?Originally posted by Jürgen_ View PostTuo tehostin on kaksikalvoinen ja sitä vettä on sitten joutunut sinne kalvojen väliseen tilaankin. Toisenkin kerran saat imeksiä sen tyhjäksi ja varmaan kolmannenkin ennenkuin kaikki vesi on poistunut.
...näin ainakin mulla vaikka ensin tuntui kerrasta hoituvan.
Onneks sain eilen iltasella tyhjennysreiän auki. Meinas jo alkaa vesisateessa vituttamaan, ku yritin ettiä sitä sun ohjeiden perusteella, sitte se löytyki vahingossa ravan alta sormikopelolla
Ei ollu tehostimen alla, eikä vaihelaatikkoon päin, eikä 20mm reikä, vaan tehostimen vieressä oikealla ja ehkä n. 30mm pitkä ja 5mm leveä rako
Comment
-
Tuttava osti omaan e39:iin tuollaisen "m-sport" puskurin taakse, mutta siinä puskurissa on kaikki listat sun muut kiinteitä? Miten sen asennus onnistuu, koska eikö puskurin irroitus pultit ole siellä listojen takana? Nyt tuossa uudessa on kiinteät listat. Miten asennus onnistuu? Ja sen auto on sedan. Kiitos. :thinkBMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual
Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i
Comment
-
Vesi menee siitä kuoren saumasta vähitellen, imuahan siellä on sisällä.Originally posted by Samppae39 View PostJustiin. Tyhmä kysymys, mutta miten sinne voi päästä vettä, eikös se ole ilmatiivis paketti? Vai onko ne kuoret siinä vaan koristeena ja sisäosa vasta se ilmatiivis?
Onneks sain eilen iltasella tyhjennysreiän auki. Meinas jo alkaa vesisateessa vituttamaan, ku yritin ettiä sitä sun ohjeiden perusteella, sitte se löytyki vahingossa ravan alta sormikopelolla
Ei ollu tehostimen alla, eikä vaihelaatikkoon päin, eikä 20mm reikä, vaan tehostimen vieressä oikealla ja ehkä n. 30mm pitkä ja 5mm leveä rako 
Löysit väärän reijän, tiedäthän että se toinen reikä on tiukempi
Tehostimen alta se pyöreämpi isompi löytyy, kopeloi lisää vain
Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
Morjensta!
Olen aikeissa ostaa 523 ia -00 aj:190tkm
Kävin sillä jo koeajolla ja hiton mahtavat kyydithän se tarjosi. Oli tosi vakaa maantiellä ja automaatti toimi mahtavasti. Ei kuulunut edes mitään ylimääräistä kolinaa eikä mitään muutakaan sivuääniä. On se vaan ikääsekseen hyvän laatuunen auto.
Tämä on saksasta juuri tuotu ja on täydellinen huoltokirja.
Mitähän huoltoja tuohon kannattaas tehdä heti?
Peräöljyt, suodattimet ja tulpat ny varmaan ensiimmääseksi. Olikos myös niin, että tuon verran ajetuun kannattaas jo vaihtaa vesipumppu ja hihnat?
Huoltokirjaki on saksaksi, niin ei siitä mitään tajua. Paitsi kilometrit ja koska jotaki on tehty
Comment
-
Jos ei ole jo vaihdettu niin kyllä.Originally posted by peke81 View PostOlikos myös niin, että tuon verran ajetuun kannattaas jo vaihtaa vesipumppu ja hihnat?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Ei kai se auta, mun käsi ei kyllä mahu tehostimen alle, mut jos päivänvalossa löytys, vaikkei sinne alle kyllä näekkään.Originally posted by Jürgen_ View PostVesi menee siitä kuoren saumasta vähitellen, imuahan siellä on sisällä.
Löysit väärän reijän, tiedäthän että se toinen reikä on tiukempi
Tehostimen alta se pyöreämpi isompi löytyy, kopeloi lisää vain
Comment
-
Isäukon -96 523ia kärsii hieman outoja oireita... mutta mistä ne johtuvat?
Radio ei mene aina päälle eli ei pääse valitsemaan radiokanavia. Silloin kun se menee päälle niin ei kuulu kajareista mitään.
Aiemmin oli ongelmana navigaattori joka söi autosta sähköt ja jostain tuli luettua että kartat jotka on itse poltettu levylle aiheuttaa tämän eli näissä olisi joku kopiosuojaus joka jättää CD:n pyörimään koneeseen ja söisi virrat vittuillessaan
otin CD:n pois ja ongelma hävisi.
Kone syö bensaa liikaa ja kerran autoa jo käytettiin päästömittauksessa ammattikoululla. Tulokset oli erittäin huonot ja lisäksi kone on erittäin laiska varsinkin alakierroksilla(ennen ei ollut näin). Koneeseen vaihdettu venttiilinohjurikumit koska söi aivan perkeleellisesti öljyä. lisäksi separaattorikilkkeet vaihdettu.
Tuli nyt ebaystä tilattua tuo INPA + OBD kaapeli ja delaextremestä RS232->USB adapteri josko alkais pian selviämään nuo koneen ongelmat mutta tosiaan tuo radio ei varmaan näy vikakoodeissa?BMW M535iA -86
Volvo V90 -18
Comment
Comment