Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TKGL
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 260
    • Tampere

    Originally posted by Mad_Mike View Post
    Onko tietoa onko nuissa pohja muoveissa(toiseksi etummainen iso pohjamuovi joka oljypohjan paikkeilla) eroa pre-faceliftin/faceliftin sedan/touring välillä??
    Näihin osaa vastata parhaiten http://www.realoem.com/bmw/select.do

    Comment

    • Samppae39
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1640
      • Vähäkyrö

      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Juuri nyt on aika putsata tuo tyhjennysreikä
      Reikä on siinä tehostimen alapuolella, hieman vaihteistoon päin, n.ø20mm.
      Tuossa aiheesta enemmän...
      Jaa, onkohan ittelläki nyt sitte tuo tehostajan tyhjäys edessä? Kuitenki jo toisen kerran kuulunu tuo slurps slörps jarruja painaessa

      Comment

      • rottenb
        Bimmer Rookie
        • Sep 2010
        • 46
        • -

        Originally posted by Konda112 View Post
        Heittäkääs E39 528i vm-96 kytkin remontista jotain vinkkejä?? koska varmaan viikon päästä alkaa homma.. auton saan nosturille.. mutta jotain viisauksia kiitoksia
        Vasta kuukausi takaperin tehtiin omaan 528 kytkinremontti kieroksi menneen paineasetelman vuoksi joka teki tärinää liikkeelle lähtiessä. Vaihdettiin Sachsin paketti, eli levy ja paineasetelma. En tosin itse siinä asentajana ollut, enemmän kaivelin omaa nokkaa kun autoa, eli mun "viisaudet" on vähän rajallisia mutta semmonen käpy tuli asentajalle että kytkinlevy meni heti alkuunsa väärinpäin.

        Kytkinakselin "pikari" kannattaa tarkistaa, omassa oli aika paljon uria ja kulumaa, ja mietittiin hetki pitäiskö sekin vaihtaa uuteen mutta tästä maasta ei semmosta löytynyt eikä edes naapurista. Meinasivat merkkiliikkeessä että Espanjasta saavat alkaa etsimään niin jätettiin se sitte vaihtamatta. Kytkinakselin stefa kannattanee myös vaihtaa, en tiedä onko niin tarkkaa jos nykynen on hyväkuntonen mutta katsoin että ~20 euron tiiviste on sama vaihtaa kerran se loota on auki.

        Tietty vauhtipyörän kunto, ettei ole ruikkinut kytkinkopan sisustaa mustaksi mikä ymmärtääkseni enteilee käyttöiän lyhenemistä. Pitkälti mutua mutta paremmin tietävät korjatkoon jos perseilen tiedoillani.
        Last edited by rottenb; 03-11-2010, 22:43.

        Comment

        • sonikk
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 1664
          • Kerava

          Noniin ensimmäinen BMW alla ja ensimmäinen postaus..

          Eli tuli hommattua '02 525i Touring M-Sport ja ajovalojen "lasit" on aika harmaat kiveniskuista ja valoteho pimeellä sen mukainen. Myöskään valon raja ei ole niin terävä kun pitäisi. Autossa on orkkis xenonit.

          Ajattelin vesihioa ja myllyttää umpiot ja kysymys kuuluu että onko umpiolla tapana kerätä sisälleen paskaa tms, eli auttaako toi vai onko parempi purkaa koko umpio osiin? Myös polttimot ajattelin vaihtaa mutta suurin syy tod näk tuo lasi. Pahoittelut jos asia käyty jo läpi..
          Last edited by sonikk; 04-11-2010, 00:05.

          Comment

          • Lakeson
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 649
            • Jyväskylä

            Originally posted by sonikk View Post
            Ajattelin vesihioa ja myllyttää umpiot ja kysymys kuuluu että onko umpiolla tapana kerätä sisälleen paskaa tms, eli auttaako toi vai onko parempi purkaa koko umpio osiin? Myös polttimot ajattelin vaihtaa mutta suurin syy tod näk tuo lasi. Pahoittelut jos asia käyty jo läpi..
            Kannattaa suosiolla irrottaa umpio rungosta ja putsata perusteellisesti. Sisällä olevien lasien pinnalle kertyy ajan myötä harmaa paskakalvo.
            Ei mopolla mahottomia..

            Comment

            • AnttiR
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 819
              • Jyväskylä

              Mites tuon alkuperäisen GSM-puhelimen kuuluisi toimia?
              Kun ostin auton niin luurista oli poistettu johto, ostin nyt uuden samanlaisen luurin ja laitoin paikalleen ja laitoin myös sim-kortin siihen keskikonsoliin. Ei vaan ole mitään eloa tuossa puhelimessa
              E61 535d -04

              Comment

              • pere
                Bimmer Rookie
                • May 2009
                • 172
                • Berlin

                Originally posted by Jph523 View Post
                Joo elikkä kyseessä puhelimen antenni katolla!onko se pelkästään kierteellä irrotettava kun on tarkotus ottaa pois ja vaihtaa uusi antenni. jos joku ois irrottanu niin mitenkä irtoaa ennen kuin rupean särkemään enemmän....
                Ainakin tuosta sedanin takalasissa olevasta antennin jalustasta itse antenni irtosi ihan normaalisti pyörittämällä, eli on kierteillä. En sitten tiedä, että onko näitä muunlaisiakin, mutta vain tuollaisia on itselle vastaan tullut
                e61 535dAT -08

                ex: e39 530dAT -03, e39 540iA -99

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  Originally posted by Samppae39 View Post
                  Jaa, onkohan ittelläki nyt sitte tuo tehostajan tyhjäys edessä? Kuitenki jo toisen kerran kuulunu tuo slurps slörps jarruja painaessa
                  Tuo tehostin on kaksikalvoinen ja sitä vettä on sitten joutunut sinne kalvojen väliseen tilaankin. Toisenkin kerran saat imeksiä sen tyhjäksi ja varmaan kolmannenkin ennenkuin kaikki vesi on poistunut.
                  ...näin ainakin mulla vaikka ensin tuntui kerrasta hoituvan.
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • Samppae39
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1640
                    • Vähäkyrö

                    Originally posted by Jürgen_ View Post
                    Tuo tehostin on kaksikalvoinen ja sitä vettä on sitten joutunut sinne kalvojen väliseen tilaankin. Toisenkin kerran saat imeksiä sen tyhjäksi ja varmaan kolmannenkin ennenkuin kaikki vesi on poistunut.
                    ...näin ainakin mulla vaikka ensin tuntui kerrasta hoituvan.
                    Justiin. Tyhmä kysymys, mutta miten sinne voi päästä vettä, eikös se ole ilmatiivis paketti? Vai onko ne kuoret siinä vaan koristeena ja sisäosa vasta se ilmatiivis?

                    Onneks sain eilen iltasella tyhjennysreiän auki. Meinas jo alkaa vesisateessa vituttamaan, ku yritin ettiä sitä sun ohjeiden perusteella, sitte se löytyki vahingossa ravan alta sormikopelolla Ei ollu tehostimen alla, eikä vaihelaatikkoon päin, eikä 20mm reikä, vaan tehostimen vieressä oikealla ja ehkä n. 30mm pitkä ja 5mm leveä rako

                    Comment

                    • Korpraali
                      BTCF Member
                      • Nov 2009
                      • 524
                      • Turku

                      Tuttava osti omaan e39:iin tuollaisen "m-sport" puskurin taakse, mutta siinä puskurissa on kaikki listat sun muut kiinteitä? Miten sen asennus onnistuu, koska eikö puskurin irroitus pultit ole siellä listojen takana? Nyt tuossa uudessa on kiinteät listat. Miten asennus onnistuu? Ja sen auto on sedan. Kiitos. :think
                      BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                      Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                      Comment

                      • Jürgen_
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 2707
                        • Mylsä

                        Originally posted by Samppae39 View Post
                        Justiin. Tyhmä kysymys, mutta miten sinne voi päästä vettä, eikös se ole ilmatiivis paketti? Vai onko ne kuoret siinä vaan koristeena ja sisäosa vasta se ilmatiivis?

                        Onneks sain eilen iltasella tyhjennysreiän auki. Meinas jo alkaa vesisateessa vituttamaan, ku yritin ettiä sitä sun ohjeiden perusteella, sitte se löytyki vahingossa ravan alta sormikopelolla Ei ollu tehostimen alla, eikä vaihelaatikkoon päin, eikä 20mm reikä, vaan tehostimen vieressä oikealla ja ehkä n. 30mm pitkä ja 5mm leveä rako
                        Vesi menee siitä kuoren saumasta vähitellen, imuahan siellä on sisällä.
                        Löysit väärän reijän, tiedäthän että se toinen reikä on tiukempi
                        Tehostimen alta se pyöreämpi isompi löytyy, kopeloi lisää vain
                        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                        Comment

                        • peke81
                          Newbiemmer
                          • Nov 2010
                          • 1
                          • seinäjoki

                          Morjensta!

                          Olen aikeissa ostaa 523 ia -00 aj:190tkm
                          Kävin sillä jo koeajolla ja hiton mahtavat kyydithän se tarjosi. Oli tosi vakaa maantiellä ja automaatti toimi mahtavasti. Ei kuulunut edes mitään ylimääräistä kolinaa eikä mitään muutakaan sivuääniä. On se vaan ikääsekseen hyvän laatuunen auto.

                          Tämä on saksasta juuri tuotu ja on täydellinen huoltokirja.
                          Mitähän huoltoja tuohon kannattaas tehdä heti?
                          Peräöljyt, suodattimet ja tulpat ny varmaan ensiimmääseksi. Olikos myös niin, että tuon verran ajetuun kannattaas jo vaihtaa vesipumppu ja hihnat?
                          Huoltokirjaki on saksaksi, niin ei siitä mitään tajua. Paitsi kilometrit ja koska jotaki on tehty

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7439
                            • Oulu

                            Originally posted by peke81 View Post
                            Olikos myös niin, että tuon verran ajetuun kannattaas jo vaihtaa vesipumppu ja hihnat?
                            Jos ei ole jo vaihdettu niin kyllä.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Samppae39
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 1640
                              • Vähäkyrö

                              Originally posted by Jürgen_ View Post
                              Vesi menee siitä kuoren saumasta vähitellen, imuahan siellä on sisällä.
                              Löysit väärän reijän, tiedäthän että se toinen reikä on tiukempi
                              Tehostimen alta se pyöreämpi isompi löytyy, kopeloi lisää vain
                              Ei kai se auta, mun käsi ei kyllä mahu tehostimen alle, mut jos päivänvalossa löytys, vaikkei sinne alle kyllä näekkään.

                              Comment

                              • full
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2005
                                • 1214
                                • Tampere

                                Isäukon -96 523ia kärsii hieman outoja oireita... mutta mistä ne johtuvat?

                                Radio ei mene aina päälle eli ei pääse valitsemaan radiokanavia. Silloin kun se menee päälle niin ei kuulu kajareista mitään.

                                Aiemmin oli ongelmana navigaattori joka söi autosta sähköt ja jostain tuli luettua että kartat jotka on itse poltettu levylle aiheuttaa tämän eli näissä olisi joku kopiosuojaus joka jättää CD:n pyörimään koneeseen ja söisi virrat vittuillessaan otin CD:n pois ja ongelma hävisi.

                                Kone syö bensaa liikaa ja kerran autoa jo käytettiin päästömittauksessa ammattikoululla. Tulokset oli erittäin huonot ja lisäksi kone on erittäin laiska varsinkin alakierroksilla(ennen ei ollut näin). Koneeseen vaihdettu venttiilinohjurikumit koska söi aivan perkeleellisesti öljyä. lisäksi separaattorikilkkeet vaihdettu.

                                Tuli nyt ebaystä tilattua tuo INPA + OBD kaapeli ja delaextremestä RS232->USB adapteri josko alkais pian selviämään nuo koneen ongelmat mutta tosiaan tuo radio ei varmaan näy vikakoodeissa?
                                BMW M535iA -86
                                Volvo V90 -18

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎