Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tigu
    BTCF Member
    • May 2006
    • 947
    • Oulu

    Vaihdoin taakse jarrulevyt/palat ja kuluneisuusanturin.Edelleen mittaristossa vilkaa tuo check brake linings.Tarviiko tuo kuitata piuhan päässä?
    Täytyy vielä tarkastaa etupäästä tuo anturi jos siellä(kin) olisi vikaa.
    -e21 m50-

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      Originally posted by tigu View Post
      Vaihdoin taakse jarrulevyt/palat ja kuluneisuusanturin.Edelleen mittaristossa vilkaa tuo check brake linings.Tarviiko tuo kuitata piuhan päässä?
      Täytyy vielä tarkastaa etupäästä tuo anturi jos siellä(kin) olisi vikaa.
      Käännä virrat I- tai II-asentoon(en muista kumpi vai toimiko molemmilla..?) ja anna olla 30 sec, pitäis kuittaantua pois jos kaikki on kunnossa.
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • tigu
        BTCF Member
        • May 2006
        • 947
        • Oulu

        Originally posted by Thuppu View Post
        Käännä virrat I- tai II-asentoon(en muista kumpi vai toimiko molemmilla..?) ja anna olla 30 sec, pitäis kuittaantua pois jos kaikki on kunnossa.
        Kokeilin tuota..eipä auttanut.Eteenkin kokeilin vanhaa anturia josta liitin piuhat yhteen...ei sammu valo ei.Täytyy nyt hommailla eteen uusi johto jos siinä kuitenkin olisi vikaa.
        -e21 m50-

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          Mihin e39:ssä perustuu huoltoväli osoittimen toiminta? Mitataanko öljyn laatua oikeasti ja jos mitataan niin millä anturilla vai lasketaanko pelkästään polttoaineen kulutusta niinkuin vanhemmissa? Kuinka pitkän ajon jälkeen muilla sammuu ensimmäinen vihreä valo öljynvaihdon jälkeen?
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10065
            • KVLA

            Onko porukoilla "palanut" bensapumpun sulaketta (25A/takakontissa) E39:ssä koskaan?Vai pitääkö huolestua asiasta ja mittailla bensapumpun virrankulutuksia?Jätti nimittäin tielle perjantaina,ja viaksi paljastui juurikin tuo bensapumpun sulake.Näytti kyllä ihan orkkikselle,että olisiko vaan tullut käyttötunnit täyteen.Vai onko tämä minun tapaus ainoa laatuaan?

            Comment

            • BMWFW24
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 276
              • Jämsä

              Originally posted by markok View Post
              Mihin e39:ssä perustuu huoltoväli osoittimen toiminta? Mitataanko öljyn laatua oikeasti ja jos mitataan niin millä anturilla vai lasketaanko pelkästään polttoaineen kulutusta niinkuin vanhemmissa? Kuinka pitkän ajon jälkeen muilla sammuu ensimmäinen vihreä valo öljynvaihdon jälkeen?


              Tässä on myös suora lainaus Bentleyn e39-korjausoppaasta kohdasta 020-03:

              For the 1997 and later 5 series, BMW introduced an oil change interval based on fuel consumption. The advantages of this system is:

              * Fuel consumption is an accurate method of determining engine load and the need for service

              * The prosessing electronics are simple

              * Reseting of indicator before the scheduled time will not affect the time to the next service

              The SII is programmed to measure a set volume of consumed fuel. This volume varies between models, dependent on vehicle and engine sizes. The SII control unit receives a signal from the engine control module (ECM) when the vehicle is in use. As 20% of the programmed fuel volume is consumed, one of the green LEDs will go out. Each successive 20% of fuel consumption will cause the next LED to go out until 100% of the measured volume has been consumed. At this point the yellow LED will come on, indicating that service is due. When 108% of the measured volume has been consumed, the red LED will illuminate, indicating that service is overdue.
              ex. 316i e36 1991
              ex. 318iS Coupe e36 1992
              ex. 528iA Touring e39 1997
              ex 316i e30 1990, vaimon
              ex. X5 4.4i e53 2001
              ex 316 e46 2003, vaimon
              525iX e60 2008
              Z4 e85 2003, vaimon​

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                Originally posted by BMWFW24 View Post
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=188862

                Tässä on myös suora lainaus Bentleyn e39-korjausoppaasta kohdasta 020-03:

                For the 1997 and later 5 series, BMW introduced an oil change interval based on fuel consumption. The advantages of this system is:

                * Fuel consumption is an accurate method of determining engine load and the need for service

                * The prosessing electronics are simple

                * Reseting of indicator before the scheduled time will not affect the time to the next service

                The SII is programmed to measure a set volume of consumed fuel. This volume varies between models, dependent on vehicle and engine sizes. The SII control unit receives a signal from the engine control module (ECM) when the vehicle is in use. As 20% of the programmed fuel volume is consumed, one of the green LEDs will go out. Each successive 20% of fuel consumption will cause the next LED to go out until 100% of the measured volume has been consumed. At this point the yellow LED will come on, indicating that service is due. When 108% of the measured volume has been consumed, the red LED will illuminate, indicating that service is overdue.
                Kiitos tästä. Eli polttoaineen kulutukseen laskenta perustuu näissäkin. Ihmetyttää vaan kun omalla on ajettu jo 6000km edellisen öljynvaihdon jälkeen ja vieläkin kaikki vihreät ledit taulussa. Tai sitten olen epähuomiossa nollannut nuo jonkun muun työn yhteydessä.
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • Perlenbacher
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2010
                  • 1103
                  • Suomi

                  Pitäs laitella kolmeysiin penkinlämmittimet, eli aluksi olis tärkein kuskin penkkiosaan saatava matto nyt laittaa talveksi. Yritin etsiä penkin purkuohjeita, linkkiä? Ei sähkösäätöä penkeissä. Entäs paneeli, pystyykö ostamaan purkuosana, kelpaako ristiin vanhan palikan kanssa? Millä nimellä kannattais etsiä vaikka ebaystä? Jotain outoa piuhoituksissa mitä pitää ottaa huomioon?

                  Tuhannet kiitokset jos joku jaksaa vähän avata tätä hommaa!

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    Onko porukoilla "palanut" bensapumpun sulaketta (25A/takakontissa) E39:ssä koskaan?Vai pitääkö huolestua asiasta ja mittailla bensapumpun virrankulutuksia?Jätti nimittäin tielle perjantaina,ja viaksi paljastui juurikin tuo bensapumpun sulake.Näytti kyllä ihan orkkikselle,että olisiko vaan tullut käyttötunnit täyteen.Vai onko tämä minun tapaus ainoa laatuaan?
                    Rele ja pumppu vaihtoon jos sulakkeen polttaa tai kohta olet taas tienposkessa
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • Luoti
                      Bimmer Rookie
                      • May 2010
                      • 159
                      • Home

                      Mahtaakohan olla vaikea homma vaihtaa jäähdytinnesteet M52B28 moottoriin? Mulla on kyllä ohjeet alfamerin kirjasta, mutta siinä on heti alussa huomio; että jos autossa on ns. se taukolämmitin tai millä nyt kutsutaankaan, eli se nappi mistä saa puhaltamaan talvella sitten lämmintä virtojen ollessa 1:s asennossa. Niin ei onnistu nesteen vaihto, vaan joutuu viemään BMW-korjaamolle jossa on erikoistyökalut sitä varten. Pitääköhän tämä paikkaansa? Muuten vaihto taitaa olla suhkot simppeli ohjeiden mukaan; ilmausruuveja auki ja nesteet ulos jäähdyttimen ropusta ja lohkon ropusta. Sitten ilmeisesti pohjaroppu kiinni ja jättää niitä muita ilmausnippoja auki, kunnes nesteen pinta saavuttaa ne. Vai kuinka on?
                      -BMW F10 530D M-sport

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10065
                        • KVLA

                        Originally posted by Dunky View Post
                        Rele ja pumppu vaihtoon jos sulakkeen polttaa tai kohta olet taas tienposkessa
                        Pumppu vaihdettu reilu vuosi sitten ja releen vaihdoin tänään.Sitä vaan yritin varmistella,ettei taida olla kuitenkaan kovin yleistä tuo sulakkeen käryäminen tuolla lailla ajossa.

                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde

                          Mitenkäs pinnapultteja irrotetaan. Papukaijapiheil? Vai onko joku kierteitä säästävmpi menetelmä olemassa

                          Comment

                          • peltone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 8092
                            • Willähde

                            Originally posted by kaikkone View Post
                            Mitenkäs pinnapultteja irrotetaan. Papukaijapiheil? Vai onko joku kierteitä säästävmpi menetelmä olemassa
                            Kierrät siihen pulttii 2 mutteria ja alat vääntämää.
                            E30 316 -87
                            E91 325i -06
                            E61 530d -06
                            F10 520d -14
                            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                            Comment

                            • antsajtp
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2007
                              • 107
                              • Lahti

                              Originally posted by kaikkone View Post
                              Mitenkäs pinnapultteja irrotetaan. Papukaijapiheil? Vai onko joku kierteitä säästävmpi menetelmä olemassa
                              Kierretään pinnapulttiin kaksi mutteria "päällekkäin" ja kiristetään toisiinsa. Sitten vaan alemmasta ruuvataan koko pinnapultti pois.
                              Myynnissä E39/E36-osia
                              ***Optiikka löytyy kamerasta, ei autosta***

                              Comment

                              • kaikkone
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 933
                                • Villähde

                                Originally posted by peltone View Post
                                Kierrät siihen pulttii 2 mutteria ja alat vääntämää.
                                Jepulis, niin arvelinkin mutta parempi varmistaa eka :>
                                aattelin vaan että ne kaks pulttia ois tahtonu pyöriä siten keskenään.
                                Illalla kokeilemaan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎