Originally posted by Komu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-
-
Originally posted by Haju69 View PostVikakoodeja luettu:
Eli tota nokka-akselin asento tunnistinta herjas ainakin. Vaihtoon se menee ihan piakkoin mutta mihin se vaikuttaa konkreettisesti kun on sökö? En oo oikein huomannu mitään poikkeavaa. Paitsi eilen ensimmäistä kertaa teki niin kun rupesin ilmastointia kokeilemaan päälle/pois ja niinpäin poispäin, niin huomasin esim liikennevaloissa kun pysähty, niin alko semmonen tutina.. Mut tänään ei ole tehnyt sitä kun en ole käyttänyt ilmastointiakaan. Liittyykö ilmastointiin vai mihin se mahtaa liittyä?
Ilmastoinnillekin herjas vikakoodia. Sanoivat huollossa että tuo pitäisi korjaantua vaan sillä että käy ilmastoinnin huollattamassa. Että tod.näk aineet vähissä. Että ilmastointi huolto ja sitten katotaan uudestaan.
Onko apuja?
Tuo ilmastoinnin käyttö nostaa tyhjäkäynnin kierroksia joten saattaa tuntua siltä että tutisee normaaliin verrattuna.
Nokka-akselin asentotunnistin voi oireilla tyhjäkäynnin seilailuna, sammumisena, yleensäkin moottorin käymiseen.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostMillä luettu vikakoodit? Eli mitä antoi siitä ilmastoinnista koodia? Ainakin Carsoftissa on haamukoodeja ilmastoinnin räppänöille...
Tuo ilmastoinnin käyttö nostaa tyhjäkäynnin kierroksia joten saattaa tuntua siltä että tutisee normaaliin verrattuna.
Nokka-akselin asentotunnistin voi oireilla tyhjäkäynnin seilailuna, sammumisena, yleensäkin moottorin käymiseen.
Ei auto minusta pyöri mitenkään epänormaalisti. Mutta sitä asentotunnistinta se herjas, siksi ihmettelinkin kun en ole huomannut mitään ihmeellistä.
Ilmastoinnista se ilmoitti jotain Paine tunnistimesta tai sinnepäin.
On kuulemma ennenkin ollut tapauksia ja olivat sitä mieltä että ois vaan aineet vähissä.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Mikähän mahtaa takerrella apukuskin puolen takaoven ikkunassa? Ei meinaa aueta. Pikkusen se nytkähtelee kun nappeja painelee mutta ei tule alas eli ei aukea.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Tittidii. Huomasin tuossa että takavaimentimen lämpösuoja on irronnut jokaisesta ruuvikohdastaan eli se makaa siinä pöntön päällä ja roikkuu rumasti
Tuollanen uusi alumiininen levy maksaa realoemin mukaan n. 100$ joten varmaan jää väliin.
Kannattaako se vetästä uusilla ruuveilla johonkin kiinni(mihin?) vai repiä kokonaan pois?
Uudet ruuvit+prikat vanhoille reikäkohdille ei käy koska ne on repeytyny liikaa...E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostTittidii. Huomasin tuossa että takavaimentimen lämpösuoja on irronnut jokaisesta ruuvikohdastaan eli se makaa siinä pöntön päällä ja roikkuu rumasti
Tuollanen uusi alumiininen levy maksaa realoemin mukaan n. 100$ joten varmaan jää väliin.
Kannattaako se vetästä uusilla ruuveilla johonkin kiinni(mihin?) vai repiä kokonaan pois?
Uudet ruuvit+prikat vanhoille reikäkohdille ei käy koska ne on repeytyny liikaa...
Jos sielä se tappi on vielä tallessa niin eiköhän sen jotenkin saa siihen kiinni..
eikös pultilla sais?
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostTittidii. Huomasin tuossa että takavaimentimen lämpösuoja on irronnut jokaisesta ruuvikohdastaan eli se makaa siinä pöntön päällä ja roikkuu rumasti
Tuollanen uusi alumiininen levy maksaa realoemin mukaan n. 100$ joten varmaan jää väliin.
Kannattaako se vetästä uusilla ruuveilla johonkin kiinni(mihin?) vai repiä kokonaan pois?
Uudet ruuvit+prikat vanhoille reikäkohdille ei käy koska ne on repeytyny liikaa...E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostKukaan poistanut / korjannut vanhaa? :think
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostAuttaisko jos laittaa isot prikat tai peltin palaset ruuvien kantojen alle jotka pitäis ton lämpösuojan paikallaan..?
Toisaalta jotku tollaset pellin palaset vois auttaa. Idioottimaista ettei tollanen tullu mieleeE30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by Lakeson View PostJossain lontoon foorumilla kyseiseen ongelmaan tarjottiin 'fast & easy' -tyyppistä ratkaisua metallisesta hengarista, kiristys vaan pöntön ympärille.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Terve
Ensimmäinen posti tälle foorumille nyt muutaman viikon lueskelun jälkeen.
Eli vahvasti näyttää siltä että tuollainen 530d touring tarttis saada. Nyt tätä foorumia lukiessani kuitenkin päälimmäisenä mieleen on jäänyt:
-Turbo on heikko ja hajoaa heti
-Automaattiloota on heikko ja hajoaa heti
-Manuaalin kytkin on heikko ja hajoaa heti
-Imusarjan ihmeläpät on heikkoja ja hajoaa heti
Onko näin oikeasti vai onko kuitenkin niin että ne kenellä autot pelaa niinkuin pitää eivät asiasta juuri meteliä pidä?
Toinen kysymys olis vuosimalleista. Eli missä vaiheessa autoon on tullut sellaisia päivityksiä että uudemmasta mallista kannattaa maksaa hieman enemmän? -99 - 02 laitteita olen nyt lähinnä katsellut.E39 528i -99
Comment
-
-
Originally posted by ÖÖ. View PostTerve
Ensimmäinen posti tälle foorumille nyt muutaman viikon lueskelun jälkeen.
Eli vahvasti näyttää siltä että tuollainen 530d touring tarttis saada. Nyt tätä foorumia lukiessani kuitenkin päälimmäisenä mieleen on jäänyt:
-Turbo on heikko ja hajoaa heti
-Automaattiloota on heikko ja hajoaa heti
-Manuaalin kytkin on heikko ja hajoaa heti
-Imusarjan ihmeläpät on heikkoja ja hajoaa heti
Onko näin oikeasti vai onko kuitenkin niin että ne kenellä autot pelaa niinkuin pitää eivät asiasta juuri meteliä pidä?
Toinen kysymys olis vuosimalleista. Eli missä vaiheessa autoon on tullut sellaisia päivityksiä että uudemmasta mallista kannattaa maksaa hieman enemmän? Saksassa näyttää 2001 malleissa olevan jo 192 hv kun Suomessa vasta 2002 malleissa, tuliko siellä facelift hiukan aikaisemmin myyntiin? -99 - 02 laitteita olen nyt lähinnä katsellut."MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
Comment