Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16364
    • Leppävirta

    #16
    Originally posted by Komu View Post
    Automaattisen ilmastoinnin lämpötilanhaistelija anturit saattavat myös olla pimeänä, jolloinka sekoittaa tuon muuten fiksun systeemin aika täysin! Mulla kesti hetki tajuta, että miksi työntää toiselle puolelle jalkoihin tulikuumaa...
    Eiköhän vikakoodien luvun yhteydessä nuo risat anturit huomata, kannattaa korjata.
    ei tuosta ainakaan nähty vikakoodia tai sit ei katottu kaikkea. Onko tullut vaihdeltua niitä haistelijoita? Missä sijaitsee?
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8092
      • Willähde

      #17
      Originally posted by Haju69 View Post
      Vikakoodeja luettu:

      Eli tota nokka-akselin asento tunnistinta herjas ainakin. Vaihtoon se menee ihan piakkoin mutta mihin se vaikuttaa konkreettisesti kun on sökö? En oo oikein huomannu mitään poikkeavaa. Paitsi eilen ensimmäistä kertaa teki niin kun rupesin ilmastointia kokeilemaan päälle/pois ja niinpäin poispäin, niin huomasin esim liikennevaloissa kun pysähty, niin alko semmonen tutina.. Mut tänään ei ole tehnyt sitä kun en ole käyttänyt ilmastointiakaan. Liittyykö ilmastointiin vai mihin se mahtaa liittyä?

      Ilmastoinnillekin herjas vikakoodia. Sanoivat huollossa että tuo pitäisi korjaantua vaan sillä että käy ilmastoinnin huollattamassa. Että tod.näk aineet vähissä. Että ilmastointi huolto ja sitten katotaan uudestaan.

      Onko apuja?
      Millä luettu vikakoodit? Eli mitä antoi siitä ilmastoinnista koodia? Ainakin Carsoftissa on haamukoodeja ilmastoinnin räppänöille...

      Tuo ilmastoinnin käyttö nostaa tyhjäkäynnin kierroksia joten saattaa tuntua siltä että tutisee normaaliin verrattuna.
      Nokka-akselin asentotunnistin voi oireilla tyhjäkäynnin seilailuna, sammumisena, yleensäkin moottorin käymiseen.
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16364
        • Leppävirta

        #18
        Originally posted by peltone View Post
        Millä luettu vikakoodit? Eli mitä antoi siitä ilmastoinnista koodia? Ainakin Carsoftissa on haamukoodeja ilmastoinnin räppänöille...

        Tuo ilmastoinnin käyttö nostaa tyhjäkäynnin kierroksia joten saattaa tuntua siltä että tutisee normaaliin verrattuna.
        Nokka-akselin asentotunnistin voi oireilla tyhjäkäynnin seilailuna, sammumisena, yleensäkin moottorin käymiseen.
        No tuolla Kuvansin autohuollossa ne tietokoneen kytki siihen autoon ja kattovat vikakoodeja, en minä niitä ohjelmia tunne.
        Ei auto minusta pyöri mitenkään epänormaalisti. Mutta sitä asentotunnistinta se herjas, siksi ihmettelinkin kun en ole huomannut mitään ihmeellistä.
        Ilmastoinnista se ilmoitti jotain Paine tunnistimesta tai sinnepäin.
        On kuulemma ennenkin ollut tapauksia ja olivat sitä mieltä että ois vaan aineet vähissä.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16364
          • Leppävirta

          #19
          Mikähän mahtaa takerrella apukuskin puolen takaoven ikkunassa? Ei meinaa aueta. Pikkusen se nytkähtelee kun nappeja painelee mutta ei tule alas eli ei aukea.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            #20
            Tittidii. Huomasin tuossa että takavaimentimen lämpösuoja on irronnut jokaisesta ruuvikohdastaan eli se makaa siinä pöntön päällä ja roikkuu rumasti
            Tuollanen uusi alumiininen levy maksaa realoemin mukaan n. 100$ joten varmaan jää väliin.
            Kannattaako se vetästä uusilla ruuveilla johonkin kiinni(mihin?) vai repiä kokonaan pois?
            Uudet ruuvit+prikat vanhoille reikäkohdille ei käy koska ne on repeytyny liikaa...
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • Simpel
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 405

              #21
              Originally posted by peltone View Post
              Tittidii. Huomasin tuossa että takavaimentimen lämpösuoja on irronnut jokaisesta ruuvikohdastaan eli se makaa siinä pöntön päällä ja roikkuu rumasti
              Tuollanen uusi alumiininen levy maksaa realoemin mukaan n. 100$ joten varmaan jää väliin.
              Kannattaako se vetästä uusilla ruuveilla johonkin kiinni(mihin?) vai repiä kokonaan pois?
              Uudet ruuvit+prikat vanhoille reikäkohdille ei käy koska ne on repeytyny liikaa...
              itsellä kans yhdesta paikasta irti..ilmoita jos keksit sopivan ratkaisun =)

              Jos sielä se tappi on vielä tallessa niin eiköhän sen jotenkin saa siihen kiinni..
              eikös pultilla sais?

              Comment

              • tigu
                BTCF Member
                • May 2006
                • 947
                • Oulu

                #22
                Onkos jollain tietoa saako 530da:ta hinata?Lähinnä askarruttaa tuon laatikon puolesta
                -e21 m50-

                Comment

                • peltone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 8092
                  • Willähde

                  #23
                  Originally posted by tigu View Post
                  Onkos jollain tietoa saako 530da:ta hinata?Lähinnä askarruttaa tuon laatikon puolesta
                  Klikkaa tästä ja valmistaudu tietoiskuun.
                  E30 316 -87
                  E91 325i -06
                  E61 530d -06
                  F10 520d -14
                  ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8092
                    • Willähde

                    #24
                    Originally posted by peltone View Post
                    Tittidii. Huomasin tuossa että takavaimentimen lämpösuoja on irronnut jokaisesta ruuvikohdastaan eli se makaa siinä pöntön päällä ja roikkuu rumasti
                    Tuollanen uusi alumiininen levy maksaa realoemin mukaan n. 100$ joten varmaan jää väliin.
                    Kannattaako se vetästä uusilla ruuveilla johonkin kiinni(mihin?) vai repiä kokonaan pois?
                    Uudet ruuvit+prikat vanhoille reikäkohdille ei käy koska ne on repeytyny liikaa...
                    Kukaan poistanut / korjannut vanhaa? :think
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      #25
                      Originally posted by peltone View Post
                      Kukaan poistanut / korjannut vanhaa? :think
                      Auttaisko jos laittaa isot prikat tai peltin palaset ruuvien kantojen alle jotka pitäis ton lämpösuojan paikallaan..?
                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • peltone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 8092
                        • Willähde

                        #26
                        Originally posted by Thuppu View Post
                        Auttaisko jos laittaa isot prikat tai peltin palaset ruuvien kantojen alle jotka pitäis ton lämpösuojan paikallaan..?
                        Kirjotin tohon että vanhat paikat ei kyllä auta mitään kun reiät on niin repeytyny et prikat ei auta..
                        Toisaalta jotku tollaset pellin palaset vois auttaa. Idioottimaista ettei tollanen tullu mielee
                        E30 316 -87
                        E91 325i -06
                        E61 530d -06
                        F10 520d -14
                        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                        Comment

                        • Lakeson
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 649
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Jossain lontoon foorumilla kyseiseen ongelmaan tarjottiin 'fast & easy' -tyyppistä ratkaisua metallisesta hengarista, kiristys vaan pöntön ympärille.
                          Ei mopolla mahottomia..

                          Comment

                          • peltone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 8092
                            • Willähde

                            #28
                            Originally posted by Lakeson View Post
                            Jossain lontoon foorumilla kyseiseen ongelmaan tarjottiin 'fast & easy' -tyyppistä ratkaisua metallisesta hengarista, kiristys vaan pöntön ympärille.
                            No no no niiin no..
                            E30 316 -87
                            E91 325i -06
                            E61 530d -06
                            F10 520d -14
                            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                            Comment

                            • ÖÖ.
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2009
                              • 61
                              • Turku

                              #29
                              Terve

                              Ensimmäinen posti tälle foorumille nyt muutaman viikon lueskelun jälkeen.

                              Eli vahvasti näyttää siltä että tuollainen 530d touring tarttis saada. Nyt tätä foorumia lukiessani kuitenkin päälimmäisenä mieleen on jäänyt:
                              -Turbo on heikko ja hajoaa heti
                              -Automaattiloota on heikko ja hajoaa heti
                              -Manuaalin kytkin on heikko ja hajoaa heti
                              -Imusarjan ihmeläpät on heikkoja ja hajoaa heti

                              Onko näin oikeasti vai onko kuitenkin niin että ne kenellä autot pelaa niinkuin pitää eivät asiasta juuri meteliä pidä?

                              Toinen kysymys olis vuosimalleista. Eli missä vaiheessa autoon on tullut sellaisia päivityksiä että uudemmasta mallista kannattaa maksaa hieman enemmän? -99 - 02 laitteita olen nyt lähinnä katsellut.
                              Last edited by ÖÖ.; 23-06-2009, 13:40. Reason: silmä käteen
                              E39 528i -99

                              Comment

                              • Nisti
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2007
                                • 705
                                • På Gränsen

                                #30
                                Originally posted by ÖÖ. View Post
                                Terve

                                Ensimmäinen posti tälle foorumille nyt muutaman viikon lueskelun jälkeen.

                                Eli vahvasti näyttää siltä että tuollainen 530d touring tarttis saada. Nyt tätä foorumia lukiessani kuitenkin päälimmäisenä mieleen on jäänyt:
                                -Turbo on heikko ja hajoaa heti
                                -Automaattiloota on heikko ja hajoaa heti
                                -Manuaalin kytkin on heikko ja hajoaa heti
                                -Imusarjan ihmeläpät on heikkoja ja hajoaa heti

                                Onko näin oikeasti vai onko kuitenkin niin että ne kenellä autot pelaa niinkuin pitää eivät asiasta juuri meteliä pidä?

                                Toinen kysymys olis vuosimalleista. Eli missä vaiheessa autoon on tullut sellaisia päivityksiä että uudemmasta mallista kannattaa maksaa hieman enemmän? Saksassa näyttää 2001 malleissa olevan jo 192 hv kun Suomessa vasta 2002 malleissa, tuliko siellä facelift hiukan aikaisemmin myyntiin? -99 - 02 laitteita olen nyt lähinnä katsellut.
                                Eipä kovin moni jolla auto toimii, ole kokoaikaa täällä huutelemassa tyytyväisyyttään. Turbo,automaatti jne. osat ovat sellaisia joiden kestävyyteen voi itsekkin vaikuttaa. Väärällä käytöllä saa minkä tahansa rikki. Imusarjan läpille kannattaa kyllä tehdä jotain, niistä kun on turhankin monta juttua tälläkin foorumilla. Läpät tulivat 3/2000 -> automaatilla varustettuihin autoihin. Facelift e39 osalta tuli 9/2000, ja mitään suomi-saksa eroja ei ole.
                                "MURPHY'S LAW"
                                "Whatever can go wrong will go wrong,
                                and at the worst possible time,
                                in the worst possible way"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎