Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Simpel
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 405

    #46
    okei ..tänks..pitää purkaa koko läjä pois ja kattoo mikä mättää...

    Comment

    • Lakeson
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 649
      • Jyväskylä

      #47
      Mikäli on alkup. m-sport alusta, lukeeko se rekisteriotteessa?
      Ei mopolla mahottomia..

      Comment

      • jsa014
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 1651
        • Turun Pallivaha

        #48
        Originally posted by Lakeson View Post
        Mikäli on alkup. m-sport alusta, lukeeko se rekisteriotteessa?
        Ei lue, ei koko M-sport ole millään lailla mainittu. Hyvä niin, ei vaikuta veroihin

        Siitä en tiedä jos laittaa autoon orkkis M-sport alustan, tuleeko siitä merkintä alustasarjasta, kun kai se pitää muutoskatsastaa.
        316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16364
          • Leppävirta

          #49
          Originally posted by Lakeson View Post
          Mikäli on alkup. m-sport alusta, lukeeko se rekisteriotteessa?
          tuota samaa mietin E30:n kohdalla, mutta ilmeisesti ei lue rekisteri otteessa. Ei mulla ainakaan mutta varustelista kertoo toista.. E39 kohdalla en sit tiedä miten on, tuskin se sielläkään lukee.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • teme[[
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 269
            • Lake Worth, FL

            #50
            Just tällä viikolla ostin e39ja siinä on tuo automaatti ilmastointi niin sitä mietin että kun talvella on pakkasta nii sillon kun siinä lumihiutaleessa ei pala valoa nii tuleeko sieltä silloinkin lämmintä ilmaa sisään? Että talvipakkasella jos siinä lumihiutaleessa on valo niin kompressori ilmeisesti sammuu itsestään ?


            Originally posted by peltone View Post
            Eli kun sulla palaa valo nappulassa/nappuloissa:

            - AUTO ja LUMIHIUTALE, niin sulla on päällä automaattinen ilmastointi.
            - pelkkä LUMIHIUTALE, niin sulla on päällä käsin säädettävä ilmastointi.
            - pelkkä AUTO, niin sulla on päällä automaattinen pelkkä puhallus.
            - ja jos ei mikään ole päällä niin sulla on käsin säädettävä puhallin

            Yksinkertasta?

            Sisäilmankierto nappulaa ku painat ni tulee A eli automaattinen sisäilmankierto. Se toinen on pelkkä sisäilmankierto.
            Sen toimintaperiaatetta en kyllä valitettavasti osaa selittää..
            Last edited by teme[[; 29-08-2010, 16:16.

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16364
              • Leppävirta

              #51
              Originally posted by teme[[ View Post
              Just tällä viikolla ostin e39 528i ja siinä on tuo automaatti ilmastointi niin sitä mietin että kun talvella on pakkasta nii sillon kun siinä lumihiutaleessa ei pala valoa nii tuleeko sieltä silloinkin lämmintä ilmaa sisään? Että talvipakkasella jos siinä lumihiutaleessa on valo niin kompressori ilmeisesti sammuu itsestään ?
              En itse ainakaan pidä ilmastointia(lumihiutaletta) päällä talvella. Ja mielestäni hyvin pärjää. En siis tiedä tuleeko lämmintä sen ollessa päällä jos on pakkasta. Mutta miksi sitä pitäisi pitää päällä? Polttoaineen kulutushan siinä vaan taitaa kasvaa.

              Edit: Niin siis kun lukaisin tarkemmin.. Niin tottahan toki sieltä lämmintä tulee kun valo ei pala...
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • whector
                Bimmer Rookie
                • Apr 2009
                • 169
                • N/a

                #52
                Originally posted by Haju69 View Post
                En itse ainakaan pidä ilmastointia(lumihiutaletta) päällä talvella. Ja mielestäni hyvin pärjää. En siis tiedä tuleeko lämmintä sen ollessa päällä jos on pakkasta. Mutta miksi sitä pitäisi pitää päällä? Polttoaineen kulutushan siinä vaan taitaa kasvaa.

                Edit: Niin siis kun lukaisin tarkemmin.. Niin tottahan toki sieltä lämmintä tulee kun valo ei pala...
                Itse olen käsittänyt, että monet käyttävät ilmastointia talvella siitä syystä ettei ikkunat huurtuisi?

                Comment

                • teme[[
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2009
                  • 269
                  • Lake Worth, FL

                  #53
                  Just äsken tuossa kokeilin ku ulkona on täällä meillä päin lämmintä nyt 10 astetta ja autoon on sisälle säädetty 22 astetta niin kun painoin sitä nappia missä on se lumihiutale (valo sammui) nii tuntui niinkuin olisi jotenkin puhallustehokin heikentynyt? Että meneeköhän sitte kylmällä ilmalla ikkunat huuruun? No näkeehän sen sitten talvella Kiitos vastauksista!

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16364
                    • Leppävirta

                    #54
                    Originally posted by teme[[ View Post
                    Just äsken tuossa kokeilin ku ulkona on täällä meillä päin lämmintä nyt 10 astetta ja autoon on sisälle säädetty 22 astetta niin kun painoin sitä nappia missä on se lumihiutale (valo sammui) nii tuntui niinkuin olisi jotenkin puhallustehokin heikentynyt? Että meneeköhän sitte kylmällä ilmalla ikkunat huuruun? No näkeehän sen sitten talvella Kiitos vastauksista!
                    ei mulla ainakaan ollut huurtumisen kanssa ongelmia viime talvena kun auton hommasin. Ja tosiaan ekaa kertaa "lumihiutaleen/ilmastoinnin" pistin päälle sitten kunnolla vasta kun ilmat oli semmoisia että ilmastointia tarvitsi.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • peltone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 8092
                      • Willähde

                      #55
                      Originally posted by whector View Post
                      Itse olen käsittänyt, että monet käyttävät ilmastointia talvella siitä syystä ettei ikkunat huurtuisi?
                      Kyllä koska ilmastointihan kuivattaa myös ilmaa?

                      Yksi syy huurtumiseen voi olla tukkeutuneet raitisilmasuodattimet konehuoneessa.
                      E30 316 -87
                      E91 325i -06
                      E61 530d -06
                      F10 520d -14
                      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16364
                        • Leppävirta

                        #56
                        Originally posted by peltone View Post
                        Kyllä koska ilmastointihan kuivattaa myös ilmaa?

                        Yksi syy huurtumiseen voi olla tukkeutuneet raitisilmasuodattimet konehuoneessa.
                        Juu, tämähän on selvä, eli jos huurtuu niin tarkasta vaikka ne raitis ilma suodattimet ensin ennenkuin huolestut enemmän. Ja vaihda ne samalla...
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • [BMW]
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2003
                          • 700
                          • Joensuu

                          #57
                          Kysytään tässä sitten kun kukaan ei omaan topikkiin vastannut.

                          Eli tuli hommattua viimein e39 mallia 523i -96 manuaali. Ja auto kyllä vastaa täysin odotuksia ja ajettavuus ja pito on kyllä huippu luokkaa. Muutama juttu kuitenkin arveluttaa ja foorumista en ihan tarkkoja vastauksia löytänyt.

                          1. Huomasin tankin korkin kotelossa kuppaa, kuva ohessa. Mieleen tuli että poraisinko pienen reiän koteloon että vedet eivät jäisi seisomaan tuonne koteloon. Tosin alkoi arveluttamaan että kuppa alkaa levitä vaan pahemmin reiän alueelta jos sitä ei saa kunnolla suojattua.

                          2. Kiinnitin huomiota moottorin kierroksiin ajaessani todellista 100km/h nopeutta, tällöin mittari näyttää noin 107km/h ja kierroksia on 2600-2700. Mielestäni aika paljon. Tosin aloin miettiä että tuo varmaan johtuu alikokoisista renkaista (225/45 R17)? Meinaan että oikeet pyörät pitäs olla 235/45 eteen ja 255/40 taakse.

                          3. Mitkä ovat kuvan vanteet. Koko on ilmeisesti 9x17, tuskin nuo kympit on kun yritin mitata.

                          4. Ymmärsin että noihin vakio iskareihin vois laittaa -(30)40/15 jouset. Mutta onkohan tämä kovin järkevä ja kestävä ratkaisu varsinkin edessä?

                          5. Kattelin tuohon kirkasta vilkkua ja valoa ympäriinsä. Merkkeinä Depo/CYH, eli ajavatko asiansa? Muistelen että FK:n valoja ei kannata hommata. Tohon vois myös M5 lipan nakata luukun päälle mutta kannattaako se laittaa 2-puoliteipillä kiinni vai jollain liimalla esim. sikaflex?
                          Last edited by [BMW]; 05-11-2009, 20:52.
                          Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                          -----------------------------
                          VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                          BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                          Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                          Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            #58
                            1. Kuppa on suht normaalia noissa alkupään e39ssä tuolla kohti. Sinkkikori eli ei pitäisi tuosta enää levitä, ilmeisesti jotain ongelmia noissa saumakohtien suojaksessa tehtaalta tms? Toki sen voisi fiksauttaa maalaamossa kuntoon?

                            2. Renkaat on tosiaan alikokoiset. Manuaalissa 100km/h vauhdissa kierrokset pitäisi olla 2500rpm. Automaatissa on harvempi perä, siinä kierrokset 1750.

                            3. Vanteet taitaa olla Rondell 58:t ja niitä on saanut 8, 8.5 ja 10" leveänä 17 tuumaisena :think
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • A^A
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 2168
                              • Seinäjoki

                              #59
                              4. Voi huoletta laittaa 30/15 madalluksen, yli 4cm madallusjousilla + vakioiskareilla menee vituiksi.

                              5. Mulla ainakin M5 lippa pysynyt hyvin kiinni sen mukana tulleella 2-puoli teipillä
                              EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                              Comment

                              • [BMW]
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2003
                                • 700
                                • Joensuu

                                #60
                                Kiitoksia vastauksista. Ilmeisesti nuo vanteet on sitte 8.5" leveät.
                                Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                                -----------------------------
                                VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                                BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                                Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                                Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎