E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teme[[
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 269
    • Lake Worth, FL

    Muistaako kukaan mitä työkaluja tarvii että saa e39 vm97 ovipahvit irti kun auto ei ole nyt täällä että vois katsoa ja olis tarkotus lähteä tuonne tallille tummentamaan ikkunat nii ois kiva tietää valmiiks että mitä otan mukaan?

    -teemu

    Comment

    • OneAndOnly
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2009
      • 441
      • Nurmes

      Olisko tuosta linkistä apua, tosin sinä varmaan irroitat takaovien pahvit (linkki kertoo etuovien pahvin irroituksen) mut vois kuvitella että samalla systeemillä lähtee myös takaa. http://www.youtube.com/watch?v=zEZ-b...eature=related
      näillä mennään:
      Bmw e46 320d
      Suzuki Hayabusa 1300R

      Ex:
      Volvo XC70 D5 AWD -10
      Volvo V70 D5 -02
      Volvo V70 T5 -98
      VW Taro 2.4D -90 about 80hv
      BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
      -----------------------------

      Comment

      • teme[[
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2009
        • 269
        • Lake Worth, FL

        Originally posted by OneAndOnly View Post
        Olisko tuosta linkistä apua, tosin sinä varmaan irroitat takaovien pahvit (linkki kertoo etuovien pahvin irroituksen) mut vois kuvitella että samalla systeemillä lähtee myös takaa. http://www.youtube.com/watch?v=zEZ-b...eature=related
        Kiitos linkistä. Irrotan myös etuovien pahvit koska tummennan myös etulasit. Ensin oli tarkoitus tummentaa vain takalsit mutta kun oon tässä katellu vähän kuvia nii omasta mielestä ainaki menee auton ulonäkö pilalle jos takana on tummat lasit ja edessä kirkkaat. SunGardin PerformX 50% laitan nuo on vielä sen verran vaaleet että kun vie kuskin ikkuna auki katsastukseen nii menee läpi

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          Originally posted by teme[[ View Post
          Kiitos linkistä. Irrotan myös etuovien pahvit koska tummennan myös etulasit. Ensin oli tarkoitus tummentaa vain takalsit mutta kun oon tässä katellu vähän kuvia nii omasta mielestä ainaki menee auton ulonäkö pilalle jos takana on tummat lasit ja edessä kirkkaat. SunGardin PerformX 50% laitan nuo on vielä sen verran vaaleet että kun vie kuskin ikkuna auki katsastukseen nii menee läpi
          Niitä etusivulaseja ei ainakaan aijemmin ole saanut tummentaa :think
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • teme[[
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 269
            • Lake Worth, FL

            Originally posted by Jürgen_ View Post
            Niitä etusivulaseja ei ainakaan aijemmin ole saanut tummentaa :think
            Ei niitä kalvoilla saakkaan tummentaa. Siksi laitoinki tuohon viestiin että ikkuna auki katsastukseen. Jos ei mene katsastuksesta läpi niin ostan sitte jostain autopurkamolta halvat etulasit katsastuksen ajaksi. Kyllähän tuon toisaalta ymmärränki että jos etulaseissa on jotku tosi tummat kalvot nii näkee jalankulkijat pimeällä heikommin että sen takia ei ole sallittua mutta nuo 50 on sen verran vaaleat että ei haittaa näkyvyyttä edes pimeällä merkittävästi.

            Comment

            • H4ck
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 659
              • Helsinki/Eesti

              Kertokaas nobiasti mitä osia TARKALLEEN tarvitsen, jos haluan asentaa autooni automaattisen ajovalojen korkeussäätimen(tai jotain sinne päin)

              Auto on 528i prefacelift 1996 ja olis tarkotus asentaa orkkis xenonit ja muodon vuoks noi automaattiset korkeuden säätäjät.
              Last edited by H4ck; 17-01-2010, 21:34.
              Varaosat, huolto ja maalaus.

              -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                Originally posted by H4ck View Post
                Kertokaas nobiasti mitä osia TARKALLEEN tarvitsen, jos haluan asentaa autooni automaattisen ajovalojen korkeussäätimen(tai jotain sinne päin)

                Auto on 528i prefacelift 1996 ja olis tarkotus asentaa orkkis xenonit ja muodon vuoks noi automaattiset korkeuden säätäjät.
                Tuosta retrofit. KLIK
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by H4ck View Post
                  Auto on 528i prefacelift 1996 ja olis tarkotus asentaa orkkis xenonit ja muodon vuoks noi automaattiset korkeuden säätäjät.
                  Kannattaako muodon vuoksi tuhlata rahaa sillä eihän nuo ole pakolliset tuon vuosimallin autossa, pesurit riittää.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • jumbo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 6603
                    • Lappeenranta

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Kannattaako muodon vuoksi tuhlata rahaa sillä eihän nuo ole pakolliset tuon vuosimallin autossa, pesurit riittää.
                    Eikö muka Xenonit vaadi aina sen automaattisen korkeussäädön?
                    M550d

                    Comment

                    • jania78
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2009
                      • 93
                      • Rovaniemi

                      Missä olis vika? e39 530d 3/99 sammuu kun laittaa valot päälle:think Voisko valokatkaisin olla rikki? Valot kun laittaa päälle niin mittaritaulussa vilahtaa merkki valot. Entinen omistaja on asentanut jäkiasennus xenonit(jos tuolla tiedolla on mitään merkitystä)
                      Ex: e61 530xd Touring
                      Ex: e39 520i Touring
                      Ex: e46 330d Touring
                      Ex: e46 320d Touring
                      Ex: e39 525 tds Touring
                      Ex: e39 530dA Touring
                      Ex: e36 323i Touring

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        Originally posted by jania78 View Post
                        Missä olis vika? e39 530d 3/99 sammuu kun laittaa valot päälle:think Voisko valokatkaisin olla rikki? Valot kun laittaa päälle niin mittaritaulussa vilahtaa merkki valot. Entinen omistaja on asentanut jäkiasennus xenonit(jos tuolla tiedolla on mitään merkitystä)
                        99% todennäköisyydellä juurikin halpis-xenonien ballastit aiheuttavat tuon ongelman. Häiriöt sotkevat ruiskutusjärjestelmän toimintaa ja auto sammuu. Vastaavista tapauksista tarinaa foorumilla.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • jania78
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2009
                          • 93
                          • Rovaniemi

                          Originally posted by Clavurion View Post
                          99% todennäköisyydellä juurikin halpis-xenonien ballastit aiheuttavat tuon ongelman. Häiriöt sotkevat ruiskutusjärjestelmän toimintaa ja auto sammuu. Vastaavista tapauksista tarinaa foorumilla.
                          Kiitti vinkistä! Täytyy alkaa selaan foorumia jos löytyis joku ratkasu tuohon ongelmaan...
                          Ex: e61 530xd Touring
                          Ex: e39 520i Touring
                          Ex: e46 330d Touring
                          Ex: e46 320d Touring
                          Ex: e39 525 tds Touring
                          Ex: e39 530dA Touring
                          Ex: e36 323i Touring

                          Comment

                          • Holmes_
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2009
                            • 48
                            • Mustasaari

                            -00 Vuotinen 528 puhaltaa kabiiniin kylmää. Automaattinen ilmastointi nostaa flektin nopeutta kun koneen lämpömittari ylittää "sinisen" alueen. Muuten koneen lämmöt OK. Mutta kabiinii ei vain tule kun hyytävän kylmää näin talvella. Onko noissa malleissa jotaki "kalibrointia" tai vastavaa? Eka bemari alla ja o perskuleen kylmä...
                            Mistä näitä senttejä oikein tulee? -BMW-
                            BMW 316i
                            Ex: BMW 525i
                            Ex: BMW 528iA

                            Comment

                            • jushi
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2007
                              • 176
                              • Kouvola

                              Originally posted by teme[[ View Post
                              Ei niitä kalvoilla saakkaan tummentaa. Siksi laitoinki tuohon viestiin että ikkuna auki katsastukseen. Jos ei mene katsastuksesta läpi niin ostan sitte jostain autopurkamolta halvat etulasit katsastuksen ajaksi. Kyllähän tuon toisaalta ymmärränki että jos etulaseissa on jotku tosi tummat kalvot nii näkee jalankulkijat pimeällä heikommin että sen takia ei ole sallittua mutta nuo 50 on sen verran vaaleat että ei haittaa näkyvyyttä edes pimeällä merkittävästi.

                              Ei hylkää leimalla sen takia, että on kalvot. Laittaa otteeseen huomautuksen, jos sitäkään. Itellä meni pari katsastusta, että ei sanonu mitään ja nyt syksyllä laitto huomautuksen et kalvot on.

                              Eikä tarvi sitä ovipahvia irrottaa kokonaan suotta ku tummentaa, avaa vaan sen yläreunan, sieltä puhaltimen kanavasta vaan ruuvi pois ja sitten muljauttaa sen yläreunan ulos.

                              Mutta jos sen välttämättä haluaa kokonaan irroittaa, niin sitten myös sisäkahvan keskeltä ruuvi auki, ikkunoiden ym nappipaneeli pois nostamalla (auttaa alkuun vaikka pienellä meisselillä tms.) ja siitä piuhat irti. Sen jälkeen vaan muoviklipsi kerrallaan käsin/meisselillä tai muulla vastaavalla välineellä ihan klipsin vierestä nykimään tai kääntämään nii lähtee ehkä jopa ehjänä. Jos koko ovipahvin irroittaa niin kannattaa harkita muutaman noiden kiinnitysklipsien hankkimista jemmaan, todennäköisesti ei ole kaikki ehjiä enää kun takaisin alat laittamaan. Maksaa muistaakseni vajaan euron kappaleelta...

                              .jussi
                              e46 318i M-sport-I -kauppakassi
                              Subaru Impreza WRX Sti
                              Skoda Octavia 1U -käyttis

                              ex. e46 330d touring

                              ex. e39 528i shadowline M5-Look

                              Comment

                              • peltone
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 8094
                                • Willähde

                                Originally posted by Holmes_ View Post
                                -00 Vuotinen 528 puhaltaa kabiiniin kylmää. Automaattinen ilmastointi nostaa flektin nopeutta kun koneen lämpömittari ylittää "sinisen" alueen. Muuten koneen lämmöt OK. Mutta kabiinii ei vain tule kun hyytävän kylmää näin talvella. Onko noissa malleissa jotaki "kalibrointia" tai vastavaa? Eka bemari alla ja o perskuleen kylmä...
                                Tarkista jäähdytinnesteen pakkasenkesto ja määrä. Voi olla ilmaa. Voi näyttää että on tarpeeksi mutta ei olekkaan..
                                E30 316 -87
                                E91 325i -06
                                E61 530d -06
                                F10 520d -14
                                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                                Comment

                                Working...
                                X