Ja nyt ensialkuun pitäisi peruutustutkaan hommata kuskinlaitimmainen "tunnistinsilmä", koska vanha on rikki
Merkkiliikkeestä niitä kai vaan saa. Omassani on 3 anturia rikki, ja kävin kyselemässä hintaa, niin 166e / kpl. Päätin, että pärjään ilman tutkaa, kun on tähänki asti pärjätty
Tietoa kumpi paisuntasäiliön korkki -99 vm. 523i:hin on järkevämpi, 1,4bar vai tuo alkup. 2bar? Toimiiko tuolla 1,4bar korkilla normaalisti, voisi olla järkevämpi jo noinkin vanhaan järjestelmään?
Toimii normaalisti ja sen ne liikkeessä jo yrittää myydäkkin.
Tietoa kumpi paisuntasäiliön korkki -99 vm. 523i:hin on järkevämpi, 1,4bar vai tuo alkup. 2bar? Toimiiko tuolla 1,4bar korkilla normaalisti, voisi olla järkevämpi jo noinkin vanhaan järjestelmään?
Mullakin on tuota kierrosten seilausta joskus tullut puolilämpimällä koneella, mutta yleensä toimii OK. Seuraavaksi ois Vanoksen tiivisteet vaihtolistalla.
Tervehdys,
Kävin koeajamassa -99 vuoden 528i:tä. Kone kävi kylmänä tyhjäkäyntiä hieman huonosti, eli kierrokset oli aika alhaalla ja seilasivat koko ajan edestakaisin.
Näissä on ainakin jotain vähän vastaavaa ongelmaa käsitelty:
Mullakin on tuota kierrosten seilausta joskus tullut puolilämpimällä koneella, mutta yleensä toimii OK. Seuraavaksi ois Vanoksen tiivisteet vaihtolistalla.
Tervehdys,
Kävin koeajamassa -99 vuoden 528i:tä. Kone kävi kylmänä tyhjäkäyntiä hieman huonosti, eli kierrokset oli aika alhaalla ja seilasivat koko ajan edestakaisin. Kyseessä oli samantyyppinen ilmiö, mitä ex-328i teki ajoittain kylmänä, eli pudotti tyhjäkäynnillä hetkeksi kierrokset tosi alas, mutta tämä 528 teki sitä jatkuvasti. Mistä tuossa mahtaisi olla kyse?
Muuten moottori toimi kyllä juuri niin kuin sen mielestäni pitäisikin.
Nyt kaipaan fiksumpien neuvoja, tuli ostettua e39 m5 -99vm.
Ja nyt ensialkuun pitäisi peruutustutkaan hommata kuskinlaitimmainen "tunnistinsilmä", koska vanha on rikki ja tämän lisäksi navigaattoriin cd-levy. Mistä tälläisiä varaosia kannattaisi lähteä kyselemään...:think
Kyselläämpäs taas hieman, eli pari ongelmaa ois 528i -96:
- Eli siis auto ns. rauhallisessa kiihytyksessä karkeasti alle 60km/h nopeuksissa niin sanotusti "nykyttää", ei siis tunnu miltään moottorista johtuvasta vaan ihan kun voimansiirrossa olisi jotain omituista väljää (rättinivel on kohtuu uuden näkönen joten liene vaihdettu?) Tuntuu tosiaan siltä kun renkaat olisi ns. "hyytelöä" eli auto ei nyi vaan "hyllyy" kiihdyttäessä... Vaikea selittää kun ensimmäistä kertaa joku vehje noin tekee Alkoi tuntua pahemmin kun vaihtoi noi komiat 15" alkuperäiset alupallot alle, ovat kyllä pikimmiten lähdössä.
- Mikä mahtaa kytkintä vaivata kun saattaa välillä ottaa ihan pinnasta ja välillä pohjasta? Ilmeisesti alkuperäinen 280tkm ajettu kun nopeassa repäsyssä/vaihdossa luisti/luistaa (ainakin ennen kun CVT:n poistin). En tiedä onko korvien välissä mutta välistä tuntuu että kun painelee vaihtaessakin useamman kerran poljinta pohjaan niin vaihteet menee siistimmin sisään.. Ei vuoda mihinkään suuntaan nestettä ainakaan :think
Semmosta vikaa on nyt ilmennyt tässä lämpimillä keleillä, että kun kone lämpimänä starttaa, niin pyörähtää startti vaan tyhjää, tokalla kerralla starttaa, mutta sitten melkein heti taas lyö tyhjää, eikä kone ehdi käynnistyä. Muutaman kerran kun starttailee, niin sit lähtee. Kylmemmällä ilmalla tai kone kylmänä ei oo mitään ongelmaa... Mistähän lähtis vikaa penkomaan, solenoidi, vapaakytkin tms...?
ookrait pitää jatkaa metsästystä kiitoksia näistä ite tykkään kyllä tehdä ja näprätä mutta ku ei ole noista kyllä mitään hajua nii kai pitää sit metsästää koliysin penkit tälläkertaa.. kyselin noiden nykyisten verhoilua parista liikkeestä niin vastaus yhdestä oli:
"Verhoilun hinta autoosi on 2400€, materiaalista riippumatta. Hinta sisältää etu- ja takaistuimet sekä oviverhoilujen keskiosion, sisältäen kaiken: irroituksen & asennuksen, verhoilumateriaalit, verhoilutyön, liimat & langat, auton säilytyksen lämpimässä ja vartioidussa tallissa, testauksen, viiden vuoden takuun työlle sekä kevyen sisäpuhdistuksen autolle. Materiaalivaihtoehtoja on monia ja tyylejä lukuisia"
vittu TERVE!
Ei tuo kyllä paha hinta ole tuosta työmäärästä :think...
Toki ne voi vaihtaa nykyisistä. Nykyisissä liittimissä tosin ei ole kuin lämmityksen ja kiristimen kontaktit (ja apukuskin penkin tunnistimen kontaktit) mutta eipä niitä muita tarvita. Jännitteen voi kytkeä suoraa sähköpenkin johtoihin. Uudet ja vanhat kiristimet ei taida olla keskenään yhteensopivia ja apukuskin tunnistinmaton kanssa on sama juttu. Kiristimet tosin voi ottaa auton omista penkeistä mutta maton kanssa pitää askarrella hiukan enemmän jos sen ottaa nykyisestä penkistä.
Helpommalla pääset jos etsit vain 3/99 jälkeen tehtyjä penkkejä. Ilmeisesti penkin liitin muuttui 9/98 mutta kiristimet muuttui vielä kerran tuon jälkeen.
Pelkkä plussa ja maa riittää, ei ole piuhoja valmiina. Tästä on ollut ennenkin juttua, searchilla pitäisi löytyä.
ookrait pitää jatkaa metsästystä kiitoksia näistä ite tykkään kyllä tehdä ja näprätä mutta ku ei ole noista kyllä mitään hajua nii kai pitää sit metsästää koliysin penkit tälläkertaa.. kyselin noiden nykyisten verhoilua parista liikkeestä niin vastaus yhdestä oli:
"Verhoilun hinta autoosi on 2400€, materiaalista riippumatta. Hinta sisältää etu- ja takaistuimet sekä oviverhoilujen keskiosion, sisältäen kaiken: irroituksen & asennuksen, verhoilumateriaalit, verhoilutyön, liimat & langat, auton säilytyksen lämpimässä ja vartioidussa tallissa, testauksen, viiden vuoden takuun työlle sekä kevyen sisäpuhdistuksen autolle. Materiaalivaihtoehtoja on monia ja tyylejä lukuisia"
jo niimpä tietenkin onkos näitä mahdollista vaihtaa esim omista nykyisistä :think
mites sitten jos haluais noi sähkösäätöiset, meneekö ihan vaan virtapiuhan vetämällä vai pitääkö hirveesti sähköjä vedellä? näissä ei varmaan valmiina ole sähkösäätöisille piuhoja tehtaalta jossain jemmattuna?
Toki ne voi vaihtaa nykyisistä. Nykyisissä liittimissä tosin ei ole kuin lämmityksen ja kiristimen kontaktit (ja apukuskin penkin tunnistimen kontaktit) mutta eipä niitä muita tarvita. Jännitteen voi kytkeä suoraa sähköpenkin johtoihin. Uudet ja vanhat kiristimet ei taida olla keskenään yhteensopivia ja apukuskin tunnistinmaton kanssa on sama juttu. Kiristimet tosin voi ottaa auton omista penkeistä mutta maton kanssa pitää askarrella hiukan enemmän jos sen ottaa nykyisestä penkistä.
Helpommalla pääset jos etsit vain 3/99 jälkeen tehtyjä penkkejä. Ilmeisesti penkin liitin muuttui 9/98 mutta kiristimet muuttui vielä kerran tuon jälkeen.
Pelkkä plussa ja maa riittää, ei ole piuhoja valmiina. Tästä on ollut ennenkin juttua, searchilla pitäisi löytyä.
Leave a comment: