E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jukkae
    replied
    Originally posted by Korpraali View Post
    Kertokaas te viisaammat, että onko autoni normaali. Elikkäs tuntuu jotenkin ihmeelliseltä kiihdyttää, kun mielestäni alkaa tulemaan tehoja vasta neljäntuhannen kierroksen paikkeilla? Normaalia? :think

    Toinen kysymys: Elikkäs vaihtelen tässä reaktiotankoja, ja edessä pitää iskaria luultavasti nostaa ylöspäin, tai laskea napaa alaspäin? Miten se onnistuu? Raidetangot sun muut tukivarret irti navasta ja sitten laskee napaa alaspäin?

    Sitten vielä, että kuuluuko kierrosten nousta aina pikkaisen kun laittaa kytkimen pohjaan, vaikka vaihdetta vaihtaessa? Eli kierrokset jää hieman leijumaan, että ei laske heti kytkimen painettua.
    Itellä samanlainen piikki jollain nuilla tietämillä tehoissa.

    Löysäät iskarin pultin löysälle ja koiranluun kiinnitys irti niin iskari nousee suht helposti sieltä kolosta pois. Ei välttämättä tarvi koiranluuta irrottaa mutta helpompi ku ottaa irti.

    Ja joo mulla ainakin jää leijumaan kierrokset, muiltakin kuullu samanlaista kommenttia.

    Leave a comment:


  • Korpraali
    replied
    Kertokaas te viisaammat, että onko autoni normaali. Elikkäs tuntuu jotenkin ihmeelliseltä kiihdyttää, kun mielestäni alkaa tulemaan tehoja vasta neljäntuhannen kierroksen paikkeilla? Normaalia? :think

    Toinen kysymys: Elikkäs vaihtelen tässä reaktiotankoja, ja edessä pitää iskaria luultavasti nostaa ylöspäin, tai laskea napaa alaspäin? Miten se onnistuu? Raidetangot sun muut tukivarret irti navasta ja sitten laskee napaa alaspäin?

    Sitten vielä, että kuuluuko kierrosten nousta aina pikkaisen kun laittaa kytkimen pohjaan, vaikka vaihdetta vaihtaessa? Eli kierrokset jää hieman leijumaan, että ei laske heti kytkimen painettua.
    Last edited by Korpraali; 01-05-2011, 22:18.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Isot vanteetkin tekee myös tehtävänsä. Kertokaas miten manuaalillä lähtee nopeiten, onko kytkinpommilla renkaat sauhuten vai luistattamalla?
    Riippuu koneen tehosta
    Kokeile

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Isot vanteetkin tekee myös tehtävänsä. Kertokaas miten manuaalillä lähtee nopeiten, onko kytkinpommilla renkaat sauhuten vai luistattamalla?

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    OT kysymys: miksi ihmeessä käytät runflatteja?
    Sattu jäämän käteen tämmöset niin käytetään pois

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    nimittäin RunFlatit vaikuttaa oleellisesti kiihtyvyyteen kun painavat kuitenkin helvetisti enemmän kuin normaalirenkaat?
    OT kysymys: miksi ihmeessä käytät runflatteja?

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Automaatti vissiin sulla? Jos paikaltaan lähdet lämäsemällä kaasun pohjaan niin menee tuo 1 sec enemmän. Kokeileppa antaa kierroksia jarrua vasten ja siitä sitten lähdet

    edit: hienostippa selitin, krapulan piikkiin.
    Tottakai tottakai, eihän automaatilla voi edes muuten lähettää kunnolla eli siis ihan jarrua vasten ahtopaineita ylös 1-2sec sitten jarru irti ja lämä tiskiin, näin meni viime kesänä 8,5sec. Mutta nyt periaatteessa mikään ei ole muuttunut paitsi renkaat ja n. 1sec tullut lisää, eikä auto oikeastaan tunnu yhtää tuhnulta.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by Purni View Post
    Noh sanotaan näin, joudut irroittamaan navan, eli jossa vetari on kiinni. Toki et joudu tolleen irroittamaan vetaria perästä. Mut navasta joudut koska muuten et saa laakeria ulos. Eli se "vaikeampi" osuus on edessä. Vetarin irroitus perästä on helppoa, 6 pulttia.
    Itse koin helpommaksi ratkaisuksi irrottaa vetari. Se ei tosin oikealla puolen ollut helppoa sekään, vasemmalta lähti nätisti. Napa oli helpompi vetää laakerista irti, kun sai sen ruuvipenkkiin kiinni. Sitten ku vetari on irti, niin laakerin thorxeihinkin pääsee hyvin käsiks.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Taas pakko heittää täysin turha kysymys, mutta rupes eilen mietityttää kun mittailin 0-100km/h aikoja ja sain GPS:ällä parhaimmillaan 9,4sec, kun käsittääkseni BMW kertoo 8,3sec.

    Tietysti auto on 280tkm ajettu alkuperäisellä turbolla, mutta voivatko renkaat, nimittäin RunFlatit vaikuttaa oleellisesti kiihtyvyyteen kun painavat kuitenkin helvetisti enemmän kuin normaalirenkaat? Eikös hyrrävoimat jotain vaikuta tässäkin kohtaa?
    Automaatti vissiin sulla? Jos paikaltaan lähdet lämäsemällä kaasun pohjaan niin menee tuo 1 sec enemmän. Kokeileppa antaa kierroksia jarrua vasten ja siitä sitten lähdet

    edit: hienostippa selitin, krapulan piikkiin.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    M5 tosiaan on erilainen ja siinä pitää BMW:n ohjeenkin mukaan ottaa napa irti jotta laakerin vaihto onnistuu.
    Tuolla juttua laakerinvaihdosta normaaliin E39-malliin: http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1011827

    Mmhm, ymmärsinkö oikein, eli kun on tilanne se että on saanut liukuvasaralla paukuetttua sen navan irti niin akseli pääsisi liikkumaan hiukan ylös ja alas? jolloin tietysti pääsee paljon paremmin niihin neljään ruuviin kiinni.

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Taas pakko heittää täysin turha kysymys, mutta rupes eilen mietityttää kun mittailin 0-100km/h aikoja ja sain GPS:ällä parhaimmillaan 9,4sec, kun käsittääkseni BMW kertoo 8,3sec.

    Tietysti auto on 280tkm ajettu alkuperäisellä turbolla, mutta voivatko renkaat, nimittäin RunFlatit vaikuttaa oleellisesti kiihtyvyyteen kun painavat kuitenkin helvetisti enemmän kuin normaalirenkaat? Eikös hyrrävoimat jotain vaikuta tässäkin kohtaa?

    Leave a comment:


  • Purni
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    M5 tosiaan on erilainen ja siinä pitää BMW:n ohjeenkin mukaan ottaa napa irti jotta laakerin vaihto onnistuu.
    Tuolla juttua laakerinvaihdosta normaaliin E39-malliin: http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1011827
    Jebaa, asia selvä.
    Noi linkitetyt kuvat ei näy ellei rekisteröidy tonne foorumille.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Purni View Post
    Noh sanotaan näin, joudut irroittamaan navan, eli jossa vetari on kiinni. Toki et joudu tolleen irroittamaan vetaria perästä. Mut navasta joudut koska muuten et saa laakeria ulos. Eli se "vaikeampi" osuus on edessä. Vetarin irroitus perästä on helppoa, 6 pulttia.
    M5 tosiaan on erilainen ja siinä pitää BMW:n ohjeenkin mukaan ottaa napa irti jotta laakerin vaihto onnistuu.
    Tuolla juttua laakerinvaihdosta normaaliin E39-malliin: http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1011827

    Leave a comment:


  • Purni
    replied
    [QUOTE=baku;2358825]
    Originally posted by kaikkone View Post
    Tuotanoin, Onko joku täällä tehnyt tosiaan tuon takavasemman renkaan laakerin vaihdon ilman vetarin irrotusta? Tai ihan vain tunkin päällä?.
    Alkaa kohta luovuusloppumaan, tänään loppui työkalut kun aattelin vetaria irroitella. (ei ollut tarpeeksi lyhyttä jatkopalaa jonka kanssa uskaltaisi vasaralla paukutella.
    QUOTE]

    Minä ainakin vaihdoin laakerit molemmille puolille taakse irrottamatta vetaria. Torxit sieltä takaa on aika paskamaiset irrottaa, mutta sopivalle korkeudelle tunkkaamalla ja sopivankokoisilla räikkä/ nivelsysteemeillä pultit lähti auki. Loppuosa olikin helppo, kunhan tarpeeksi järeä ulosvetäjä löytyi, kaksi pientä väänsin harjoitellessa solmuun... Mitään sen kummempaa paukuttelua ei tarvinnut.

    Auto on 528 touring 9/98.
    Hmm, taitaa olla vähän erilaiset systeemit sit perusmalleis kun vertaa M5:seen.

    Leave a comment:


  • Purni
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    BMW:n mukaan onnistuu. Bentleyn kirja taas neuvoo ottamaan irti alatuennan pultin (narinahelan läpi menevän) ja molemmat ylätukivarret. Kumpikaan ei käske irrottamaan vetoakselia.
    Noh sanotaan näin, joudut irroittamaan navan, eli jossa vetari on kiinni. Toki et joudu tolleen irroittamaan vetaria perästä. Mut navasta joudut koska muuten et saa laakeria ulos. Eli se "vaikeampi" osuus on edessä. Vetarin irroitus perästä on helppoa, 6 pulttia.

    Leave a comment:

Working...
X