E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peto2
    replied
    Originally posted by väiski525 View Post
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eB...61348461525019

    hmm, onko tälläiset esim mahdollista asentaa? mites käy täten airbäg - systeemien yms? taitaa jäädä haaveiluksi?
    sinne apukuskin penkkiin pitäisi saada se tunnistinmatto laitettua.

    Leave a comment:


  • Tomppa80
    replied
    Originally posted by Tomppa80 View Post
    Tänä aamuna hajosi jompikumpi asentoanturi, mutta kumpi??? (nokka vai kampi). Starttaus on pitkä (2-2.5sek.) Moottori ei väännä, mutta toimii. Paikoillaan kaasuttaessa moottori lörisee ja lähtee verkkaisesti ottamaan kierroksia. Molemmat anturit on vaihdettu alle vuosi sitte.
    Tänään sitten hajosi lopullisesti, ei lähde enään käyntiinkään.. Jätti muijan ja muksun kirjaston parkkipaikalle. Suzukistakin on akku paskana, tottakai! Vittu mää lähden työreissulle ja antaa paskojen olla, muijallakin on uusi pyörä, ajakoon sillä. Mietin asiaa joskus ensviikolla enemmän....

    Leave a comment:


  • väiski525
    replied
    Originally posted by väiski525 View Post
    kippaavat takapenkit olis kova sana välillä töissä ja muutenkin jos jotain isompaa joutuu kuskaamaan eli akku irti homma OK



    jo niimpä tietenkin onkos näitä mahdollista vaihtaa esim omista nykyisistä :think

    mites sitten jos haluais noi sähkösäätöiset, meneekö ihan vaan virtapiuhan vetämällä vai pitääkö hirveesti sähköjä vedellä? näissä ei varmaan valmiina ole sähkösäätöisille piuhoja tehtaalta jossain jemmattuna?


    hmm, onko tälläiset esim mahdollista asentaa? mites käy täten airbäg - systeemien yms? taitaa jäädä haaveiluksi?

    Leave a comment:


  • mijuko
    replied
    Originally posted by jumppakuutio View Post
    Haku ei toimi näköjään kun laittaa taikasanan "e39" joten kai sitä pitää sit vaan kysellä...

    Eli joo repsikan ovi ei aukee sisältä eikä ulkoo, sisältä ku vetää kahvasta niin tappi nousee, ulkoo kun vetää ei tapahdu mitään ja kun ovia aukoo/laittaa kiinni ei tappi värähdäkkään...

    btw. ihan hyvän vaikutelman oon saanu ekasta bemarista 2kk aikana, vaihdettu: 2 rullaa/hihnat, flekti, termostaatti, kampiakselin anturi ja vielä olis korjattavaa: ovi ei aukea, airbag valo palaa, peräkontti ei aukea kaukosäätimellä, ilmastoinnin flekti korjattava... Muistinko edes sanoa kaikkea.

    Ja tosiaan e39 523 -96, oliskohan mitenkään mahdollista että ton oven sais auki ilman että tarvii rälläkkää ottaa käyttöön..?
    Googlekin löytää tiensä BTCF:n sivuille...

    Tämmösiähän nää on vanhetessaan, eikä kaikkee ilkee ees kertoa
    ... pikkuvikojahan nuo on

    Liekkö sama auto http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=172798
    Last edited by mijuko; 09-05-2011, 17:44. Reason: lisäys

    Leave a comment:


  • väiski525
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Miksi tarvis kipata neliovisessa autossa
    Kaikkien vuosimallien jakkarat käy keskenään E39 kopassa paisi takapenkit sedan to touring ja viceversa
    Akku irti niin ei tarvi bagin valoa kuitata
    kippaavat takapenkit olis kova sana välillä töissä ja muutenkin jos jotain isompaa joutuu kuskaamaan eli akku irti homma OK

    Originally posted by TJJ View Post
    Ei käy, penkkien liittimet ovat erilaiset vanhemmissa. Ne taisi vaihtua 9/98.
    jo niimpä tietenkin onkos näitä mahdollista vaihtaa esim omista nykyisistä :think

    mites sitten jos haluais noi sähkösäätöiset, meneekö ihan vaan virtapiuhan vetämällä vai pitääkö hirveesti sähköjä vedellä? näissä ei varmaan valmiina ole sähkösäätöisille piuhoja tehtaalta jossain jemmattuna?

    Leave a comment:


  • jumppakuutio
    replied
    Haku ei toimi näköjään kun laittaa taikasanan "e39" joten kai sitä pitää sit vaan kysellä...

    Eli joo repsikan ovi ei aukee sisältä eikä ulkoo, sisältä ku vetää kahvasta niin tappi nousee, ulkoo kun vetää ei tapahdu mitään ja kun ovia aukoo/laittaa kiinni ei tappi värähdäkkään...

    btw. ihan hyvän vaikutelman oon saanu ekasta bemarista 2kk aikana, vaihdettu: 2 rullaa/hihnat, flekti, termostaatti, kampiakselin anturi ja vielä olis korjattavaa: ovi ei aukea, airbag valo palaa, peräkontti ei aukea kaukosäätimellä, ilmastoinnin flekti korjattava... Muistinko edes sanoa kaikkea.

    Ja tosiaan e39 523 -96, oliskohan mitenkään mahdollista että ton oven sais auki ilman että tarvii rälläkkää ottaa käyttöön..?

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Originally posted by _Jubi_ View Post
    Toinen mielenkiintoinen asia on EPD Motorsportilta tilaamani ledi enkelit, jotka vilkkuvat kun kytkee sytytysvirran päälle vaikka valot eivät ole päällä. Auton ollessa käynnissä valot sammuksissa enkelit vilahtelevat vuoron perään?
    En usko että ledeissäsi on mitään vikaa vaikka vilkkuvat oudosti, kyseessä on tod.näk. ajotietokoneen "cold check" parkkivaloille, mikä ei vaan halogenpolttimoilla ehdi näkyä sen syttymisen viiveen takia. Itsellä samanlainen ilmiö, mutta ei tuota ongelmaa kun kytkee parkit samantien päälle jos kovin häiritsee.

    Leave a comment:


  • _Jubi_
    replied
    525iA -01 nostaa lämpöjä

    Eilen huomasin sellaisen vian tossa omassa käyttiksessä, että nostaa ajossa ja tyhjäkäynnillä satunnaisesti lämpöjä melkein punarajalle ja siitä nopeasti laskeutuu takaisin puoli väliin?

    Konepellin alla kuskin puolella kuuluu pieni suhina syylärin vieressä olevan anturin/vesiletkun luota ja kaikki siellä puolen olevat letkut ovat täynnä valkoisia pilkkuja (joita mielestäni ei aiemmin ole ollut). Edellämainittu anturi on myös hieman kostea?

    Nesteitä en päässyt vielä tarkistamaan koska moottori on kuuma. Emäntä mainitsi, että tänään kun hän oli lähtenyt töistä niin oli auton alla oli ollut pari pientä lätäkköä ja pari sellaista viivaa asfaltissa jotka jää kun ampuu vesipyssyllä.

    Ja flekti pyörii jonka ansiosta lämmöt myös laskutuvat?


    Toinen mielenkiintoinen asia on EPD Motorsportilta tilaamani ledi enkelit, jotka vilkkuvat kun kytkee sytytysvirran päälle vaikka valot eivät ole päällä. Auton ollessa käynnissä valot sammuksissa enkelit vilahtelevat vuoron perään?'

    Ja lisätäänpä tähän vielä: Auto oli toissa viikon lämpimässä hallissa maalipinnan fiksauksessa ja viikko sitten lauantaina menin auton hakemaan niin moottorin vikavalo syttyi ja auto ei käynyt kaikilla. Käynnistin uudestaan ja auto toimi normaalisti. Vikavalo sammui seuraavana päivänä. Saman auto teki talvella kerran ilman että valo syttyi ja kerran valon syttyessä ja sammuessa seuraavalla käynnistyksellä.
    Last edited by _Jubi_; 09-05-2011, 16:22.

    Leave a comment:


  • Metso
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Miksi tarvis kipata neliovisessa autossa
    Kaikkien vuosimallien jakkarat käy keskenään E39 kopassa paisi takapenkit sedan to touring ja viceversa
    Akku irti niin ei tarvi bagin valoa kuitata
    Saattaapi olla, että Väiski525 tarkotti kippaavia takapenkkejä..

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by karoliina View Post
    Mistä lähteä ettiin vikaa kun viiksessä oleva ajotietokoneen nappi ei toimi? onko sille joku oma sulake? isoveljen autosta kyse ja se ei ymmärrä autoista mitään.

    Leave a comment:


  • karoliina
    replied
    Mistä lähteä ettiin vikaa kun viiksessä oleva ajotietokoneen nappi ei toimi? onko sille joku oma sulake? isoveljen autosta kyse ja se ei ymmärrä autoista mitään.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Kaikkien vuosimallien jakkarat käy keskenään E39 kopassa
    Ei käy, penkkien liittimet ovat erilaiset vanhemmissa. Ne taisi vaihtua 9/98.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by väiski525 View Post
    kysytääs täältä jos sais vastauksia paremmin ku bullshit puolella

    eli, olis tarkoituksena vaihtaa penkit sigun kehonliikuttimeen, nykyiset perus kangasjakkarat manuaalisäädöillä.. ebayt ym koluttu läpi ja aika paljon olis tarjolla sähkösäätöisiä jakkaroita eli itse kysymykset kuuluu:

    mitä kaikkea tulee ottaa huomioon penkkejä vaihtaessa?

    akku varmaan irti työn ajaksi? pitääkö nollata esim bägi valot operaation jälkeen?

    kippaavat ei tietenkään käy noiden "kiinteiden" tilalle?

    onko muita eroavaisuuksia? farkku -> sedan ei muistaakseni passannut takapenkeissä, tai näin muistan lukeneeni jostain foorumin syövereistä

    ja sitten mitä kaikkea vaatii että saa sähkösäätöiset toimimaan?? muisti oli vissiin kinkkisempi laittaa toimimaan, mutta ei sen tarvitse toimia ku itse pääsääntöisesti tällä vain ajan.

    onko vuosimallien välillä eroja?
    Miksi tarvis kipata neliovisessa autossa
    Kaikkien vuosimallien jakkarat käy keskenään E39 kopassa paisi takapenkit sedan to touring ja viceversa
    Akku irti niin ei tarvi bagin valoa kuitata

    Leave a comment:


  • väiski525
    replied
    kysytääs täältä jos sais vastauksia paremmin ku bullshit puolella

    eli, olis tarkoituksena vaihtaa penkit sigun kehonliikuttimeen, nykyiset perus kangasjakkarat manuaalisäädöillä.. ebayt ym koluttu läpi ja aika paljon olis tarjolla sähkösäätöisiä jakkaroita eli itse kysymykset kuuluu:

    mitä kaikkea tulee ottaa huomioon penkkejä vaihtaessa?

    akku varmaan irti työn ajaksi? pitääkö nollata esim bägi valot operaation jälkeen?

    kippaavat ei tietenkään käy noiden "kiinteiden" tilalle?

    onko muita eroavaisuuksia? farkku -> sedan ei muistaakseni passannut takapenkeissä, tai näin muistan lukeneeni jostain foorumin syövereistä

    ja sitten mitä kaikkea vaatii että saa sähkösäätöiset toimimaan?? muisti oli vissiin kinkkisempi laittaa toimimaan, mutta ei sen tarvitse toimia ku itse pääsääntöisesti tällä vain ajan.

    onko vuosimallien välillä eroja?

    Leave a comment:


  • Metso
    replied
    Nostellaas tätä hieman. Eli pitäis tutkia, mikä mättää ABS-järjestelmässä. ABS ja ASC -valot palaa mittarissa useimmilla ajokerroilla. Saattaa syttyä kesken ajon tai sitten heti käynnistettäessä. Onko anturi pimeenä vaiko kenties boksi? :think Itsellä ei ole vikakoodinlukulaitteita.

    Olisko innokkaita tutkijoita täällä Mansessa? Toki kohtuullista korvausta vastaan. Ja kärryhän on sigun bensaversio.

    Leave a comment:

Working...
X