E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Millä varaosanumeroilla löydän E39:n etusisälokareiden "jatkeet" eli pyörän edessä olevat neliön muotoiset lokarinpätkät?
-
Originally posted by TJJ View PostTIS:in mukaan ei tarvitse E60:ssäkään vetoakselia irrottaa, pultteihin pääsee käsiksi kun pyörää/napaa nostaa tunkilla.
Kai se on sitten uskottava, tuntu vaan jotenkin helpommalta silti irrottaa vetari tieltä. No kokeillaan enskerralla ilman
Leave a comment:
-
Originally posted by Supa View PostOk, no voi sen antaa olla paikallaankin jos ne pultit mahtuu irrottamaan. E60:ssä ainakin oli pakko vetari irrottaa, ei muistanut kun niitä on tullut viimesenä rassailtua enemmä.
Leave a comment:
-
Ok, no voi sen antaa olla paikallaankin jos ne pultit mahtuu irrottamaan. E60:ssä ainakin oli pakko vetari irrottaa, ei muistanut kun niitä on tullut viimesenä rassailtua enemmä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Supa View PostVetari pitää tottakai ottaa ensin irti, et sä niitä torxeja muuten saa auki.
Ja kun pujottelet vetaria pois paikoiltaan niin tunkkaa tuentaa ylöspäin jollon tukivarret asettuu suorempaan ja vetari tulee paljon helpommin sieltä välistä pois.
En muista bensa-autosta mutta saattaa vaatia pakoputken tiputuksen.
Ja vetari voi olla välillä erittäin tiukassa navassa kiinni eli hommaan on hyvä varata järeä ulosvetäjä, lekaa ja kaljaa
Leave a comment:
-
Originally posted by kaikkone View PostNonniin. Ei sit ihan mennyt putkeen tuo laakerin vaihto, paskamainen paikka. Ensin ongelmia jarrusatulan irrotukses. noh kuhan keksi mihin suuntaan pyöritetään auki pultit ni johan helpotti.
Tämän jälkeen jarrulevy kahnutti. Noh takas satula paikoilleen pultit kiinni ja se ruuvi irti. vähän vauhdin ottoa ja jarrua..
Tämän jälkeen ongelmana ettei levy meinannut irrota millään. kunnes löysäsi känkän ruuvit kapiinista. sitten irtosi.
nyt tullaan siihen ongelmaan johon töppäsi koko touhu. Hetken pyöriteltyäni että mitenkäs tuonne taakse oikein pääsee nuo pultit avaamaan totesin että tuo E14 torx mikä minulla oli on liian suuri. kauluksestaan. Eikä pienempää ole. Ja olin jo naparuuvin irrottanu & yrittänyt irrottaa napaa puristimia käyttäen, onnistumatta siinä.
Auto jäi siis siihen paikkaan ja huomenna töihin fillarilla.
Ja kun pujottelet vetaria pois paikoiltaan niin tunkkaa tuentaa ylöspäin jollon tukivarret asettuu suorempaan ja vetari tulee paljon helpommin sieltä välistä pois.
En muista bensa-autosta mutta saattaa vaatia pakoputken tiputuksen.
Ja vetari voi olla välillä erittäin tiukassa navassa kiinni eli hommaan on hyvä varata järeä ulosvetäjä, lekaa ja kaljaa
Leave a comment:
-
Nonniin. Ei sit ihan mennyt putkeen tuo laakerin vaihto, paskamainen paikka. Ensin ongelmia jarrusatulan irrotukses. noh kuhan keksi mihin suuntaan pyöritetään auki pultit ni johan helpotti.
Tämän jälkeen jarrulevy kahnutti. Noh takas satula paikoilleen pultit kiinni ja se ruuvi irti. vähän vauhdin ottoa ja jarrua..
Tämän jälkeen ongelmana ettei levy meinannut irrota millään. kunnes löysäsi känkän ruuvit kapiinista. sitten irtosi.
nyt tullaan siihen ongelmaan johon töppäsi koko touhu. Hetken pyöriteltyäni että mitenkäs tuonne taakse oikein pääsee nuo pultit avaamaan totesin että tuo E14 torx mikä minulla oli on liian suuri. kauluksestaan. Eikä pienempää ole. Ja olin jo naparuuvin irrottanu & yrittänyt irrottaa napaa puristimia käyttäen, onnistumatta siinä.
Auto jäi siis siihen paikkaan ja huomenna töihin fillarilla.
Leave a comment:
-
Luulen, että vaihdan taas molemmat samaan konkurssiin. Tai sitte perehdyn asiaan tarkemmin ja laitan originaali anturin.
Leave a comment:
-
Originally posted by Tomppa80 View PostTänä aamuna hajosi jompikumpi asentoanturi, mutta kumpi??? (nokka vai kampi). Starttaus on pitkä (2-2.5sek.) Moottori ei väännä, mutta toimii. Paikoillaan kaasuttaessa moottori lörisee ja lähtee verkkaisesti ottamaan kierroksia. Molemmat anturit on vaihdettu alle vuosi sitte.
Leave a comment:
-
Originally posted by Tomppa80 View PostTänä aamuna hajosi jompikumpi asentoanturi, mutta kumpi??? (nokka vai kampi). Starttaus on pitkä (2-2.5sek.) Moottori ei väännä, mutta toimii. Paikoillaan kaasuttaessa moottori lörisee ja lähtee verkkaisesti ottamaan kierroksia. Molemmat anturit on vaihdettu alle vuosi sitte.
Itsellä oli tuo samanalinen ongelma motonetin anturin kanssa. Auto toimi kyllä mutta anturin vaihdettua auto oli kuin toinen.
Orggiksen laitoin tilalle.
Leave a comment:
-
Tänä aamuna hajosi jompikumpi asentoanturi, mutta kumpi??? (nokka vai kampi). Starttaus on pitkä (2-2.5sek.) Moottori ei väännä, mutta toimii. Paikoillaan kaasuttaessa moottori lörisee ja lähtee verkkaisesti ottamaan kierroksia. Molemmat anturit on vaihdettu alle vuosi sitte.
Leave a comment:
-
Totaas, tänään pitäs laakeria taakse vaihella. Ohjeita lueskellut mutta mistään nyt ei ole oikein ottanu selvää että millasia työkaluja loppujenlopuksi tarvii.
Riittääkö ihan tavallinen ulosvetäjä jossa hampaat osoittaa sisällepäin?
Tarviiko väsätä joku prässi jolla puristella paikoilleen?
Entäs kun nyt tuossa tarvike mallin laakerin pulteissa ei tullut lukkoainetta kierteissä mukana ni osaako joku sanoa tulisiko noihin torx pultteihin laittaa tippa lukitetta?
Leave a comment:
-
Autona on 11/99 530D. Oli tossa akunkenkä irti jonkun 45min, ja sen jälkeen tyhjäkäyntiin tuli huomattavasti enemmän tutinaa. Kylmänäkin kun käynnistää, niin tuntuu että olisi miljoona km ajetun MB 200D:n etupenkillä. Tutina on havaittavissa aina kun moottorin käynnistää hetken aikaa, pikku ajelun jälkeen se sit vaimenee lähes tyystin. Ja nimenomaan paikallaan tyhjäkäynnillä...
Mistähän moinen? Tuli mieleen, että jos/kun moottorinohjaus nollaantu, niin alkaako se nyt "opettelemaan" uudestaan pikkuhiljaa, vai onko vaan tukikumit tiensä päässä...? Kilsojakin on jo 383tkm takana....
Leave a comment:
Leave a comment: