E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sumu
    replied
    Mitä eroa on käytännössä 523:lla ja 525:llä? Varustetasossa lienee jotain? Eli samalla logiikalla 523 on isommalla koneella tuunattu 520?

    Leave a comment:


  • 4ndy
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    mullakin saattas lojua ylimääräsenä yhdet puretut prefacelit umpiot mutta eikös kannattaisi vaihtaa koko "lasi" ne on kuitenkin todella naarmusia ja himmentyneitä kymmenen vuoden hiekkapuhalluksen jäljiltä :think
    Liekkö tuohon jo vaihettu joskus, kun ihan hyvältä vaikuttivat. Sen linssin vaan onnistuin pudottamaan rinkuloita asentaessani
    Pistä privaa jos myyt.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by 4ndy View Post
    Pitäs löytää prefacelift hellaan jostain pitkän valon linssi. Eli se lasinen osa joka tulee suoraan umpion päälle. Kellään hajua saisko jostain erikseen sitä. Kuvissa ei ole erikseen merkitty, joten marmoriltakaan varmaan turha kysellä
    mullakin saattas lojua ylimääräsenä yhdet puretut prefacelit umpiot mutta eikös kannattaisi vaihtaa koko "lasi" ne on kuitenkin todella naarmusia ja himmentyneitä kymmenen vuoden hiekkapuhalluksen jäljiltä :think

    Leave a comment:


  • 4ndy
    replied
    Pitäs löytää prefacelift hellaan jostain pitkän valon linssi. Eli se lasinen osa joka tulee suoraan umpion päälle. Kellään hajua saisko jostain erikseen sitä. Kuvissa ei ole erikseen merkitty, joten marmoriltakaan varmaan turha kysellä

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by hapaa_ View Post
    itellä on ohjekirja hukas ja en muista minkäslaasta moottoriöljyä 523:seen ja kuinka paljon?
    ei voi mennä pieleen kun ostat 8l magnatekkiä

    Leave a comment:


  • hapaa_
    replied
    itellä on ohjekirja hukas ja en muista minkäslaasta moottoriöljyä 523:seen ja kuinka paljon?

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by Pexi_87 View Post
    Voiko -00 M62B44TU koneisen kolmiysin venttiilikannet maalata ilman että tulee mitään häikkää? Kylillä isot pojat pelotteli, että jos ei laita elektroniikkasuojalakkaa, niin koneeseen tulee outoja käyntihäiriöitä?
    Ei nää nyt mitään kuuraketteja ole missä kaikki vaikuttaa kaikkeen. Hionta ja maalaus niin se on siinä

    Leave a comment:


  • asdf1
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Mistä johtuu, että täällä suositellaan E39:n renkaisiin selvästi korkeampia paineita kuin mitä BMW suosittelee tai jenkit käyttää?

    Käytättekö samoja rengaspaineita edessä ja takana? E39 kuitenkin vakiona aliohjautuu mutkissa ja korkeampi paine takana (kuten BMW suosittelee) vain lisää tuota ilmiötä.
    Originally posted by peto2 View Post
    talvirenkaissa on ihan lämpötilojen vuoksi hyvä pitää puol baaria kovempaa painetta kun spekseissä ja kesärenkaat nyt yleensä on isompia kuin spekseissä -> enemmän painetta. nykyaikaiset renkaat tuntuu muutenkin toimivan paremmin korkeammilla paineilla.. placebo vai ei, en tiedä :think
    spekseissä paineet on niin pienet että alkoi 225/55/16 kesärengas vetelemään, puol baaria lisää ja taas oli hyvä ajaa

    tuohon korkeempaan takapaineeseen syynä on varmaan se että vähentää "vaeltamista" matka-ajossa.. blacebo vai ei.. :think
    Tjaa-a.. Ittellä 235/40/18 ja bmw suosittelee eteen 2.3bar ja taakse (aavistuksen leveämmälle pyörälle) 2.8bar. Mielestäni tuntuu aika pieneltä toi 2.3 :think rengas näyttää tyhjältä ja tuntuu löysältä ajossa. 2.8bar joka kulmassa on menty ja hyvin kulkee.

    Leave a comment:


  • -KK-
    replied
    Originally posted by Pexi_87 View Post
    Voiko -00 M62B44TU koneisen kolmiysin venttiilikannet maalata ilman että tulee mitään häikkää? Kylillä isot pojat pelotteli, että jos ei laita elektroniikkasuojalakkaa, niin koneeseen tulee outoja käyntihäiriöitä?
    En tuosta sen enempiä tiiä, mutta laitan suoran lainauksen tekniikkadokkarista:

    Cylinder head cover
    The cylinder head cover is made of magnesium.
    Care must be taken to avoid damaging the surface of the magnesium cylinder head covers as surface damage increases the risk of corrosion.

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Huomannut, että auto nykäisee kadunkulmissa joskus todella alhaisilla kierroksilla eli 700-1000rpm (yleensä kolmosvaihteella). En muistaakseni ole tämmöistä aiemmin huomannut. Onko tämä nyt sitten ensioireita tulpista, tyhjäkäyntimoottorista vai mistä? Eihän nuo tietysti ole sopivia kierroksia käyttää, mutta joskus saattaa kolmonen jäädä päälle kun ruuhkan takia joutuu hidastaa.

    Leave a comment:


  • Pexi_87
    replied
    Voiko -00 M62B44TU koneisen kolmiysin venttiilikannet maalata ilman että tulee mitään häikkää? Kylillä isot pojat pelotteli, että jos ei laita elektroniikkasuojalakkaa, niin koneeseen tulee outoja käyntihäiriöitä?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post

    Uutta kyssäriä on että mikähä on leviämässä kun tuossa kouvolasta lahteen ajaessa huomasin että kun kaarsin oikealle jurruutus mikä lähti jostain renkaiden suunnista paheni, kun kaarsin vasemmalle ei ratissa tuntunu minkään laista tärinää ja äänikin pieneni. Suoraan ajaessa tasanen pieni tärinä ja jurruutus
    Pyörän laakeri?

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    minkä näköisiä ratkaisuja porukka on käyttänyt kun ovat laittaneet nuo rungottomat sulat E39:iin.
    Kahtelin erään howtoon jossa tehtiin E60:n sulkien rungoista modaamalla sopivat. Kysäsin piruuttani marmorilta tuotteiden hinta ja ei huvittais ostaa ihan niin kalliita varsia modattavaksi.
    Kyssäreiden määrä senkuin lisääntyy kesää kohden.
    Vielä vanhaa eli se kun nostaa kaasun niin auto reagoi siihen mielestäni turhan hitaasti. kestää pari sekunttia ennenkuin tajutaan että hei kaasu nostettiin.


    Uutta kyssäriä on että mikähä on leviämässä kun tuossa kouvolasta lahteen ajaessa huomasin että kun kaarsin oikealle jurruutus mikä lähti jostain renkaiden suunnista paheni, kun kaarsin vasemmalle ei ratissa tuntunu minkään laista tärinää ja äänikin pieneni. Suoraan ajaessa tasanen pieni tärinä ja jurruutus

    Leave a comment:


  • MakeJ
    replied
    Originally posted by _Rontti View Post
    oiskos kellään e39:n pdc:n asennusohjeita jälkiasennuksena?
    Asentelin parivuotta sitten omaan e39:iin PDC:n taakse. Mitään ohjetta ei ollut, mutta WDS:n kanssa homma sujui helposti. Hommasin ebaystä PDC purkin ja anturit. Mukana tuli myös alkuperäinen kaiutin piippausta varten. Purkaamolta jouduin hakeen johtosarjan palan, jossa oli sopiva liitin PDC purkkiin. Purkkille tarvitsee vetää vain sähköt ja väylä autosta. Sähköt otin takapään sulakerasialta lisäämällä sulakkeen oikeaan paikkaan. PDC purkin paikka on ainakin touringissa siinä akun yläpuolella. Kaiuttimen laiton oikeaan paikkaa purkin yläpuolelle. Kaiuttimelle pitäisi olla paikka valmiina siinä purkin yläpuolella olevassa muovissa. Väylä piuhan jouduin vetämään toiselta puolelta takaosaa kun lähempää en löytänyt. Ehkä lähempänäkin on väylä tarjolla, riippunee tehdas varusteista.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    minkä näköisiä ratkaisuja porukka on käyttänyt kun ovat laittaneet nuo rungottomat sulat E39:iin.
    Kahtelin erään howtoon jossa tehtiin E60:n sulkien rungoista modaamalla sopivat. Kysäsin piruuttani marmorilta tuotteiden hinta ja ei huvittais ostaa ihan niin kalliita varsia modattavaksi.

    Leave a comment:

Working...
X