E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DriveFast
    replied
    Onko normaalia, että 530D:n ahtoputkissa on jonkinverran öljyä? En sanoisi, että kyse on ns. "pintasumusta", vaan öljyä on pieninä läiskinä esim. imusarjan ja välijäähyn välisessä putkessa..
    Ahdin tuossa huollettiin jokin aika sitten ja nyt tiputtelee öljyä yön aikana muutaman pisaran verran maahan asti. Näyttäisi olevan peräisin ahtimen kompurapuolelta, se ainakin näyttää aika märältä.
    Olisiko kannattavaa laittaa ahdin uudestaan huoltoon vai vaan lätkäistä lappu lattiaan vailla huolen häivää..

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by JCi View Post
    Tuli vaihdettua vuotava jäähdytin uuteen, mutta nyt ongelmana on jossain paisuntasäiliön luona oleva vuoto. Tiputtaa nestettä jatkuvasti, mutta paha sanoa missä vuoto on. Voiko viallinen painekorkki aiheuttaa tällaista/ mistä neste silloin tulisi ulos? Auto uudemmalla erikseen olevalla paisarilla.
    Vaihdoitko samalla paisarin korkin uuteen? Voi olla, että vanha korkki on viallinen eikä päästä liikoja paineita ulos ja jäähdytinkin on hajonnut sen takia.

    Leave a comment:


  • JCi
    replied
    Lisäys edelliseen, tuossa pidemmän ajon jälkeen auton sammutettua hetken päästä purkautui jostain huomattavasti nestettä ulos. Eli ihankuin olisi liikaa painetta järjestelmässä?

    Leave a comment:


  • JCi
    replied
    Tuli vaihdettua vuotava jäähdytin uuteen, mutta nyt ongelmana on jossain paisuntasäiliön luona oleva vuoto. Tiputtaa nestettä jatkuvasti, mutta paha sanoa missä vuoto on. Voiko viallinen painekorkki aiheuttaa tällaista/ mistä neste silloin tulisi ulos? Auto uudemmalla erikseen olevalla paisarilla.

    Leave a comment:


  • KuPa
    replied
    Ilmastoinnin toiminnasta...Elikkä kuinka pitkä "viive" jengillä on että alkaa puhaltaan kylmää (minimilla 16 asteella)?? Tänään esim. auto oli auringon paisteessa parkissa ja siis kohtuullisen lämpönen oli sisällä ja kesti aika pirun kauan että alko kylmää tuleen -> kerkes tuleen läskihiki! Varmistuksena..eihän voi olla ton ac:n toiminnalla mitään yhteyttä abs-anturi vian kanssa (alko meinaan motarilla aika samoihin aikoihin tuleen kylmää, ku varoitusvalot sammu ja mittarit hyppäs mukaa)?? BTW..Juuri vaihdettu kiristin & hihna ja ac siis pyörii, mutta sitä täyttöhuoltoa ei ole vielä tehty...

    Leave a comment:


  • John Doe
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Täällä taitaa olla eri numerolla oleva Exclusive paketti listattu, tai tarkemmin tuossa on listattu Edition Exclusive:n varusteet, liekö sitten sama kuin tuo paketti vai ei. Myös http://www.ajovalo.net/Mallit/BMW_E39.htm kertoo tuosta jotain:
    Joo tuon löysin itsekin, mutta eipä ole autossa valkoisia vilkkuja, eikä CD-vaihtajaa. Eli ei ole sama paketti, jos ei joku edellisistä omistajista ole välttämättä halunnut vaihtaa porkkanavilkkuihin ja hankkiutua boksista eroon .

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by John Doe View Post
    2. Mitäs tuo varustepaketti 980 EXCLUSIVE PACKAGE pitää sisällänsä?
    Täällä taitaa olla eri numerolla oleva Exclusive paketti listattu, tai tarkemmin tuossa on listattu Edition Exclusive:n varusteet, liekö sitten sama kuin tuo paketti vai ei. Myös http://www.ajovalo.net/Mallit/BMW_E39.htm kertoo tuosta jotain:

    5-sarjan 30-vuotisjuhlan kunniaksi myytiin vuonna 2002 erikoismalleja Exclusive, Lifestyle ja Sport. Näille yhteistä oli mm. valkoiset vilkut, erikoisvanteet, automaatti-ilmastointi, suksipussi, xenon-valot, sadetunnistin ja CD-vaihtaja. Verhoilu oli nahkaa, Lifestylessä nahkaa/kangasta ja Sportissa alcantaraa.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 08-05-2011, 11:01.

    Leave a comment:


  • John Doe
    replied
    E39 525i Touring -01

    Pari kysymystä kyseisestä kärrystä:

    1. Takalasinpesuri ei toimi (pyyhkijä toimii). Onko tälle omaa pumppua (ilmeisesti on, kun tuntuisi sulakekin olevan, mutta en kyllä realoemista löytänyt)?
    2. Mitäs tuo varustepaketti 980 EXCLUSIVE PACKAGE pitää sisällänsä?

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by Purni View Post
    Jollain oli M5 boardilla vastaava ongelma. Ongelma hoitui kun osti ison ja kalliin akun
    Mut se on vähä sama ku korjais vuotavan polttoaineletkun teipillä.

    Tietysti on sekin osatotuutta, että tällänen sähköhelvettiauto taitaa vaatia akulta aika paljon. :|

    Leave a comment:


  • Metso
    replied
    Originally posted by Purni View Post
    Tuu hki niin voin lukee koodit :P Joku on sanonnut et oon liian halpa ku en pyydä mitään haha
    On vähän tuota matkaa liikaa tähän saumaan... Mutta kiitokset varsin reilusta tarjouksestasi! Kyllä saletisti täältä Tampereeltaki löytyy monia forumilaisia, jotka hiffaa homman.

    Leave a comment:


  • Purni
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    täytyy hutkia tuon sleepin kanssa kun ehtii... Mutta nyt vaikka auto seiso sen 20 tuntia, niin lähti kiltisti käymään, ja toimi valojen kalibrointikin taas... :think
    Jollain oli M5 boardilla vastaava ongelma. Ongelma hoitui kun osti ison ja kalliin akun

    Leave a comment:


  • Purni
    replied
    Originally posted by Metso View Post
    Pitäis tutkia, mikä mättää ABS-järjestelmässä. ABS ja ASC -valot palaa mittarissa useimmilla ajokerroilla. Saattaa syttyä kesken ajon tai sitten heti käynnistettäessä. Onko anturi pimeenä vaiko kenties boksi? Itsellä ei ole vikakoodinlukulaitteita. Olisko innokkaita tutkijoita täällä Mansessa? Toki kohtuullista korvausta vastaan. Ja kärryhän on sigun bensaversio.
    Tuu hki niin voin lukee koodit :P Joku on sanonnut et oon liian halpa ku en pyydä mitään haha

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    täytyy hutkia tuon sleepin kanssa kun ehtii... Mutta nyt vaikka auto seiso sen 20 tuntia, niin lähti kiltisti käymään, ja toimi valojen kalibrointikin taas... :think

    Leave a comment:


  • Metso
    replied
    Apua kaivataan Tampereella

    Pitäis tutkia, mikä mättää ABS-järjestelmässä. ABS ja ASC -valot palaa mittarissa useimmilla ajokerroilla. Saattaa syttyä kesken ajon tai sitten heti käynnistettäessä. Onko anturi pimeenä vaiko kenties boksi? Itsellä ei ole vikakoodinlukulaitteita. Olisko innokkaita tutkijoita täällä Mansessa? Toki kohtuullista korvausta vastaan. Ja kärryhän on sigun bensaversio.

    Leave a comment:


  • Purni
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Niinpä niin, tuo jos seisoo 2-3päivää, niin ei lähde 105Ah akulla käyntiin...

    Niin ja juu, ei siis ollu lepotilassa auto tuossa mittauksessa. Mutta näinköhän se edes menee lepotilaan? Jos sen takia kuluttaisi virtaa. Mut mut, mitäpä ku yleensä tulee touhuttua pihalla, ja musat tulee laitettua autosta, niin eikös bmw sitte sovellu tälläiseen kuunteluun, jos se imee ittensä tyhjäksi?

    Ei prkl mun mielestä auto sais viedä tuollaista määrää virtaa oli se missä tilassa tahansa, kun siellä ei oikeasti ole mitään laitteita päällä...
    Kato DIY nro 16.


    Selvitä että meneekö auto sleepmodeen.

    Leave a comment:

Working...
X